[Senglars]L´escut dels deus-Acció-reacció(06/05/2015-22:00h)

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
ACCIÓ-REACCIÓ.

La victória de l´Escuadró Senglars a Sochi.adler va ser absoluta i contundent.
L´orgull rus ha estat ferit!
Estigueu atents, us anirem informant dels próxims moviments de les tropes russes...

[youtube]KAsHdexi-KQ[/youtube]

ACCIÓ-REACCIÓ (Dia 1)

DESCRIPCIÓ

L´ofensiva rusa està sent més contundent del que esperavem. Molts fronts han estat oberts al llarg de la frontera, i el nostre objectiu en aquesta missió estarà centrat a la ciutat de Jvari (Dzhvari), tot un batlló de blindats russos T-72 està atacant la ciutat i les nostres tropes fan el que poden per defensar-la, de moment s´en surten peró depenen de nosaltres per aconseguir la victória.

SITUACIÓ I METEOROLOGIA

El nostre escuadró ha estat traslladat a l´aeroport de senaki per realitzar aquesta missió, les condicions meteorológiques que es preveuen no seràn les més adecuades peró la supervivéncia de les nostres tropes depén de nosaltres i de que els nostres porquets s´enlairin. Es preveu una densa boira amb un rang de visibilitat d´uns 1000 m i fins a una alçada d´uns 400 m, això farà que haguem de tenir molta cura en l´enlairament i l´aterratge i tenir molt present que la navegació instrumental serà de vital importancia per arribar a casa sans i estalvis.

OBJECTIUS

El nostre primer objectiu serà una bateria antiaéria situada a TGT1 de ZU-23 composta per almenys 5 subgrups que els rusos han situat a les muntanyes dels voltants de la ciutat per intentar neutralitzar els atacs aéris aliats. Per realitzar aquesta tasca cada un de nosaltres disposem de dues bombes laser GBU-10, amb un gran poder de destrucció, cada una d´aquestes GBU-10 hauria de ser suficient per neutralitzar cada subgrup de Zu-23 si apuntem al centre d´aquests ç;)
Recordar també que estan dalt d´una muntanya i que haurem de volar alts per mantenir-nos fora del seu abast. Si ens fallen les GBU-10 ens queden el Maveriks, que tot i que ens poden ser molt útils per destruir després el convoy, al no representar aquest una amenaça de foc per a nosaltres podriem neutralitzar-lo amb el GAU-8 Avenger :çulle:
Una vegada destruida l´amenaça antiaéria, ens centarem en destruir un convoy de suministres ( munició i combustible ) a TGT 2, que es dirigeix cap a la ciutat desde el nord. La destrucció d´aquest convoy és de vital importància per tallar el subministrament a les forces enemigues i asegurar la victória.

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Datacard de la missió, enllaç a dropbox
Imatge Datacard

VAD Chart Senaki-kholki

GND Chart Senaki.Kholki (Els nostres avions estaràn situatas als Hangars de la zona G)

La ciutat de Dzhvari en aquets moments

Les bateries antiaéries amb la ciutat de Dzhvari al fons

Mapes i imatges de situació

Aixó és tot Senglars.

Salut i ales! :çseny:

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
Re: [Senglars]L´escut dels deus-Acció-reacció(06/05/2015-22:

Veient tot això... la setmana vinent no hi sóc ç:D

És broma, apunta'm :çsi:

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
50
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat

Ahir m'ho vaig passar molt bé, al final vaig llençar bombes i tot, llàstima que no servis de gaire :çno: , vaig fer més nosa que feina :çrubl:

Una instantània d'ahir, des de la cabina les vistes són :çamor:

Gràcies, i fins la propera.

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya

Bona, missió la d´ahir companys, va ser molt divertit com sempre volar amb vostés ç;) :çsi:

REFLEXIONS EN VEU ALTA D´UN EDITOR NOVELL

Abans de fer un petit debriefing de la missió, deixeu-me plantejar alguns dubtes o inquietuds que em venen al cap com a editor d´aquestes, amb això el que pretenc és que em doneu la vostra opinió al respecte i d´aquesta manera, recollint opinions i sensibilitats diverses, poder avançar en l´aprenentatge de l´edició de missions cap a un camí a on aquetes siguin sempre quelcom divertit i alhora enriquidor de realitzar i que no es puguin convertir en missions massa pesades, dificultoses o engorroses. Dic tot aixó perqué m´adono (i que consti que m´ho passo pipa aprenent a editar i editant aquestes missions) que al editar-les i mirarme-les del dret i del revés per veure si se m´escapa algo, i afegint a aixó la meva falta de coneixements absoluta encara sobre un munt de coses d´aquest editor, que perdo completament l´objectivitat, i la perspectiva d´aquestes missions, quan les edites intentes primer plantejar-la, després la crees, sempre pensant en una execució i un resultat que impliquin un cert grau de dificultat, però sense que puguin convertir-se en una missió impossible, i tot i sabent que les variables són multiples i que del que tu imagines al que realment succeeix hi pot haver un món, sempre em sorpren el resultat, resultat d´altra banda que per a mi sempre és positiu perque després de saber com han d´anar les coses perque jo he creat les condicions perqué així siguin, l´execució d´aquestes sempre és una incógnita, i sempre es presenten problemes que jo no havia previst que encara li donen més "salsa" a la partida :çulle: .
Dit això, l´objectiu principal alhora d´editar missions (a banda per suposat del meu "disfrute" personal :çulle: ) és que siguin divertides de volar per a tothom, per tant us animo si veieu o creieu que hi ha alguna cosa a millorar o a fer diferent tant en els briefings, com sobretot en les missions en general que m´ho comenteu aqui i així millorar en el possible la nostra experiencia en la simulació d´aquest trasto tan lleig que a mi m´agrada tant.
PD: us prometo no donar-vos més la xapa amb el tema ç;)

DEBRIEFING ACCIÓ-REACCIÓ (dia 1)

-Varem sortir de Senaki sense més problemes tot i la boira persistent que hi havia,i varem dirigir-nos cap a la primera zona objectiu que estava situada dalt d´una muntanya i que constava de 6 bateries AAA ZU-23 disposades en linia, cada una d´elles disposava de dos ZU-23 acompanyats d´alguns camions de suministres i tres d´elles d´un bunker del que us puc dir que hem comprovat que el formigó utilitzat per construir-lo, era rus i no tenia aluminosi. Varem llançar totes les GBU-10 amb un index d´efectivitat d´un 75% aproximadament (primer error de l´editor que preveia un index d´efectivitat més alt simplement basant-me en l´alt poder de destrucció d´aquestes bombes), quan varem intentar utilitzar els maverik AGM-65D que portavem per destruir els tres bunker que ens quedaven, varem adonar-nos que ens era impossible blocar els edificis amb la càmara del maverik, en canvi, si haviem blocat amb els mateixos maverik i sense problema les unitats de ZU-23 que havien quedat i algun camió. Aixó em fa pensar que potser aquesta no era la municio adecuada per la missió, o si era algun fallo del joc, o hi havia alguna cosa que no sabiem fer, ho haurem d´investigar.
Després vam tornar a base per rearmar-nos i repostar i tornar per destruir els tres bunkers que ens quedaven. Amb tot aixó jo portava desde el rampstart amb un senyal acustic continu i persistent del TS que m´hanava dient amb aquella veueta femenina de fons: ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!”, així ininterrumudament desde l´inici de la missió, i no podia fer res per desactivar-lo perque havia de reiniciar el ts suposo, i aixó amb l´Aries en marxa hagués sigut contraproduent, i no volia dir res per no entorpir el desenvolupament de la missió ja q ue haviem començat un pel tard, total que mentre feia l´aproximació en instrumental a Senaki, amb el senyal sonor del ILS, els senyals sonors del marker bacon, el TS que m´anava dient ”error!” ”error!” ”error!” ”error!” ”error!”, no em vaig adonar del més important; no havia baixat el tren!!! “con dos cojones!!!” vaig rebotar dos cops sobre la pista cual pedra sobre rierol....vaig donar poténcia màxima als motors i podriem dir que vaig fer un Tuch-tuch-tuch&go, pero clar emb vaig carregar tot el tren i quan ho vaig tornar a intentar no baixava i el segon aterratge ja va ser un pel més accidentat.
Vam solicitar al personal de terra reparació i repostatge i vam rearmar-nos. Seguidament vam dirigir-nos a la zona objectiu i vam destruir els bunkers sense més problemes. (en tot aixó en Buran va haver de marxar perque s´havia fet un pel tard, disculpes Buran per potser haver creat una missió que es podia allargar massa en el temps, no ho tenia previst) Vam dirigir-nos llavors cap a la zona objectiu 2, TGT2, a on un convoy de camions de suministres es dirigia a abastir les tropes enemigues a la ciutat de Djvari, aqui en Rush va estar molt bé i va destruir 23 dels 27 camions ell solet, només n´hi van quedar 4!!!. çXD
En tot aixó jo seguint en la meva linia, no em vaig adonar primer, que havia rearmat malament i no portava munició al canó :çno: i segon i més important, que no havia repostat bé, i que el MASTER CAUTION que em sonava de tant en tant i que jo parava m´estava avisant primer que em quedaven 1000 lbs de combustible, després de que m´en quedaven 500 crec i finalmen, t i aqui si que m´em vaig adonar :çboix: , es van parar tots els sistemes, les turbines...l´energia...tot!!....el meu Warthog es va convertir llavors en un ultralleuger d´unes quantes tones de pes a 12000 peus d´alçada. :eek:
Vaig intentar planejar la maxima estona possible en direcció a senaki a veure si veia alguna pista on aterrar sense èxit, i mentres m´acostava al terra, la velocitat vertical augmentava perillosament fins que vaig estavellar-me prop d´un riu i vaig enfonsar l´aparell en un fangar. :çcon:
Miraculosament vaig sobreviure i espero que en breu es formi una patrulla de rescat abans de que em capturin les tropes enemigues ;)
En Rush va poder tornar a base després d´esgotar tota la munició i de destruir com deia cuasi tot el convoy ell solet!!!Molt bé Rush!!!

I aqui us deixo unes cuantes captures de l´aventura d´ahir:

Son moltes perqué m´agraden totes i se m´acaba el temps per fer-ne una tria ç;)

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
50
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat

Al editor de missions: :çsi: No és gens fàcil editar missions, gens ni mica i estas fent una gran feina i vas pel bon camí, són complertes i molt ben ambientades en lo quals la immersió en elles és brutal, senzillament fas fàcil el que no és, hi dediques temps i es nota, i no pateixis, que ho estas fent molt bé, jo només puc donar-te les gràcies per la gran feina que fas. :çsi:

Vaig haver de marxar no per culpa que s'allargues la missió a mi anar a dormir tard no m'importa, ara estic preparant exàmens i acabo a la nit mig mort.

Ens veiem a la propera, ja l'espero amb ganes :çamor:

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48

Anem per parts.

Debriefing
Vam sortir sense cap incident i fins la zona de l'objectiu el vol va anar amb normalitat.
Un cop sobre el primer objectiu vam anar descarregant bombes per eliminar les bateries. Entre que en esclatar algunes bombes no van fer petar dues bateries a la vegada i que d'altres bombes vam fallar ens vam veure obligats a acabar de neutralitzar les bateries amb mavericks i els camions de suport amb el canó.
En una passada baixa vaig rebre alguns impactes de bala a l'ala però no van afectar el comportament de l'avió ni cap sistema.
Quedaven els bunkers per neutralitzar.

A partir d'aquí van començar els problemes i va ser el moment en que com a líder vaig haver de prendre decisions. Primer van tocar en Buran deixant-lo amb l'electrònica malmesa per la qual cosa li vaig ordenar que tornés a base a reparar i carregar bombes (em sap greu Buran però vaig pensar que era el més prudent).
Mentrestant nosaltres intentàvem neutralitzar els bunkers amb el canó o els Mavericks. El canó com ja va pensar no és adequat per aquest tipus de blanc i els Mavericks no eren capaços de bloquejar l'objectiu. La meva intenció era esperar a que tornés en Buran amb bombes però anavem molt justos de combustible així que vam tornar també a la base.

Un cop rearmats i reparats vam tornar a enlairar-nos, en Buran ja era a la zona però no va encertar els bunkers i com que ja era tard va tornar a la base.
Per la meva part vaig fallar les dues bombes que portava, sospito que per llançar-les a massa poca alçada, però en Kopant va encertar de ple i va neutralitzar els blancs.

Va aparèixer el convoi i vam anar cap allà. La comunicació amb en Kopant era dolenta i vaig entendre que havia estavellat l'avió per quedar-se sense fuel. Em vaig quedar sol amb els camions. Vaig intentar aprofitar les bales del canó i els mavericks que em quedaven tant com vaig poder deixant 4 camions vius.
Com que era tardet vaig aterrar a la base i cap al llit. ç:D

Reflexions
Va ser una missió que vaig disfrutar molt com a líder ja que a part d'atacar vaig haver de prendre algunes decisions. Crec que en cap missió fins ara ens havíem trobat amb "problemes del directe" i per mi va ser una novetat, i un alicient.
L'odre de fer tornar en Buran a base tot i que suposo que va ser un pal per tu Buran crec que era el més sensat.
El que no vaig fer bé va ser quedar-me jo sol sobre la zona de combat. En estavellar-se en Kopant jo hauria hagut de tornar a base, però les ganes del moment em van poder.

Comentaris sobre la missió i edició
La missió en si va estar bé i va ser molt entretinguda, potser el que jo hauria canviat és no ser tant rígid amb el trigger que disparava el convoi. Si l'objectiu era destruïr les bateries doncs potser posar que el convoi s'activés quan les bateries estiguessin destruïdes. Una altre opció seria no saber res sobre el convoi i que quan estigués en una determinada zona es disparés un trigger i ens avisés que el conoy està allà independent-ment de si la AAA està neutralitzada o no. L'enemic no s'espera. ç:D
En qualsevol cas Kopant les missions que fas són variades i divertides i hi dones molta ambientació, i això és d'agraïr. Cal felicitar-te per la feina feta ja que dóna molta vida al grup. :çsi: :çsi:

Com a "editor" de missions penso que a vegades volem fer un guió massa tancat i massa lineal i quan arriba l'hora tot el que passa és completament diferent ja que la gent fa coses que no havíem previst, triguen més a fer alguna acció o senzillament algun trigger no va com esperàvem. Penso que no es pas dolent que hi hagi certa improvització en les missions. Imagino que en la realitat també deu ser així. L'altre cosa que em mosqueja una mica de DCS és que només posem les unitats de la zona on anem, però si és un conflicte hi hauria d'haver moltes més unitats per tot el mapa, però ja sabem que això el DCS ho porta molt malament. Tot i així posar alguna unitat fora de la zona de vol estipulada que pugui donar alguna sorpresa també seria un bon alicient. Nosaltres anem a una zona i per un objectiu concret, però no sabem què hi ha 50 milles més a l'est, potser estar ple de SAMs i ens n'adonem quan hi passem tot i ser una zona per la que segons el pla de vol no hi hauriem hagut de passar. En fi, no se si m'explico... ç:D

Una altre cosa és trobar el punt d'equilibri de la dificultat. Això penso que també és molt complicat. Depén molt del nombre d'avions, de l'habilitat dels pilots, del dia que tingui cada pilot. Però bé, a la guerra també es troben en situacions difícils i han de marxar amb la cua entre cames. Ens hem de posar al cap que no sempre es pot complir la missió i hem de saber dir prou i marxar quan toca. No és un fracàs, sinó una retirada a temps per tornar-hi un altre dia.

I per acabar una altre cosa que sempre em desperta interès és la continuitat d'una missió i la següent. Crec que dóna molta vida fer missions que tinguin continuitat l'una amb l'altre (campanya si en voleu dir així) ja que li dóna un plus d'ambientació. Com a editor si estas atent dels esdeveniments de la missió que s'ha volat surten oportunitats per fer noves missions. En aquest cas hi va haver un avió estavellat (possible missió CSAR?) i van sobreviure 4 camions (el pròxim dia hi tornem per neutralitzar-los? Si deixem passar moltes hores potser reben reforços, o potser poden conquerir la presa i posar-hi una bomba... no se, 1000 possibilitats).

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
50
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat

Per al tema de fer-me tornar a base, independentment del que a mi em sembli (que al final t'ho diré amb tota sinceritat), el fer de lider de grup no és feina fàcil, s'han de prendre decisions al moment, gairebé improvisant i pensant moltes coses alhora, el menys important en tots els casos al meu parer, és que dona igual el que pensi ningú, el lider és el que mana i dona ordres i per tant decideix i s'executen les ordres, així de simple, i no es qüestionen.

Un cop finalitzada la missió, i amb el partit acabat i veient com han anat les coses és molt més fàcil prendre decisions i dir, jo hagués fet, jo pensava, etc...... però això és fer trampes, les decisions es prenen en calent i en el moment, després no serveixen de res, i si un s'equivoca, doncs no passa res, així s'aprèn.

Així que no pateixis per fer-me tornar a base, vas prendre la decisió que vas creure més oportuna i millor en aquell moment :çsi:

La meva opinió és que vas fer ben fet, em fallaven alguns sistemes, no ens veiem pel TAD i no sabíem ningú si em podia fallar res més en qualsevol moment, m'havien tocat i havia de tornar a base i que em reparessin l'avió per a poder-me enlairar un altre cop i continuar la missió, i així va anar, va sortir bé, vaig repostar i vaig armar-me amb més bombes, vaig anar a tirar-les i les vaig llençar .... l'ordre era la correcte, el resultat ja no depenia d'aquella ordre, bé, si jo hagués apuntat bé ... però això ja seria un altre tema ç;) i un altre missió :çrubl:

Rush, per mi pots ser lider sempre que vulguis ç:D ... i quant no vulguis també ç:D ç:D ç:D

Salut :çsi: :çsalut: