CRICV - Classe 5, Dilluns 28 a les 22:00

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1


REQUISITS
ArmA3 + Estàndard CC

MATÈRIA
Explicarem el funcionament d'un vehicle de combat, operatives, comunicacions, tasques, sector. El mínim necessari perquè una tripulació de vehicle, ja sigui un cotxe o un tanc, pugui operar amb eficàcia.

PLANIFICACIÓ
Farem un resum de la documentació aquí exposada, ampliant una mica la informació, i passarem a fer practiques controlades.

Tasques
- Ampliació de la informació
- Practiques controlades.
- Exercici amb foc.

APUNTATS
- Viper
- Eduard
- Frodo
- Buran
- Tuixo
- TBlack
- Magnetar
- Diplock
- Kopant

DOCUMENTACIÓ

El paper dels vehicles en el camp de batalla

El més important que un ha de recordar en prendre un rol de vehicle és que en última instància, està allà per donar suport a la infanteria. No és el la vostre feina conduir a tota maquina acumulant baixes enemigues, vosaltres heu de fer tot el possible per treballar amb les forces amigues perquè pugueu donar millor suport a la infanteria.


Consells generals per vehicles de terra

Reconeixement a peu i guies de terra

Quan la situació tàctica ho permet, el comandant d'un vehicle es pot desmuntar del vehicle per fer una 'reconstrucció a peu'. Això es realitza normalment quan el vehicle està al limit del terreny (a punt de passar la part alta d'un turó per exemple). Desmuntatge i comprovació sobre la cresta 'a peu' permet al comandant de decidir on podrien ser les possibles amenaces enemigues, localitzar amenaces òbvies, i triar on i com passar la cresta del terreny. Però aquesta es una situació d'alt risc, i per tant nomes es pot fer en situacions de màxima seguretat, i mai en ple intercanvi de foc.

Les guies de terra, d'altra banda, són la infanteria que caminen davant d'un vehicle per guiar-lo a través d'una àrea difícil. Les guies de terra poden ser utilitzades per aconseguir col·locar un vehicle específicament on la infanteria ho necessiten, per ajudar als vehicles a passar a través d'una àrea potencialment minada, o per ajudar-los a navegar a través de terreny atapeït o confús.

Llançar el pes al voltant

En funció del seu pes i resistència, els vehicles poden ser utilitzats per enderrocar arbres, matolls, parets i altres obstacles a fi d'aclarir els carrils de foc i observació per si mateixos o la infanteria que donen suport. Els tancs són generalment capaços d'enderrocar qualsevol cosa, mentre que els camions en general es centren en els matolls i parets petites per evitar la desactivació a si mateixos en el procés.

Cal una estreta coordinació amb els comandants de la infanteria amb la finalitat de crear carrils eficaços de foc que s'integren en els plans defensius de la infanteria recolzada. Massa arbres derrocats, o forats a les parets, poden posar en perill la capacitat de la infanteria de suportar una defensa eficaç.

Tingueu en compte que, a més de la neteja dels obstacles, els vehicles també poden ser utilitzats per crear una millor ocultació. Un tanc pot tenir dificultats per trobar l'ocultació en una zona on els arbres tenen les seves branques massa alt d'un nivell per emmascarar el tanc, però, colpejant un arbre a la direcció de l'enemic pot proporcionar ocultació de sobte.




Equipament de vehicle

Heads-Up Display (HUD)

Diferents vehicles poden tenir diferents capacitats en la mesura que es refereix a sensors, però tots comparteixen les mateixes característiques bàsiques de HUD.

En primer lloc és el radar de vehicle, que està situat al centre de la part superior de la pantalla. El radar és una abstracció dels sistemes de sensors més complexos i és clau per a la consciència situacional de la tripulació (tot i que es summament irreal). El radar se centra al voltant del vehicle (representat per una icona (i té dos cercles amb la exterior que mostra la brúixola, així com mostrar una lectura de la brúixola digital de la direcció de la vista actual. Els dos anells indiquen rangs - la primera és d'un quilòmetre, el segon dos. El camp visual de l'artiller i el comandant s'indiquen amb cons que s'estenen, aquests cons s'estrenyeran i ampliaran en funció del nivell de zoom actual d'aquesta posició.



Objectius amistosos identificats es mostraran com a punts verds, mentre que els blancs enemics identificats es mostraran en vermell. Vehicles desconeguts o destruïts apareixeran gris.

A la part superior esquerra del HUD és lectura de danys del vehicle. Vermell significa un sistema que està desactivat per complet, mentre que els tons de color taronja o groc indiquen els components danyats. Aquest es divideix en les següents categories:



HULL. Quan està totalment compromesa, el vehicle serà destruït.
ENG. El motor del vehicle. Si es desactivat, el vehicle perd la mobilitat.
GUN. Si es desactivat, l'arma principal ja no serà capaç d'elevar, però encara pot disparar.
L-TR. La cadena de l'esquerra. La desactivació d'una cadena desactivarà la mobilitat del vehicle fins que sigui reparat.
R-TR. La cadena de la dreta La mateixa història.
TRRT. La torreta. Una torreta desactivada no pot girar i perd els elements d'estabilització que podria haver tingut, tot i que les armes seguiran funcionant.

Alguns vehicles tenen òptiques que fan servir un làser automàtic per cercar la distancia, en aquest cas es mostra el rang a la part central inferior de la vista.

Finalment, la secció superior dreta mostra l'arma activa en aquest moment o de contramesura, la munició restant en ella, i es codifica en color per indicar si l'arma està a punt per ser disparada. Després de disparar necessita temps per recarregar, com un canó principal del tanc, aquest element HUD canviarà a color vermell, mentre que una barra de progrés indica el temps de recàrrega restant. Poc abans de tornar a carregar completament, això canviarà a groc, després blanc per indicar que l'arma és capaç de ser disparada de nou.



Simbologia de blocatge

Qualsevol arma que pot bloquejar a un objectiu primer haurà d'adquirir l'objectiu. Això es fa ja sigui fent clic dret sobre l'objectiu, pressionant "T" per bloquejar, o "R" per desplaçar-se per les destinacions disponibles. Quan s'adquireix un objectiu, tindrà un quadre blanc al voltant. Per bloquejar l'objectiu, hem d'estar dins de l'angle operatiu de foc de l'arma.

Quan un objectiu s'ha adquirit i bloquejat, la caixa té un cercle superposat sobre ella. En aquest punt, qualsevol arma guiada pot ser disparada i farà un seguiment de forma automàtica i (amb sort) destruirà aquest objectiu. Tingueu en compte que en arribar als límits del con de blocatge, el cercle indicador començarà a desaparèixer, per fer-vos saber que esteu a punt de perdre el blocatge. Tingueu en compte que això s'aplica a aeronaus, vehicles terrestres, i també llançadors d'infanteria.

NOTA. Segons les opcions de dificultat, aquesta simbologia no surt segons l'arma.


Esquerra: El proces de blocatge s'ha iniciat. Dreta: L'objectiu està totalment bloquejat

Contramesures

Molts vehicles estan equipats amb descarregadors de fum amb finalitats defensives. Aquests descarregadors es munten amb més freqüència a la torreta del vehicle, permetent que la cortina de fum que s'estableixin en el sentit que la torreta està apuntant.

El comandant del vehicle generalment té el control del sistema de fum. Ell ho selecciona com ho faria amb una arma normal i pressiona la seva tecla de contramesures per desplegar el fum. Els pots de fum s'impulsaran lluny del vehicle, en un arc, desplegant ràpidament una cortina de fum blanc i espès després d'uns moments. Aquest fum es pot utilitzar per a una varietat de propòsits per tapar les forces amigues de l'observació de l'enemic. Aquest tipus de contramesura de fum està dissenyada per bloquejar longituds d'ona infraroges, el que significa que és tan eficaç contra les òptiques tèrmiques com la visió normal.

Molts dels sistemes de fum tenen dos o més carregues disponibles abans de ser necessari la recarregada en una posició de subministrament.

Tingueu en compte que el fum, que s'utilitza com a defensa contra enemics actius anti-tanc, és útil si el vehicle es mou després del seu desplegament. El moviment fa que sigui molt més difícil per a qualsevol sistema de míssils guiats manualment de rastrejar adequadament el vehicle.



Munició de Canons i Canons Automatics

Canons

Els vehicles terrestres estan equipades amb una àmplia varietat d'armament. Els tipus més comuns es descriuen aquí.

- Alt explosiu (HE). Purament amb l'intenció de destruir vehicles lleugers, causa danys a les estructures i fortificacions, i elimina la infanteria. Aquests projectils simplement exploten en impactar, utilitzant el dany de l'explosió, fragmentació i sobrepressió com els seus efectes destructius.
- SABOT. Els projectils SABOT són petits dards, increïblement densos de metall que tenen la intenció de travessar el blindatge de l'enemic amb la força cinètica pura. En general són ineficaços contra les tropes, però es poden utilitzar amb gran efecte contra vehicles enemics i blindats. Tendeixen a ser excessius per a qualsevol cosa per sota d'una classificació de blindatge mitjà.
- Alt Explosiu Anti-Tanc (HEAT). A diferència dels projectils SABOT, el projectils HEAT depenen de mitjans químics per tractar de derrotar a les amenaces blindades. Tenen un component d'alt poder explosiu, així que sonde doble propòsit, ja que poden fer mal a tots dos objectius, blindats com soldats d'infanteria i altres blancs. El projectils HEAT són generalment menys efectius que els projectils Sabot contra blindatges moderns, però tot i aixi son efectius.
- Antipersona. Els projectils APERS utilitzat per alguns tancs és un exemple d'un projectil antipersones, imagineu una escopeta de 120 mm i obtindreu la idea general. La característica definitòria d'aquest projectil és la capacitat més o menys d'aniquilar a tot un grup a una distància determinada en un sol tret, assumint que tots estan exposats en el moment.



ATGM

Els míssils antitanc guiats "Anti-Tank Guided Missiles" es fan servir en diferents vehicles blindats. Aquests míssils són capaços de destruir la majoria absoluta d'amenaces blindades. Els ATGMs com el TOW donen als vehicles amb menys armadura una oportunitat de lluitar contra els tancs principals de batalla. Els ATGMs llançats des de terra més comuns requereixen algun tipus d'orientació / seguiment del blanc des del moment del llançament fins a l'impacte.

Els ATGMs també es poden emprar efectivament en una capacitat anti-bunquer/anti-edifici.



Metralladora de granades

La metralladora de granades, o llançagranades és exactament el que sona. Capaç de disparar dotzenes de granades amb una alta cadència de foc, aquestes són armes excel·lents per utilitzar contra la infanteria enemiga, vehicles suaus i armadura lleugera. Els seus efectes contra vehicles més pesats són generalment pocs.

Les metralladores de la granades generalment tenen una trajectòria arquejada abruptament per la seva relativament baixa velocitat, però els efectes terminals de les granades són independents de la seva velocitat i romanen letal a la distancia que es poden llançar.


Rols bàsics del vehicle

Conductor

El conductor es dedica única i exclusivament a conduir el vehicle, i no surt mai si no o ordena el lider o el vehicle està en perill imminent de ser destruït.

Les tasques del conductor son:

- Condueixi el vehicle, d'acord amb les instruccions del seu cap de files.
- Manté l'espai quan es mou amb altres vehicles
- Coneix la formació general el recorregut.
- Quan s'atura el vehicle sempre roman dintre, a no ser que s'ordeni el contrari.
- Exercir bones tècniques de navegació, ja sigui per escoltar les instruccions del seu navegador o la navegació pel seu compte en l'absència d'un navegador dedicat.
- Mira la carretera a la recerca de signes de carregues, mines, artefactes explosius improvisats (IED), explosius en general.
- Roman alerta i evita xocar amb altres vehicles, així com els obstacles inesperats en el seu camí.

Navegador

El navegador és sovint un líder d'Equip de foc. Ell normalment s'asseu al seient del passatger davanter del vehicle i utilitza el seu mapa i la vista del terreny per donar al conductor clares instruccions concises sobre on anar i com arribar-hi.

Les tasques del navegador son:

- Dóna la direcció clara i concisa que ha de seguir el conductor en tot moment. Això inclou la descripció de la ruta, donant avís previ dels torns que poden ser necessàries, etc El navegador no suposa mai que el conductor sap res sobre la ruta, a de indicar tot.
- Ha d'estar familiaritzat amb el que el pla de moviment de principi a fi, per tal de ser capaç de fer canvis de judici si el canvi de ruta es converteix en necessari.

Artiller

Un artiller té la tasca d'emprar el sistema d'armes de la tripulació, o en el cas d'alguns vehicles, el sistema d'armes a distància (RWS). A causa de la seva posició elevada o l'ús d'un sensor de RWS, ell té una millor observació del terreny que la resta del vehicle i comunica el que veu per ajudar a mantenir la resta de la consciència situacional del vehicle.

Un artiller no desmunta del vehicle llevat que l'arma principal sigui buida, quan es ordenat per el seu lider, o quan es done l'ordre general de saltar del vehicle.

Les tasques del artiller son:

- Emprar el sistema d'armes de tripulació o el sistema d'armes a distància RWS.
- Manté un alt estat de consciència de la situació i transmet el que veu els passatgers del vehicle.
- Escaneja un sector apropiat per la posició del seu vehicle en la formació general del vehicle o comboi.
-- Vehicles davanters sempre escanejar al capdavant.
-- Vehicles al darrere sempre escanejar la part posterior.
-- Tots els altres vehicles miren a l'esquerra o a la dreta, alternant.
- No desmunta del vehicle llevat que l'arma principal sigui buida, quan es ordenat per el seu lider, o quan es done l'ordre general de saltar del vehicle.

Passatger

Els passatgers dels vehicles de transport són en general infanteria que s'embarca amb la finalitat de transportar-los a un combat. L'interes es per tant transportar la tropa de forma segura fins a la zona de combat, i això reflecteix les seves tasques.

Les tasques del passatge son:

- Examinar i comunicar les amenaces. Encara que de vegades no tindran una bona vista del seu entorn, han d'aprofitar qualsevol punt de vista.
- Desmuntar per proporcionar seguretat local. Quan sigui necessari, desmuntar la infanteria per garantir la seguretat local per a vehicles. Això es fa generalment mentre estigui detinguda temporals en el camí fin al seu punt final.
- Desmuntar per lluitar. Un cop al punt final, o quan es requereixi, la infanteria ha de desembarcar els vehicles, formar amb les seves respectives unitats, i començar la lluita assignada. Això pot incloure la reacció a una emboscada del comboi, així com qualssevol altres combats inesperats que podrien passar abans que el principal objectiu.


Directrius bàsiques del vehicle

Pujant al vehicle

Quan es tracta d'embarcar tropes en un vehicle, el procés és senzill, sempre que els líders prenguin la iniciativa i comandament, i els subordinats escoltin i segueixin les instruccions.

Els Líders d'Element sempre pugen els últims als vehicles. La seva responsabilitat és fer que els membres del seu equip entrin al vehicle que ha estat assignat pel seu superior. Després de ser designat un vehicle, han de dirigir els seus membres de l'equip perquè i supervisar les operacions de càrrega i l'últim soldat.

Com a regla general, un Equip de Foc intentarà ocupar les següents posicions en un vehicle:

- Lider d'Equip de Foc - Navegador
- Fuseller automàtic - Passatger. El FA no pren la torreta, ja que fer-ho significaria que el rifle automàtic de l'Equip de Foc no es podria fer servir si fos necessari desmuntar.
- Assistent de Fuseller automàtic - Artiller de torreta o l'operador de sistemes d'armes a distància.
- Fusellers - Conductors o passatgers. El millor pilot és pren dels fusellers. En absència de conductors fusellers disposats o capaços, el líder d'Equip de Foc pot convertir-se en el conductor, amb un altre membre de l'equip que actua com a navegant.

Aturades i desmuntatges

Quan desmuntar?

- Aturada curta: 30 segons o menys, no es desmunta del vehicle.
- Aturada llarga: En una aturada mes llarga es desmunta i s'estableix un perímetre de seguretat al voltant del vehicle. Desmuntar i tornar a muntar nomes es pot fer un cop el lider ho ordeni.
- Independentment de la durada d'una aturada: El conductor i l'artiller sempre romanen muntats. L'única vegada que es deixa el vehicle és si està desactivat o destruït. L'artiller també pot desmuntar si l'arma del vehicle es queda sense munició, perquè pugui fer servir la seva arma personal.

Escaneig 5 i 25

Una exploració "5 i 25" implica l'exploració de la zona immediatament al voltant de vosaltres i el vehicle de cinc metres, a continuació, desmuntatge i escaneig de 25 metres en totes les direccions. La idea és assegurar-se que el vehicle no es satura prop d'una càrrega explosiva oculta. La situació tàctica determinarà la quantitat de temps que ha de passar en aquesta exploració.

Tingueu en compte que a causa de les peculiaritats de l'ArmA i dels models d'armadura i protecció de vehicles, el "5 i 25" sovint es converteix en "sortir del vehicle primer i escanejar després", en lloc del procediment més real de l'exploració dels primers 5 metres mentre que encara un es muntat.

Consciència Situacional

Tothom en un vehicle a d'escanejar els seus sectors per mantenir la consciència situacional en tot moment. La vigilància ajudarà a detectar enemics emboscats i fer malbé el seu element sorpresa. El sector d'exploració d'una persona dependrà d'on es col·loca al vehicle. La cobertura de 360° és l'objectiu final.




Tipus de vehicles blindats

Lleugers


D'esquerra a dreta, un Strider, Ifrit, i Hunter.

Mitjans


Els dos vehicles de centre, un BTR-K i un Marshall, són armadura mitjana. Flanquejant estan un Marid (esquerra) i Panther (dreta), exemples dels vehicles blindats lleugers que podrien ser confosos amb mig.

Pesats


T-100 a l'esquerra, i M2A1 Slammer a la dreta.


Rols a blindats

Les funcions dels rols d'un blindat difereixen una mica de les dels vehicles lleugers, principalment pel fet que estan destinats a ser emprat agressivament en un paper de combat. Els conductors, els comandants i els artillers dels vehicles blindats han d'estar ben informats sobre el que això significa, i ser capaços de dur a terme les següents responsabilitats amb competència.

Conductor

El conductor de blindat sol ser el membre més jove de la tripulació. Les seves responsabilitats principals, són:

- Conduir el blindat d'una manera tàctica segons instruccions del comandant.
- Localització i posicionament del blindat amb casc baix (emmascarar el casc del blindat) i d'altres posicions protegides, quan sigui possible, amb l'assistència del Comandant de Vehicles (VC) o Comandant de Tanc (TC).
- Escaneig al front per a cercar mines, carregues, IEDs i altres amenaces o objectes sospitosos (com els automòbils estacionats curiosament) que poden ser col·locats en el vostre camí.
- Escoltar el comandant o l'artiller per rebre ordres de moviment.
- Mantenir-se alerta de les posicions de la infanteria d'amiga. El conductor també ha de tractar de comunicar la seva intenció de tirar enrere quan es en un terreny estret amb la infanteria als voltants (és a dir: MOUT).

Artiller

L'artiller de blindat és responsable d'emprar la major part de l'armament del blindat. Les seves responsabilitats principals, són:

- Escaneig a la recerca de l'enemic. Un artiller que no estigui escanejant constantment no està fent la seva feina.
- Dir en veu alta els contactes, com ell els veu. Això ajuda a que el comandant del blindat pugui prioritzar el seu foc, segons sigui necessari.
- Escoltar i actuar sota les ordres del comandant del vehicle. Un artiller té moltes vegades una visió restringida de l'entorn en comparació amb el que veu el comandant, pel que és important que ell escolti les ordres i la direcció d'aquell que pot veure mes que ell.
- Disparar a l'enemic i comunicar el que està fent al comandant i al conductor. Això inclou avisar al conductor quan s'està recarregant l'arma principal, de manera que el conductor pugui situar el blindat a una posició mes segura fins que acabi la recarrega.
- Fer servir l'arma correcta per a qualsevol amenaça. L'artiller ha de tenir el coneixement i criteri de no disparar projectils SABOT contra la infanteria enemiga, com un exemple.
- Cobrir el seu sector i prestar atenció de la resta de vehicles per saber cap a on cobrir.

Comandant

Sovint es refereix com el "Comandant de Vehicle (VC) o Comandant de Tanc (TC). El comandant de blindat és el membre més antic de la tripulació. Ell està a càrrec del seu blindat i dóna ordres tant a l'artiller com al conductor per tal de dur a terme qualsevol missió que se'ls hagi encarregat de fer. Les seves responsabilitats principals, són:

- Dirigir el moviment del seu blindat. Ell fa això donant waypoints (punts de ruta) al conductor i donant orientació sobre com i on el vehicle ha d'estar en moviment.
- Coordinació amb altres vehicles blindats o altres forces amigues.
- Cercar i designar objectius pel seu artiller, especificant el mètode de combat, si cal.
- L'ús de la metralladora de comandant de defensa propera del vehicle, o el foc contra blancs a altres distancies.


Tripulació de blindat. Coordinació i Comunicacions

Brevity Code

Maniobrant

- Orienta. Ordre per obtenir ja sigui el vehicle o l'artiller alineats en una direcció específica. Hi ha diferents mètodes d'orientació possibles, que es descriuen en la següent secció.
- Casc baix. Ordre per posar el tanc en una posició d'emmascarament del casc. Més detalls (com la direcció d'orientació) es donen quan sigui necessari.
- Torreta baixa. Ordre per retirar el blindat a un posició d'emmascarament de la torreta.
- Maniobra esquerra / dreta. O en angles Jockey, es una ordre per maniobrar el tanc cap a esquerra o dreta, sense oferir les parts mes dèbils de l'enemic com a blanc. el procediment es fer marxa enrere fins que el casc no sigui visible per l'enemic, llavors girar a dreta o esquerra, moure's la distancia desitjada, girar el tanc un altre cop cap a l'enemic, i moure's cap a davant un altre cop a posició de foc.

Combat

- Dispara. El comandant indica a l'Artiller que pot disparar. L'artiller mai disparar si no ho indica el Comandant, a no ser que tingui l'ordre de foc a discreció.
- Recarregant. L'artiller informa que està recarregant l'arma principal.
- Disparant. L'artiller alerta perquè l'equip sàpiga que està disparant les seves armes.
- Llarg / Alt. El Comandant o l'artiller ha observat que el tret se'n va per sobre de l'objectiu. L'artiller a d'ajustar la mira.
- Curt / Baix. El Comandant o l'artiller ha observat que el tret s'ha quedat curt de l'objectiu. L'artiller a d'ajustar la mira.
- Impacte. El Comandant o l'artiller ha observat que el tret a donat en el blanc directament.
- Llest. L'arma principal està llesta per disparar. En general i sempre es dona després d'una recàrrega.
- FUM, FUM. Ordre d'emergència del conductor o l'artiller perquè el comandant desplegar fum immediatament. Tingueu en compte que si el fum ha de ser emprat en una situació que no sigui d'emergència (per exemple - per emmascarar el moviment d'infanteria), l'ordre es converteix en "Desplegueu fum" i es parla amb menys intensitat.

Disponibilitat

En el blanc. L'artiller està en el blanc i llest per disparar.
Sense visual. L'artiller no pot veure l'objectiu que s'ha descrit.

Orientació

Quan s'ha de dirigir el moviment o l'artiller d'un tanc o vehicle blindat, diversos mètodes d'orientació es poden emprar. Són els següents.

- Orienta. L'ordre "Orienta" informa a l'artiller o el conductor per alinear-se amb l'orientació del comandant amb el radar del vehicle. Aquest mètode és molt ràpid i fàcil per al comandant i l'artiller / conductor, però no serà tan precisa com donar un rumb. Exemple:

-- "Artiller, orienta." Artiller gira la torreta cap a la direcció de la torreta comandant.
-- "Conductor, orienta." Conductor gira vehicle per fer front a la direcció de la torreta comandant.
-- "Conductor, orienta sobre artiller." Conductor del vehicle gira cap a la direcció de la torreta de l'artiller.

- Rumb de brúixola. Fent servir la brúixola digital el comandant llegirà el seu rumb per indicar a l'artiller / conductor la direcció a mirar. Aquest mètode és molt precís i generalment el mètode preferit d'utilitzar. Exemple:

-- "Artiller, orienta 235". Artiller orientarà a un rumb de 235 graus.
-- "Artiller, blanc, 115, tanc." Artiller ha de orientar a 115 graus per detectar i atacar un tanc.
-- "Artiller, el sector de foc és 070-165." Artiller buscarà un arc que s'estén de 070 a 165 graus fins que li indiqui el contrari.

- Orientació del Rellotge. Quan s'utilitza el mètode de rellotge, el casc del vehicle forma la referència 12:00. Tingueu en compte que aquest mètode no és molt precís i només s'ha d'utilitzar a curtes distàncies. També pot ser utilitzat per qualsevol membre de la tripulació (conductor, passatger, carregador) que veu un objectiu que la tripulació de la torreta no ha vist encara.

-- "Conductor, camió amic en marxa a les nostres cinc". Conductor es alertat del fet que un vehicle es troba molt a prop, en una direcció donada.

- Direcció relativa. Adreces relatives són les orientacions simples. Això és simplement l'acte de dir "esquerra", "dreta", "esquerra-frontal", etcètera. Les direccions relatives s'utilitzen amb més freqüència quan es guia el conductor o el foc des d'un punt conegut. Exemple:

-- "Conductor, infanteria amiga a la nostra esquerra, molt a prop." Conductor es alertat dels amics a prop, el que el fa ser més prudents en les seves maniobres.
-- "Artiller, orienta dreta, escaneja la línia d'arbres." L'artiller mantindrà una orientació cap a la dreta del vehicle a mesura que avança, fent l'exploració de la línia d'arbres designats.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#4
No podré assitir perquè estaré treballant fora tota la setmana. Si la connexió de l'hotel m'ho permet (i si surto de treballar a un hora decent) miraré de connectarme al teamspeak per fer la part teòrica.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#17
Que tal va anar la missió. He de dir que estava grogui però hem vaig quedar amb les ganes de fer pràctiques, sobretot perquè tinc confusions a l'hora de desmuntar i cobrir sectors com executar-hombé
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#18
Va anar be, després de la part teòrica que va durar molt poc, vam fer molta practica, sobretot en comboi de Hunters, i vam rematar amb una practica amb tancs.
El dilluns que ve com farem una partida amb tancs repassarem abans de començar tot ràpidament, sobretot les comunicacions que es el que mes us costa.