[Su27} Radar i Atac Aire Aire 07/04/2016

Buran

Víbria
Membre del personal
Personal DCS
Community Manager
11 Desembre 2010
2,091
11
38
45
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
#1
Avui estudiarem el sistema de radar rus en el Su27, com a preliminar a fer un mini tutorial amb mes cara i ulls, de moment us deixo quatre coses que espero ens serveixi per a la classe d'avui.

Tecles importants per fer servir el radar

MAYdrt + I = Per canviar el mode en que el radar emet i detecta als avions enemics, mode estandar ILV, en confrontació HI i en persecució MED
ALTdrt + I = Per canviar el mode de rastreig d'enemic RWS i TWS
CRTdrt + ? = Per augmentar el rang del radar
CRTdrt + ¿ = Per disminuir el rang del radar

ILV-MED-HI en mode SCAN (RWS)




Mode TWS


Quant apareixen contactes al HUD s'ens mostren com a una succeció de linies o puntets horitzontals, la quantitat d'aquets ens indica el tamany del contacte, un caça opcupa aproximadament tres puntets, si ens apareix com a la imatge, es tracta d'un enemic, els contactes amics son línies dobles, això no serveix per al sistema EOS, que no diferencia d'amic ni enemic, ja que és el sistema tèrmic.
]


En mode SCAN, si coloquem el desiganador a sobre l'objectiu i no el bloquem, aquest no ens dona cap tipus d'informació al respecte de l'enemic.


En el mode TWS, si fem al mateix, si només ens posem a sobre de l'enemic però no el bloquem si ens dona informació de la posició de l'enemic.


Si en algun moment l'enemic té les contramesures electrónique posades, veurem interfer`ncies al HUD i les lletres JAM


Quant bloqueu un enemic heu d'intentar que aquest no ens faci perdre el blocatge, sempre haureu d'intentar tenir l'enemic blocat, per ajudar-vos, un cop blocat a l'enemic, us sortirà un punt al HUD, aquest punt no ha de sortir-se del quadrat que forma el HUD


Fixeu-vos que el està blocat i ja està gairabé al límit de desfer-se del blocatge


A classe repasarem tot això i molt més, de moemnt doneu un cop d'ull aquest videos que explican com evadir misils...
[youtube]BiL5MV2-M3c[/youtube]
[youtube]_njpJ9gQNfg[/youtube]
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#4
En realitat al vídeo el que fa no es un tonell en espiral o rinxol, si no un tonell volat. El tonell volat es pot fer servir ofensivament o defensivament, i es entre cometes mig rinxol. El que fas es un mica d'alabeig a la dreta, tirar de palanca, i començar a fer el tonell a esquerra mentre puges, passar l'invertit i quan baixes anivellar a la mateixa alçada que portaves abans.

El tonell (sense mes adjectius) es simplement el gir sobre l'eix longitudinal de l'avió, es a dir l'alabeig.

Fixeu-vos que el pilot fa el gir molt intel·ligentment a velocitat de cantonada o "corner speed". Aquesta es la velocitat optima de gir màxim de l'avió. Es a dir, es a la velocitat en la que l'avió gira millor i es diferent per cada avió i segons la carrega de combustible i armament i l'alçada.
Per conèixer aquesta informació has de mirar els diagrames de EM (energia i maniobra) que es material molt classificat. Alla et dia la corner speed, la velocitat optima de gir sostingut, etc...

Aquí us deixo un diagrama de F-15 i Su-27, que no se si es oficial o no.



Si us fixeu, la corner speed del Su-27 es de 980+/- IAS (crec que el diagrama està en IAS). El que passa es que deu ser per una configuració neta, mentre que en una de combat variarà. I la STR (sustained turn rate) es a un 600 mes o menys.
Aquests diagrames son molt importants al combat aeri, tant per atac com per defensa.

Igualment al vídeo no tinc del tot clar la velocitat del Su-27, perque no se en que la mostra, en quilometres o en milles. Mirant els números sembla que fa el correcte, però al video dona la sensació que el gir el fa a massa velocitat.