Idea Simulació a la carta?

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
393
60
28
#1
Bon dia cavallers! Com va el confinament? Bé? Doncs suposo que m'alegro.

Després d'estar-hi pensant ahir, intentaré plasmar unes idees que em ronden per el cap desde fa uns dies... Referent al grup de DCS, clar. Primer de tot, deixeu-me començar per un exemple:

1. Exemple:
Imagineu que anem tots al restaurant Ca la Paquita, on prèviament hem reservat perquè som un grup força nombrós, per tant, ens fan preu però ens diuen que només hi ha un menú amb 1 opció per triar, és a dir, que tots menjarem exactament el mateix. Això pot suposar un problema, potser algú prefereix peix o carn, patates o amanida, o potser, a algú, aquell dia, li ve molt de gust un plat de macarrons blancs, qui sap. En canvi, si anem al restaurant Ca la Remei, ens ofereix un menú amb moltes opcions, a gust de tothom, però curiosament, i per commemorar que fem un dinar de grup, tots els assistents demanen el mateix entrant, el mateix primer i el mateix segon, ja que ara som un grup que a tots ens agrada el mateix, menys les postes, per exemple. Podem gaudir d'un dinar conjunt, tot i que cada un es demana unes postres diferents? Jo diria que sí.

2. Explicació del exemple:
Eufemismes a part, al que em vull referir és que ara mateix em sembla bé el sistema de "Hi ha dos esquadres, F-18 i Harrier", d'acord, que després ho ampliem o en fem una de més flexible? Perfesto. Però i si jo no vull simular al 100% sempre? O potser mai? I si jo vull volar l'F-18, però no m'agrada encendre'l? O potser vull volar un altre avió, potser del flamming cliffs, o qui sap quin? Vale, doncs si som 2 qui sap, potser podem proposar una esquadra a part, o buscar alguna solució que pugui permetre que tots volem junts, i alhora simulem.

3. Tothom pot simular sense molestar al veí:
Per què hem de simular "menys" si som 4 F-18s i 4, per exemple, SU-27s (Suposant que hi hagi un context històric coherent darrere)? Perquè el SU-27 no té una cabina clicable? Té el model de vol avançat, i encara que no el tingués, que jo voli un SU-27 no impedeix que tu volis un F-18, i els dos gaudim alhora del "dinar", cada un amb el nivell de simulació que vol o que pot assumir.

Ahir o abans-d'ahir es va parlar d'introduir els errors random dels avions com a obligatori, mira, això em semblaria bé a nivell de cada esquadra, ja que la esquadra X potser vol arrancar sempre amb "cold start" per exemple i amb els errors, potser també la esquadra Y vol fer cold start, però sense errors, i automàticament alineat el INS, who knows, les possibilitats són moltes i la part bona del DCS és que no són mútuament exclusives, cada un pot tenir el nivell de simulació que vol (en aquell moment) o que pot (per manca de perifèrics amb mil botons, o de trackir, o de temps i continuitat, per culpa de critters o feina/estudis).

*Per entendre'ns, potser jo, ara mateix no vull o no em ve de gust apendre a arrancar un F-18, però sí que vull apendre a fer maniobres evasives (cosa que casi no en tinc ni idea) o com volar en formació (tampoc ni idea) o potser com funcionen els waypoints. Cada avió ho fa una mica diferent, sí, però hi ha coses en comú que m'agradaria aprendre i que em serviran per a tots els mòduls que voli.

4. Finalment, la conclusió:
Per tant, jo proposo flexibilitzar el grau de simulació, a gust de cada individu, amb limitacions o sense, això ja seria objecte de debat (o no). Abans de tot, ja aviso i sense mala fe ni res semblant, que si algú contesta amb "el DCS és un simulador i tot avió que no sigui 100% clicable i amb els errors random no està simulant i aquest grup és de simulació i mira quant de pèl tinc al pit", li contesto, ja per avançat, que m'agradaria que cada un pogués simular al seu gust. Ara, si el grup d'staff em confirma que aquesta branca de Cavallers del Cel es vol dedicar exclusivament en avions amb cabina clicable, amb el cold start obligatori, etc etc, ja em podeu treure el tag de "DCS World" del discord, ja que personalment, no sempre em ve de gust volar un avió clicable, o hi haurà una època on em vindrà de gust volar un altre aparell, o simplement no voldré volar, o potser em mata el covid, qui coi sap que pot passar?

Atentament,
"Copess"

Pd. "Copess, si vols volar el que vulguis, fes-ho els diumenges per la tarda" Sí, tens raó, però malhauradament 3 de 4 diumenges de cada mes tinc compromisos de 18 a 22.00, cosa que dificulta una mica el tema de venir diumenges a la tarda. I, sincerament, volar només quant trobes algú per discord és una manera de jugar/simular (a qualsevol joc/simulador) que no m'agrada, perquè acabo no jugant/simulant casi mai, perquè em distrec amb molta facilitat.
 
Last edited:

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#2
Començo per les notícies dolentes ;)
En la meva opinió el que dius té una part dolenta, que és el que s'ha volgut evitar amb la creació de dos escuadrons, que és fragmentar la comunitat ja que som molt pocs.
L'altre part dolenta és que la dificultat de portar un avió del Flaming Cliffs no és la mateix que portar un dels mòduls més avançats, això no se si suposa cap desavantatge per als pilots de F18, etc

La part bona, és que si hi ha prou gent es podria plantejar la formació d'un escuadró agressor que voli algún aparell rus. Penso que pot enriquir les missios i donar lloc a més pilots que no se senten atrets per l'F18, Harrier...
 

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
393
60
28
#3
Començo per les notícies dolentes ;)
En la meva opinió el que dius té una part dolenta, que és el que s'ha volgut evitar amb la creació de dos escuadrons, que és fragmentar la comunitat ja que som molt pocs.
L'altre part dolenta és que la dificultat de portar un avió del Flaming Cliffs no és la mateix que portar un dels mòduls més avançats, això no se si suposa cap desavantatge per als pilots de F18, etc
D'aquí jo proposaria agafar als que no volem/podem/X el F-18 i el Harrier, i buscar altres opcions, a ser possible mantinguent un entorn PvE (Player vs Environment). Així no fraccionem el grup, sino que l'expandim, al meu entendre.
 

Gato

Nou usuari
Personal DCS
20 Febrer 2020
49
37
18
Barcelona
#4
Des de l’Staff del grup de DCS hem volgut respondre de forma conjunta als teus pensaments o reflexions.

El grup de DCS es va reunir per decidir el futur del grup. Es va decidir, de forma conjunta, l’establiment de certs punts per millorar el grup i portar la simulació a DCS al següent pas. Entre aquests punts es trobaven certes decisions, que, repetim, es van decidir de forma conjunta:

  1. Establiment d’un esquadró pels avions més utilitzats per concentrar, organitzar i especialitzar els pilots.
  2. S’establirà una formació general que serveixi per a tots els avions i una formació específica pels avions que conformen els esquadrons creats.
  3. Establiment d’uns estàndards variables per a les missions i campanyes.
En base a aquests punts, l’Staff del grup va decidir formar dos esquadrons (F/A-18C i Harrier), que responen als punts 1 i 2, donat que ofereix a l’Staff la oportunitat de gestionar tant la organització com la formació dels membres del grup. Sobre el punt 3, simplement s’ha aplicat tal i com es va decidir a la reunió.

Amb aquestes idees es com l’Staff de DCS està reestructurant i organitzant el grup. I això implica que, de vegades, tant per part dels membres com de l’Staff, cal fer coses que no agraden o no son les que venen de gust. Un exemple es el ramp start dels avions. El que tots volem es sortir immediatament i anar a bombardejar objectius o destruir avions enemics, però això requereix coneixements previs, com saber encendre l’avió de forma correcta, enlairar-se i aterrar.

Un punt que hem de tenir molt en compte, és el de la edició de missions. L’edició de missions es complicada, i més quan cal incloure molts tipus d’avions amb missions i capacitats diferents. A més, es suma el risc de que la persona assignada a un avió amb un rol molt específic no pugui assistir a la missió, deixant al descobert a la resta de vols i posant en risc l’objectiu. Missions amb un parell o tres d’avions sempre son més fàcils d’editar i si falta algú, aquella tasca seguirà estant coberta encara que sigui amb menys efectius.

També és important la qüestió dels repintats. Si volem volar amb els repintats oficials, amb tants avions, vol dir que s’hauran de crear repintats per a tots els models oficials.

Respecte la utilització d’altres mòduls, cal fer un aclariment. No s’està prohibint la utilització d’un altre mòdul. El que s’està establint es que les missions oficials utilitzaran de forma preferent els mòduls dels esquadrons.

El que volem és aprendre a simular, a rolejar i a saber volar en grup. Volem fer formació modular per temes, podeu simplement no donar tanta atenció a com funciona l'inercial del F-18 (per exemple) i centrar-vos en altres parts que considereu més importants.

Això no treu que es puguin utilitzar altres mòduls a les missions no oficials o als entrenaments i que fins i tot s’utilitzin a les missions oficials (cosa que ja estem estudiant i intentant implementar ara mateix, com per exemple introduir agressors humans).
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#6
El que diu resumint molt, és que a les missions oficials es volen aparells oficials, i a les missions no oficials es pot volar el que es vulgui i com es vulgui.
El grup vol portar un nivell de realisme alt, i aparells del FC3 no segueixen aquesta línia. Tot i així, es poden aprofitar en algunes missions per complementar-les en tasques molt concretes (com agressors o tasques secundaries per posar dos exemples).
Això implica aparells amb model avançat en tot, i procediments complets (res de dreceres en la posta en marxa, etc).
 
M'agrades: Gato i SilverArrow

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#7
Bona tarda,

D'acord amb el que diu en Copess. A mes, afegeixo que la restriccioó d'avions no és el que es va consensuar a la reunió, i ha estat exclusivament una decisió de l'staff.

Ho sento molt, però si seguim així poso en standby la meva continuitat a Cavallers.
 
M'agrades: Copess

Gato

Nou usuari
Personal DCS
20 Febrer 2020
49
37
18
Barcelona
#8
Crec que no s'està entenent bé la nostra idea. No s'està restringint cap mòdul. El que intentem explicar es que de moment, i per qüestions logístiques i organitzatives, limitarem la formació als dos mòduls oficials. Respecte les missions oficials el que estem intentant explicar es que sempre hi haurà la presencia dels dos mòduls oficials (F/A-18C i Harrier), cosa que no treu que s'afegeixin a cada missió un grup d'altres avions. El que volem dir es que a cada missió no s'afegiran 5 avions, si no que simplement hi haurà els 2 oficials i 1 o 2 vols més d'un altre mòdul, amb missions de suport o secundàries, com missions CAP pels F-16 i els F-14 o CAS per l'A-10.

Tampoc s'està dient que no pugueu volar altres mòduls, tant a missions oficials quan estiguin disponibles, com a missions no oficials podreu fer-ho.
 

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
393
60
28
#9
Crec que no s'està entenent bé la nostra idea. No s'està restringint cap mòdul. El que intentem explicar es que de moment, i per qüestions logístiques i organitzatives, limitarem la formació als dos mòduls oficials. Respecte les missions oficials el que estem intentant explicar es que sempre hi haurà la presencia dels dos mòduls oficials (F/A-18C i Harrier), cosa que no treu que s'afegeixin a cada missió un grup d'altres avions. El que volem dir es que a cada missió no s'afegiran 5 avions, si no que simplement hi haurà els 2 oficials i 1 o 2 vols més d'un altre mòdul, amb missions de suport o secundàries, com missions CAP pels F-16 i els F-14 o CAS per l'A-10.

Tampoc s'està dient que no pugueu volar altres mòduls, tant a missions oficials quan estiguin disponibles, com a missions no oficials podreu fer-ho.
"El que diu resumint molt, és que a les missions oficials es volen aparells oficials, i a les missions no oficials es pot volar el que es vulgui i com es vulgui." -Viper

Però F-16, F-14 i A-10 no són aparells oficials, no? Si no ho són, el que dius tu amb el que diu en Viper em sembla contradictori. Tenia entés que només F-18 i Harrier són oficials de moment.
 
29 Abril 2017
52
13
8
Lliça de Amunt
#10
Companys, ara està de moda el fa18c, abans el mirage, abans el a10c...

Ja s'està parlant del eurofighter i el fa18c deixareu de volar-lo.

Els que voleu/em simular el p51d, podeu/em editar missions i quedar el dimarts, per exemple, els que podem acudiren i ho passarem bé.

No es tracta de que el wotan, que fa la majoria de missions, s'ho curri per tots els mòduls sinó que cada u aprengui a fer missions o baixar-se les, que hi ha molts llocs, i el més important liderar aquest mòdul, encara que sigui o no oficial, que més dona!!!
 
M'agrades: Copess

Atunero

Miquelet
Personal Arma
19 Maig 2016
970
89
28
#11
A veure, F-18 i Harrier son ideals perque son multirols amb capacitat per a carrier, cosa que permet que amb el mateix avió facis la gran majoria de rols. A més es molt positiu el fet de centrar-se en un avió ja que permet aprofundir millor i a més poder practicar tàctiques en grup.

Si que es cert que la meva idea inicial era que tot avió amb almenys 2 pilots dedicats pugués tenir esquadró, però ara s'està passant a demanar de barrejar avions rusos amb avions americans o directament d'afegir 12345 avions diferents a les missions amb la corresponent càrrega extra d'edició, la pèrdua de realisme i l'autisme dels que volen sols. Es a dir totalment el que es volia evitar amb les reformes que tant han costat de tirar endavant. Demanaria a tots que deixesim l'egoisme individual de banda per permetre la millora del grup.
 
M'agrades: Gato

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#12
Atunero: sempre he defensat el que es va quedar en la reunió: poden volar en els misisons tots els avions que es vulguin, mentre siguin adequats pel lloc i l'època. En quant a l'egoisme individual no acabo d'entendre des de quin punt de vista l'esmentes.
 

Atunero

Miquelet
Personal Arma
19 Maig 2016
970
89
28
#13
Em refereixo a coses que s'han vist en algunes missions, com que tenim un grup d'avions fent una tasca junts (F-18, F-16, Harrier) i despres 1 fent una altra tasca a l'altra punta del mapa sense cap interacció amb la resta.