Proposta: Ampliar/Traduïr DCS Manager per Android... o no!

#1
Hola gent,
suposo que molts de vosaltres coneixereu i/o utilitzareu l'aplicació per Android: DCS Manager. Principalment la fem servir per saber la info dels aeroports i també per a veure cartes de navegació, etc. Tanmateix també té una secció de checklists on, amb l'aplicació base, aquestes refereixen exclusivament al A10c i el Ka50.

Ja fa dies que em passa per el cap fer una aplicació semblant però ampliant a la resta de plataformes del DCS i també en català. He estat mirant varies formes de fer-ho però avui he caigut en que el propi DCS Manager et permet crear i editar aquestes checklists!!! Realment és molt senzill, tan sols cal crear o modificar un arxius xml (de text pla, amb el notepad mateix), redimensionar algunes imatges per fer bonic i llestos.

Jo tinc ganes d'anar fent els ramp-start d'alguns aparells com el Huey, pq sempre els oblido. Tanmateix us faig la proposta de formar un petit grup de treball on puguem fer entre tots varis chechklist o simplement traduir els existents i així podríem utilitzar una versió més complerta i útil d'aquesta aplicació.

Repeteixo que tan sols cal redimensionar quatre imatges i crear uns arxius de text pla molt i molt senzills.

Per desgràcia la única secció editable del DCS Manager és la dels checklist, la resta de l'aplicació està tancada... I quan tinguem les nostres checklists les haurem de "copiar a sac" a un directori del mòbil.

Si voleu fer quelcom diferent, i plantejar una aplicació des de 0, jo no tanco la porta però ja implica programar i molt més temps per part de tots. Crec que hi han solucions simples com fer-ho sobre PhoneGap i segur que si em donéssiu un cop de mà tampoc seria excessivament complicat, però cal posar-s'hi i això sempre costa. Això, a marge de permetre crear l'aplicació totalment al nostre gust, també obriria opcions per fer més propaganda de la comunitat, versió de "donació", etc...En tot cas ho podem parlar i debatre.

Algú s'anima?
 
#4
Re: Proposta: Ampliar/Traduïr DCS Manager per Android... o n

Hola gent,
he estat treballant en un procés de creació de checklists per a que sigui molt sencill i que es pugui automatizar alhora la importació de les llistes al format requerit al DCS Manager... gràcies al santificat Python ho he resolt força ràpid.

El resultat és que tan sols cal que feu uns fulls de càlcul (Excel, ODT, o Google Drive) amb les següents columnes:
Control: El botó, palanqueta, rotatori o rellotge a utilitzar. Sería recomanable posar-hi aquí el nom que apareix a l'etiqueta de cabina o al text "flotant" del ratolí.
Operation: Què hem de fer amb aquest element: Activar-ho, verificar el nivell del fuel o les RPM, sel·leccionar el canal de ràdio, etc...
Panel: ¿On esta aquest element? Panell frontal, al "mur dret", etc. Al Mig21-Bis podem utilitzar la nomenlatura del manual que està molt bé.
Key Command: Tecla per defecte, si en té.

Cal remarcar que no tots els camps son obligatoris, però encara que no hi introduïm res no els deixem en blanc!!! Al menys possem-hi un guió "-".

També he creat una carpeta oberta al Google Drive on podeu veure el document que començaré a treballar aquesta setmana (startup-huey). Tot i que no és imprescindible, si voleu podeu crear els documents de full de càlcul per a les vostres checklists aquí mateix i fins i tot crear-ne de forma col·laborativa.

Com us comentava, entre demà i dimecres començaré a editar la checklist del startup del Huey... amb quin us animeu vosaltres?

Un cop estiguin finalitzades tan sols feu-me un toc i les importaré al DCS Manager, crearé una nova versió del pegat de la comunitat i us el penjaré per a que el pugueu descarregar i incorporar al vostre Android.

Ens distribuïm feines? Què us ve de gust fer?

CHECKLISTS EN CURS
[UH-1H] Start-Up -> MadElf
[Mig21-Bis] Start-up -> Buran
[A10c] Checklists grup senglars -> Kopant
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#8
Re: Proposta: Ampliar/Traduïr DCS Manager per Android... o n

madelf said:
. Tanmateix us faig la proposta de formar un petit grup de treball on puguem fer entre tots varis chechklist o simplement traduir els existents i així podríem utilitzar una versió més complerta i útil d'aquesta aplicació.


A les teves paraules em remeto ç;) jo ho deia per veure si mén surto en fer algo senzill com la traducció al catala dels chechlists existents per afegir-ho al treball i si m´en sortís ( cosa que encara no se) :çrubl: doncs podria animar-me a fer el del Sabre per exemple. :çvic: :çcerv: :çruc: :çseny:
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#11
Re: Proposta: Ampliar/Traduïr DCS Manager per Android... o n

Perfecte :çulle: jo es que no sabia que algunes checklists s´havien de fer partint de 0, pensava que en totes el que s´havia de fer era la traducció d´alguna ja existent per aixó ho he dit, disculpeu la meva ignorància. Si en el fons d´altruisme res, jo si ho faig es per pur egoisme ç;) perque amb vosaltres aprenc un munt de coses :çvic:
Gracies :çsalut:
 
#15
Re: Proposta: Ampliar/Traduïr DCS Manager per Android... o n

Caray, sort que no ho veies clar!!!

Efectivament, és exactament això. Si les checklist son llarges o el format XML us lia, ho podeu fer en full de càlcul amb l'estructura que us comentava i amb el script de python que he fet faré la traducció de forma automàtica.

Penjeu les llistes al Google Drive que us he indicat i així les anirè incorporant a la versió de la comunitat per a poder-la distribuïr.

Bona feina Kopant!
 
#16
Re: Proposta: Ampliar/Traduïr DCS Manager per Android... o n

Vaig tard, ho sé, però ja teniu penjada una primera versió de el StartUp del Huey. És estrictament la que apareix al manual "light", em cal acabar-la de perfilar amb tema llums, ràdios i les comprovacions de cabina.
Després segurament aniré augmentat els checklists per enlairament, aterratge, radio-navegació, armament, etc.... poc a poc

La podeu descarregar al Google Drive que hi ha compartit en aquest mateix fil (uns posts enrere).
:çruc: