Space Empires V

#1
Tants videojocs nous... i els no tan nous què?


Si us va enganxar el mític Master Of Orion II no podeu deixar de provar el Space Empires V! Te un estil pràcticament idèntic al MOO2 (basat en torns, races per personalitzar, arbre tecnològic, diplomàcia, gestió econòmica, construcció, disseny de naus, espionatge i sabotatge, etc...) però molt més ampliat. Per exemple l'arbre tecnològic és pràcticament inacabable (encara no he fet cap partida en la qual estigues apunt de investigar totes les tecnos), la diplomàcia és un estira i arronsa de condicions (desenes de condicionants per als tractats), l'espionatge te moltes opcions, les naus gasten subministraments en moure i munició en combat...la veritat és que l'únic punt feble que l'hi trobo al joc és el nombre desorbitat d'opcions que tens!!!!

Petitíssim fragment de l'arbre tecnològic:


Disseny personalitzat d'una estació de batalla:


Si trieu opcions de joc més dures (com p.e. recursos limitats en els planetes) us trobareu planificant rutes de subministrament per abastir tant planetes "fabrica" com la flota que la teniu fent una incursió al sistema veí (per conquerir planetes veges amb nous recursos) o a les patrulles que teniu desplegades en els sistemes adjacents. Però clar, tant vosaltres com l'enemic estarà utilitzant espies per a detectar i sabotejar aquestes línies de subministraments, i un atac en un punt clau per tallar el subministrament de l'enemic pot deixar-lo totalment fora de joc!

Gràficament no és cap meravella, però qui vol gràfics quan tens milions d'accions on triar? A més es pot jugar en l'antiga modalitat de "joc multiplayer asíncron" on cada jugador fa el seu torn i l'envia per correu a un jugador "central" que compila el torn... molt cutre però l'única manera de poder jugar sense estar tothom connectat alhora.

Bueno, no sé si es nota però estic enganxadíssim! ç;)

Per cert, a dia d'avui tan sols està disponible per Steam.

P.D.: El cursiòs és la marca de l'edat mínima recomanada: 3+ (ja puc fer jugar a la meva filla? ejem!)
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#2
El MOO2! Quins records! M'havia viciat molt a aquest joc. M'havia llegit el manual sencer unes quantes vegades. Un manual que ara seria qualificat de totxo...

Haurem de donar un cop d'ull a aquest Space Empires.