La meva proposta a ED per millorar la precisió del ratolí

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Els que tenim TrackIR o similar, sabem que tenim una dificultat extra per poder fer clic a la cabina, ja que el moviment del TrackIR no es completament precís (per molt bo que sigui) i mes important, es un moviment multiplicat exponencialment, per permetre mirar cap als costats i cap enredera, sense haver de girar tant el nostre cap, si no no podríem veure la pantalla, i aquesta augment abaixa molt la precisió quan ens allunyem del centre.
El problema es que el punter del ratolí segueix la pantalla, la vista, en comptes de quedar-se fixe com un TGP. La solució es fàcil, fer que el ratolí es quedi fixe a la cabina, independentment de els nostres moviments de cap. Aixi seria igual de faci apuntar el ratolí, com ho fem amb el TGP.
A mes per no perdre el ratolí per la cabina, es pot fer que el punter sigui arrossegat per els costats de la pantalla, aixi sempre el tindrem a la vista, o es pot posar un boto perquè centri el ratolí.
Aixi que he fet la proposta als fòrums de ED, i a veure que hi diuen, si tenim sort hem faran cas, però no ho crec, perquè aquesta mateixa proposta ja la vaig fer quan va sortir el BS i a un altre simulador, i res. Esperem que ara que ja ho tenen tot consolidat s'ho pensin mes.
De moment si us agrada la idea, us demanaria si podeu que hem recolzeu al fil del seu fòrum, gràcies.
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=112641

 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#4
Re: La meva proposta a ED per millorar la precisió del ratol

Em sembla una proposta interessant però crec que la implementació és més complicada del que sembla. Quan mous la vista el ratolí es mou amb la vista perquè la posició del ratolí es en base a coordenades de pantalla que venen donades pel propi DirectX. Aquestes coordenades son 2D i ara bé per mantenir la posició del ratolí en el lloc on estava haurien de mirar d'interporlar aquesta posició 2D a una posició 3D de cabina. Una altra opció que es pot fer es tenir un "snap to grid", on la reixeta son les posicions dels actuadors (butons, rodetes, pulsadors, palanques, etc) i no guardes posició de pantalla si no que guardes posició de l'identificador de l'actuador que estas a sobre. Compte que això es la meva interpretació i no ho dic perquè conegui com està fet el codi però crec que no es tan fàcil com sembla.

Si jo fos de DCS la meva resposta seria que per ara estan més interessats en integrar realitat virtual en el seu motor nadiu i tota la interfície que ara es fa amb ratolí estan treballant com fer-la amb les mans (o la tita) ç;)
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5
Re: La meva proposta a ED per millorar la precisió del ratol

Ja suposo que no es tan fàcil com sembla, les coses en paper sempre semblen mes fàcils, sobretot per els que no saben com s'implementaria, però tampoc es tant difícil com volen fer creure sempre. No tothom tindrà unes ulleres de RV, i encara molta gent farà servir coses com el TrackIR.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Re: La meva proposta a ED per millorar la precisió del ratol

L'únic problema que li veig a aquesta proposta és que si el ratolí es queda fixat sobre un boto i mous el cap pots perdre el ratolí i no saber on és... i en mig d'un combat no poder premer un botó perquè no trobes el ratolí és una putada.

Jo crec que l'ideal seria un intermig entre el que dius tu i el que diu en ZeroQ: una mena d'snap sobre els botons però que quan el cap superi un cert llindar de moviment arrossegui el ratolí i aquest quedi fixat a les coordenades 2D de la pantalla, fins que no el tornem a moure per posar-lo a sobre un altre botó. No se si m'explico.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#7
Re: La meva proposta a ED per millorar la precisió del ratol

rush said:
L'únic problema que li veig a aquesta proposta és que si el ratolí es queda fixat sobre un boto i mous el cap pots perdre el ratolí i no saber on és... i en mig d'un combat no poder premer un botó perquè no trobes el ratolí és una putada.

Jo crec que l'ideal seria un intermig entre el que dius tu i el que diu en ZeroQ: una mena d'snap sobre els botons però que quan el cap superi un cert llindar de moviment arrossegui el ratolí i aquest quedi fixat a les coordenades 2D de la pantalla, fins que no el tornem a moure per posar-lo a sobre un altre botó. No se si m'explico.
Efectivament, per això ja havia posat aquesta mateixa solució al primer post ç;)
A mes per no perdre el ratolí per la cabina, es pot fer que el punter sigui arrossegat per els costats de la pantalla, aixi sempre el tindrem a la vista, o es pot posar un boto perquè centri el ratolí.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#8
Re: La meva proposta a ED per millorar la precisió del ratol

Viper said:
rush said:
L'únic problema que li veig a aquesta proposta és que si el ratolí es queda fixat sobre un boto i mous el cap pots perdre el ratolí i no saber on és... i en mig d'un combat no poder premer un botó perquè no trobes el ratolí és una putada.

Jo crec que l'ideal seria un intermig entre el que dius tu i el que diu en ZeroQ: una mena d'snap sobre els botons però que quan el cap superi un cert llindar de moviment arrossegui el ratolí i aquest quedi fixat a les coordenades 2D de la pantalla, fins que no el tornem a moure per posar-lo a sobre un altre botó. No se si m'explico.
Efectivament, per això ja havia posat aquesta mateixa solució al primer post ç;)
A mes per no perdre el ratolí per la cabina, es pot fer que el punter sigui arrossegat per els costats de la pantalla, aixi sempre el tindrem a la vista, o es pot posar un boto perquè centri el ratolí.
Dncs no havia acabat d'entendre bé la teva proposta... la veritat és que alguna cosa així s'agrairia perquè a vegades amb el tremolor del trackir costa encertar els botons.