[Senglars]L´escut dels deus-UN DIA QUALSEVOL-08/07/15

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,206
0
0
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#1
Diari d´un Senglar...

Un altre dia de rutina a Senaki, portem ja 3 setmanes d´inactivitat i els ànims a la tropa comencen a decaure, sembla que fa una eternitat de l´última missió, i l´únic entreteniment que teniem, que era l´entrenament dels nous cadets, porta aturat ja tres setmanes, diuen que el comandant ha dit que quan enxampi als nous cadets els enviarà de maniobres a tomapelculdistàn. ;)

Avui com cada dia toca revisió dels aparells: ramp start, comprovació de sistemes...armament....
La rutina de sempre....estem desitjant rebre ordres del comandament que trenquin aquesta rutina, un nou destí...una nova missió, però de moment la inacticvitat sembla que és la única missió que ens espera.
Estem desitjant acabar les comprovacions per tornar a la cantina...almenys allà passem bones estones...

DADES DE LA MISSIÓ:

Cartes d´interés:

Nota: Serà important tenir a mà freqüències de Torre i zones de pàrking.











Mirar-nos aquest video ens serà de gran utilitat per si cal fer un pla de vol, és molt senzill i entenedor.

[youtube]D1Ud_JlssUQ[/youtube]

Dita popular:

"Se va a vé un follón, que no sabe ni ande sa metio"
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,206
0
0
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#6
Re: [Senglars]L´escut dels deus-UN DIA QUALSEVOL-01/07/15

Bé, ahir vam intentar volar la missió jo i en Rush i alguns "problemes tècnics" :çulle: van fer que la cosa s´enraderís una mica, pel que vam decidir no acabar-la i tornarem a volar la missió el próxim dimecres una vegada jo hagi sol.lucionat alguns d´aquests "problemes tècnics". :çulle:

Per tant posposem la missió al próxim dimecres.

Salut i ales!
 

rush

Més pesat que Kuban
26 Desembre 2010
1,611
22
38
#7
Re: [Senglars]L´escut dels deus-UN DIA QUALSEVOL-01/07/15

Un ambientació senzillament brutal.

Una llàstima l'Apache psicòpata que va venir a arrencar-me una ala, estem tant acostumats a no fer cas al controlador que no vaig pensar que per això es queixava. ç:D

L'he de repetir perquè la missió ho mereix. :çsi:
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,206
0
0
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#10
Actualitzada la missió; corretgits alguns problemes que retardaven un pel l´inici del taxi i després d´unes llarges sessions amb psicólegs experts, els pilots dels Apaches ara de ben segur que no s´estavellaran de morros durant el taxi contra els nostres estimats porquets.
A les 22.00 comencem, (jo aquesta vegada podré ser puntual ç;) )

Recordeu , si teniu un moment, feu una repassada al video per veure com crear un pla de vol a la CDU, per acurar encara més, el que ens interessa d´aquest video, (molt senzill i aclaridor) són els primers 6 minuts aproximadament.

Ah!!! i al lloro!!!!

MISSIÓ PUBLICADA AL CALENDARI!!!! :çvic:

:çcerv:

Salut i ales!

Kopant.
 

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
45
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
#13
Va ser una missió molt entretinguda, feia unes setmanes que no participava i estava un pel rovellat, i només començar ja vaig sentir l'estrès, a posar-se les piles i estar atent, això és DCS i no val a badar ç;)

Al principi estava desorientat, anava com un pollastre sense cap, mirant les "xuletes" per no pifiar-la i no retrasar al grup a l'hora de sortir de l'aeroport, potser no ho semblava però anava un pèl de cul :çrubl: , però em va servir per treure'm les teranyines del porquet :çsi:

Al primer aterratge vaig trencar algo, la falta de costum suposo, res que no arreglessin a l'aeroport, carreguem armes i gràcies en Kopant creem un pla de vol, em sap greu l'error que vaig cometre al no seguir bé les teves indicacions quant vas dir el segon botó de l'esquerra per introduir el punt de ruta i jo vaig prémer el de la dreta, sort que ho varem poder solucionar ç:D , en la meva defensa et diré, els que em coneixen i han volat en formació amb mi, sobretot al IL2, saben de sobres ç:D ç:D ç:D ç:D que jo tinc dos esquerres i dos dretes, normalment vaig a l'altre esquerra o l'altre dreta :çboix: ç?| ç:D ç:D

El bombardeig de la base em va servir per refrescar coses, això de tirar bombes sempre és un "gustasso" :çamor: :çamor:

El retorn a base tranquil i el tram final senzillament esplèndid :çsi: , van ser uns minuts de relax i "deleite" que vaig agrair molt, Kopant els teus finals són de pel·lícula company, aterrem a base i com era fosc com la gola del llop, vaig aparcar on vaig poder sense trencar res aquest cop :çvic:

Gràcies pel vol amics, m'ho vaig passar d'allò més bé.

Ens veiem a la propera.
 

rush

Més pesat que Kuban
26 Desembre 2010
1,611
22
38
#14
Una missió molt ben ambientada! Quin tros d'editor hem descobert en tu Kopant! :çsi:

Penso que la missió ens va sortir prou bé tot i que tots estem una mica oxidants després d'unes setmanes de no poder volar massa.
Va ser una missió tranquila amb bastanta estona de vol i pocs problemes a la zona dels objectius. Llàstima de no haver escollit els Mavericks apropiats. ç?|

Una captura del retorn a base amb en Kopant al fons i les altes muntanyes traient el cap per sobre la capa de núvols.

 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,206
0
0
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#15
Porto una hora redactant un debrieffing de la missió y se m´ha borrat tot i no ho tenia copiat ni salvat ni re.... :çno: :çno: :çno: Estic que trino!!! ç:x

Per tant només dir-vos que com sempre va ser un plaer i aqui us deixo unes imatges de com va anar la missió!!

Salut i ales!!

[youtube]T-eohyMHRxw[/youtube]
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,206
0
0
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#18
Kopant said:
Porto una hora redactant un debrieffing de la missió y se m´ha borrat tot i no ho tenia copiat ni salvat ni re.... :çno: :çno: :çno: Estic que trino!!! ç:x
Bé segon intent, i ara va la bona:

Segon intent,

Apareixem a la cabina d´un A-10 (quina sorpresa), som a la base aèria de Senaki-Kolkhi (UGKS), de sobte rebem un avís per la megafonia de l´aeroport que ens informa d´un inminent atac aèri, s´ens indica que abandonem la base amb la màxima celeritat possible, però tot seguit, un missatge per ràdio del comandament ens ordena engegar motors i preparar sistemes però no rodar en taxi en cap cas fins que hagi passat el perill i rebem l´autorització corresponent. Ràpidament els primers Su-25 comencen a atacar la base, mentre nosaltres estem fent el rampstart diferents onades de Sukoi bombardegen la base mentre les defenses antiaèries fan el que poden per repelir l´atac.
Quan semblava que el perill ja havia passat i ja haviem acabat de preparar l´aparell per rodar per pista, un Su-25 enraderit llança un míssil directe contra un dels nostres A-10, al final només tres supervivents de tot l´escuadró Senglars aconsegueixen sobreviure a l´atac. Una vegada passat el perill, tornem a rebre un avís per la megafonia de la base a on s´ens indica que tenim pista lliure per enlairar-nos. Així ho fem, ens enlairem i tot seguit rebem instruccions per dirigir-nos a la base aèria de Kutaisi-Kopintnarin(UGKO), a on s´ens informarà de quina és la nostra missió i de com executar-la. Aterrem a Kutaisi, amb algún que altre problema però amb éxit i una vegada allà podem repostar, i reparar els aparells que han estat malmesos durant la ràpida fugida de Senaki.
Una vegada tots al parking de kutaisi, rebem un missatge de ràdio a on s´ens comunica que l´atac de Senaki ha estat perpetrat per un escuadró de Su-25 provinent de la base aèria de Nalchik (URMN), situada en territori rus a l´altra banda de la serralada del Càucas. La nostra missió consistirà en repostar, crear un pla de vol a la CDU: Kutaisi(UGKO)----Nalchik(URMN)----Senaki(UGKS), rearmarnos i dirigir-nos a Nalchik a on haurem de neutralitzar totes les forces enemigues que allà trobem. Ens disposem a sortir de Kutaisi mentre veiem avions F-15 enlairant-se de la base que ens indiquen que totes les tropes han estat alertades després de l´atac sorpresa de les forces enemigues.
Una vegada deixem Kutaisi enrera ens dirigim a Nalchic que es troba a unes 96 Nm, sense deixar de guanyar alçada, ja que haurem de creuar per alguns dels pics més alts de la serralada del Càucas i haurem d´assolir els 15000 ft abans de fer-ho. Una vegada superat l´obstacle natural i superada una espessa base de núvols que es troba entre els 11000 i els 13000 ft aproximadament i arribant a Nalchik comencem a descendir fins als 10000 ft per tenir millor visibilitat dels objectius. Identificades les amenaces antiaèries ens disposem a neutralitzar-les, en aquest cas es tracta de dos unitats estàtiques Zu-23 que el nostre líder d´escuadra abat sense més problemes. A partir d´aquí, bombardegem la base amb successives passades, fins a destruir per complert totes les unitats enemigues que allà es troben. Quan hem acomplert la missió ens disposem a tornar cap a Senaki, realitzant la mateixa maniobra d´ascens-descens que en el vol d´anada però aquesta vegada en direcciò a Senaki, una altra vegada al voltant de les 100 Nm, el que fa que aterrem a la base aèria de Senaki ja ben entrada la nit sense més complicacions.
I fins aqui un guió del resultat de la missió, de la que salvant alguns errors d´edició, crec que hem complert les espectatives i ens n´hem sortit prou bé.

I ara les notes de l´editor o les diferéncies entre el guió inicial i el resultat final:

1-M´ha sigut totalment impossible crear un atac aèri mentre estem fent un rampstart i reduir al 100% la possibilitat de que un dels Su-25 destruís algun dels nostres A-10 en algun moment. Després d´haver provat aquesta "escena" jo crec que entre 25 i 30 vegades, he pogut comprovar que aproximadament un 85 % de les vegades els Su-25 es limiten a complir la seva tasca, aquesta consisteix en haver assignat a cada un d´ells dos objectius terrestres en concret, i alhora, per minimitzar riscos aquests mateixos Su-25 estaven només armats amb 2 míssils el que feia que quan acabaven l´atac abandonaven la zona i es dirigien a Nalchic. Però tot i que aquest 85% de les vegades, la tasca que els havia assignat es complia exactament tal com jo havia planejat, hi havia un 15 % en que no sé perqué, un míssil perdut anava directe contra un A10 i m´aixafava la guitarra. En certa manera aquesta aleatorietat involuntària li dona a la missió un cert grau de realisme ;), i per intentar que si es donava el cas (que es va donar, oi Rush?)) no s´enraderís massa el començament de la missió, vaig posar la resta de slots amb aparells ja engegats. Però vaja, que m´hagués agradat solucionar aquest problema però no he pogut.

2-A l´arribar a Kutaisi dues parelles de F-15 havien de sortir de la base per donar un cert grau de moviment de tropes a la base, pur atrezzo, però quedava molt xulo. La primera parella de F-15 depenia d´un trigger situat a la zona de parking que ens havia estat assignada, el qual s´activaria quan TOTS fossim dins la zona de trigger, però en Buran quasi s´els menja quan estava aterrant i encara no havia sortit de pista, error meu, ja que no havia previst que mentre un de nosaltres aterrava els altres realitzariem un circuit d´espera paral.lel a la pista, que oh! quina casualitat passava justament per la zona del trigger, ho sento Buran. Aquest mateix trigger activava una bandera que posteriorment activava un missatge de veu, a ons s´ens donaven les instruccions de la missió i que evidentment ens van arribar quan encara no haviem aterrat tots a Kutaisi. Segon error de principiant. El segon parell de F-15 havien d´enlairar-se mentre nosaltres ens acostavem a la capçalera de pista, i un petit trigger a la zona de taxi s´encarregava d´això, i segon error, no vaig contemplar que fins que tots tres aparells haguéssim passat per la zona de trigger, la seqüència no s´activaria, el que va fer que la cosa s´enraderís i que ens trobessim els dos F-15 just al final de la pista i de poc ens va que no envio la missió a fer norris pel coi d´atrezzo.

3-Nalchik, vam rebre el missatge de missió complerta just després de neutralitzar els dos Zu-23 quan en teoria havia de sortir una vegada haguéssim destruit totes les unitats enemigues. Aixó crec que va passar perqué una de les últimes modificacions que vaig fer va ser, suprimir moltes unitats enemigues, ja que pensava que si ens costava mot destruir-ho tot arribariem massa tard a la base i la missió es faria massa llarga. I crec que al fer aixó vaig tocar alguna cosa del trigger que va fer que es modifiquessin les condicions..no sé,,,
I bé, hi han moltes més coses que comentaria, però aquestes son les que crec que més han afectat al desenvolupament que jo tenia previst.
Espero que tots aquests errors serveixin per millorar i fer cada dia missions una mica més interessants.

Un plaer com sempre,

Kopant

Salut i ales!!!

[youtube]T-eohyMHRxw[/youtube]
 

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
45
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
#19
L'edició de missions no és gens fàcil, com més t'introdueixes més complicacions hi ha i més difícil és fer el que t'agradaria i tens al cap, sobre el que voldries que fes la IA i el que acaba fent s'hi podrien fer tesis universitàries, tenen un cert grau "voluntarietat" i fan el que els hi peta quant volen, tenen voluntat pròpia.

Quan edites la missió i la proves, ets tu contra tota la IA i veuràs que fa mes o menys el que vols, però un cop entren en escena més aparells no pilotats per la IA, aquesta reacciona, a mi em passava al editar missions per combat aeri, era complicat mantenir-la on volia el temps que necessitava, i depenent la dificultat que hi posava o marxaven acollonides per evitar el combat o atacaven en plan kamikaze amb tot, era molt difícil un terme mig, (optava pel kamikaze ç;) , era més divertit)

L'editor vol que surti tot rodó, és normal, has creat un guió però dones carta blanca als actors i llavors pot passar de tot, un cop prems el botó de VOLAR és com un director que diu ACCIÓ, estàs atent a que tot el que succeeix i vas esperant que tot vagi com ho havies previst.

Estàs fent una gran feina Kopant i ens ho passem molt be volant les teves missions, t'estic molt agraït :çsi:

Gràcies per la feinada que estàs fent

Friso per volar la següent :çvic:

Ens veiem a pista :çvic:
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,206
0
0
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#20
Viper said:
Cada dia fas vídeos mes currats Kopant :çsi: llastima dels FPS, s'ha de pogut solucionar els FPS a les gravacions, podem quedar un dia i ho mirem.
Ho he posat al llistat de vídeos i al canal nostre.
CM publiqueu-lo a les xarxes socials.
Ieps Viper, gràcies pel compliment. El tema dels FPS em temo que no és problema de les gravacions ja que el tinc igualment sense gravar res. Bàsicament tinc un cul d´amoplla al processador o això crec... (tinc un Quad core Q6600) que fa que si introdueixo masses unitats o hi ha massa fum a renderitzar, tot i tenir una gtx 660 i 8 gb de ram, em baixen els FPS moltíssim, Un dia d´aquests m´hi haig de posar i "overlockejar" el processador a veure si hi guanyo alguna cosa. També se que podria baixar la qualitat gràfica al sim, però com que les baixades de FPS me les fa només en moments puntuals, la resta del vol el gaudeixo a una bona qualitat gràfica i una cosa em compensa l´altre.

De totes maneres estarè encantat de quedar un dia al TS i veure si podem millorar alguna cosa! ç;)

P.D: No sabia que treballaves a la megafonia de l'aeroport ç:D
A la megafonia de l´aeroport, d´assistent del comandament.....de cap dels mecànics....i de Dj de la torre de control..... çXD