Senyors!!! la gran alternativa al Track IR

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#4
I ara per el preu d'un Trackicasc, t'emportes un val de descompte perquè l'oculista et faci unes ulleres noves quan et quedis mig cec, i si ho demanes abans del 15 de Febrer, et regalem una sessió amb el fisioterapeuta.

Això si, molt currat l'invent, amb un bon pressupost segur que ens fa un nou sistema virtual :çsi:
 

Gosdatura

Més pesat que Kuban
5 Desembre 2010
1,422
9
38
51
Figaró-Montmany (VR)
#5
Per a mi té un avantatge i un inconvenient:

Pro: quan tombes el cap no has de fer coses rares amb els ulls... continues mirant cap endavant, com a la vida real.

Contra: no pots atansar-te a la pantalla per fer zoom... tot i que en el cas d'aquest noi, se l'acabaria menjant si ho pogués fer ç:D


No deixa de sorprendre'm el que arriba a fer la gent ç:D ç:D
 

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
#6
madelf said:
No acabo de veure com és el sistema que canvia el punt de vista a la pantalla...
Si et fixes bé a la paret té un trackir i suposo que a la part del darrera del monitor deu tenir el clip o els reflectors.

No es pot negar que és una idea original però li veig un parell d'inconvenients:

a) Et jugues la salut:l'estructura està feta amb perfils d'acer galvanitzat que tallen com un ganivet jinsu d'aquells que anunciaven pel teletienda fa anys i, a més, tot i que el tirant elàstic resta gran part del pes de l'andròmina, la resta l'aguanta el cap i no pas les espatlles o sigui que després d'una estoneta llençant vikhrs toca anar a dormir amb el collarin posat.

b) Imagineu-vos la cara de la vostra senyora (pare, mare o gat, tan se val) al obrir la porta de l'habitació i trobar-vos introduïts en tal andròmina... a mi només se m'acudiria dir-li un típic "no és el que sembla, t'ho puc explicar). O no, no se. Potser diria que és el projecte final de carrera... ç:D
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#8
Es un bon sistema i sembla força robust als canvis de il·luminació :p

Curiosament ahir vaig estar trastejant amb un accelerometre (ho tenia per casa d'un projecte anterior) connectat a un Arduino per aconseguir roll i pitch (em faria falta un giroscopi/compass pel yaw). Vull fer proves a veure que tal pot arribar a funcionar a nivell de precisió. La part important és la interfície amb el programari TrackNoIr per aprofitar tota la part de corbes de calibratge, perfils de jocs i el més important l'emulació TrackIr/FreeLook.

Ja us comentaré si hi ha algú que li agradi aquest mundillo DIY. Que consti que aquest projecte no es molt més barato que un TrackIR 4 ja que per ara estem parlant dels dos components per uns 50€ que em van costar.

ZeroQ
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
#10
Jo m'estic mirant aquest que comentes, Kronus, el problema és trobar els LEDs adequats. A les tendes de barna més conegudes no tenen els recomanats, i els que tenen manquen d'angle de visió. Tot és buscar.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#11
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
#12
Si, he mirat a diotronic i a onda ràdio.
Pêr internete també es troba òbviament, però on he mirat pagues més de ports que el trasto en si, i ho han de portar des dels "iueséi".
veiam si trobo quelcom i ja us n'en faré un feedback
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#13
mira't el primer enllaç. es.rs-online es la branca espanyola de la casa aquesta.

un parell de "així m'ho he fet jo".

[youtube]5QqAqb_SZV0[/youtube]

[youtube]XM8lI1Lc5EQ[/youtube]
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#14
Si agafes LED's d'alta intensitat tambè t'hauríen de valdre. Per casa en tinc alguns, provaré que tal van tot i que hem semblava més precís un sistema basat en accelerometre i giroscopi a més de més divertit :çboix: jeje

Zeroq
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#15
Tofolo, has pensat en comprar-te només el clip pro de Natural Point? Es molt més car (40€) que comprar-te els LEDs i fer-t'ho to mateix però es més còmode. Per ara no m'he pogut resistir i veient que tinc menys temps lliure per a trastejar a casa he deixat de banda el projecte Accelerometre + Giroscop per més endevant i m'he acabat comprant un TrackIR çXD

Ara només fa falta convencer a la dóna que no era tan car :çruc:

ZeroQ
 
#16
Tofolo said:
Jo m'estic mirant aquest que comentes, Kronus, el problema és trobar els LEDs adequats. A les tendes de barna més conegudes no tenen els recomanats, i els que tenen manquen d'angle de visió. Tot és buscar.
Jo vaig estar més d'un any amb el FreeTrack, em vaig deixar 1€ en components i amb molt poca traça el vaig muntar. Simplement em vaig decantar per el FreeTrack per veure si "valia la pena" deixar-se la pasta en un futur. Realment funciona bé si aconsegueixes configurar correctament la webcam per a que reconegui bé les llums dels LEDs (i costa). Això si, molt recomanable agafar LEDs de alta lluminositat. Indiscutiblement la millor ràtio funcionalitat/preu!

També t'he de dir que el TrackIR també és un salt qualitatiu considerable: la suavitat de moviments, cobertura i comoditat no te res a veure amb el FreeTrack.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#17
ZeroQ said:
Tofolo, has pensat en comprar-te només el clip pro de Natural Point? Es molt més car (40€) que comprar-te els LEDs i fer-t'ho to mateix però es més còmode. Per ara no m'he pogut resistir i veient que tinc menys temps lliure per a trastejar a casa he deixat de banda el projecte Accelerometre + Giroscop per més endevant i m'he acabat comprant un TrackIR çXD

Ara només fa falta convencer a la dóna que no era tan car :çruc:

ZeroQ
ja veuràs, despres dels primers moments de desorientació, es molt fàcil acustomar-se i la transició es ràpida i natural. Als pocs dies et preguntes com podíes volar sense el track IR. El dia que no el tens ja no saps volar com abans.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#19
Tofolo said:
Si, he mirat a diotronic i a onda ràdio.
Pêr internete també es troba òbviament, però on he mirat pagues més de ports que el trasto en si, i ho han de portar des dels "iueséi".
veiam si trobo quelcom i ja us n'en faré un feedback
per cert. Avui de rebot he vist en un altre forum que el problema de perque el tracknoir no va del tot fi es per les FPS que donen les cámeres. la majoria de càmeres, encara que diguin que donen mes, en realitat nomes donen uns 30-40 FPS... pero atenció.... si es fa servir una camara de playstation 2 o playstation 3, que donen 120 FPS reals, el tracknoir va finissim.

Així que.... ja ho sabeu! :çsi:
 
29 Abril 2013
194
0
0
L'Escala
#20
Permeteu-me que desenterri aquest fil.

Kronus said:
per cert. Avui de rebot he vist en un altre forum que el problema de perque el tracknoir no va del tot fi es per les FPS que donen les cámeres. la majoria de càmeres, encara que diguin que donen mes, en realitat nomes donen uns 30-40 FPS... pero atenció.... si es fa servir una camara de playstation 2 o playstation 3, que donen 120 FPS reals, el tracknoir va finissim.

Així que.... ja ho sabeu! :çsi:
Doncs acabo de fer un muntatge amb una eye de PS3 que vaig trobar per 12€ a Ebay i us confirmo que va molt fi amb el tracknoir. No he tingut la sort de provar un TrackIR, amb lo que no puc comparar, però tenint en compte l'estalvi que suposa, de moment em quedaré amb el dubte.

Ara per ara la única restricció que tinc és que haig de jugar a les fosques, donat que utilitzo leds corrents pel "point model", i si hi ha qualsevol altre font de llum, el tracknoir genera falsos positius. Es podria millorar amb uns leds infrarojos però llavors tocaria eliminar el filtre d'infrarojos que porta la càmera i, pel model que jo tinc, es veu que és molt complicat.

Pel que fa al point model, una xapussa total, l'he muntat amb una tapa de tupper, 1 carregador de mòbil, 3 leds, diversos tubs de plàstic i molta cinta de carrosser. :D