[Senglars]L´escut dels deus-UN DIA QUALSEVOL-08/07/15

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#25
Viper said:
Quina placa base tens? Ho pregunto per saber quins chipsets pots posar.
Asus P5k-e, socket 775 :çno:

Pel que quedo molt limitat alhora de cambiar el processador, i la inversió que hauré de fer algun dia és cambiar la placa el processador i la ram tot a la vegada el que em suposa una despesa més que elevada si vull una cosa en condicions....però tot arribarà....estic segur que tindré jo pc renovat abans no surti el DCS 2.0 ç;)

I lo del overlock m´ho he mirat un munt de vegades, però no m´atreveixo...perqué si em carrego la màquina se m´ha acabat volar en mesos.... :çulle:
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#26
rush said:
No crec que hi guanyis massa, i d'altre banda els Q6600 eren bastant bons per overclock. El meu arribava fins a 3.5Ghz. Això si t'ho ha de permetre la placa i tenir bona refrigeració.
Doncs la placa és una Asus P5k-e i el disipador que porto és Un Asus Silent Knight II i ni se si amb això podria fer-li overlock ç?| Bé, amb el disipador queda clar que si, peró la placa no ho sé i quan obro la bios, començo a suar i acabo tancant-la sense tocar-hi res.... :çruc:
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#27
Aquí tens un vídeo que explica com fer-ho amb la teva placa.

http://m.youtube.com/watch?v=0WN1lnR5AOY

Hi ha dos factors que posen en perill una cpu:

-La temperatura. Procura que el processador no passi de 70º en càrrega. Això ho pots comprovar amb un programa que es diu CPUTemp.
Per posar el processador a tope pots fer servir el Prime95 o l'intel burn test. El segon obté temperatures mes altes i va bé per fer un test d'estabilitat ràpid mentre que el Prime95 obté unes temperatures més reals i és més aconsellat per una prova d'estabilitat llarga.

-El voltatge. Arriba un punt que per seguir augmentant la freqüència cal augmentar el voltatge. L'augment de freqüència i voltatge comporten un altre problema: més augment de temperatura. Fer un bon overclock és trobar un equilibri entre aquests paràmetres.

Jo provaria a veure on arribes amb el voltatge per defecte i quines temperatures tens i a partir d'aquí pots decidir si val la pena intentar buscar més velocitat o no.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#30
Jo també crec que el més potent que hi ha per 775 és el que diu en Viper i pel que he vist crec que la teva placa el suporta.

És un processador de 3.2Ghz, així que notaries canvi. He buscat a ebay i hi ha preus des de 70€ fins a 220€. Per 70€ crec que pot valdre la pena, notaràs un bon increment de rendiment, per 220€ crec que no. Tot i així l'increment de rendiment que notaràs serà semblant al que notaries si fessis overclock al teu Q6600 que fàcilment arriben a aquestes freqüències sense haver de tocar voltatge.

Si tens qualsevol dubte sobre l'overclock jo t'ajudo. Controlant temperatures i voltatge no hi ha perill.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#31
Jo també l´he estat mirant per ebay, i si, 70 euros és un bon preu si no puja més (que pujarà) ja que està en subasta i encara queden 5 dies perqué finalitzi, de totes maneres li estic fent un seguiment a veure si hi ha sort i per poc més el puc pillar...que ho dubto.
De totes maneres m´he decidit a fer-li overlock al procesador així que ves-te preparant per un munt de preguntes els próxims dies :çsalut:
M´esperaré a volar la missió d´avui (i la volaré com si fos la última pel que pugui ser) i demà intentaré lo de l´overlock a veure que passa. :çruc:
L´enllaç del video en portugués que em vas passar ja l´havia vist i és el que tenia com a referéncia i el primer dubte que s´em planteja és:
fent exactament tots els passos que fan al video seria un primer pas per veure com es comporta la cpu? o m´hauria d´estalviar algunes de les coses que fa?
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#32
Sobretot has de mirar la part de CPU i memòria.

Sobre la CPU els dos paràmetres importants són el multiplicador i la FSB frequency, de forma que fsbfreq x multi et dóna la velocitat de la CPU. Minut 2 del vídeo.
Aquí és un procés de paciència, l'ideal és anar pujat de 100 en 100mhz la freqüència de la CPU. Tot i que crec que podries provar directament a 2.8Ghz posant un FSB de 311. (311x9=2800 aprox). Entrar a windows i fer un intel burn test per veure temperatures. Si l'Intel Burn Test passa i les temperatures no són altes podries provar a anar pujant de 100 en 100 la freq de la CPU (de 11 en 11 l'FSB que és el que tocaras) fins que l'inten burn test et peti. Un cop aquí tens dues opcions: o tornar al punt anterior o augmentar voltatge. Tingues en compte que quan es pugen voltatges les temperatures també es disparen. Hi ha un punt que no és linial sinó més aviat exponencial. Per guanyar 100Mhz més, per exemple. has de posar molt més voltatge i augmenta molt més la temperatura. A mi m'agrada sempre deixar la CPU una mica per sota del seu tope.

Pel voltatge de la CPU hauria d'estar al voltant de 1.275-1.35v, no passis de 1.35. Aquí tens dues opcions: anar posant freqüència i quan el sistema es torni inestable augmentar un punt el voltatge i repetir els tests (controlant sempre la temp) o bé posar el voltatge a tope i anar pujant freqüència, controlant la temperatura. La primera opció et permet ajustar més, la segona aniràs més ràpid en fer l'overclock però potser no tindràs un voltatge tant ajustat. Ho fa al minut 4.

Sobre la DRAM frequency que toca després el millor és deixar la velocitat de la RAM a la seva nominal. Les RAMs no solen tenir massa marge d'overclock, el benefici que se n'obté és escàs i el risc d'inestabilitat del sistema bastant alt i imprevisible. Tingues en compte que les velocitats que et diu el menú les has de multiplicar per 2, ja que és DDR2. Així si la teva RAM és de 1600 busca una frequència de 800 aprox al menú. Per posar una mica menys no passa res. És el que fa al minut 2:31. Lo dels timings jo ho deixaria en auto.

Una altre cosa bona que te la teva placa és que pots guardar diferents setups, així que el primer que has de fer és desar el setup actual. Minut 4:48.
Així pots anar fent l'overclock quan tinguis temps, i si vols volar i assegurar-te que no tens problemes carregar el teu perfil que saps que funciona.

Pensa que fer un bon overclock porta temps. Per assegurar-te que un sistema sigui estable es diu que s'ha de passar durant 24h el Prime95 sense que doni errors. Evidentment mentre vas fent tot el procés descrit anteriorment no cal estar tanta estona, però si que cal anar passant els testos a consciència, anar anotant els canvis que fas (jo ho faig en un excel on tinc columnes pels diferents paràmetres) i sobretot fer només un canvi cada vegada. Sinó no saps què és el que falla.

Una cosa bona que tens al fer l'overclock ara és que el fas a l'estiu, així tindras un overclock que et servirà tot l'any. Si el fessis a l'hivern segurament a l'estiu et tocaria revisar temperatures. ç;)
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#33
rush said:
Tot i així l'increment de rendiment que notaràs serà semblant al que notaries si fessis overclock al teu Q6600 que fàcilment arriben a aquestes freqüències sense haver de tocar voltatge.
Tingues en compte que la freqüència no es l'únic que determina la potencia d'un processador ç;) . L'arquitectura i d'altres característiques tècniques poden influir molt també.
El QX9770 es 45nm, el que vol dir menys escalfor i menys consum de potencia, te 444 Mhz de FSB mes, 12 de catxe, etc... i a mes també permet OC.
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core2-Qua ... re2-QX9770
No dic que no es pugui ç;) , només dic que depèn de la capacitat de OC que tingui la CPU i de quant OC li facis. Per començar un OC sense tocar voltatges es bona idea, mentre no toquis voltatges no et podràs carregar res. Si veus millora, pots optar per ficar-te mes a l'OC, però amb cura, controlant molt els voltatges i la temperatura.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#34
Viper said:
rush said:
Tot i així l'increment de rendiment que notaràs serà semblant al que notaries si fessis overclock al teu Q6600 que fàcilment arriben a aquestes freqüències sense haver de tocar voltatge.
Tingues en compte que la freqüència no es l'únic que determina la potencia d'un processador ç;) . L'arquitectura i d'altres característiques tècniques poden influir molt també.
El QX9770 es 45nm, el que vol dir menys escalfor i menys consum de potencia, te 444 Mhz de FSB mes, 12 de catxe, etc... i a mes també permet OC.
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core2-Qua ... re2-QX9770
No dic que no es pugui ç;) , només dic que depèn de la capacitat de OC que tingui la CPU i de quant OC li facis. Per començar un OC sense tocar voltatges es bona idea, mentre no toquis voltatges no et podràs carregar res. Si veus millora, pots optar per ficar-te mes a l'OC, però amb cura, controlant molt els voltatges i la temperatura.
Ja ho sé Viper, però a igualtat o semblança d'arquitectura la freqüència és el factor més determinant. Possiblement si agafes un QX9770 i un Q6600 a la mateixa velocitat la diferència de rendiment perceptible serà ben poca ja que tenen una arquitectura semblant. Una altre cosa és si parlem per exemple d'un Pentium 4, que anaven a unes velocitats altíssimes i la plataforma Core. Aquí si que hi va haver un canvi de rendiment molt important degut a un canvi radical en l'arquitectura del processador. De fet els Core es van basar en la filosofia dels Pentium Mobile de l'època.