Saitek X55 Rhino (el nou HOTAS de Saitek)

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1


Doncs si, Saitek està a punt de llançar un nou sistema HOTAS, amb el nom de X55 Rhino, que a diferencia del X65F no farà servir el sistema de força, si no que el joystick si que es mourà. El HOTAS esta clarament inspirat en els de TM, però amb alguna innovació pròpia, com per exemple la palanca de control tindrà 4 molles diferents per posar-nos la tensió que vulguem. A l'enllaç que us he posat podeu veure les característiques, crida l'atenció que la palanca de gasos no posis sensors Hall, mentre el joystick si, això ens fa suposar que farà servir potenciòmetres, lo qual es un gran error, ja que tenen una vida útil limitada (si ho sabre jo, que ja he comprat varies vegades els meus del Cougar).



Sobre el preu a la web oficial nomes ho tenen en dòlars, aixi que no faré la conversió per si de cas, el venen per 199$.
Us deixo unes fotos (renders), i un vídeo.

[youtube]XKn4NN4k77o[/youtube]





 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#2
Després de la cagada de l'X65 a veure què tal aquest... sembla que te bona pinta.
 

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
49
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
#3
No se que dir, a mi Saitek cada cop m'agrada menys, a part, algú em sabria dir com accionem el botó vermell de dalt a la dreta de la palanca de mandos, la del pitch, amb l'index?, per què em sembla que no ha de ser gaire còmode, salvo que no sigui un rotatori, però no m'ho sembla.

Ja veurem, de moment segueixo amb el meu desastros X52pro. ç;)
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#4
Buran said:
...algú em sabria dir com accionem el botó vermell de dalt a la dreta de la palanca de mandos, la del pitch, amb l'index?, per què em sembla que no ha de ser gaire còmode, salvo que no sigui un rotatori, però no m'ho sembla.
Aquest boto també el tinc jo al Cougar i també està al Warthog, i et puc assegurar que es la mar de practic i còmode de polsar amb efectivament l'index ç;)
Et refereixes a aquest no?
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#8
No me'n recordava d'aquest fil.

Fa unes setmanes vaig comprar aquest joystick per substituir el vell X52 que tenia uns botons que fallaven.

De moment n'estic força content, hi ha més botons que a l'X52 i per tant pots tenir més funcionalitats.
En el meu cas he trobat 3 problemes que no són insalvables i que en cap cas m'impedeixen de fer-lo servir:

-La palanca de gasos va molt dura al principi i a mesura que la vas fent servir va més suau. Això passa sempre. He llegit que és degut al tipus de greix que ha fet servir Saitek per lubricar les peces mòbils del throttle.

-La palanqueta aquella que està al throttle i que te el cap més petit i rodonet que els bolets normals (ells en diuen mouse nipple) és una mica imprecisa i els eixos estan orientats d'una forma estranya. Era més còmode de fer servir la del X52.

-La palanca del joystick és molt gran comparada amb la de l'X52 i la zona per reposar la ma no es pot moure, com si es podia amb l'X52. Això fa que si tens les mans petits no arribes al botó A ni al bolet de dalt de tot (H1) i has de moure la ma segons quins botons vulguis prèmer.

Per la resta molt bé. Ha estat un encert treure la pantalleta dels X52 i posar-hi commutadors. És un gust engegar els motors de l'A10 amb un commutador d'aquests. :çsi:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#9
rush said:
-La palanqueta aquella que està al throttle i que te el cap més petit i rodonet que els bolets normals (ells en diuen mouse nipple) és una mica imprecisa i els eixos estan orientats d'una forma estranya. Era més còmode de fer servir la del X52.
En el HOTAS Cougar es pot modificar els eixos perque funcionin de diferent manera, que es el que vaig fer jo. Es possible que el Rhino també ho permeti.

rush said:
-La palanca del joystick és molt gran comparada amb la de l'X52 i la zona per reposar la ma no es pot moure, com si es podia amb l'X52. Això fa que si tens les mans petits no arribes al botó A ni al bolet de dalt de tot (H1) i has de moure la ma segons quins botons vulguis prèmer.
A mi em passa el mateix amb el HOTAS Cougar, i ho vaig solucionar amb un tros tallat a mida d'escuma d'alta densitat i cinta americana, no es gaire maco, però es molt còmode.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#10
Viper said:
rush said:
-La palanqueta aquella que està al throttle i que te el cap més petit i rodonet que els bolets normals (ells en diuen mouse nipple) és una mica imprecisa i els eixos estan orientats d'una forma estranya. Era més còmode de fer servir la del X52.
En el HOTAS Cougar es pot modificar els eixos perque funcionin de diferent manera, que es el que vaig fer jo. Es possible que el Rhino també ho permeti.
Pots intercambiar els eixos X i Y, el que passa és que estan orientats com en diagonal, respecte al que tu pensaries que és X i Y. Es fa estrany al principi però després t'hi acostumes.

Viper said:
rush said:
-La palanca del joystick és molt gran comparada amb la de l'X52 i la zona per reposar la ma no es pot moure, com si es podia amb l'X52. Això fa que si tens les mans petits no arribes al botó A ni al bolet de dalt de tot (H1) i has de moure la ma segons quins botons vulguis prèmer.
A mi em passa el mateix amb el HOTAS Cougar, i ho vaig solucionar amb un tros tallat a mida d'escuma d'alta densitat i cinta americana, no es gaire maco, però es molt còmode.
Això és el que tinc pensat fer. ç:D