Hi ha algun electricista entre els cavallers?

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#7
Bé, ja que vaig fer la pregunta dic el problema que tenia, que ja he resolt.

Resulta que amb la dona hem comprat un pis i te calefacció per terra radiant elèctric. El problema és que ens saltava l'ICP cada dos per tres.
Ja he vist que és perquè no hi ha prou potència i perquè la instal·lació és trifasica.

Ara toca una manera de passar-ho a monòfasic i d'optimitzar l'engegada dels terres segons la potència disponible. :evil:

Ara em faltarà algú que sàpiga electrònica.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#8
Nosaltres vam tenir un problema semblant, però no te perquè ser per falta de potencia. Nosaltres ho vam solucionar canviant on anava connectat l'aire condicionat al quadre elèctric i ja esta, ho vam posar a una de les vies que van als endolls, perdoneu el meu nul coneixement de la parla tècnica elèctrica.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#9
Viper said:
Nosaltres vam tenir un problema semblant, però no te perquè ser per falta de potencia. Nosaltres ho vam solucionar canviant on anava connectat l'aire condicionat al quadre elèctric i ja esta, ho vam posar a una de les vies que van als endolls, perdoneu el meu nul coneixement de la parla tècnica elèctrica.
En el meu cas és de potència, de moment...

L'antic propietari no tenia pasta i va abaixar la potència a 7kw, això vol dir que en un trifàsic, si no ho tinc mal entès, tens uns 2,3kw per fase, i si una de les fases supera la potència salta l'ICP general. Quan tingui més potència caldrà repartir bé el que hi ha a cada fase. Tot i així ja estic pensant com passar-me a monofasic, perquè el trifàsic em sembla una estafa.
 
2 Desembre 2013
21
0
0
#10
Hola Rush,

Si tens trifàsic quasi segur que es pot posar en algun lloc sense que salti.

També hi han aparells que fan de termòstat i van seqüenciant els diferents terres radiants perquè no estiguin funcionant tots a l'hora.

Ho primer es saber quin consum te cada línia de terra radiant amb aquest a ple rendiment i si el cablejat està ben dimensionat i desprès veure els "magnetos" que tens al quadre elèctric per veure on es poden posar aquestes línies.

Pots fer una foto al quadre elèctric sense la tapa (que es vegin els cables)? i senyala quin "magneto" te les línies del terra radiant.



Edito: Rush, en el tema de la potencia, si baixes la potencia suministrada (per contracte) pero no canvies cap magnetotèrmic ni diferencial no hi ha canvi a nivell pràctic. Si s'ha canviat peces això es un altre tema.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#11
Blader said:
Hola Rush,

Si tens trifàsic quasi segur que es pot posar en algun lloc sense que salti.

Edito: Rush, en el tema de la potencia, si baixes la potencia suministrada (per contracte) pero no canvies cap magnetotèrmic ni diferencial no hi ha canvi a nivell pràctic. Si s'ha canviat peces
això es un altre tema.
Amb 2,3kw per fase pocs equilibris es poden fer. Una sola habitació ja se'ls menja, pel que he vist al consum instantani del comptador digital.
He de mirar bé com esta repartit tot i el consum que te cada habitació.

El que dius de la potència, l'ICP d'entrada és de 50A, però el que em salta és l'ICP que te incorporat el comptador digital.

M'ha interessat molt això que has dit dels aparells que van seqüenciant, me'n pots donar més informació? Jo havia pensat fer una cosa semblant amb un Arduino.