Dilluns 12, partida ArmA 3 "Cel Obert" a les 22h

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
49
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
#21
Viper said:
Les ordres son ordres, i no es poden desobeir, si ho féssim el funcionament militar no tindria sentit, i el lideratge, fos qui fos, no seria efectiu. Dit això, que no es puguin ignorar les ordres no vol dir que no es puguin parlar en ocasions, si realment penseu que una ordre no es la mes correcte, o que es potencialment perillosa, podeu exposar molt rapida i breument les vostres raons, perque el lider puguin revaluar la seva ordre per decidir si canviar-la o mantenir-la, com dieu, vosaltres teniu una visió de la vostre posició i situació que potser el lider no veu be (no era el cas ahir).
Amb això estic totalment d'acord, fixat, que quant en ZeroQ va donar l'ordre, tots ens varem aixecar i no varem dir res, va ser a posteriori, quant ens van disparar i descobrir que varem tornar a cos a terra. Suposo que tots varem creure que la IA no ens veuria de tant lluny, i varem seguir les ordres. També és cert, que quant ja han passat les coses és molt més fàcil avaluar i decidir que hagués estat el millor. Si no ens haguessin vist ni disparat, segur que de tot no hi estaríem parlant.

No era en cap cas una critica al lideratge, tot el contrari, era saber, aprofitant el que va succeir, quin és el procediment del lider d'esquadra, ja que com dic, en ZeroQ va fer una gran feina, com la resta dels companys, que tot i sentir les teves ordres per ràdio, fins que no les comunicava en ZeroQ no movíem ni un pèl, ja que entenem, que el lider ordena al lider de grup, i aquest als seus soldats.

Per tant, confirmo que el grup Alfa 2 varem fer molt bé la feina :çseny: :çcerv: :çvic: çXD çXD çXD :çsi: ç:D ç:D ç:D ç:D ç:D

Ens veiem amics.
 

Frodo

Ja en porto tres-cents
28 Febrer 2014
326
0
16
Sant Fruitós de Bages
#24
En primer lloc, disculpeu però vaig marxar pq m'estava adormint vilment des d'abans de l'atac al complexe. M'imagino això a la vida real i ha de ser horrible entrar en combat amb aquesta modorra. Era impossible manternir-se tens.

Com que tb estava a A2 he de dir que sí que és cert que la ordre va ser "donar-se vida" i no la d'aixecar-se, però prèviament ja havíem detectat contactes a les 12 i el més important, rebíem foc ocasional des de les 9 i no teníem identificat el tirador.
Evidentment, les ordres són ordres i s'han de complir, però corregiu-me si m'equivoco, la última responsabilitat de portar-la a terme és de qui la rep i per tant és qui en última instància avalua la possbilitat de portar-la a terme i si no pot, ho ha de comunicar a qui l'ha donada per reavaluar la situació, com ja ha explicat en Víper. En aquest cas concret que ens ocupa, és ben cert que encara no havíem rebut foc i per tant, a priori no podíem anticipar el resultat. Afortunadament no hi va haver baixes.
En tot cas, vaig trobar més problemàtic el fet que vam estar molta estona rebent foc de l'esquerra sense cobertura que no pas aquest punt concret.
 

Moska

Miquelet
3 Juny 2011
769
0
16
31
Ciutat de Mallorca
#25
Jo vos promet que a les mission que jo editi si un helicopter de observació vos localitza, cosa vostra si decidiu amagarvos a tombar-lo, vos caura a sobre una barrera de morters.

Per altre banda pensa que no varem utilitzar l'avantatge que en donava la vall. Estavem enrocats unicament a la falda nord, sense la possibilitat de cobrir les esquadres que estaven més avançades, per que entre els arbres i la mateixa pandent feien de obstacle i impossiblitaven el contacte visual. A part de que no podiem cobrir be els punts de flanqueig de la cordillera, també estavem molt ben repartits per l'enemic per que ens tenien practicament en el mateix azimut de visió (estavem molt junts i formavem un angle massa agut).

Crec que es veu millor amb la imatge, no he vist la necessitat de posar lletres. En blau era aproximadament com estavem, practicament en fila mirant a l'enemic, i el verd la alternativa que pens que estariem més proteguit, amb foc enemic més repartiti i més visual de la zona i punt morts.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#26
La posició que has marcat al Sud Est està a una cota mes baixa de l'objectiu, concretament 15m mes baixa, no haguéssiu tingut cap visual dels enemics i per tant no haguéssiu pogut donar massa suport, a mes d'estar mes exposats a l'enemic i amb una ruta d'evacuació mes compromesa. Totes les cotes a nivell de l'objectiu o mes altes a una distancia d'atac estaven al Nord, per aquest motiu vaig col·locar els dos grups allà.
Si que es cert com dius que un atac des de dos flancs ha de ser mes efectiu, però per passades experiències aquella zona es molt complicada. L'altre vegada vam intentar atacar des del Nord i Nord Oest i ens van pelar, i des de l'Est, mes o menys on estàvem en aquesta missió, ho vam aconseguir, per aquest motiu vam atacar des d'un punt que ens va anar be una missió anterior.
 

Moska

Miquelet
3 Juny 2011
769
0
16
31
Ciutat de Mallorca
#27
Però d'aquesta manera no vam poder treballar complementariament. Tot i que com dius la zona sud geograficament estigui més mal situada que la zona nord, si fosim uns al nord i els altres al sud ens haguessim permes tenir una viual en creu, que ens dona una gran superioritat (ben igual com quan treus el cap en un creuement amb T a zona urbana), per que ens podem avançar a l'enemic i controlar els punts morts que l'altre esquadra no veu, i això es lo que realment fa que invertir amb la zona sud, tot i estar en pitjor situació, sigui totalment viable i invertir-hi es de gran utilitat.