Una masterclass per fer fotos i videos en 3 min

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#3
Gràcies per compartir-ho Viper. És un video molt maco i molt recomenat per tots aquells interessats en la fotografia
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
93
48
#5
Està prou bé el video, però s'ha d'entendre que significa cada una de les normes que comenta el video i quan s'ha de fer servir.

També afegiria intentar buscar sempre colors oposats en la esfera climatica o pròxims depen del que vulguis fer.

Entendre també com afecten els colors.

El menys és més

Buscar la simplicitat i fer la foto a la ment abans de posar l'ull al visor de la camera (ho explica molt bé Cartier-Bresson al Moment Decisiu). Amb l'ull al visor heu d'estar nomès segons.

També és important fer servir un equip molt senzill, és molt millor portar una òptica fixa i entendre-la que portar 50 zooms (a part que us evitarà tenir escoliosi).

Eviteu tocar massa les fotos amb Photoshop, si una foto requereix més de un minut o dos de pospo, és que es dolenta.

Entendre l'ús de diferents longituds focals i el seus efectes psicologics.

De la mateixa manera cal entendre quan vols obrir f, i quan no ( a part de tenir en compte que l'obertura f està matematicament relacionada amb el temps d'exposició ).

Saber d'on ve la llum/llums, quina temperatura i qualitat té, és imprescindible. La fotografia no és res més que dibuixar amb llum ( com el seu nom indica ).

- - -

Un bon llibre per els que us interessi la fotografia més documental i de carrer:

Foto a Foto 02 amb Tino Soriano

Que de pas està escrit per un dels millors fotografs catalans :prot:

També està molt bé "alimentar-se" molt dels bons fotografs, analitzar les seves fotos i intentar entendre perquè les seves fotos funcionen, recomano:

Agencia Magnum

Agencia Noor ( Particularment el Yuri Kozyrev )

I particularment els foto "essays" d'Eugene Smith
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Coincideixo en tot menys en el post-processat.

Avui en dia el post-processat és indispensable. Gairebé tothom tira fotos en format RAW que és el que més et permet aprofitar les dades que captura la càmara, però després cal fer post-processat segur si no vols que et quedi una foto apagada i trista.

La norma que dius jo la interpretaria com que si una foto requereix massa retocs potser la foto no val la pena, però el límit de dos minuts jo el flexibilitzaria força. De fet dubto que es publiquin fotos sense cap tipus de retoc o post-processat.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
93
48
#7
Jo crec que amb dos minuts fas el reenquadre, revelat RAW, li fas unes quantes corves i li apliques quatre filtres ( parlo de fotografia documental no de moda ). Jo rara ent les fotos documentals les passo per el Photoshop, amb el Lightroom les enllesteixo ràpid. Si forces molt polts revelar per zones i fer un semi-HDR.

En fotografia de moda et pots tirar 15 min fent un revelat per capes, HDR amb condicions, tampó, retoc d'ulls, burn & dodge i etc. Tot depen de que et demanin. Però la majoria és soluciona amb una bona distribució de llums i maquillatge.

A mi personalment m'han publicat forces fotos sense pospo, nomès revelat en premsa. les empreses o ajuntaments generalment les volen per triptics, revista petita o web, ergo no els cal gaire detall tampoc.