Idea Trivial Segona Guerra Mundial

wawa

Més pesat que Kuban
6 Juliol 2010
1,056
0
0
Rupit-Torelló (Osona)
Testimonis van dir que havien vist els tambors d'acer flotant després de l'enfonsament, el que porta a especular que en realitat no contenen aigua pesada. No obstant això, un examen dels registres després de la guerra va demostrar que alguns de barrils en contenien tant sols la meitat, i per tant, han flotat. Alguns d'aquests poden haver estat rescatats i traslladats a Alemanya. Al voltant de 2005, una expedició va recuperar un barril (el numero '26 ') des del fons del llac. El seu contingut d'aigua pesada, coincidia amb la concentració en les actuacions alemanys, i va confirmar que l'enviament no era un esquer. No obstant això, també va recolzar la idea que la concentració d'aigua pesada en un nombre de barrils era massa petit per ser de valor per a un programa d'armes. Això podria explicar l'absència de fortes mesures de seguretat al voltant de l'expedició, incloent per què el propi vaixell no era buscat per càrrecs de retard.

Desconegut per als sabotejadors, un 'Pla B' havia estat creat per l'empresa estatal, que va organitzar un segon equip per atacar l'enviament en Herøya deu el primer intent falli. La fàbrica desmuntada va ser trobat més tard al sud d'Alemanya durant les etapes finals de la guerra pels membres de l'Operació Alsos força d'atac nuclear.

Espero que això respongui la teva pregunta Caparràs del Ala 54!!! jajaja. Per la festa major de Rupit potser necessito un parell de cap grossos us apunteu amb el Konrad? :çcerv:
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
Faig un incís al trivial per publicar un enllaç relacionat amb la següent pregunta:
Kronus said:
Fins que al 1943 no es van instalar carburadors de injecció per presió Bendix , els motors Rolls Royce Merlin dels spitfires patíen una perdua de potencia cada vagada que realitzaven una G-negativa i ademés si volaven en invertit, el motor es podía parar del tot. Aixó els deixava en clara desavantatge devant els BF109 que tenían injectors de combustible.

Entre Gener i Març de 1941 es va instalar a tots els aparells de la RAF amb el motor Rolls Royce Merlin ( Hurricanes i Spitfires) un dispositiu que limitaba la perdua de potencia quan realitzaven G- negatives a un lleu estoseg del motor, i que bo i que no els hi permetía volar invertit, si que permetía fins a cert grau una serie de maniobres de combat que fins aquell moment no podíen fer.

¿Com es deia aquest dispositiu "oficialment"?
¿Quin es el nom amb el que el van anomenar els pilots?
¿Qui era l'inventor del dispositiu?
Navegant per els internets he trobat un enllaç :çsi: MOLT INTERESSANT :çsi: amb un article (en anglès :( ) sobre la senyoreta aquesta. Concretament a les pàgines 40-41
http://www.youkioske.com/aviacion/aeroplane-june-2011/
pels que no conegueu la web aquesta, us la recomano amb fervor, encara que moltes publicacions estiguin en anglès val la pena (així practiqueu i a més és gratiss, que dirien en Jaumem i en Balder...).

Curiositat: sembla que l'avió de'n Buran/TBlack s'ha colat per la pàgina 37... ç:D ç:D )
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
wawa said:
Testimonis van dir que havien vist els tambors d'acer flotant després de l'enfonsament, el que porta a especular que en realitat no contenen aigua pesada. No obstant això, un examen dels registres després de la guerra va demostrar que alguns de barrils en contenien tant sols la meitat, i per tant, han flotat. Alguns d'aquests poden haver estat rescatats i traslladats a Alemanya. Al voltant de 2005, una expedició va recuperar un barril (el numero '26 ') des del fons del llac. El seu contingut d'aigua pesada, coincidia amb la concentració en les actuacions alemanys, i va confirmar que l'enviament no era un esquer. No obstant això, també va recolzar la idea que la concentració d'aigua pesada en un nombre de barrils era massa petit per ser de valor per a un programa d'armes. Això podria explicar l'absència de fortes mesures de seguretat al voltant de l'expedició, incloent per què el propi vaixell no era buscat per càrrecs de retard.

Desconegut per als sabotejadors, un 'Pla B' havia estat creat per l'empresa estatal, que va organitzar un segon equip per atacar l'enviament en Herøya deu el primer intent falli. La fàbrica desmuntada va ser trobat més tard al sud d'Alemanya durant les etapes finals de la guerra pels membres de l'Operació Alsos força d'atac nuclear.

Espero que això respongui la teva pregunta Caparràs del Ala 54!!! jajaja. Per la festa major de Rupit potser necessito un parell de cap grossos us apunteu amb el Konrad? :çcerv:
Es totalment correcte
Quasi tots els barrils van ser de fet rescatats per bussos de la kriegsmarine i van ser portats a alemania.

et toca
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
Els historiadors consideren que la batalla d'anglaterra comença el 10 de Juliol.

Va tenir quatre fases:

Kanalkampf - La lluita sobre els convois del canal de la manxa, del 10 de Juliol al 11 d'agost
Adlerangriff (l'atac de l'aliga) del 12 d'agost al 23 d'agost . Atacs sobre els radars i aeroports costaners.
Adlertag ( El dia de l'aliga) del 24 d'agost fins el 6 de septembre, Atacs massius sobre els aerodroms en un intent per destruir la RAF.
Blitz, del 7 de septembre en endevant, attacks diurns contre les ciutats d'anglaterra.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange


L'home de la fotografia es Erwin Rommel. A la foto, encara amb rang de general. Va rebre el sobrenom de "guineu del desert" a rel de la seva habilitat com a comandant del "Afrika Korps" durant les campanyes militars al nord d'africa entre 1941 i 1943. Posteriorment, va rebre el comandament d'unitats alemanes estacionades a frança per contenir la invasió aliada. Despres del atentat contra Hitler del 20 de juliol de 2944 va ser acusat d'haver participat i es va veure obligat a suicidar-se per evitar represalies contra la seva familia.

Pero la pregunta es:

Quan i a on va obtenir en Rommel les ulleres que portava a sobre de la visera de la gorra de plat i que es van convertir en un element indivisible i caracteristic de la imatge del guineu del desert?




.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
Michael Vilthomsen said:
Si, "capull" meu, jiu, jiu, jiu... em vas tenir tota la tarda d'ahir buscant-ho. Se que ho he llegit i a mes ho sabia pero no m'enrecordo.
Son unes ulleres britaniques d'algun tipus de plastic, aixo ho se pero... JA HO TROBARE!!!!!! :twisted:
calent, calent, pero deixaré un parell mes de dies a veure si algú es un crack del google, si no, penjaré la resposta. Una pista. Te a veure amb el "mamut" d'en Rommel :twisted:
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
El 8 d'abril de 1941, a Líbia, la 5ª Divisió Lleugera Alemanya prepara l'atac al fort a Mechili. Una conjunció de soldats Britànics, Australians i Hindús, al veure que no arriben els reforços, intenten sortir del fort a trenc d'alba, però una tempesta de sorra fa que en mig de la batalla regni la confusió, provocant que només 300 efectius aliats puguin fugir cap a Tobruk i 2000 quedin atrapats i capturats, incloent el comandant de la 2ª Divisió Blindada Britànica, el general Gambier-Parry. Rommel s'apropià de les seves ulleres i de dos cotxes blindats als que posteriorment anomenaria Max i Moritz( ç:D )
Eren unes ulleres (protectors oculars "eyeshields") anti-gas Mk.II de fabricació Britànica.


Les ulleres de la primera foto són el mateix model que també venia tintat.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
Efectivament Tofolo!

Poc despres de la captura del general Gambier-Parry, un grup motoritzat alemany va capturar als dos herois del avanç britànic sobre Bengassi, el Tinent General Sir Richard O'connor i el Tinent General Sir Philip Neame.

Els centres de comandaments dels oficials anglessos eren uns grans vehicles blindats Dorchester ACV montats sobre grans rodes, i per dintre estaven equipats amb aparells de radiotelegrafia i totes les comoditats necessaries per un eficient treball burocràtic. Rapidament els oficials alemanys els van batejar com Mammuts. Poc s'imaginaven que Rommel els adoptaría ràpidament.



Despres de una breu conversació amb els generals britanics presoners, Rommel va inspeccionar els vehicles amb viu interes. Entre mig de l'abundant material a l'interior Rommel va veure les ulleres de protecció contra el sol i la sorra, les va agafar, i ajustant les ulleres sobre el galó d'or de la seva gorra de plat va dir amb un gran sonriure:

-M'els quedo! també el general pot parcicipar del botí! *

De aquell moment en endevant, les ulleres a la gorra seríen la insignia més caracteristica de Rommel.

Rommel va fer pintar la creu alemana en els vehicles i va distribuir els Mammuts, Un va ser enviat al general Ehler, per fer-lo servir com a oficina movil de la secció d'operacions del estat major del Afrika Korps i l'altre, va quedar per us personal d'en Rommel, a qui li agradaba viatjar a sobre del sostre, amb les cames penjant per devant de la porta del sostre. La imatge de Rommel amb el seu Mammut va ser un altre de les "fotos" característiques del Afrika Korps.



Aqui podeu veure mes fotos de Rommel amb el seu mammut
http://www.solomaquetas.com/board/lofiv ... t4340.html

Per cer, les ulleres d'en rommel son "eyeshield" MKII (versió de plastic transparent) i juntament amb el seu uniforme i la seva mascara mortuoria es conserven al museu Panzer de Munster.





*Fonts: llibre "Con Rommel en el Desierto". por su ayudante de campo H.W. Schmidt.


.
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
Aquí va una de ben fàcil:

La batalla de Midway suposà un gir total dels aconteixements a la Guerra del Pacífic. La USN junt amb els USMC varen destruïr 4 porta-avions japonesos perdent-ne tan sols un. D'entre els participants a la batalla, el Torpedo Squadron 8 (VT-8), embarcat a bord del USS Hornet (CV-8), constava de 30 homes i operava amb el ja obsolet douglas TBD Devastator. Quan la batallà comença, tots els avions del VT-8 sortiren i cap en va tornar, juntament amb les respectives tripulacions . Cap? No! Un solitari home, va resistir i, mantenint-se a flot gràcies al seu Mae West (i posteriorment amb la balsa salvavides), aconseguí salvar la vida i veure la batalla des del mar.
Quin era el nom de l'únic supervivent del Torpedo Squadron 8?
S'agrairà resposta extensiva, la pregunta és molt fàcil i concreta. ç;)
Foto de l'home agonitzant de dolor un cop a la clínica:
 

Nippó

Ja en porto tres-cents
18 Juny 2010
463
0
0
Mollerussa
George H. Gay, Jr.


Durant la Batalla de Midway Gay fou el primer del seu esquadró de enlairar-se del Hornet el 4 de juny de 1942. La unitat de Gay va trovar la flota de portaavions y va llançà un atac sense cap tipus d’ avió de combat de recolzament. Encara que fou ferit i el seu artiller s’ estava morint. A pesar , Gay va completà el seu atac amb con torpedes al portaavions Kaga, però el Kaga va evadir els seus torpedes.
Va decidir que el seu avió, en relatives bones condicions tornaria al Hornet, tanmateix cinc zero’s es van llançar contra ell matant definitivament al seu artiller, estavellant-se tot seguit contra el mar, allà es va amagar sota del seient per evitar que li disparessin des de l’ aire, i fou testimoni del bombardeig i enfonsament de tres dels quatre portaavions japonesos.
Al caure la nit Gay, va inflar la seva balsa salvavides i fou rescatat per un PBY Catalina desprès de passar mes de 30 hores a l’ aigua. Gay fou traslladat al USS Vincennes (el 28 de juny del 42). Dels trenta pilots i artillers, Gay fou l’ únic supervivent
 

Nippó

Ja en porto tres-cents
18 Juny 2010
463
0
0
Mollerussa
hola,

La meva pregunta es molt genèrica, i no es necessari posar noms, la font es "la historia de la lutwafe"

El dia D, un soldat (no importa la graduació) , va desembarcar a normandia i duia una medalla de Herman Goering a la butxaca..........

Com va arribar fins a ell ??? ç;)
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
home... desembarcar, el que es diu desembarcar.......


aquesta ha estat un bon repte! m'ha costat 15 minuts de googlejar fins que he trobat la combinació de paraules que m'han permes trovar el resultat!.

El 8 de juny de 1817 el pilot australià Frank Dilloway Slee, volava a la posició trasera baixa de una formació en diamant de 4 Nieuport en misió de observació i patrulla. A pesar de les ordres de que ningú es separés de la formació sense les ordres del lider, quan Dilloway va veure per sota d'ell un avió amb creus negres, va tractar de advertir els seus companys pero degut a la seva posició ningú es va adonar. Creient que estava a la posició idonia per fer una pasada al alemany, va trencar de la formació i va picar cap a el alemany, se li va posar a cua i li va començar a disparar. El albatross alemany, més ràpid que el Nieuport de Slee va començar una boja fugida mentres Slee el seguia, obcecat per conseguir abatre'l sense adonar-se que havia atravesat les línies i la seva persecucio l'avia portat sobre territori alemany.

En aquestes, van apareixer dos aparells alemanys mes que es van posar a la cua de Slee i van començar a disparar-li. En aquell moment Slee es va adonar que tenía problemes seriosos i va tractar primer d'obrirse pas a trets i despres a intentar fugir com fos en una caótica sequencia de maniobres evasives. El albatross perseguit es va unir als seus companys a la caçera de Slee. En una d'aquestes, va intentar amb el seu Nieuport la maniobra que coneixem com a Tonell ràpid o "Snap Roll". Va entrar en barrina i va baixar dels 10000 peus fins als 1000 peus, encara amb els alemanys a la seva cua. Havia conseguit recuperar-se de la barrina, quan li van tocar el motor i aquest es va parar. Estava a mes de 10Km dins les linies alemanes i a 1000 peus ni hi havia manera de planejar fins a les seves linies així que va fer un aterratge de emergencia en un camp de patates. En un tres i no res estava envoltat de soldats is camperols amb forques.

El van portar a Moorslede (belgica) i el van tancar en una de les poques cases que quedaven en peu amb guardies a la porta de la habitació. Aquella nit, tres aviadors alemanys el van venir a visitar. Eren el perseguit i els seus perseguidors. En un francès xapurrejat de mala manera - l'unic idioma comú entre els 4 pilots de l'habitació - el van felicitar per el valent combat i la seva tenaç fugida i sobre tot per haver sortit d'una peça. Un dels pilots, el que el va conseguir abatre, inclús li va donar la seva creu de ferro com a reconeixement i recordatori.

Slee no recordava el nom dels pilots alemanys, pero anys mes tard, en una foto de prensa sobre el nou govern alemany, va reconeixer al pilot que li havia donat la creu de ferro. Era Hermann Goering!.

Per la seva part, en Goering en una conferencia al club de pilots de Berlin al 1930, va afirmar que el pilot que va derribar aquell dia " si no recordo malament, es deia Slee". la transcripció de la conferencia es va conservar integra i va ser recollida en una biografia que finalment va ser publicada al 1950. El combat contra Slee ompla una pagina sencera.

Quan va esclatar la segona guerra mundial, al 1939, Frank Slee, ara un veterà fora del servei, va donar la creu de ferro al jove amic i tinent de vol Kimberley "Kim" Roberts. de Bunbury, Australia occidental. Amb la esperança de que si Kimberlei fos abatut i fet presoner, podía fer servir la creu per tractar de conseguir-se un millor tracte. "Kim" Roberts sempre volaba amb la creu com si fos un amulet de la sort. Pero la sort se li va acabar el dia D. Aquella nit el seu Lancaster era en misió de bombardeig a les lineas de suministrament alemanes al interior de Normandía i va ser interceptat per un caça alemany. L'avió, tocadissim es tenía d'abandonar d'inmediat, pero amenaçaba amb entrar en una barrina sense control. En "Kim" es va mantenir heroicament als comandaments del seu avió per donar la oportunitat a que la seva tripulació tingues temps de sortir. Dos dels seus homes van sobreviure. pero el tinent Kimberley Roberts, amb la Creu de Ferro d'en Goering a la butxaca, es va estavellar als mandos del seu avió a Normandía. Per aquesta acció li va ser concedida amb caracter postum la DFC (Distinguished Flying Cross).


Pero torno a insistir, desembarcar, el que es diu desembarcar.... en Roberts no va desembarcar mai del seu aparell.
.