Pilots en actiu a l'ala?

#1
Hey canalla, ja fa temps que penso de fer una missió amb varis grups i a ser possibles player vs. player del pal dos equips amb vols de CAP, CAS,Tropes de terra, etc... De fet les darreres setmanes hem parlat força del tema amb en Wawa i en Josep.

Realitzar una missió d'aquest calatge requereix força temps dedicat a l'editor de missions (potser un parell de setmanes) i a més també cal remarcar que donat que son missions amb varis grups i varies tasques cal que cada pilot sàpiga com funciona el seu aparell (mig29, A10c, Ka50, Huey, etc) per a no deixar "amb el cul a l'aire" la resta de vols que depenen d'ell.

Per tant abans d'enfrascar-m'hi voldria saber qui de vosaltres esteu REALMENT interessats en volar i adquirir un compromís amb aquests tipus de missions.

Si no hi esteu interessats, o simplement no som prous per a poder fer aquest tipus de coses, no patiu gens ni mica... així podré dedicar més temps a altres simuladors / jocs i conservar forçes per a intensificar la meva activitat en altres grups / ales.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Jo continuo actiu, tot i que ara estic de mudança i encara no tinc muntada la "cabina" de pilot. Em caldria refrescar però el funcionament de l'A10.
Si és amb el Ka-50 ho tinc més present.
 
#9
ZeroQ said:
Jo no soc actiu perquè no domino cap dels simuladors :çno: (moltes vegades també es importante saber amb qui no pots comptar :p)
Ep, però ja saps que quan vulguis pots venir als entrenaments i això ho solucionem en un plis plas! :çsi:

Per ara compto amb:
FC3 (rus): 1
A10c: 2
Ka50: 1
Multi rol: 3

La veritat és que som justets per a fer quelcom player vs player, i força divergents, però alguna cosa intentarem fer. :çcerv:
 
#12
rush said:
I buscar un altre esquadro per fer una missió cara a cara?
No és mala idea, tot i que ja us dic que jo no em veig amb cor de liderar-la. Si algú en vol agafar la bandera que ho digui i l'ajudaré en tot allò que pugui. :çsi:

A part crec que per fer-ho necessitarem estar un pel més madurs com a grup (Igual que va esperar el grup IL2 per entrar a SEOW). I deixa'm ser dolent :evil: , si mires les últimes missions (i de fet tantes com vulguis) rarament hem estat més de tres pilots i molts cops s'han avortat pq la gent s'ha desapuntat a última hora o no han aparegut. Hem intentat donar empentes a aparells concrets, FC3 (mig29/su27) A10c, etc. i la empenta no ha durat més que un parell de mesos. De fet missions fetes no ens en falten però el que acostuma a passar és això (missió proposada fa dues setmanes, 0 pilots apuntats) o que els requisits son molt alts per a la major part de nosaltres(repostatge en vol, poca supervivència, etc). La última missió que vaig volar amb algú que no fos en Wawa o en Josep va ser el 3/7/13, i d'això ja fa cinc mesos! Per tant no sé jo si cercar un compromís amb un altre escuadrò és gaire assenyat a hores d'ara.

Precisament si obro aquest fil és per demanar si existeix la voluntat de compromís per a volar missions i millorar en el maneig dels nostres aparells, més enllà de un "de tant en tant", ja que passar-me tres setmanes editant una missió i després veure com no la podem gaudir pq no hi ha prou gent o pq no se sap entrar les coordenades d'objectius en ple vol pot ser massa per a la meva salud mental :çrubl: . Aquesta és una temptativa per veure si amb missions més acolorides, i assequibles per a nosaltres, ens torna a entrar el cuquet a tots plegats i tornem a volar uns quants dies seguits el DCS, tot i que soc conscient que això em portarà no menys de tres setmanes de feina per a un sol vol. A més ja sabeu que de tant en tant m'entra el rampell de intentar ressuscitar el grup! ;) i realment crec que el DCS té un potencial brutal alhora de fer missions combinades.

De totes maneres insisteixo: Jo el que vull és volar així que si algú més té ganes de fer moure el grup que no es talli ni un pel i es llenci a la piscina a fer coses, que al menys jo el seguiré! :çcerv:
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#13
Abans de començar, dir que aquest post el faig amb ànim de crítica constructiva. No desitjo ofendre ningú amb les meves paraules. Penso que la simulació és una afició i com a afició hi és per passar-ho bé i per disfrutar-la com ens agradi tant a nivell personal com a nivell d'esquadró.

Per tot això que dius jo sempre he cregut que cal "especialitzar-nos" en un aparell si el que volem és evolucionar i passar de la patxanga. Si el que volem, com a escuadró, és volar amb soltura missions ens hauriem de centrar en un aparell, i a les missions "importants" aparèixer amb els deures fets. Sino passa el de sempre, ens estavellem, preguntes de com s'engega allò o com es dispara, etc...

Ara bé, sembla que el que agrada a la majoria de l'esquadró és el contrari d'això: volar un dia FC3, un altre dia el Ka-50 i un altre dia l'últim mòdul que ha sortit. Per la meva part res a dir, cadascú és lliure de disfrutar la simulació com millor li sembli, però penso que aquesta manera de fer és totalment contrària al que vols conseguir. Els aparells del DCS són complicats, calen moltes hores per dominar-los i més per conseguir poder volar bé les missions. Si una setmana volem un aparell, i la següent un altre... veig difícil poder conseguir aquest nivell i les missions sempre seran una paxanga.

Aquí potser ens influeix la manera de fer de l'IL-2, que ens permet volar molts aparells diferents, però els aparells d'IL-2 en el fons tots s'assemblen i tenen poques complicacions, més enllà de conèixer com es comporta l'avió. En el DCS tenim aparells que tenen sistemes molt complexos, i calen moltes hores i entrenament per dominar-ne un.

En quant a la participació, en el meu cas tinc la simulació en general força abandonada ja que m'estic arreglant un pis i he fet una mudança. Aquests mesos també m'he dedicat més a fer esport ja que se m'ha curat una lesió que m'ha tingut un any parat. També veig que l'esquadró s'ha decantat molt cap al UH1 i el nou helicopter rus, aparells que a mi no m'interessen gens. Sumant que vaig cansat i que els aparells que es volen no em motiven, fa mandra quedar-se despert fins les 12/1 de la nit i passar son l'endemà a la feina.
 
#14
Estic totalment d'acord amb tu Rush. I m'agrada que donguis el teu punt de vista, ja que potser arribem a algun cap de carrer i trobem alguna forma de donar vida al grup, entre tots.

De fet aquesta línia de treball que proposes -la de especialitzar-nos- és la que varem encetar quan portavem el grup amb el Staff (de fet a proposta teva) i si recordes va fracassar, ens varem quedar tan sols dos o tres pilots (els de sempre). Quan erem el grup Ka50 sol (sense dcs-a10c ni dcs-world) el problema era que a la gent no l'hi agradava els helicopters, quan varem centrar-nos en el A10c tan sols cal veure les convocatóries de les sessions de acadèmia o les missions per saber què va passar... com bé dius, a cadascú l'hi agrada un aparell i com que això és oci el que no vol ningú és dedicar moltes hores a un aparell que no l'hi fa el pes. De fet mira quins pilots/aparells heu apuntat en aquest mateix fil, molt poca gent ha posat més d'un aparell amb el que esta disposat a volar!

De fet, tal com miro jo les missions "tutti fruti" és precisament per a potenciar que cadascú es centri en un aparell, el que ell vulgui. Si aconseguim fera parelles, cadascuna pot practicar el seu aparell, tàctiques de combat,etc i després un cop per setmana volar una missió tots junts, sense importar quin aparell volem. Potser, i tan sols potser, així podriem tenim gent a les convocatories i un nivell "decent" en l'ús dels aparells. Tanmateix això cal participació, auto-organització i iniciativa.

Si les missions que he proposat han estat erràtiques en quant a aparells ha estat precisament pq he intentat amotllar-me jo als interessos dels companys que treien el nas per aquí. Si en Buran l'hi agrada volar Mig29, doncs proposo fer la campanya del Mig29 en MP, si s'ha apuntat en kiwiKnight i vol volar A10c doncs munto unes partidetes amb aquest aparell, si ara entre nou en Blader i té el Su25T doncs proposaré alguna activitat per que vegi com funciona, etc... i al TS sempre acabem sent dos o tres fixos (que ens amotllem) i esporàdics que acaben desapareixent i per tant sempre he intentat "contentar" a la resta de companys en un intent de arrencar el grup. I segur que faig quelcom malament pq mai a funcionat més enllà de un parell de mesos d'activitat.

Sobre la tendència del grup cap als helos comentar que no és que el grup tendeixi cap aquí , simplement les persones que s'han reunit per volar DCS i s'han organitzat durant aquests ho han fet entron aquests aparells. Durant tot aquest temps havia desistit de fer propostes de missions, pq sincerament vaig acabar cremat, i han estat en Wawa i en Josep qui han organitzat les sessions (de fet tan sols hem fet servir el mapa de la Acadèmia i una missió MP durant tots aquests mesos). Cada setmana tocàvem en profunditat aspectes com maniobres, emergències, arrancada, navegació, etc a un nivell de detall molt alt. I m'ho he passat pipa! Duran aquest temps ningú ha proposat cap altre activitat, i per tant no s'ha fet res més... però no és que el grup tendeixi als helos ni molt menys.

I per lligar caps, i reflexionar tots junts, precisament -com és el teu cas- si no ha aparegut ningú més per a les sessions de helos és pq no els hi ha interessat. I el mateix ha passat en aquest grup quan s'han organitzat sessions de Ka50, A10c, Mig29, Su27, etc... cosa que com bé dius és normal ja que això és oci i cadascú vola el que l'hi agrada i dedica el seu temps al que l'hi aporta diversió...

..així doncs què fem? si diversifiquem no som prou per fer coses amb cara i ulls.... si ens especialitzem en un aparell la gent no s'apunta.... ¿què proposeu fer?

També soc conscient que soc dels més "antics" dins del grup i segurament tinc ja la vista viciada i enrarida, així que potser les coses son diferents a com les veig i agraeixo els vostres comentaris. Soc consicent que els meus posts van "carregats" però en cap moment estic portant res al terreny personal, que ningú s'ofengui. Si faig esment de casos concrets és per a exemplificar què vull dir, no per retreure res... els que ja em coneixeu ja sabeu que mai vaig amb mala baba.

De nou recordar-vos a tots que fa un any que no tenim cap de grup, ni staff, i per tant son els propis pilots que s'han d'organitzar. Si teniu ganes de volar el vostre aparell preferit, proposeu activitats i de segur que hi haurà companys que s'hi apuntaran.
 

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
49
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
#15
Sóc molt conscient de que últimament he estat més desaparegut que actiu.

Com veu dieu els dos, el tema aquest es recurrent, els simuladors de DCS són complexos i cadescun té les seves cosetes que els fan especials, en el meu cas en particular no tinc res en contra dels helicopters, però ells amb mi si (els helicopters), sabeu que salvo el Mi8 ho tinc tot, (i tindré el Mi8 quant estigui de rebaixes).

La idea es volar i passar-ho bé, però tenim tantes plataformes volants que potser és un pèl complicat quedar tots i fer una missió on tots poguem volar alhora, ja que l'editor necessita hores per fer quelcom a mida, la majoria de missions que hi ha online per descarrega són per aparells, no per grups d'aparells diferents, o la gran majoria.

A fi i a comptes, si els que som, ens possen d'acord, penso que podem montar dos bàndols tranquil·lament, igual que al IL2 i a l'Arma, podem utilitzar la IA com a escoltes, wingmans, etc.. només es aprendre com fer-ho.

Les missions es poden fer, sempre i quant el personal estigui disposat a volar, si no, evidentment el que fa la missió es crema, l'editor no és una feina agradable, l'he trestejat i ostres, fa perdre els nervis, almenys a mi, per tant, ser la feinada que és possar-s'hi.

Jo penso que podem utilitzar les plataformes que ens agradin individualment, es pensar com juntar-les, fins i tot podem crear missions a mida, a fi i a comtes tenim, caces i bombarders (helos que són atac a terra), com al IL2, uns ataquen i altres defensen, uns ataquen i altres donen cobertura, depen de la IA com la possem. (dit així sembla fàcil i tot eh?, )

La questió es entrar i volar, i propossar, mirar de juntar i unir, com sempre hem fet.

Senyors, ens ho passarem "teta", ahir el Tars va funcioanr de cine, però el cabr...on del meu Ka50 no volia disparar, ells, els helos estan en contra meva .... :çboix:

Buran
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#16
madelf said:
Estic totalment d'acord amb tu Rush. I m'agrada que donguis el teu punt de vista, ja que potser arribem a algun cap de carrer i trobem alguna forma de donar vida al grup, entre tots.

De fet aquesta línia de treball que proposes -la de especialitzar-nos- és la que varem encetar quan portavem el grup amb el Staff (de fet a proposta teva) i si recordes va fracassar, ens varem quedar tan sols dos o tres pilots (els de sempre). Quan erem el grup Ka50 sol (sense dcs-a10c ni dcs-world) el problema era que a la gent no l'hi agradava els helicopters, quan varem centrar-nos en el A10c tan sols cal veure les convocatóries de les sessions de acadèmia o les missions per saber què va passar... com bé dius, a cadascú l'hi agrada un aparell i com que això és oci el que no vol ningú és dedicar moltes hores a un aparell que no l'hi fa el pes. De fet mira quins pilots/aparells heu apuntat en aquest mateix fil, molt poca gent ha posat més d'un aparell amb el que esta disposat a volar!
A mi em va semblar, quan ho vaig proposar, que en general no va interessar massa la idea. Que es va volar l'A10 perquè era l'últim que havia sortit per DCS. De fet a mesura que van anar passant els mesos l'interès general en DCS i l'A10 va anar decreixent fins que s'ha tornat a revifar amb la sortida del UH1 i el Mi-8.

madelf said:
De fet, tal com miro jo les missions "tutti fruti" és precisament per a potenciar que cadascú es centri en un aparell, el que ell vulgui. Si aconseguim fera parelles, cadascuna pot practicar el seu aparell, tàctiques de combat,etc i després un cop per setmana volar una missió tots junts, sense importar quin aparell volem. Potser, i tan sols potser, així podriem tenim gent a les convocatories i un nivell "decent" en l'ús dels aparells. Tanmateix això cal participació, auto-organització i iniciativa.
Jo penso que la idea és bona, però que falta gent i compromís. En això m'auto-incloc ja que el meu compromís no ha estat el que hauria de ser.

madelf said:
Sobre la tendència del grup cap als helos comentar que no és que el grup tendeixi cap aquí , simplement les persones que s'han reunit per volar DCS i s'han organitzat durant aquests ho han fet entron aquests aparells. Durant tot aquest temps havia desistit de fer propostes de missions, pq sincerament vaig acabar cremat, i han estat en Wawa i en Josep qui han organitzat les sessions (de fet tan sols hem fet servir el mapa de la Acadèmia i una missió MP durant tots aquests mesos). Cada setmana tocàvem en profunditat aspectes com maniobres, emergències, arrancada, navegació, etc a un nivell de detall molt alt. I m'ho he passat pipa! Duran aquest temps ningú ha proposat cap altre activitat, i per tant no s'ha fet res més... però no és que el grup tendeixi als helos ni molt menys.
No critico pas el fet que es volin helos o no, de fet a mi m'agrada molt el Ka-50. El que penso és que la tendència és volar l'últim mòdul que ha sortit, o aquesta és la sensació que em dona vist des de fora tots aquests mesos que he estat a la "banqueta". De fet, les primeres setmanes que surti el Mig-21 segur que tindras 5 o 6 pilots per volar-lo. ç:D

madelf said:
I per lligar caps, i reflexionar tots junts, precisament -com és el teu cas- si no ha aparegut ningú més per a les sessions de helos és pq no els hi ha interessat. I el mateix ha passat en aquest grup quan s'han organitzat sessions de Ka50, A10c, Mig29, Su27, etc... cosa que com bé dius és normal ja que això és oci i cadascú vola el que l'hi agrada i dedica el seu temps al que l'hi aporta diversió...

..així doncs què fem? si diversifiquem no som prou per fer coses amb cara i ulls.... si ens especialitzem en un aparell la gent no s'apunta.... ¿què proposeu fer?
Jo penso que som pocs. Si som 5 i en falla 1 es nota molt. Si fossim 20 i en fallessin 2 no es notaria tant.
També penso que la tendència de tots plegats és pensar: dimecres, tinc ganes de volar, em conectaré una estona a veure què toca volar avui. No ho critico pas, perquè al final ens ho hem de passar bé. Però si volem assolir bon nivell amb un aparell, cadascu el seu, toca "currar" i practicar 1000 i una vegades el funcinament, i després fer la missió "bona".

Recordo que molts dels que som aquí vam participar a l'acadèmia d'IL2 que va muntar en Kronus. Crec que és la vegada que he notat més que els que erem allà vam millorar el nivell de vol. Perquè la gent es presentava cada dilluns, hi va haver compromís, es va treballar, i què carai, el Kronus s'ho va currar molt. Penso que una cosa així és el que hauriem de conseguir, però amb DCS ho veig més complicat per la disparitat de funcionament dels aparells disponibles, i la seva complicació. Es podria dir que en DCS cada mòdul és un simulador diferent, amb la particularitat que es poden volar tots junts.

Potser es podria començar per establir parelles o equips de vol, segons aparell i que cada equip intenti tenir el compromís de millorar les seves habilitats en l'aparell que ha escollit. Podriem dedicar-nos 3 dimecres al mes a entrenar, a millorar poc a poc les habilitats. Si cal passar-se un dimecres, per posar un exemple, per aprendre a fer anar les radios doncs ho fem. I una vegada al mes fer una missió "bona" on tothom hauria d'intentar volar amb "serietat", com si ens hi anés la vida, intentant coordinar-se bé entre grups, res de reflys, etc en resum, com una missió de campanya o SEOW de l'IL2.

Evidentment cada equip és lliure, si ho vol, de volar més dies, o de no volar dimecres. Més que res proposo dimecres perquè és el dia habitual i per fer pinya. Penso que així, tots aquells que tinguin interès en aprofundir en un aparell ho podran fer.
 
#17
rush said:
No critico pas el fet que es volin helos o no, de fet a mi m'agrada molt el Ka-50. El que penso és que la tendència és volar l'últim mòdul que ha sortit, o aquesta és la sensació que em dona vist des de fora tots aquests mesos que he estat a la "banqueta". De fet, les primeres setmanes que surti el Mig-21 segur que tindras 5 o 6 pilots per volar-lo. ç:D
Els mòduls nous sempre porten gent nova, tot i que crec que els que volem UH-1H i Mi-8MTV és bàsicament pq som uns malalts de la simulació i aquests han estat els darrers aparells en caure a les nostres mans. Les hores que hem dedicat a aprendre cada sistema de l'aeronau superen "el calenton" de la novetat i son més síndrome de malaltia crònica! :çrubl:

rush said:
Jo penso que som pocs. Si som 5 i en falla 1 es nota molt. Si fossim 20 i en fallessin 2 no es notaria tant.
També penso que la tendència de tots plegats és pensar: dimecres, tinc ganes de volar, em conectaré una estona a veure què toca volar avui. No ho critico pas, perquè al final ens ho hem de passar bé. Però si volem assolir bon nivell amb un aparell, cadascu el seu, toca "currar" i practicar 1000 i una vegades el funcinament, i després fer la missió "bona".

Recordo que molts dels que som aquí vam participar a l'acadèmia d'IL2 que va muntar en Kronus. Crec que és la vegada que he notat més que els que erem allà vam millorar el nivell de vol. Perquè la gent es presentava cada dilluns, hi va haver compromís, es va treballar, i què carai, el Kronus s'ho va currar molt. Penso que una cosa així és el que hauriem de conseguir, però amb DCS ho veig més complicat per la disparitat de funcionament dels aparells disponibles, i la seva complicació. Es podria dir que en DCS cada mòdul és un simulador diferent, amb la particularitat que es poden volar tots junts.

Potser es podria començar per establir parelles o equips de vol, segons aparell i que cada equip intenti tenir el compromís de millorar les seves habilitats en l'aparell que ha escollit. Podriem dedicar-nos 3 dimecres al mes a entrenar, a millorar poc a poc les habilitats. Si cal passar-se un dimecres, per posar un exemple, per aprendre a fer anar les radios doncs ho fem. I una vegada al mes fer una missió "bona" on tothom hauria d'intentar volar amb "serietat", com si ens hi anés la vida, intentant coordinar-se bé entre grups, res de reflys, etc en resum, com una missió de campanya o SEOW de l'IL2.

Evidentment cada equip és lliure, si ho vol, de volar més dies, o de no volar dimecres. Més que res proposo dimecres perquè és el dia habitual i per fer pinya. Penso que així, tots aquells que tinguin interès en aprofundir en un aparell ho podran fer.
Veig que finalment tots arribem al mateix cap de carrer. Per tot això que expliqueu he demanat al primer post d'aquest fil qui hi havia REALMENT interessat en volar i volar bé... per evitar-me un altre patacada.

Si voleu puc "congelar" per ara l'edició de la missió i mirem entre tots d'organitzar-nos per aparells, fer algunes practiques per retrobar el tacte, millorar o assegurar aspectes bàsics que assegurin la nostra supervivència en les missions e inclòs volar algunes petites missions. I no cal que sigui els dimecres!!!

Si hi ha moviment i la gent s'engresca aleshores si podriem volar alguna missió conjunta.

¿Què en dieu?
 

Blader

Nou usuari
2 Desembre 2013
21
0
0
#19
Hola a tots,

Jo acabo d'arribar i no sé com funciona el simulador ni com feu les coses aquí, però vull donar el meu punt de vista i fer un parell de propostes sense cap ànim d'imposar res.

Quan algú s'apunta a fer una activitat, ja sigui en un gimnàs, un curs d'anglès o a futbol, es te que crear un compromís amb aquesta activitat i les persones que l'envolten (entrenadors, professors etc.), sense compromís no s'arriba a res.
Dit això, crec que cadascú tindria que escollir un aparell primari, amb el que es faran les missions, i desprès si es vol tindre altres aparells per les "paxangues", probes etc. doncs perfecte.
S'hauria de fer un horari setmanal (com si fos un gimnàs), amb uns dies d'entrenament i un dia de "partit" per posar a proba ho que em aprés.
Cadascú es tindria que comprometre a un horari i fer grups de treball segons aquests horaris, per això proposo fer una llista de persones que ens podem comprometre, amb un aparell a utilitzar com a principal i horari disponible, per exemple, Jo (no es molt bon exemple perquè encara estic engrescat amb el S.O. de 64 bits i encara no he provat mai el simulador).

Blader

Aparell Ppal.................SU-25T
Aparells Secundaris.....La meva bicicleta
Horaris disponible.......de dilluns a divendres a partir de les 20h. (de 21h. a 22h. paro per sopar) i fins les 24h. aprox. (ara mateix els dimecres veig el programa dels cuiners, també es que no tinc res millor a fer)


Es podria fer un horari semblant a això

dilluns de 22 a 23 entrenament electrònica, de 23 a 24 vols en formació
dimarts de 22 a 23 procediments, de 23 a 24 atacs A/A
dimecres de 22 a 23 armament, de 23 a 24 "paxanga"
dijous de 22 a 23 estratègies de combat, de 23 a 24 atacs A/T
divendres, de 22 a 23 preparació missió, de 23 a 24 missió

Que cadascú s'apunti a ho que mes li interessi, però amb un compromís real, ja que altres persones depenen de la seva assistència.
I si per qualsevol qüestió no pot assistir a alguna sessió que s'avisi ho abans possible.


Tot això son idees que calen adaptar-les al gust i les possibilitats de tots, però si es vol fer alguna cosa amb cara i ulls s'ha de posar fil a l'agulla.

:çvic: :çvic: :çvic: :çvic:
 

wawa

Més pesat que Kuban
6 Juliol 2010
1,056
0
0
Rupit-Torelló (Osona)
#20
¿Quant es va proposar de fer una acadèmia d'A10 on era la gen? I d'això fa ja...... No se pas que voleu discutir tant ara, els resultats parlen per si sols, ningú es vol comprometre a volar l'A10-c seriosament (i subratllo ningú). Ni Falcon ni rés que tingui més de 100 pg de manual. Es més fàcil preguntar quant es dona el cas, i tirar pel dret. I això és el que em acabat fent. Volar quant ens sembla i com ens sembla els que som, per que a la fi i al cap som els que som.
ç:x ç:x ç:x