Interessat en compartir moments amb el simulador

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#1
Hola,

M'interessaria participar en l'equip de DCS:BS. Porto ja temps treballant el simulador i fent missions individuals, i penso que em puc defensar tant en fer volar l'aparell com en combat. Em faltaria, és clar, el treball en equip (comunicacions, forma de treball, etc...).

D'entrada m'agradaria poder practicar el vol en equip, per entrenar-me abans de combatre.

Josep
 

wawa

Més pesat que Kuban
6 Juliol 2010
1,056
0
0
Rupit-Torelló (Osona)
#2
Doncs benvingut!!! I felicitats pels "Skins". Properament obriré l'acadèmia oficial del BS. De totes maneres podem volar el dia que vulguis. M'agradaria que em diguessis quin nivell de vol tens si as estat en altres esquadrons etc... :çruc:
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#3
Gràcies, wawa!

M'has fet pensar força a l'hora de respondre la pregunta sobre el meu nivell dins el simulador DCS:BS, ja que és un simulador complex. Per tant, la resposta no pot ser senzilla. Penso que ha d'abastar 4 aspectes: VOL, NAVEGACIÓ, ARMES I COMBAT.

He pensat en un petit "test" que pot servir tant d'autoavaluació personal com per avaluació individual i/o de grup. Penso que no cal posar tots els elements de coneixement del simulador, sinó més aviat les habilitats que penso cal tenir en aquest simulador. També podria servir de guió de repàs dels coneixement que tenim en aquests aspectes del simulador.

Les valoracions són entre 1 i 5, essent el 5 el valor màxim en habilitat i competència en el tema. Allà va, en el meu cas:

VOL (20 items)

1) Procediments d'activació de sistemes i arrancada del K-50 (de memòria): 5
2) Comunicaccions i ordres a manteniment (recarregar combustible, visió noctura, carregar armament): 5
3) Activació i gestió adequada dels pilots automàtics necessaris (capcineig, alabeig, guinyada): 5
4) Rodatge tocant les rodes a terra: 5
5) Estacionari abans d'enlairar: 5
6) Compensar el cíclic en qualsevol fase del vol: 5
7) Comunicacions amb torre de control per enlairar i aterrar: 5
8) Gir coordinat: 5
9) Gir de combat (U en ascens): 5
10) Gir de trencament: 5
11) Gir de guinyada: 5
12) Pas de vol a estacionari amb el mínim temps possible: 4
13) Pas a estacionari sense perdre alçada: 3
14) Recuperació ràpida d'entrada en anells de vòrtex: 4
15) Aterratge en autorotació: 3
16) Aterratge en pista: 5
17) Aterratge en heliport (H): 5
18) Aterratge en portavions o portahelicòpters no estàtics: 5
19) Aterratge en vaixell no estàtic amb plataforma única (H): 3
20) Gestionar la compensació adequada del cíclic per no moure's una vegada aterrat: 4


NAVEGACIÓ (8 items)

21) Gestió dels pilots automàtics segons els diferents fases de vol i/o necessitats: 4

Abris->

22) Utilització bàsica (canviar a mapa, acostar i allunyar mapa): 5
23) Canvis de pantalla (Menu, Nav, Arc, Hsi): 5
24) Utilització avançada (els altres aspectes no mencionats): 1

PVI-800->

25) Activar seguiments de punt de ruta: 5
26) Entrar coordenades de punt i anar al punt: 5
27) Anar a un aeroport entrat al sistema: 5
28) Utilització avançada (els altres aspectes no mencionats): 0


ARMES (14 items)

29) Seleccionar i activar els diferents tipus d'armes: 5
30) Gestió adequada del panell de control de designació d'objectius: 5

Sistema de designació SHKVAL en estacionari->

31) Cercar objectius i fixar amb làser: 5
32) Gestionar zoom pantalla i cel·la de seguiment: 5
33) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb el canó: 5
34) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb els missils Vikhr: 5
35) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb els cohets: 5

Sistema de designació SHKVAL en vol->

36) Cercar amb celeritat objectius i fixar amb làser: 3
37) Gestionar zoom pantalla i cel·la de seguiment: 4
38) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb el canó: 3
39) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb els missils Vikhr: 3
40) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb els cohets: 2
41) Gestio d'objectiu, disparar i encertar amb bombes: 1
42) Gestio d'objectiu, disparar i encertar amb el contenidor KMGU2: 3


COMBAT EN GRUP (8 items)

43) Gestió i utilització adequada del sistema de contramesures: 2
44) Designar objectius i punts d'ingrés per l'enllaç de dades: 0
45) Intercanvi de dades entre helicòpters: 0
46) Comunicacions: 3
47) Interpretació ràpida i espaial del receptor d'avisos làser: 3
48) Formació en vol de l'esquadró de combat: 0
49) Tàctiques de grup: 0
50) Maniobres de combat: 4


Segons aquest esquema, la meva autoavaluació seria:

VOL: 91/20= 4,55
NAVEGACIÓ: 30/8= 3,75
ARMES: 54/14= 3,8
COMBAT EN GRUP: 12/8= 1,5 (es nota que no he volat en grups de combat) :oops:

TOTAL: 187/50= 3,74 :çvic:


Bé, com veieu, és una proposta de treball que podria ser útil. L'aporto seguint el meu pensament en les comunitats virtuals de simulació, com diu aquella dita africana: sol aniràs ràpid, amb altres
arribaràs més lluny. Aporto, doncs, per rebre, per aprendre. Aquest esquema es pot retallar, ampliar (no convindria gaire, penso) o modificar.

En tot cas, wawa i qui vulgui: quina seria la teva/vostra autoavaluació? :lol:

Josep
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5
El qüestionari esta molt be, es una bona forma d'avaluar el nivell de cadascun, encara que jo el retallaria una mica, hi ha preguntes que son massa especifiques, o toquen una part del simulador molt simple, i n'hi ha preguntes referents a la mateixa familia, com comunicacions amb torre o amb personal de terra, son comunicacions, les maniobres les ficaria tot en 2 preguntes, Maniobres Bàsiques i Maniobres de Combat, les operacions de Taxi en una única pregunta, però aixo nomes es un suggeriment meu, aquí el Cap es en Wawa. Per cert tens un error, hi ha un total de 51 preguntes, no 50.
I repasseu la terminologia, recordeu que es enlairar, no despegar.
 

Konrad von Hof

Ja en porto tres-cents
16 Juny 2010
349
0
0
#6
Si, també es podria simplificar més com bé dius Viper, però d'aquesta manera el cap de grup o l'instructor de turn pot saber exactament quines mancançes té cadascún. I d'aquesta manera, personalitzar més la possible instrucció per cada pilot.
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#7
Gràcies pels ánims. :çsi:

- Canviats els mots "despegar" per enlairar. :çsi:
- Segueixo veient 50 preguntes, Viper ç?|

En referència a les preguntes, cal que n'hi hagi de tots nivells: inicial, mitjà i avançat. Per avaluar i planificar una possible formació -i em sumo al que opina en Konrad- calen elements concrets. A partir d'aquesta diagnosi de nivell es poden portar a terme formacions específiques que també poden fer altres companys de l'esquadró, no només l'instructor.

Per exemple (i així defenso que que pregunti sobre diferents operacions de taxi): si parléssim -com comentes, Viper- d'operacions generals de taxi seria a nivell de coneixement. A nivell d'habilitats és ben diferent rodar amb el K-50 que volar amb efecte terra per anar a la pista. I per a mi és significatiu demanar-ho.

En referència a les comunicacions, com pots veure he establert dos nivells, que serien el bàsic (manteniment i torre) i en combat (que seria més avançat). En quan a maniobres, penso que cal especificar en detall les bàsiques i caldrà determinar què entenem per maniobres de combat. Com es pot veure, hi ha maniobres de combat que considero bàsiques a nivell de vol (items 8, 9, 10, 11...) i que poden ser cadascuna d'elles una pràctica individual o de grup.

Finalment penso que en aquest tema tant val la teva aportació, com la del cap de grup, com la meva. La única diferència estarà en les hores de vol (i ja pots suposar que darrera aquesta proposta n'hi porto bastantes). Entenc que no tenim un comandament que decideix sempre i en tot sinó que apliquem la frase mencionada: el grup va sempre més lluny. Entenc que quan simulem un combat algú ha de donar les ordres. Però en els altres temes cada opinió és vàlida, ja que de ben segur fa avançar al grup. Inclosa la de la persona que no en té ni idea, ja que segurament farà preguntes que faran pensar al grup. El grup sempre va més enllà que el millor del grup. Si aquesta és la filosofia -com penso- estaré a gust. :çsi: Si es cerca una de militar, en la qual el cap "ordeno y mando", m'haurieu vist prou.

Josep
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#8
Jo no he contat les preguntes, pero 20+8+14+9 en dona 51 ç;)

VOL: 91/20= 4,55
NAVEGACIÓ: 30/8= 3,75
ARMES: 54/14= 3,8
COMBAT EN GRUP: 12/9= 1,
Per lo que veig en Combat en Grup es 12/8 no 12/9 :çvic:

Sobre lo del funcionament, per aixo deia el cap de grup, perquè sigui d'una manera o l'altre, es ell qui decideix com funciona el grup ç;) Home es pressuposa ja que es obert a la participació interna de tothom, però sempre sol haver algunes coses que es tenen que definir des de el Cap, per el bon funcionament del grup, es inevitable, però com dic, el grau de "obligatoreitat" es cosa del cap.
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#12
Wawa,

De responsable res. Només aprofito els ultims dies de vacances per fer feina per l'esquadró, ja que després la meva dedicació no podrà ser en absolut tant intensa com aquest agost. Ni tinc el temps adequat per ser responsable de res, ni la formació en aquest àmbit, ni l'experiència adequada de combat en simuladors. Per això m'he apuntat a DCS:BS: per aprendre, compartir i millorar coneixements. Aporto el que puc i sé a la meva afició de la simulació. Entenc que per poder demanar abans has de donar. Intercanvi: aporto, demano. I demano poder aportar, compartir i aprendre. I co-construir. :çseny:

En referència al test, com he comentat, hi ha tres nivells: l'autoavaluació, l'avaluació de l'instructor i l'avaluació de l'esquadró en referència a un membre. Per situar-me en el nivell que expresen els meus companys de grup, penso que haig de proposar que els altres mebres es plantegin fer-el. O modificar-el. Jo ja m'he mullat :çulle: . Qui més ho pensa fer? :çamor:

Evidentment que l'autoevaluació no és objectiva al 100%. Però tampoc les altres avaluacions. El temps i el treballar conjunt ja van deixant cadascú al seu lloc, i el grup és un grup que aprèn de tots. Lo important de l'esquadró serà conèxier les competències del mateix, les habilitats, els punts forts. I els punts febles també. Per millorar, per autoavaluar-se com a mebre i com equip. Per tant, un equip de treball que apren fent, i comparteix sense pudors el que pensa i fa, i que és capaç d'escoltar altres propostes i punts de vista per millorar. Per a mí, això és treball veritable en equip. I és fonalmental -per a mí- en els esquadrons. La victòria no és sempre vèncer l'enemic, sinó treballar conjuntament per intentar-ho. Com sempre, punts de vista que poso per compartir -si es vol-.

El test és una proposta per començar a treballar nivells i objectius de l'escola de DCS:BS. I situar-nos en els competències com a grup, que són la suma de les individuals.

Avui al vespre em conectaré via Team Speak per parlar-ne, si voleu i us va bé. Cap a les 10? :çcerv:

Salutacions!

Josep

PD: wawa. A la pregunta inicial, entenc que ja t'he respòs: algun coneixement, però experiencia pràcticament nul·la en combat i vol en esquadrons. :oops: Si falta aquelcom, m'ho dius. :çulle:
 

wawa

Més pesat que Kuban
6 Juliol 2010
1,056
0
0
Rupit-Torelló (Osona)
#13
Home com que et veig amb tantes ganes crec que ets el més indicat per aquest lloc. Jo només volia dir que si per una pregunta simple em fots semblant parra-fada, qualsevol et demana res a tu. jejeje.
Tant sols volia conèixer la teva experiencia en el simulador. Em dono per respost, no fos cas que potegessis 2 pàgines més.
Aquesta nit miraré d'estar al TS i aixi ens anem coneixen. Salut i peles :çcerv:
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#14
VOL (20 items)

1) Procediments d'activació de sistemes i arrancada del K-50 (de memòria): 2
2) Comunicaccions i ordres a manteniment (recarregar combustible, visió noctura, carregar armament): 5
3) Activació i gestió adequada dels pilots automàtics necessaris (capcineig, alabeig, guinyada): 5
4) Rodatge tocant les rodes a terra: 5
5) Estacionari abans d'enlairar: 5
6) Compensar el cíclic en qualsevol fase del vol: 5
7) Comunicacions amb torre de control per enlairar i aterrar: 5
8) Gir coordinat: 5
9) Gir de combat (U en ascens): 5
10) Gir de trencament: 5
11) Gir de guinyada: 5
12) Pas de vol a estacionari amb el mínim temps possible: 5
13) Pas a estacionari sense perdre alçada: 5
14) Recuperació ràpida d'entrada en anells de vòrtex: 5
15) Aterratge en autorotació: 3
16) Aterratge en pista: 4
17) Aterratge en heliport (H): 5
18) Aterratge en portavions o portahelicòpters no estàtics: 4
19) Aterratge en vaixell no estàtic amb plataforma única (H): 4
20) Gestionar la compensació adequada del cíclic per no moure's una vegada aterrat: 5


NAVEGACIÓ (8 items)

21) Gestió dels pilots automàtics segons els diferents fases de vol i/o necessitats: 4

Abris->

22) Utilització bàsica (canviar a mapa, acostar i allunyar mapa): 5
23) Canvis de pantalla (Menu, Nav, Arc, Hsi): 5
24) Utilització avançada (els altres aspectes no mencionats): 2

PVI-800->

25) Activar seguiments de punt de ruta: 5
26) Entrar coordenades de punt i anar al punt: 0
27) Anar a un aeroport entrat al sistema: 5
28) Utilització avançada (els altres aspectes no mencionats): 1


ARMES (14 items)

29) Seleccionar i activar els diferents tipus d'armes: 5
30) Gestió adequada del panell de control de designació d'objectius: 5

Sistema de designació SHKVAL en estacionari->

31) Cercar objectius i fixar amb làser: 5
32) Gestionar zoom pantalla i cel·la de seguiment: 5
33) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb el canó: 5
34) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb els missils Vikhr: 5
35) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb els cohets: 5

Sistema de designació SHKVAL en vol->

36) Cercar amb celeritat objectius i fixar amb làser: 4
37) Gestionar zoom pantalla i cel·la de seguiment: 5
38) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb el canó: 4
39) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb els missils Vikhr: 4
40) Gestió d'objectiu, disparar i encertar amb els cohets: 3
41) Gestio d'objectiu, disparar i encertar amb bombes: 3
42) Gestio d'objectiu, disparar i encertar amb el contenidor KMGU2: 3


COMBAT EN GRUP (8 items)

43) Gestió i utilització adequada del sistema de contramesures: 4
44) Designar objectius i punts d'ingrés per l'enllaç de dades: 4
45) Intercanvi de dades entre helicòpters: 4
46) Comunicacions: 5
47) Interpretació ràpida i espaial del receptor d'avisos làser: 3
48) Formació en vol de l'esquadró de combat: 3
49) Tàctiques de grup: 3
50) Maniobres de combat: 4


Segons aquest esquema, la meva autoavaluació seria:

VOL: 92/20= 4,5
NAVEGACIÓ: 27/8= 3,37
ARMES: 61/14= 4,35
COMBAT EN GRUP: 30/8= 3,75

TOTAL: 210/50= 4,2
 

Konrad von Hof

Ja en porto tres-cents
16 Juny 2010
349
0
0
#16
Coi wawa, doncs que tu com a cap de grup del Black Shark s'àpigues quin nivell té cada pilot del grup perquè et sigui més fàcil la tasca d'ensenyar. ç:D