Idea Trivial Segona Guerra Mundial

wawa

Més pesat que Kuban
6 Juliol 2010
1,056
0
0
Rupit-Torelló (Osona)
#81
En el 19 de desembre Chuikov va tornar a la riba oriental del Volga, per primera vegada des del setembre, per assistir a una festa. Va creuar el riu gelat a peu i en la seva tornada en un estat molt borratxo, va caure per un forat en el gel i gairebé s'ofega. Malgrat tots els perills que s'havia enfrontat dins de la ciutat, Chuikov es va reunir prop d'un final ignominiós. Després de la batalla de Stalingrad va ser guardonat amb l'Ordre de Lenin i l'Ordre de l'Estrella Roja pel seu servei excel a la Unió Soviètica.
 

wawa

Més pesat que Kuban
6 Juliol 2010
1,056
0
0
Rupit-Torelló (Osona)
#83


Com molt bé sabeu el Yamato fou un dels vaixells insígnia de l'Armada Imperial Japonesa. Fou enfonsat qunat es dirigia a la batalla d'Okinawa, on mai va poder arribar.
¿Em podriu dir el dia i hora de la destrucció d'aquest?
¿I que don el nom a la classe "Yamato"?
¿I les coordenades on va desaparèixer?
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#84
¿Em podriu dir el dia i hora de la destrucció d'aquest?
El dia va ser el 7 d'Abril de 1945
Es considera la hora la la destrucció quan els magatzems de munició de proa van fer explosió destrossant el vaixell (que era en proces de capgirar-se) i aixecant un núvol negre de 6 Km d'altitud que va poder ser vist desde 160 Km de distancia. Eren les 14:23

¿I que don el nom a la classe "Yamato"?
El nom de una provincia del Japó medieval.
¿I les coordenades on va desaparèixer?
El Yamato està trencat en dos a 290 Km al sudest de Kyushu a una fondaria de 340 metres, a les coordenades 30°39'55"N 128°3'36"E
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#85
Aqui va la pregunta:

Quants portaavions va perdre la marina americana durant la segona guerra mundial?

La pregunta inclou els CV (Portaavions), CVL (portaavions lleugers) i CVE (portaavions escorta) :çulle:



Encara que unicament el número de portaavions es necessari per considerar la pregunta com resposta correctament... aqui va el repte:

Us atreviu a escriure el nom del vaixell, numeral, data d'esfonsament i mitja linea explicant les circumstancies de cada esfonsament? :twisted:
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
#86
CHALLENGE ACCEPTED :çulle:

Nº de portaavions enfonsats totals: 11 (4 Pesats, 1 Lleuger i 6 d'Escorta )

-USS Lexington, CV-2 (Classe Lexington): molt danyat per bombarders i torpeders (2 bombes i 2 torpedes) amb base en portaavions en la Batalla del Mar del Corall (8/5/42). Finalment va cremar i per evitar-ne la captura, el destructor Phepls disparà 2 torpedes més, enfonsant-lo. Coordenades: 15°12′S 155°27′E

-USS Yorktown, CV-5 (Classe Yorktown): potser un dels més coneguts d'entre els enfonsats, resultà greument danyat per bombarders i torpeders amb base en portaavions (3 bombes de D3A i 2 torpedes de B5N kate), finalment enfonsat pel submarí japonès I-168 després de la Batalla de Midway (7/6/42). Coordenades: 30°36′N 176°34′W

-USS Wasp, CV-7 (Classe Wasp): enfonsat per una ràfega de torpedes (6 disparats, dos impactes sota línia de flotació, un per sobre la línia, i tres fallats, algun dels quals tocà un vaixell d'escorta) del submarí japonès I-19 de camí a Guadalcanal (15/9/42). Coordenades: 12°25′S 164°08′E

-USS Hornet, CV-8 (Classe Yorktown): conegut per llançar l'atac de B-25 de'n Doolitle, fou molt danyat per bombarders i torpeders també amb base en portaavions (3 bombes de D3A, 2 D3A que van xocar-hi i 3 torpedes dels B5N). Posteriorment enfonsat pels destructors japonesos Makigumo i Akigumo (4 torpedes) mentre intentaven salvar-lo. Batalla de Santa Cruz (26/10/42). Coordenades: 08°38′S 166°43′E

-USS Princeton, CVL-23 (Classe Independence): enfonsat per un únic Yokosuka D4Y Judy (1 sola bomba que travessà la coberta i l'hangar abans d'explotar) amb base terrestre durant la batalla del golf de Leyte (24/10/44). Coordenades: 15°21′N 123°31′E

-USS Liscome Bay, CVE-56 (Classe Casablanca): enfonsat pel submarí japonès I-175 (1 sol torpede just a la sala de bombes) el 24/11/43 vora Makin. Coordenades: 02°54′N 172°30′E

-USS Block Island, CVE-21 (Classe Bogue): torpedinat vora les Illes Canàries el 29/5/44 pel submarí alemany U-549 (tres torpedes). Els destructors Eugene E. Elmore i Ahrens el van rematar. Coordenades: 31°13′N 23°03′W

-USS St. Lo, CVE-63 (Classe Casablanca): enfonsat a la batalla de Samar (25/11/44) per l'impacte d'un kamikaze (un A6M la bomba del qual explotà a dins de l'hangar on s'estaven rearmant i recarregant els avions). Coordenades: 11°13′N 126°05′E

-USS Gambier Bay, CVE-73 (Classe Casablanca): junt amb el USS St. Lo, caigué durant la batalla de Samar (25/11/44). Fou enfonsat per l'acció conjunta de destructors japonesos i el Yamato. Coordenades: 11°31′N 126°12′E

-USS Ommaney Bay, CVE-79 (Classe Casablanca): enfonsat al Mar de Sulu el 4/1/45 per l'atac kamikaze d'un bimotor japonès i les dues bombes que carregava. Coordenades: 11°25′N 121°19′E

-USS Bismark Sea, CVE-95 (Classe Casablanca): durant la Batalla d'Iwo Jima (21/2/45) fou atacat per dos kamikazes que evitaren la cortina de foc i s'empotraren contra el vaixell. Coordenades: 11°25′N 121°19′E
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#87
UUUiiiiiii!!!!! Quasi! van ser 12

T'has deixat el primer de tots:

USS LANGLEY (CV-1) - esfonsat el 22 de febrer de 1942. Es una casualitat que precissament el CV-1 fos el primer portaavions esfonsat. El Langley va ser originalment el USS Jupiter, un vaixell de carrega de carbó, pero al març de 1922 va ser convertit en un portavions. Va ser el que va servir com a banc de proves per a tots els portaavions que vindrien despres. Va ser esfonsat a 75 milles de Tjilapjap, a Java. Tres onades de avions japonessos el van atacar. Va encaixar 5 impactes. Es va escorar 10 graus i va haver de ser abandonat ja que la seva situació era desesperada. De tota manera, tossudament es negava a anar-se aball, per el que per evitar que quedes surant i fos capturat per els japonessos, la seva escorta li va donar el toc de gracia amb torpedes. Va ser una de las moltes victimes que l'enfrontament del Mar de Java s'enportaría. 16 mariners es van anar al fons amb el vaixell.


El Carboner USS Jupiter.


Ja com a USS Langley, al 1923


Navegant a la vora de San Diego

Va, l'esforç de recopilació ha valgut la pena! te la dono per bona! et toca! :mrgreen:




.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#89
Eren els pacients del Dr. Archibald Mc Indoe, un cirujà plàstic que va saltar a la fama per el seu trevall innovador i pioner en el camp de la cirurgia plàstica realitzada sobre els pilots de la RAF amb el rostre desfigurat per les cremades. Els metodes eren tant innovadors que els malats, entenent que formaven part d'un proces nou i practicament experimental s'autonomenaven els "guinea pigs" (conillet's de indies) com a objectes del experiment. Es va crear el "guina pig club" entre els pilots tractats. L'unic requisit era haver passat per les mans del Dr. McIndoe.


El Dr. Mc Indoe (al piano) amb els seus pacients

l'emblema del exclusiu club eren unes ales de pilot amb un conillet d'indies en el centre


Les tecniques del Dr. McIndoe van sentar catedra i es van convertir en el estandards per el que es tractaven les victimes de cremades durant la guerra i en els anys inmediatament posteriors.

Hi ha un llibre magnífic sobre el tema

http://www.amazon.co.uk/Reconstruction- ... 1848325843

Per cert, es parla d'una possible pelicula amb el Jeremy Irons en el paper del Dr. Mc Indoe basada en aquest llibre.



.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#91
Com James Cameron va dir en el seu famós documental, el Bismarck era l'equivalent de la estrella de la mort de la seva época.


La estrella de la mort de la seva epoca.

Tots coneixem la historia del Bismarck. Te alguna cosa de fantástica. Els alemanys envíen el seu millor vaixell a l'Atlantic. Els anglessos envien el seu millor vaixell a interceptarlo. El vaixell alemany esfonsa al anglés despres de pocs minuts de combat i sembla que res el podrá parar. Pero vet aqui que un petit hidroavió obsolet, quasi mes adequat per la primera guerra que per la segona, el fereix de mort amb una torpeda. El bismarck es veu forçat a descriure cercles fins que els seus perseguidors l'envolten i al matí seguent l'esfonsen despres d'un canoneig brutal. Hi han moltes versions d'aquesta historia. Novelades, factuals, en video reportatges... pero cap li pot treure quelcom que generació darrera generació, atrau als curiossos a saber mes d'aquest increible vaixell.

pero.... em sabriau dir la graduació i el nom del primer mariner que va morir al Bismarck durant l'operació Rheinübung? :twisted:
 

wawa

Més pesat que Kuban
6 Juliol 2010
1,056
0
0
Rupit-Torelló (Osona)
#95
Bé al tema. La participació del Canàries en aquest episodi, va ser el resultat d'una petició feta pel cap de l'Seekriegsleitung, almirall Otto Schniewind a l'Armada espanyola a través de l'agregat naval alemany a Madrid, el Kapitan zur See Kurt Meyer-Dohna després de conèixer la situació desesperada en què es trobava el Bismarck amb els timons inutilitzats. A les 0835 hores del dia 27 de maig, tot just uns minuts abans d'iniciar l'última batalla del Bismarck, el 'Grup Oest' va enviar el següent telegrama a l'almirall Lütjens: 'Heute etwa 1100 Uhr auslaufen El Ferrol vorsorglich zur Hilfeleistung nach BE 6153 Spanische Kreuzer 'Canàries' und 2 Zerstörer. Fahrt 20 bis 22 sm. ' 'Avui a les 1100 hores, sortiran del Ferrol per [quadrant] BE 6153 el creuer espanyol' Canàries 'i 2 destructors per prestar auxili. Velocitat 20-22 nusos. ' Finalment, el Canàries, al comandament del capità de navili Benigne González-Aller, va sortir a la mar a les 1140 hores del dia 27 de maig des del port del Ferrol.
A les 0100 hores del dia 30, el Canàries es va trobar amb el vaixell meteorològic alemany Sachsenwald (Leutnant zur See Wilhelm Schütte), van intercanviar senyals, i més tard va trobar els cossos sense vida de l'Musikobergrefeiter Walt Grasczak i el Marinesignalgast Heinrich Neuschwander que van ser hissats a bord. A les 1000 hores del dia següent, coberts per la bandera alemanya, els seus cossos van ser retornats a la mar amb tots els honors després d'una breu cerimònia. Posició 43 º 46 'nord, 08 º 34' oest. No hi ha gaire més per explicar, el Canàries va entrar a La Corunya el dia 31. :çsi:
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#98
Be, la pregunta te tela, pero ens cenyirem precisament al enunciat exacte de la pregunta. Parlem de versions, no de variants, i demanes un número, no un detall.

Versions operatives (Sense contar la prototip A) van haver les B-C-D-E-F-G-H-K així, son 8 versions.

Dit aixó:

Dintre de cada versió hi havía diverses variants. (F-3, F-4, etc...)

Si voleu veure el detall de cada variant...

http://www.historyofwar.org/subject_air_bf109.html

clickeu a sobre de cada versió i podreu veure els detalls de cada variant.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
La nit del 27 al 28 de febrer de 1943, una de les mes atrevides operacions encobertes de la segona guerra mundial va tenir lloc. La destrució de la planta Norsk Hydro Electrisk de Verkmork, Noruega, que fabricaba aigua pesada per el projecte Atomic de Hitler. Aquesta planta tenía una alta prioritat per el comandament de operacions de les forces especials. El primer intent (Operació Freshman) va acabar en fracas quan dos bombarders Halifax que transportaven planejadors amb trenta quatre "comandos" a cada aparell, van colisionar en ple vol degut al mal temps i la nul.la visibilitat. Cincuanta cinc homes van perdre les seves vides, alguns quan els aparells es van estimbar a terra i els supervivents van ser executats allà a on van ser trobats per les forces alemanes.

la SOE (operacions especials) va fer un altre intent (Operació Gunnerside) . Aquesta vegada, un petit comando de catorze voluntaris entrenats a escocia, van ser llençats en paracaigudes sobre un dels llacs glaçats a la meseta de Hardanger. L'equip va arrivar a la planta a Vermork i van forçar la entrada en el seté pis de la fabrica entrant per les finestres. Acte seguit van ficar explosius a les 18 cel.les de electrolisi que hi havia al subterrani. Acomplida la misió, els sabotejadors es van retirar i a la 1.15, la explosió de les carregues va sacsejar el edifici, que bo i que no es va desplomar, va deixar escapar mes d'una tona de aigua pesada per el clavagueram. Es van perdre dos messos de producció, pero el 17 d'abril, la fabrica tornaba a estar en marxa.

El seguent intent li va tocar a la vuitena força aeria USAAF. 140 bombarders van planxar la planta causant enormes danys i de pas matant vint i dues persones entre treballadors noruegs i alemanys.

Al febrer de 1944, la maquinaria de producció de aigua pesada, va ser desmantellada´per ser transportada a Alemania i la van portar per tren al ferry "Hydro". El transport consistia en 157 tubs de electrolisi que contenien 607 kilos de aigua pesada, tancats en trenta nou barrils metalics de grans dimensions. Membres de la operació Gunnerside, que s'havien quedat amb la resistencia noruega i s'havien amagat a les mes inhóspites zones del pais durant mes d'un any, amb la col.laboració de membres de la resistencia, van posar explosius al ferry que tenía que efectuar el transport al matí seguent. A l'endema, a les 10:30, el ferri va saltar per els aires, trencat per la meitat, i es va esfonsar al mig del llac Tinnsjö, Catorze civils noruegs i guardes alemanys es van esfonsar amb el vaixell. Vint i dues van poder ser rescatades de les gélides aigues.

Aquests events son avui en dia part de la literatura i s'han fet fins i tot pel.licules. (Els herois de Telemark).

Pero la pregunta es....

Que va pasar finalment amb els contenidors d'aigua pesada que es van anar al fons?

ç:D