[A10C] 09/04/2015 22:00 Inici acadèmia

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#1
Comencem l'acadèmia A10C en la que us convertireu en uns bons Senglars! çXD

Farem una breu introducció a l'esquadró Senglars, a com funcionarà el curs i què volem aconseguir.

Després ens centrarem en familiaritzar-nos amb el cockpit, fer un rampstart seguint el checklist, comunicacions amb torre necessàries, enlairament, circuit patró a l'aeroport i aterratge.

Tot això és flexible i segons el ritme que portem i dubtes que vagin sorgint avançarem més o menys.

Us recomano tenir configurats o conèixer les assignacions dels següents botons: nose steering whell, flaps, aerofrens, fre de terra, mic switch, rodes.

De fet us recomano que us configureu un perfil pel vostre joystick intentant tenir a ma el màxim de funcions del HOTAS de l'A10C. Us deixo com a exemple el perfil que faig servir jo per a l'X52:



A les pàgines 95-104 del manual en Castellà o 83-90 del manual en anglès podeu veure els controls del HOTAS de l'A10C. L'A10C és un avió complex però gairebé tota la funcionalitat es pot fer des del HOTAS, per això és molt important que tingueu el màxim de controls configurats al vostre joystick.

Per al Rampstart farem servir aquest checklist: https://www.dropbox.com/s/x57uxdlododuyuo/Checklist A-10C Formato A4_rev2.pdf?dl=0

Per al circuit patró podeu llegir aquesta pàgina, és molt breu i us en fareu una idea: http://www.airhispania.com/modind01.php?tCod=20110221212506

Apunteu-vos en aquest fil. Es prega puntualitat.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#7
rush said:
Magnetar said:
Apunteu-me a mi també! Jo disposo tabmé d'un X52. Ho tens guardat com a perfil?
Ho tinc a mitges, una part com a perfil i l'altre configurat dins del DCS. No se si ho pcu exportar.

Aquí tens un perfil semblant:

http://wiki.hoggit.us/view/Iron's_X-52_Profile_for_A-10C
Si, el DCS permet exportar les configuracions de controls. Has de seleccionar la columna que vols exportar si no recordo malament. Ara, no recordo si el perfil exportat serveix per dispositius d'altres usuaris.
 

Frodo

Ja en porto tres-cents
28 Febrer 2014
326
0
16
Sant Fruitós de Bages
#8
Apunta'm

Viper said:
I per si algú te un HOTAS Cougar o HOTAS Warthog ç;) :jugarjoy:

El HOTAS Warthog no necessita cap configuració, si tú no vols, esta tot igual que a la cabina del simulador i pots sincronitzar els controls del hotas a la posició a cabina a l'inici. L'unic q toco jo es el trim q esta assignat a vistes i molesta força
 
10 Març 2014
213
0
0
Girona - Catalunya
#9
rush said:
Us recomano tenir configurats o conèixer les assignacions dels següents botons: nose steering whell, flaps, aerofrens, fre de terra, mic switch, rodes.
Però això si sabem les tecles del teclat també es una opció no? Jo i en Diplock tenim el Logitech 3D Extreme Pro i no té tants botons. He trobat això però aqui hi ha tela!

 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#10
Això com et sentis més còmode. Si amb les tecles vas millor endavant. Jo amb l'X52 prefereixo tenir configurats tots els botons que no anar amb combinacions de tecles.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#11
Pensa que a mida que vagis coneixent els diferents procediments d'aquest avió aniràs adaptant la configuració del Joy i teclat a les teves necessitats...i jo penso que molt possiblement acabis amb una configuració semblant a la de la foto o pitjor.... ;)
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#12
Kopant said:
Pensa que a mida que vagis coneixent els diferents procediments d'aquest avió aniràs adaptant la configuració del Joy i teclat a les teves necessitats...i jo penso que molt possiblement acabis amb una configuració semblant a la de la foto o pitjor.... ;)
A mi em va passar exactament això. Vaig començar pensant que no feien falta tants botons i els anava configurant a mesura que aprenia fins que era un embolic perquè cada cop que volia afegir botons ho havia de refer tot i memoritzar el perfil de nou. Finalment vaig tornar a començar de 0 amb un perfil ja fet i em va resultar més fàcil. Evidentment em vaig haver d'aprendre el perfil i què feia cada botó, per això a l'inici volava amb la imatge del perfil impresa i també les pàgines del manual on expliquen el HOTAS de l'A10C.

Jo penso que us serà molt més facil tenir un perfil ja fet i anar-lo aprenent a mesura que apreneu l'avió que no pas anar-lo fent sobre la marxa perquè al principi no sabreu què és necessari i què no. L'alternativa és aprendre's tecles però jo ho trobo més complicat i molt menys intuïtiu.
 
10 Març 2014
213
0
0
Girona - Catalunya
#13
Ok de moment m'ho he configurat una mica així.. el "nose steering whell" imagino que és la rodeta de direcció del davant, el que no trobo a la llista de controls és el "mic switch", i dono per suposat que la configuració es la del A10C real i no la del A10C game :çrubl:
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
93
48
#14
Vindré a espiar-vos si se'm permet :çrubl:

(Jo tinc el Logitech 3D Extreme Pro)
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#16
Us deixo 2 guies gràfiques d'arrencada perquè us sigui més fàcil practicar el rampstart. No he comprova si coincideixen amb el checklist o no, però suposo que seran similars.

La primera va bé perquè en una pàgina hi és tot:
https://www.dropbox.com/s/efph78qj1qyv59g/Encendido A10C Warthog.pdf?dl=0

La segona és més detallada i te més explicacions de perquè serveix cada pas que fem:
https://www.dropbox.com/s/opbb6op3eyf6pzi/arranque.pdf?dl=0

Mireu de practicar una mica el rampstart durant la setmana. :çsi:

Per la pròxima classe m'aniria bé passar-la a dimecres, ja que no hi podré ser perquè dijous treballo a la tarda i no se a quina hora plego. Ja em confirmareu si us va bé.