[Senglars] A10C 08/10/2014 TACAN

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#1
Com vam dir a l'última classe en aquesta realitzarem un vol utilitzant el TACAN per navegar i ILS per aterrar.
Si cal també explicarem el funcionament del TACAN.

Farem aquesta ruta, que ja vam fer fa temps utilitzant els TACAN per navegar.
Es sortirà de Senaki i aterrarem a Kobuleti.
Recalco que els graus de la ruta és el romb que seguirem, no radials del TACAN, per tant, poden coincidir o no i hem d'utilitzar el TACAN per poder fer la ruta seguint els rombs indicats.
Volarem per parelles com en la missió anterior.

Repasseu al manual el funcionament del TACAN, encara que no sapigueu navegar amb ell, repasseu com canviar el "Course", com sintonitzar una estació, l'HSI, etc... Moltes d'aquestes coses ja les vam veure el dia passat, però doneu-hi un cop d'ull.



De moment la missió esta feta amb bona visibilitat, però si voleu per complicar-ho la canvio a baixa visibilitat.
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#9
Ens veiem al vespre! :çsalut:

Un comentari: si naveguem amb navegació TACAN IFR, necessitaríem no un rumb i distància (tot ajuda, però), sinó sobretot (i si hi ha vent çXD encara més, per evitar el càlcul de derives):

1) el radial de sortida del Tacan 67x a seguir
2) el radial a interceptar per anar directes al Tacan 44x
3) El radial a interceptar una vegada superat el Tacan 44x per anat al Tacan 31x

:çrubl:

Miraré de preparar el pla de vol seguint el que comento, per si us interessa. :çseny:
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#10
Proposta de pla de vol:

Kubuleti sortida: interceptar i seguir el radial 91 del Tacan 67x (Kobuleti)
Interceptar el radial 6 del Tacan 44x (Kutaisi)
Interceptar el radial 169 del Tacan 31x (Senaki/Kolkhi)

ILS pista 95 de Senaki: 108.9 rumb 89 (95 graus segons mapa - 6 de desviació).

Observacions: el pla de vol l'he calculat traçant en el plànol dels o als TACAN restant 6 graus de desviació magnètica.

:çsalut:
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#12
josep said:
Proposta de pla de vol:

Kubuleti sortida: interceptar i seguir el radial 91 del Tacan 67x (Kobuleti)
Interceptar el radial 6 del Tacan 44x (Kutaisi)
Interceptar el radial 169 del Tacan 31x (Senaki/Kolkhi)

ILS pista 95 de Senaki: 108.9 rumb 89 (95 graus segons mapa - 6 de desviació).

Observacions: el pla de vol l'he calculat traçant en el plànol dels o als TACAN restant 6 graus de desviació magnètica.

:çsalut:
Josep, ja hi ha un pla de vol, està explicat al primer post.
 

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
49
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
#17
Ahir m'ho vaig passar molt bé, i el més important és que vaig entendre gairebé segur com funciona el sistema de navegació, sembla una tonteria, però quant estas acostumat a llegir un instrument d'una manera, i et posen un altre, que fa exactament el mateix però ho diu "a la seva manera", el cervell es trenca i no hi ha manera d'agafar-ho.

Moltes gracies a tots, sobretot per la paciència en aquest tema, va ser una classe molt instructiva.

Els vols en formació també són un gustasso :çamor: , sobretot enlaira-nos a la vegada :çseny:

Fins la propera :çsalut:
 
28 Octubre 2014
29
0
0
43
Cornella de Llobregat
#19
Se que vaig una mica tard i a contracorrent, pero ahir em vaig connectar al TS amb la mala sort que no hi havia ningú en aquell moment. Així que vaig aprofitar per fer aquesta pràctica de Tacan.
Aterrat sa i estalvi. Vaig a per més!