Script per crear tràfic aièri aleatóriament

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,206
0
0
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#1
Últimament he estat intentant entendre ni que sigui una mica com funciona al tema dels
scripts a l’editor de missions, per veure si podia aconseguir incloure’n algun en alguna missió que ajudés a millorar el realisme i el dinamisme d’aquestes. I quina ha sigut la meva sorpresa que no només he aconseguit saber com es feia ç:D (jo es que soc molt burro que voleu… :çruc: ) si no que m’he topat amb una colla de scripts molt interessants que penso que canviaran molt les missions que pugui editar en un futur.
Per tant em disposo a compartir amb vosaltres que he trobat i com es fa per implementar-los a les missions.

RANDOM AIR TRAFIC SCRIPT

Aquest script et genera tràfic aeri aleatori en tres aeroports del mapa que tu escullis, això vol dir que en un interval de temps aleatori que tu pots regular, van apareixent avions en pàrking que roden per la pista s’enlairen, es dirigeixen a un punt a l’atzar dins una zona determinada que tu delimites amb una “zona de disparador” i posteriorment acaben aterrant. Totes aquestes maniobres són degudament comunicades mitjançant un cuadre de text, com si fossin avisos de torre de control que t´informen de la situació del tràfic aeri en la zona, aquests missatges també els podem activar o desactivar de l´script al nostre gust.

El tipus d’aeronaus que apareixen també és aleatori i va des de avions comercials, avions militars o helicòpters. L’escript per defecte llança aeronaus de diferents països, tant del bàndol blau com vermell, però no s’ataquen entre elles encara que estiguin de costat (això es perquè l’autor pretenia crear un ambient de tràfic aeri real a la zona però sense que es montes un cristo als aires, i crec que ho ha fet en l’assignació del tipus de tasca que tenen els aparells però això encara no ho he sapigut canviar)

Però tot i no poder o saber canviar la tasca encara si que he aconseguit fer, editant una missió de prova, crear una zona a on tenim tres aeroports vermells (que escullim nosaltres canviant l´script), que suposadament estan en zona enemiga i del que només surten aeronaus del bàndol vermell, i crear una segona zona amb un segón script a on tenim tres aeroports més d´on només sortiràn aeronaus del bàndol blau i per tant aliades.

Per tant fent això crec que podrem crear un ambient la óstia de xulo per editar futures missions més inmersives, tot s´haurà de veure...

Aquí teniu l´enllaç de l´escript amb tota la informació de com utilitzar-lo i de quins són els paràmetres més importants a canviar.

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=108476

Si algú hi està interessat i té qualsevol dubte, estaré encantat d´aclarir-li el que estigui dins les meves possibilitats.

Aqui teniu una breu explicació dels paràmetres a modificar dins l´escript:




intervall = math.random(240,500)

Aquí seleccionem la freqüencia d´aparició d´aeronaus, si posem per exemple (60,120) aixó són segons, apareixeràn aeronaus amb molta més freqüència.

AF1 = 'Kutaisi'
AF2 = 'Batumi'
AF3 = 'Tbilisi-Lochini'


Aquí seleccionem els aeroports d´on volem que surtin les aeronaus, per exemple, si volem que siguin altres aeroports hauriem de canviar els noms per els dels aeroports en qüestió. Com per exemple:

AF1 = 'Beslan’
AF2 = 'Kutaisi’
AF3 = 'Sochi Adler’

trafficzone = 'Tbilisi-West'

nom de la zona de disparador que crearem per a on volem que es moguin les aeronaus. És molt important que el nom sigui igual que el de la zona de disparador que creem.



Perqué l´script funcioni, haurem de crear mínim 4 zones de disparador: una a sobre de cada aeroport que hem triat amb el nom exacte de l´aeroport a on es troba, per exemple i utilitzant l´ultim exemple: a sobre de Beslan posarem una zona de disparador de diametre 1000 que es digui Beslan, i així igual a sobre de Kutiaisi i de Sochi Adler
. I la cuarta zona serà la trafficzone, amb el nom que volgueu però que sigui igual a l´script que a l´editor, en el cas de l´exemple el disparador es dirà 'Tbilisi-West' i en funció del diàmetre que tingui, les aeronaus volaràn distàncies més llarges. Jo en les proves el tinc amb un diàmetre de 250000.


randomDeparture = math.random(1,3) -- random for spawnpoints; 1=AF1, 2=AF2, 3=AF3

Aeroports 1,2, i 3 si seleccionessim (1,2) del aeroport 3 no soririen aeronaus

randomAirplane = math.random(1,18) -- random for airplanettype; Russian AC 10-18

si volem només que surtin avions russos canviariem el valor per (10,18) i si volguéssim només avions aliats el valor hauria de ser (1,9), amb el valor en (1,18) surten tan avions russos com aliats.

randomHeli = math.random(1,18) --Russian AC 13-18

si volem volem només helicópters russos canviariem el valor per (13,18) i si volguéssim només avions aliats el valor hauria de ser (1,12)

randomFighter = math.random(1,36) --Russian AC 18-36

no cal que su expliqui que hem de fer si volem caces russos o aliats oi? ;)

LogisticOrHeliOrFighter = math.random(1,3)

Aqui seleccionem l´aleatorietat de si surt un heli, un avió no armat o un caça.


Com ho he fet per implementar l´script en una missió:



Primer carreguem l´script Mist.lua en una versió posterior a la 2.0, necessari perqué l´script funcioni.

TRIGGER=1 VEZ

CONDITION= TIEMPO MAYOR QUE: 2 segons

ACTION= EJECUTAR ARCHIVO SCRIPT: "Mistv4.0.55.lua”



Jo he utilitzat aquesta versió Mistv4.0.55.lua, que es pot descarregar desde aquí: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2 ... tcount=910

Segon, carregem l´script MIST3_2_RandAirtraffic_r6.lua

TRIGGER=1 VEZ

CONDITION= TIEMPO MAYOR QUE: 4 segons

ACTION= EJECUTAR ARCHIVO SCRIPT: "MIST3_2_RandAirtraffic_r6.lua”


Com ho he fet per aconseguir 6 aeroports a on tres són aliats i tres enemics:

He fet una cópia del MIST3 2 RandAirtraffic r6.lua al que he anomanat MIST3 2 RandAirtraffic r7.lua, i l´he modificat perque només surtin avions del bàndol rus, prèviament l´script original MIST3 2 RandAirtraffic r6.lua ha estat canviat perque només sortíssin aeronaus aliades.

He modificat la part a on surt el següent:

AF1 = 'Beslan’
AF2 = 'Kutaisi’
AF3 = 'Sochi Adler’


Per el següent:

AF4= 'Mozdok’
AF4= 'Beslan’
AF4= ‘Anapa’


(he creat noves zones de diparador a sobre de cada una d´aquestes bases amb el nom corresponent)

Amb el notepad ++ he buscat dins l´script a on hi havia posat AF1 i els he substituït tots per AF4, i he fet el mateix amb AF2 per AF5 i AF3 per AF6.

I per últim he carregat aquest segon script MIST3 2 RandAirtraffic r7.lua

TRIGGER=1 VEZ

CONDITION= TIEMPO MAYOR QUE: 6 segons

ACTION= EJECUTAR ARCHIVO SCRIPT: " MIST3 2 RandAirtraffic r7.lua”




I ja està, crec que no em deixo res, amb això ja teniu una missió a on posar unitats i el que volgueu i a on de manera espontània i aleatória s´aniràn enlairant i aterrant avions de diferents aeroports com si de la “vida misma” es tractés. ç;)

Si em algú creu que m´he deixat quelcom important o qualsevol que hi estigui interessat té qualsevol dubte, estic a la vostra disposició pel que calgui.

Salut i ales :volador:

Kopant :çseny: