Idea Trivial Segona Guerra Mundial

Nippó

Ja en porto tres-cents
18 Juny 2010
463
0
0
Mollerussa
#24
doncs segons el meu entendre i el que vaig llegir eren generals i no era Normadia precisament, encara que no he profunditzat plenament va ser a la batalla d' okinawa, on tothom va voler sortir a la foto, de mentre encara durava el foc enemic, corregeix-me si m' equivoco, la batalla que mes marines i civils van morir per no dir a tota la flota japonesa.
 

Nippó

Ja en porto tres-cents
18 Juny 2010
463
0
0
Mollerussa
#26
per a mi era la de okinawa, que van baixar molts generals a veure la guerra de a prop i així van sortir, potser en una altra batalla van morir mes generals, no ho se, però a Okinawa a mes a mes del generals va ser la batalla on es van perdre mes marines i civils japonesos per no dir la guardia de l' illa.

Preguntes tu
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#28
Perdona Viper, pero no es una discusió de parelletes. El que fa la pregunta te de coneixer a ciencia certa la resposta.

Sobre la pregunta : A quina batalla van morir mes GENERALS AMERICANS de tota la guerra ?? , Jo m'he documentat i se que no es Okinawa, pero com no vull discutir per una tontería com aquesta, no he dit res mes i si el que fa la pregunta no es pronuncia sobre si la resposta es correcta o no, ¿que vols que faci?

Be, deixem-ho correr.

La propera pregunta:

Fins que al 1943 no es van instalar carburadors de injecció per presió Bendix , els motors Rolls Royce Merlin dels spitfires patíen una perdua de potencia cada vagada que realitzaven una G-negativa i ademés si volaven en invertit, el motor es podía parar del tot. Aixó els deixava en clara desavantatge devant els BF109 que tenían injectors de combustible.

Entre Gener i Març de 1941 es va instalar a tots els aparells de la RAF amb el motor Rolls Royce Merlin ( Hurricanes i Spitfires) un dispositiu que limitaba la perdua de potencia quan realitzaven G- negatives a un lleu estoseg del motor, i que bo i que no els hi permetía volar invertit, si que permetía fins a cert grau una serie de maniobres de combat que fins aquell moment no podíen fer.

¿Com es deia aquest dispositiu "oficialment"?
¿Quin es el nom amb el que el van anomenar els pilots?
¿Qui era l'inventor del dispositiu?
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
#29
A) Oficialment era el R.A.E Restrictor (Royal Aircraft Establishment)
B) Popularment conegut com "l'orifici de la senyoreta Shilling" (Miss Shilling's Orifice o "Tilly's Orifice")
C) Beatrice "Tilly" Shilling

coi Kronus, quin nivell de preguntes! ç:D
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
#31
çXD Visca!
Aviam, la pregunta.
Quan la guerra civil va acabar, alguns pilots republicans (entre ells José Maria Bravo) varen decidir contiuar amb la lluita armada contra el feixisme, i varen anar a parar a la URSS.

Quin paper varen desenvolupar aquests pilots durant els primers anys de la Segona Guerra Mundial :?:
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#32
En febrer de 1939, Jose María Bravo atravesa la frontera dels pirineus i despres d'una estancia de quatre mesos en els camps de concentració d'argelés i Gurs, accepta l'oferta d'anar a la URSS en juliol de 1939. Estudia a l'escola d'ingeniers de Kharkov, pero quan els alemanys ataquen l'URSS al juny de 1941, ingresa amb d'altres refugiats espanyols en una unitat de guerrillers que opera a darrera de les liniea alemanes a la zona del mar de Azov, entre d'altres, realitzen perillosísimes tasques de desminat a terra de ningú. Josep María deia d'aquesta epoca " Jo, que em vaig fer pilot per no haver de caminar, em vaig veure tenint que caminar nit darrera nit, entre enemics i am la neu fins els genolls".

A mitjans del 42 aconsegueix ser admes a la VVS (aviació soviet) a on combat en una unitat de PVO (defensa aeria) del VIII cos d'exercit aeri que defen la regió de Baku.

Sent cap d'escuadrilla, va escortar el avio que va portar a Josif Stalin a la conferencia de Teheran.

Bravo va pertanyer a l'aviació sovietica fins el 48, any en que va esser desmovilitzat amb el grau de tinent coronel. Va començar a donar clases d'espanyol al institut d'idiomes de moscú i va arribar a ser el decá.

Va tornar a Espanya en 1960, i quan va tornar la democracia va lluitar per el reconeixement dels antics aviadors de la republica com a combatents. Finalment va aconseguir que se li reconeixés el grau de Coronel de l'exercit del aire. Recentment va ser condecorat per el embaixador rus amb l'ordre de Zhukov per la seva participació a la segona guerra mundial. Va escriure una autobiografia sota el titol "El Seis Doble" i fins poc abans de la seva mort, asistia a les exhibicions aeronautiques de la fundació Infant D'orleans, poguent admirar el vol del I-16 decorat amb el numeral i la insignia de la seva vella escuadrilla a la guerra civil.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#33
Una coseta, quan feu les preguntes penseu en els trivials reals, son preguntes de resposta curta. Mireu de fer preguntes que no requereixin una resposta molt extensa, el que complica definir si la resposta es correcta o no degut a tanta informació, també mireu d'alternar respostes mes complicades amb d'altres mes facilones, perquè tothom pugui participar ç;)
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
#34
Rebut Viper.

Kronus, la resposta és correctíssima, amb dir que desactivaven mines ja la donava per bona, però un cop més ens has il·luminat amb les teves paraules, per tant, pregunta vostè :çsi:
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#35
Quin va ser el nom de l'operació alemana que tractava de rescatar a quatre conegudissims comandants de U-boat (entre els que es trobava el rei del tonatge ) del seu captiveri a Canada?

La pregunta es concretisima i de resposta curta, com demana en viper, pero si ademés del nom, algú vol donar algun detall adicional, obviament es benvingut a fer-ho ç:D