IL-2 Grans batalles en realitat virtual (VR)

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#1
Ja que m'he estat barallant força per intentar optimitzar el rendiment per poder jugar a l'Il-2 en realitat virtual he decidit compartir-ho per si pot servir a algú.

Quin maquinari necessito per poder jugar a l'IL-2 en Realitat Virtual

El motor gràfic de l'IL2 grans batalles es força antic i no està optimitzat per fer us de multiples CPUs ni d'una GPU super potent. Es per això que tira més d'un sol processador i la velocitat d'aquest serà el principal factor que hareu de tenir en compte.
He trobat usuaris a Reddit que comenten que tenen un processador Intel i9 10850k (3,6Ghz) i una gràfica NVIDIA RTX 3080 i que encara no els hi funciona fluid (suposo que parlem de tot al màxim amb unes Oculus Rift S). Dit això el meu consell es que no us feu mal i millor un processdor amb velocitat de rellotge més alta 4,5Ghz si pot ser.

Us comparteixo les prestacions del meu equip:
- Processador Ryzen 7 1700 (3.0 Ghz de base i màxim a 3,7Ghz). Ara que ha sortit la nova serie 5000 de Ryzen espero que baixi els Ryzen 7 3800X (3,9Ghz base i màxim 4,5 Ghz) per sota de 300€ per poder canviar-ho.
- Gràfica MSI GTX 1080 Gaming X 8GB GDDR5X
- Memòria RAM 32GB G.Skill FlareX DDR4 2400 (2x16GB CL15). La memòria també és importat a poder ser que sigui ràpida (CL15 millor que CL16 i si pot ser 3200Mhz millor que millor) però en el meu cas no trobo memòria DD4 de 3200 que sigui CL15 compatible amb el llistat de venedors qualificats de la placa mare i per tant m'estimo més quedar-me amb la que tinc.
- Visor de realitat virtual Oculus Quest 2. En aquest aspecte hi ha molt per triar però penseu que quan més resolució tingui el visor més capacitat de processament necessitarà el vostre ordinador. Les Oculus Quest / Oculus Quest 2 fan servir un USB 3.1 / 3.2 de tipus C com a mitjà de conexió amb el nostre equip i per tant el video s'envia comprimit. Es per això que fins que no milloring aquesta tecnologia que l'anomenen Oculus Link podrem veure artefactes de la pròpia compresió. No ho he pogut comparar amb unes Oculus Rift S però si amb unes Oculus DK1 i DK2 (developper kits) i realment si busques un visor polivalent que et serveixi tant per estar connectat a l'ordinador com sense penso que es millor inversió unes Oculus Quest comparat amb unes Rift S. Si vols aprendre més sobre realitat virtual et recomano que et passis per http://www.realovirtual.com.
- Enmagatzematge SSD. Ho tinc instal·lat en un Kingston HyperX Predator (1400MB/s de lectura i 1000MB/s d'escriptura) però no he notat cap diferència d'un disc dur a pasar-ho al SSD

Com és fer volar l'IL2 en realitat virtual?
Realment si tens oportunitat de provar-ho t'ho recomano ja que la sensació d'inmersió es genial i després ja no vols tornar al monitor. Ara bé has de tenir present algunes coses negatives:
- Al principi es molt probable que no aguantis més de 30 minuts de vol sense marejar-te o aguantar un combat intens sense marejar-te. La part bona es que t'acostumes amb el temps i ara ja soc capaç d'aguantar força encara que encara tinc algun mareig si estic molta estona amb maniobres de combat.
- Un altre punt negatiu es que l'observació d'enemics es més difícil en realitat virtual i no ajuda gaire que haguis de treure segons quins elements de la configuració com ara el "aliasing" o la distància de visualització.
- Comprovar les teves 6 et pot portar alguns mal de cervicals i tampoc podràs fer zoom com a un trackIR. Hi ha algún programari que et permet millorar això però al ser considerat com un afegit extern pot ser que alguns servidors ho detectin com trampes i per tant no els puguis fer servir. En el meu cas encara no l'he provat
- Visualitzar el mapa durant el vol no es el més agradable ja que el que veus es un mapa 2D en plena cabina i es bastant més molest al portar el visor de realitat virtual que al veure-ho al monitor. Alguna opció que encara estic explorant es fer servir un programari extern que en premer una tecla et permet projectar una imatge 2D del mapa a una zona específica de l'espai (3D) del teu visor com ara la posició de les cames. Ja afegiré més detalls de com fer això. Com a contra partida d'aquest aplicatiu es que consumeix recursos i fa que el rendiment de l'IL-2 pugui anar un xic pitjor.

Ajustos d'intre del simulador
Aquí hi ha molt per provar i molta part de l'informació l'he tret del foro oficial. Jo tinc configurat l'apartat gràfic en "Balanced" amb els següent ajustos
Screen resolution: 1024 x 768 <-- aquesta només es la resolució del teu monitor.
UI Scale: 100%
Shadow quality: low <- per una millor identificació d'avions recomanen que sigui ultra o apagat. Encara estic fent proves
Mirrors: Simple
Distant landscape detail: normal
Canopy reflections: low
Horizon draw distance: 70 km
Landscape filter: Blurred
Grass quality: off
Clouds quality: High
Antialising type: MSAA <-- per reddit pots trobar molta informació comparant FXAA amb MSAA i sembla pel que diuen que es veu millor amb el tipus MSAA a 2x o 4x si t'ho permet la teva màquina
TargetFPS: Off
Antialising: 2 (o 4 si t'ens maquinari potent) <-- realment amb 4 es veu millor però em mata els fotogrames per segon i em veig forçat a baixar-ho a 2
Gamma correction: 1
Full screen: disabled <- no afecta al teu visor de realitat virtual i sembla que consumeix menys en finestra que en pantalla complerta
Enable VR HMD: aquesta opció no l'has de tocar ja que si faràs servir el SteamVR segurament per carregar el simulador
Multi GPU Support: disabled <- si tens dues targetes gràfiques en SLI pots provar d'habilitar aquesta opció però pel que diuen als foros els hi ha donat força problemes
VSync: disabled
SSAO: disabled
HDR: enabled
Sharpen: enabled
Use 4K textures: enabled
Distant buildings: enabled
Ajustos fora del simulador al fitxer de configuració
Blom: disabled
Ajustos a SteamVr
El "super sampling" l'he deixat a 100% hi ho ajusto amb la configuració d'Oculus.

Ajustos a Oculus Debug
Pixels Per Display Pixel Override: 1.2 (aquest ajust s'ha de canviar cada vegada ja que es pert en reiniciar l'ordinador) <- en les darreres proves que he fet no he notat molta diferència de canviar-ho de 1.3 a 1.0 (o 0 que es el valor per defecte) així que per ara he decidit no canviar el supersamplong
Distortion curvature: Low
Encoder resolution: 3664 (depen del teu visor, aquesta es la resolució que tinc configurat per unes Oculus Quest 2)
Ecoder Bitrate (Mbps): 200 (per defecte es 150 i dependrà molt de la teva gràfica, en el cas d'una GTX 1080 no pot donar més de 200 mbps). Aquest setting només està en la versió beta d'Oculus i si no ho tens activat es probable que no et surti
Terminologia (apartat tècnic)

Que és el famós supersampling? El super sampling (SS) amb una definició barruera es la tècnica de generar imatges de resolució més gran que les necessaries pel teu visor. Això lògicament es fa a base de consumir més recursos computacionals (normalment més GPU). Com a efecte final per l'usuari el que s'observa son imatges més nitides i amb més definició. Per exemple els instruments de cabina es llegeixen millor amb un supersampling més elevat.


---
Pendent d'actualitzar amb més detalls!
 
Last edited:
M'agrades: Gosdatura