Pilots en actiu a l'ala?

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#41
Tens raó Blader, el cas es que aquesta comunitat no sempre ha tingut la mateixa activitat i compromís, hem tingut èpoques on la gent tenia mes temps lliure, menys responsabilitats i mes compromís, i tot anava molt millor, igual que hem tingut èpoques com aquesta. Tu has entrat en un moment mes baix, però que no es nou per nosaltres, som una comunitat molt nova, 3 anyets nomes, i es difícil obrir-se camí en aquest mon amb un projecte tant ambiciós com aquest, quan no ets massa conegut, i la gent que ja està en aquest mon encara que li agrada molt aquesta comunitat Catalana ja està als seus propis grups de des fa molt i no vol canviar.
Per tant es vital com dieu posar ganes, i fe feina entre tots, per tal que la comunitat vagi creixent, perquè en totes les comunitats hi han un numero mínim de membres al qual arribes que ja es consolida la comunitat, un numero que fa que tot i les baixes ocasionals a les partides, hi hagi gent suficient, i això fa que hi hagi una continuïtat de activitats, lo que motiva a la gent a quedar-se i participar, i anima als nous e venir. El que passa es que de moment no hem assolit aquests mínim nosaltres. Si hem pregunteu quin es aquest mínim, per una comunitat com la nostre, amb actualment tres grups, jo calcularia entre uns 30 i 40 membres totals, repartits entre els tres grups.
Per aconseguir aquest mínim necessitem donar-nos a coneixerà, i això es feina de tots, jo ja faig publicitant la nostre comunitat a molts llocs, cercant a internet fòrums on publicitar-nos, parlant sempre que tinc ocasió de nosaltres, però cal que sigui una feina conjunta de tots. Tot i aixi, ja us puc assegurar que la gent que entra la majoria no ve per la publicitat, be per veure'ns en altres comunitats o grups, i per el boca a boca. Com sabeu jo sempre que entra algú nou li faig la pregunta de com ens va conèixer, i poques vegades em diuen que va ser per algunes de les publicitats que hem fet.

Penseu que no estem parlant d'un grup d'un simulador, això hagués estat molt mes fàcil, centrar tot en un únic simulador, estem parlant d'una comunitat de molts simuladors, de moment i en actiu nomes 3 (que son mes si comptem els dos del IL2, els dos de l'ArmA i els diferents mòduls del DCS). Per tant es vital posar-hi ganes i il·lusió. Jo procuro no motivar-vos massa, no hem vull fer pesat i que acabeu farts de tot, el que no se es si de vegades hem passo de falta de motivació.

Amb tot es positiu que parlem de les nostres sensacions, i que donem les nostres opinions de la comunitat, això la fa mes de tots. Com jo sempre li dic a la meva parella, que no es calli les coses, es millor dir el que no t'agrada o el que et preocupa, sempre amb respecte, i valorant la feina de l'altre.
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
#42
Quan facis el fil propi, Viper, comentaré el que t'he de comentar, però que sàpigues que actualment, que jo sàpiga, són 4 els simuladors en "actiu" de la comunitat: Il-2, Cliffs of Dover, DCS i Arma. Et convido a que algun dijous entris al TS.

I referent al que comentes dels nombres mínims, de res serveix ser 4 persones si sempre
a) sempre és el mateix el que treballa preparant les missions (i ho dic per mi solsament)
b) no es respon a les convocatòries (Encara que sigui per dir que no)

El ser pocs hauria de facilitar i agilitzar totes aquestes coses, però no ho veig ni ho sento així. Crec que no ens hem expressat bé quan hem dit "compromís", potser caldria substituïr "compromís" per "implicació".

I sobre la promoció de la comunitat, si tu, com a administrador únic, no ets el primer en moure-ho, anem fins. Si vols parlar d'aquest punt fem-ho en un altre fil.

Opino que, si volem sol·lucionar això, hauríem de fer una reunió de grup al TS (i no només els caps de grup) i parlar-ne, paral·lelament al fil que vas dir que obriries i jo, com a pilot "ras" no veig per enlloc. Bé, és el meu punt de vista.

Obro un fil al grup IL-2 per explicar en quin estat es troba actualment el grup i així deixo de trol·lejar aquest fil del DCS.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#43
Tofolo said:
Quan facis el fil propi, Viper, comentaré el que t'he de comentar, però que sàpigues que actualment, que jo sàpiga, són 4 els simuladors en "actiu" de la comunitat: Il-2, Cliffs of Dover, DCS i Arma. Et convido a que algun dijous entris al TS.
Doncs lo que he dit "estem parlant d'una comunitat de molts simuladors, de moment i en actiu nomes 3 (que son mes si comptem els dos del IL2, els dos de l'ArmA i els diferents mòduls del DCS)"

Tofolo said:
I referent al que comentes dels nombres mínims, de res serveix ser 4 persones si sempre
a) sempre és el mateix el que treballa preparant les missions (i ho dic per mi solsament)
b) no es respon a les convocatòries (Encara que sigui per dir que no)
Jo estic parlant de 4 a la partida, no de 4 al grup. Clar que no serveix de res ser 40 i nomes entren 3 a volar, per això parlem de l'implicació.

Tofolo said:
...i parlar-ne, paral·lelament al fil que vas dir que obriries i jo, com a pilot "ras" no veig per enlloc.
Pensava que havia quedat clar que abans de publicar el fil acabéssim una mica mes aquí de perfilar-ho tot. En qualsevol cas aniré fent el fil ja.
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#45
Només uns primers comentaris segons el meu parer.

Caldria treballar sobre els interessos de la gent, no sobre el que penso jo que a la gent l'interessa o ha de fer. Es parla de compromís...però en què? A quin nivell?

Per exemple, jo no puc, segons aquets discurs del compromís, comprometre a cap missió amb l'A10C, per exemple: estic aturat en el tema de repostar en vol. No me'n surto (per a mi el simulador és massa exigent en aquest tema). Em podeu dir que el repostament no és important per fer missions; val, llavors us comento que segons això, l'arrancada manual tampoc, la sortida normalitzada i l'arribada als aeroports tampoc...i un llarg etcètera. En la realitat, si no sabés repostar en vol no em deixarien volar...

El DCS especialment fa un salt molt qualitatiu en el que ha estat la simulació fins ara. I no hem adaptat la seva complexitat en un pla formatiu adequat, penso. Una idea que fa temps que tinc és que primer s'ha de saber volar l'aparell. En totes les circumstàncies, i seguint els procediments previstos. Hores i hores de vol. Sembla que la gent té pressa a prémer el gatell... Doncs la realitat no va així. Jo distingiria 4 fases en qualsevol, procés formatiu o de pràctica:

1) Volar de forma notable o excel·lent l'aparell. (Evidentment, amb posta en marxa manual. Entenc que en alguna missió la gent arrenqui automàticament...però no s'haurà de poder fer).
2) Sistema d'armes.
3) Utilització de les armes: punteria.
4) Campanyes (de més fácil a mes complexes)

Un tema a valorar és quan quedem. A vespre es sol estar més cansat, i segons quin compromís, és difícil de prendre. Si l'activitat et supera donat el teu grau de coneixement o habilitat, no hi haurà compromís. És el meu cas. Puc quedar per gaudir, no per patir. Tot dependrà del nivell d'exigència que es proposi. I si es quedés dissabtes o diumenges per la tarda? Per cert: el meu respecte més gran als responsables de cada simulador, però penso que les decisions a prendre han de ser entre tots els participants del grup, i l'esforç ha de ser que tothom arribi al mateix nivell. Per exemple: un dia vaig em vaig oferiri a qui volia començar amb el UH1 una sessió inicial bàsica de vol. Hi havia gent interessada, però es va programar una missió amb la idea que hi participés tothom...i no va sortir. No és possible fer missions si no es domina el vol de l'aparell. Ni ens ho plantegem si no és un transport d'un lloc a un altre. I com hem compartit en madelf, en wawa i jo, calen forces hores (ep, tant individuals com compartides: penso que s'aprèn més compartint que sol) abans de poder fer missions.

On vull anar? Que l'èxit del grup depèn del grup i dels interessos consensuats i compartits. Per a mi, el meu compromís és aportar i aprendre, i aportar el poc que sé per tal que tinguem un mateix nivell compartit d'experiència amb el simulador. El meu compromís és propiciar i volar missions adequades al que menys en sàpiga del grup, o missions en diferents nivells d'expertesa, per anar aprenent tots. I baixar de nivell sempre que algú nou entri al grup.

L'experiència viscuda amb els helicòpters i amb en madelf i en wawa ha esta molt gratificant per a mi, i penso que pels tres. No ens hem marcat objectius: hem anat avançant en el domini del vol dels aparells abans de començar res més. I penso que ara ja ens podem plantejar avançar. Però si ve algú de nou, personalment penso que gaudiré igual compartint experiència i tronant a nivells bàsics que fent missions al meu nivell.

Bé, només per aportar quelcom nou al debat. Tinc la sensació que volem ser tant perfectes que el compromís que es demana a vegades fa que la gent es tiri enrere. Penso que el debat que s'ha de continuar és precisament en el consens del que entén cadascú per compromís. I el consens del grup en el nivell al qual s'està. Si només pensem en mantenir el nivell, mai entrarà gent nova, simplement per que no estarà o pensarà que no està al nivell. La gent no s'ha d'adequar al nivell que estableixi el cap de grup. És el cap de grup que ha d'adequar-se al nivell -sempre heterogeni- de la gent del grup, i als seus interessos i necessitats. I veure com plantejar missions que en gaudeixi tothom: per tant, les missions s'han de consensuar entre la gent del grup i després crear-les; i si pot ser, en col·laboració corresponsable.

Els comentaris dels caps de grup i grups són per reflexionar. No tinc res en contra, ans al contrari: qui dedica temps pels altres, d'entrada, ja em mereix tot el respecte del món. En els grups que m'he trobat fantàsticament bé -gràcies madelf i wawa- han estat els que no teníem d'entrada més objectiu que gaudir volant, tot aprenent i compartint la primera i més bàsica de qualsevol simulador: aprendre a volar l'aparell el més excel·lentment possible, amb reptes cada dia establerts entre els participants del dia. I de tant en tant una missió per començar a lligar vol amb destinacions i objectius.

Bé, simplement unes reflexions. Sol aniràs sempre més depressa, però amb tots aniràs més lluny. A vegades hi ha gent que vol córrer massa i es queda sol...
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#46
Sobre el tema del repostatge en vol, si que es una cosa que s'hauria d'aprendre, però a la practica, que com dieu es mes important que no pas a la teòrica, es una cosa que no es fa servir, jo encara no he vist a cap servidor cap persona que faci repostatge en vol, i les missions d'internet no solen incorporar mai aquesta opció. Per tant jo t'aconsellaria que deixessis això per mes endavant, que t'està frenant una cosa que no es fa servir pràcticament mai, i que anessis al següent punt del teu aprenentatge.
 
#47
Viper said:
Sobre el tema del repostatge en vol, si que es una cosa que s'hauria d'aprendre, però a la practica, que com dieu es mes important que no pas a la teòrica, es una cosa que no es fa servir, jo encara no he vist a cap servidor cap persona que faci repostatge en vol, i les missions d'internet no solen incorporar mai aquesta opció. Per tant jo t'aconsellaria que deixessis això per mes endavant, que t'està frenant una cosa que no es fa servir pràcticament mai, i que anessis al següent punt del teu aprenentatge.
Aquí per desgràcia per a mi (que tampoc domino la tècnica) t'he de puntualitzar. He hagut de descartar forces missions penjades als fòrums de DCS precisament pq requerien
repostatge
en vol just abans de entrar en zona calenta. Reconec que no son les que més abunden, però si hi ha un bon grapat que ho requereix.

Precisament si no trobes missions als sevidors de Internet amb el requisi de repostatge és pq aquests servidors oberts acostumen a tenir missions "pachanga" amb un nivell assolible per tots els pilots.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#48
Comparteixo el que diu en Josep, i per això penso que seria important saber on volem arribar.

D'altra banda Josep, penso que el fet que no et surti el repostatge en vol no és impediment per volar missions. De fet el repostatge en vol deu ser de les coses més complicades d'aprendre, i al final estem aquí perquè de tant en tant ens agrada disparar. Així que crec que esta bé el teu enfocament de buscar la perfecció, però també cal buscar la diversió i evadir-se de tant en tant.
 
#50
Entenc que molts mal entesos venen provocats per aquestes perspectives frustrades i no consensuades sobre què volem dels Cavallers.

Vinga, em llanço a compartir el meu punt de vista del que espero de una "comunitat de simulació", que bàsicament son dues coses:

1.- Companys de vol: I és que per estar sol o "pràcticament" sol ja tinc el SP, la IA del joc, els manuals PDFs per anar empollant i les pràctiques en solitari.
2.- Millora continuada en la simulació: I és que per a fer sempre el mateix i no avançar en la simulació ja tinc les pachangues dels servidors públics on puc jugar sempre en "companyia" (amb i contra jugadors) però sempre el mateix tipus de missions i sense gaire o cap coordinació amb els companys de bàndol. I no ens enganyem, arriba un moment en que la millora individual (o solitària) és complicada i el que cal és millorar les tàctiques de grup, binomis, compartir punts de vista,etc i per això et cal companys disposats.

Si una comunitat de simulació no em dona aquests dos mínims, al menys per a mi, no té cap mena de sentit ser-hi. Lògicament estem parlant de una normalitat i regularitat, sense presses, però de res serveix que durant uns mesos tot funcioni de perles i durant la resta vagi tot coix.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#51
Coincideixo 100% amb tu madelf.

Potser hauríem de començar a plantejar, de cara a any nou, què esperem del grup DCS. Cap a on volem anar.
 
2 Desembre 2013
21
0
0
#52
Considero que seria interesant fer binomis per nivell de pilotatge combinat amb sortides amb grups de diferents nivells.

Jo, per la meva part m'estic dedicant al falcon, per agafar una mica de soltura amb l'instrumentació etc. A veure quan puc millorar el meu pc per poder volar amb el DCS.
 
#53
Blader said:
Considero que seria interesant fer binomis per nivell de pilotatge combinat amb sortides amb grups de diferents nivells.
Això seria interessant per agafar soltura amb la parella de vol. Però alhora potser és massa rígid i si un dels dos no pot volar l'altre es quedaria a l'estacada. A més, em sembla que més o menys ja donem justos per a formar una parella en cada plataforma de vol.
 

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
49
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
#54
Em sembla que tots coincidim en molts punts dels que s'han parlat al llarg d'aquest posts, del que ens agradadaria, del que nenessitem i del que voldriem fer i que ens agradaria que fos una comunitat i aquest grup de simulació.

El gran repte que tenim al DCS són les plataformes de vol, i em sembla, rectifiqueu-me si m'equivoco, que salvo alguns pocs que ho volen tot, alguns tenim molt definit la "plataforma de vol preferida", en el meu cas tots ho sabeu, tembé sóc conscient que si espero a que treguin un caça els de DCS m'hi creixaran nans a la barba (ja falta poc diuen alguns, però no parlo d'això ara).

Em sembla que tenim tots molt ben definits els gustos, doncs aprofitem'ho, i de pas, treiem-li suc al simulador, que se li pot treure i molt.

Tots volem dominar la plataforma de vol que ens agrada, volem volar en grup i volem fer-ho el millor possible, crec que ara només toca decidir com ho fem i quant ho volem fer.

Lo dels binomis no és mala idea, "obliga" a un compromis envers al companys de vol i permet l'aprenentage més ràpid, si més no, més divertit segur.

Depèn de nosaltres, i això és tot un avantage :çsi:

Que proposo?
- Elegir una plataforma de vol "preferida" i treure-li suc (alguns ja ho feu, i feu bén fet, sou l'exemple )
- Decidir mínim dos dies "oficials" de vol, un de missió i un d'acadèmia o entrenament.
- La resta de dies entrar al TS i fer incursions al multiplayer, més entrenos, etc....

Jo, personalment, ja que no tinc caces en condicions,( el FC3 em sembla que se com funciona ç;) ), segueixo tantejant el HUEY, practicant el KA50, però sobretot, tornaré a agafar l'A10C, que per algo m'el vaig comprar ç:D

Sento el totxo.

Ens veiem companys, aviat
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#55
Jo sóc del parer de'n buran i poso els aparells que m'interessen per fer binomi.

Principal: A10c
Secundari: Ka-50

Disponible tardes i vespres.