F1 2010 Codemasters

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#4
Avalon,

Això es comenta, però tinc els meus dubtes. Estic provant tot a fons, per tenir i compartir la meva opinió. En qualsevol cas, és un plaer visual i de sensacions.

Josep
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#6
Hola de nou!

Malgrat hi hagi molta gent que no vol deixar rfactor, l'avaluar si un simulador és arcade o no és arriscat, més quan ningú ha pilotat un F1. Jo em miro els temps reals i estic veient videos "on board" i veig que en aquest aspecte és molt més real en l'F1 de Codemasters. Jo vaig començar amb el F1 de George Crammond, el grand prix.

F1 de codemasters segurament no és un simulador "dur" de F1 com podria ser rfactor. Però tampoc és un arcade:

- Segons l'equip i el cotxe, arribes o no a les mitjanes o primeres posicions. És diferent còrrer amb un Ferrari o Mercedes que amb un Toro Rosso o un Hispania.
- Si desactives les ajudes a la conducció, et passa el mateix que es veu a la F1: virolles, sortides. Per exemple, la sortida de la grava és lenta, i influeix durant una estoneta en la conducció (mentre la grava no es desprén de les rodes).
- Si per exemple destrosses l'aleró davanter, perds adherencia a les corves. És a dir, les destrossses en el cotxe afecten.
- Tens diferents ajustaments de l'aerodinàmica, els frens, etc. Potser no amb tantes opcions o detalls com altres, però vàlids. Si gradues l'expertesa de la IA, les coses es tornen més difícils.
- La immersió és molt bona (gràficament, ambient, sò, entrenaments lliures, Q1, Q2, Q3...pit stop, etc.) i la recreació dels circuits, magestuosoa. El còrrer amb els models actuals encara corrent el campionat és genial. I els circuits actuals! Còrrer el cap de setrmana passat a Singapur de nit amb el simulador és pràcticament clavat a la realitat mostrada per les càmeres on board dels F1 reals. No parlem de la pluja... Molts altre ssimuladors són impossibles de fer anar amb pluja...
- Pràcticament es fa imprescindible el volant amb pedals.

Per tant, ¿a mig camí? dels F1 "durs" (amb els quals mai arribes als temps reals i a simular una carrera real) i l'arcade de consola, on sempre pots guanyar sense més dificultats.

No hauria d'estar renyida la gràfica amb la física. Hauriem de demanar més realisme (per a "puristes") en les físiques del F1 de codemasters i alhora més realisme gràfic i d'immersió a altres. Actualment la simulació vrtual ha de cumplir els dos requisits, ja que pot. I els simuladors simulen també la relaitat, no només la física. I poder fer els temps que es fan en la realitat, després d'hores de pràctica, és mostra també d'un bon simulador (si pots fer una virolla a cada corva i pots lliscar clavant els frens, o millorar temps - a vegades dècimes- ajustant el cotxe...).

Són tant sols unes primeres impressions que m'agradaria compartir.

Josep
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#7
Continuem en el tema simulador o arcade...

Cada vegada estic més convençut que hi ha un rumor (que no certesa) sobre F1 2010 de Codemasters. Rumor d'arcade. Després de varis dies treballant a fons, penso que és un rumor. La meva certesa és que el F1 2010 de Codemasters entra dins la categoria de simulador, almenys en la versió PC.

Us adjunto els ajustaments possibles en cada cotxe:









A més, en el menú d'ajustaments de la dificultat, podem activar desgast de neumàtics, consum de combustible, que les destrosses afectin a la aerodinàmica...

Arcade? No serà un rumor...interessat, o d'algú que ha afirmat sense "treballar" a fons el simulador?

Per debatre.

Josep
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#11
Wawa,

Que parlem de F1 de l'any 2010, no de turismes! Com a mínim, mostra els ajustaments del rfactor...

Es veu que no l'has provat, el de Codemasters... Veig molt rotllo "elsmillorssonelsdefaanys" que han quedat desfassats en models, circuits i simulació. No té res a veure un F1 del 2010 amb un del 2008...

Apa, salut i bon debat!

Josep
 

wawa

Més pesat que Kuban
6 Juliol 2010
1,056
0
0
Rupit-Torelló (Osona)
#12
Doncs jo també solo creure què lo vell no és pas millor. Però sempre hi ha un però, et posaré un clar exemple. El OF mateix té més de 10 anys i fins a dia d'avui que han aparegut el BS i el A10 de DCS era de llarg el millor sim de combat aeri modern. En quant al F1 del Rfactor son totes les caselles que has vist seleccionables. En quant a opcions com pots observar tant sols en els amortitzes li dona mil voltes el Rfactor al codemasters, una altre cosa és que parlem de la dinàmica del sim i això si no el provo no la puc comparar.