Identificació d'avions, Possible concurs.

wawa

Més pesat que Kuban
6 Juliol 2010
1,056
0
0
Rupit-Torelló (Osona)
#44
Pfalz Dr.I - 1918

Type: Fighter
Manufacturer: Pfalz Flugzeugwerke
First Flight: October 1917
Introduced: April 1918
Retired: 1918
Primary User: Luftstreitkräfte
Number built: 10
Powerplant: 1 × Siemens-Halske Sh.III eleven cylinder geared rotary engine, 160 hp (119 kW)
Wingspan: 28 ft 0.66 in (8.55 m)
Wing Area: 185.14 ft² (17.20m²)
Length: 18 ft 0½ in (5.50m)
Height: 9 ft 0.66 in (2.76 m)
Empty Weight: 1,124 lb (510 kg)
Loaded Weight: 1,554 lb (705 kg)
Maximum Speed: 118 mph (190 km/h) 118mph (190km/h) at 13,125 ft (4,000m)
Time to: 5,000 m 13.5 minutes
Endurance: 1.5 hours
Crew: One
Armament: 2 × synchronised LMG 08/15 machine guns
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#58
Be com que veig que ningú diu res

.... es tracta del "inflatoplane" (avió inflable) desenvolupat per el fabricant de neumatics Goodyear al 1956 per un projecte de les forces aereas. Aquest avió tenía un cos de goma que s'inflaba. Era prou petit i lleuger com per mourel en un carretonet. Els ingeniers pensaven que aquest avió es podia llençar darrera les linies enemigues per permetre als pilots abatuts escapar al enemic i volar de tornada al front.



El seu rendiment era similar al del J3 Cub. El aparell tenia unes rodes de carretó i s'inflaba en 5 minuts fent servir menys pressió que un neumàtic de cotxe. El motor de dos temps, un 40CV Nelson, es tenía que arrancar a ma i podia portar 20 litres de combustible.

El Inflatoplane permetia una carrega màxima de 120 Kg, tenía una abast de 390 milles (627 Km) amb una autonomia de 6 hores i mitja. La seva velocitat de creuer eren 60 milles. La distancia de enlairament era unicament de 150 metres. Podía aterrar en superficies no preparades en nomes 100 metres. podia trepar 550 peus per minut. La seva alçada de creuer eren 10000 peus.

Van entrar en servei uns 468 inflatoplanes, incloent-hi una versió amb cockpit cobert i un altre versió biplaça




:çvic: :çvic: :çvic: