XCOM Enemy Unknown

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#1
Si algú de per aquí havia jugat a X-COM: Enemy Unknown i X-COM: Terror from The Deep aquest remake és totalment aconsellable.

Respecta molt la filosofia dels dos jocs originals, sobretot en la part del combat. La part d'investigació i construcció de la base potser és una mica més limitada, però tot i així és un joc molt aconsellable que no us defraudarà si us van agradar els primers X-COM.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#2
A l'Steam el teniu d'oferta. Jo vaig jugar ja que tinc tots els XCOM i UFO de la saga i la veritat es que està molt, només es pot jugar per torns ja que alguns UFO decla saga van activar l'opciótemps reail i per torns. Es un tornar a l'estil classic on no t'amoïnes pel temps. La jugabilitat es força classica però trobo que ho podrien haver millorat força més. Personalment es una mica la sensació del Diablo III, si molt guapo millors gràfics consequents a l'actualitat peró més del mateix, cap innovació i a sobre curt de collons.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#3
A mi precisament m'agrada el poder tornar al combat per torns, és un estil que m'agrada, més estrategic, pots pensar més... potser no massa real però m'agrada aquest feeling de moviment de peces com si fos un joc d'escacs.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
El que és el combat en si em sembla que és molt semblant pel que recordo dels primers XCOM. Fora del combat potser és una mica més limitat ja que no hi ha tantes coses per investigar i la història potser és una mica més curta. Ho dic de memòria ja que fa molt que no jugo als XCOM originals, però si el que t'agradava era el combat, aquest no et defraudarà.

Si algú coneix algun joc que tingui aquest estil de combat tàctic per torns que m'ho digui, que m'encanta.
 

wawa

Més pesat que Kuban
6 Juliol 2010
1,056
0
0
Rupit-Torelló (Osona)
#7
Desconec per complert aquesta saga, tot i que haig de reconeixer que estat temptat de comprar l'XCOM a Steam. Madelf il·lustrem una miqueta, ¿amb quin joc es podria comparar? Per fer-me'n una mica a l'idea.
 
#8
Doncs per a mi no es pot comparar amb res. He jugat força al XCom original i la veritat és que era molt complex.

Per un costat tens un RTS on en el mapa mundi gestiones les bases (infraestructures), recursos, personal, investigació, producció, etc i després tens les missions de combat que son per torns amb un nivell tàctic força elevat, cal gestionar molt bé els punts d'acció, sel·leccionar amb cura l'equipament, nombre de integrants, les seves habilitats, les tàctiques per reconèixer el terreny, per afrontar diversos tipus d'alien, etc... i el "millor" de tot és que les missions no s'adecuen al teu nivell ni als soldats que enviis, sinó que ets tu que s'ha d'adaptar a la missió i molts cops simplement et trobes superat en nombre, potència o has fet una mala planificació.

Relament a mi em costava molt aquest joc i m'agradava potser per això.... i d'aquí que em tempti comprar la nova versió però por em fa que es quedi en un remake cutre.... si algú hem digues que és l'original amb gràfics 3d segur el comprava!

De fet l'original el pots descarregar ja que és Abandonware, per exemple d'aquí.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#9
wawa said:
Desconec per complert aquesta saga, tot i que haig de reconeixer que estat temptat de comprar l'XCOM a Steam. Madelf il·lustrem una miqueta, ¿amb quin joc es podria comparar? Per fer-me'n una mica a l'idea.
Fallout tactics (el que era a torns amb diferents tios) i el Jagged Alliance per exemple.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#10
En l'XCOM actual que es pot adquirir per l'Steam han simplificat moltíssim el tema de l'inventari. Fins a tal punt que no t'has d'amoïnar per la munició :( Recordo llargues hores equipant als paios amb mil i una combinacions. Aquí agafes al paio i li dius la seva especialitat i selecciones fins a 4 opcions de l'inventari (pistola, fusell, grenada o medikit, etc) i prou. No et deixa veure l'inventar com a tal. Aquesta part realment em va desagradar però tot s'ha de dir que fa més ràpida l'acció ja que sempre tenen munició els paios.