Take on Mars

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#5
Si només està basat en la simulació per sobre de la superficie de mart amb un Mars Rover o semblant no li veig gaire futur. Per mi hauria d'anar més enllà i poder fer l'enlairament desde la terra, com sortir de l'atmosfera, etc. Això em recorda el millor simulador de la carrera aeroespacial que havia jugat mai. Estic parlant del magnífic "Shuttle: The space flight simulator" de l'any 1992 (encara corria sota DOS).

Només com homenatge recordatori us deixo una captura d'un panel d'instruments on podies tocar cadascun dels punyeteros botons. Dic punyetero perquè era molt realista i difícil.

 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#9
Al 1981 portaba un 386 però m'agradaria aclarir que aquesta decisió no es perqué no hi hagués més potencia de càlcul existent sino perqué era molt estable el sistema. A més no era una unica CPU per tot sinó que portava moltes CPU diferents per cada sistema de manera que en fallar una CPU només un sistema fallava i no tota la nau. En industria aero espacial els ordinadors han de pasar estandards militar com el MIL-STD-883 aixo vol dir que han de ser inmunes a certs nivells de radiació electromagnètica entre d'altres moltes proves.

Curiosament aquest dilluns pasat vaig estar a Austria visitant un proveïdor i vaig veure la cambra anecoica on es fan les proves de radiació EMC per poder certificar els productes com ara un PLC o un ordenador industrial.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#12
jaumem said:
Sí, sí, ordenadors poc potents però no fallàven ni que els caiguessin llamps! ç;)

Com els nostres ç:D
Depen de la sort que tinguis... jo durant molt temps he viscut en un lloc que la corrent tant et podia arribar a 250v com a 125v, algun llamp, microtalls esporadics... i mai se m'ha fregit cap PC. Això si, les fonts d'alimentació sempre bones, i que he tingut sort :)
 

hartmann

Nou usuari
14 Setembre 2010
6
0
0
#13
Era increible lo que van aconseguir amb la tecnologia dels anys 70 .

No era gens facil controlar un cohet com el saturn V encara que era mes força bruta que capacitat dels ordinadors.

[youtube]2rXtG3vfAlA[/youtube]