Proposta : "Rol" dintre les missions

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
#1
Desde que estic dins a cavallers veig que es posa ènfasi amb bones pràctiques dins les missions, una serie de funcionaments que m'agraden com funcionen i com més o menys s'apliquen, però crec que, un cop assolit aquest nivell, podriem passar al seguent ;

Com alguns sabreu, vinc del Clan Chacal (no me'n sento gents orgullós, i va ser una experiència horrible) i allà el "roleig extrem" era absurdament dolent ; sergents que es creien el teu pare, però no un pare guay que t'orienta, sino un pare alcoholic i violent. Però apart del comportament de la "cadena de commandament"... hi havia quelcom que potser trobo a faltar (no per això tornaré amb ells ni res semblant) i vull comentar haviam que us sembla...

La norma número 1 és tenir una immersió sòlida ; no es trenca per res del món
-No es parla de "quina tecla es fa servir per X?" Sino "el fiador de l'arma, com es posa?" I un altre li respon "hi ha una palanqueta que posa Control + º", si la mous es posa el fidador". Tampoc es diu "nois, no puc parlar, tinc els pares darrere meu" sino "estic algo afònic avui, no podré parlar gaire". Altre exemple és si algu té mala conecció, diu que està marejat i, si ho pot solucionar, s'asenta al terra fins que ho arregla. On està el virtual arsenal = on està la caixa d'armes... i qualsevol altre exemple que us pugui passar per el cap. També queda prohibit escriure per el xat general a no ser que sigui extremadament necessari, es parla per whatsapp o per el xat de steam.

No dic que el que fem ara estigui malament, però veig que es fan intents de millorar la immersió dins la missió i, fent servir aquests mecanismes, millora molt el rol dins les partides i podriem obtenir una "sensació" molt diferent durant aquestes.

Que en penseu?
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
La idea de millorar la immersió em sembla perfecte, però et sóc sincer, em sona una mica estrany els exemples que poses. Potser només són els exemples, i la idea de fons no està malament, però dir que estàs marejat si tens malament la connexió, no aclareix res a ningú, o dir que estàs afònic quan no ho estàs, per això dius que no pots parlar gaire sense donar més explicacions i ja està, tothom ho entén.
Crec que més que inventar-se histories rares per explicar que et passa, seria millor simplement no haver de donar detalls concrets, com no explicar quan la teva parella t'està fent un ball sexual mentre tu intentes no perdre la concentració de la missió i per això et tremola tant el pols que no encertes ni un tret (no rieu que sé que us ha passats a tots).
El de les tecles crec que complica en comptes d'ajudar. A més d'un si li dius lo de la palanqueta Ctrl+L es passarà una bona estona buscant una palanqueta al teclat. Personalment no hi veig el problema en dir Ctrl+L, a vegades s'ha de ser pràctics i fer-ho fàcil.

El concepte de rol que jo tinc, personalment, per l'Arma 3, és més enfocat a assumir el nostre paper de soldat, en una guerra, amb uns valors, unes pors, unes obligacions i uns deures. Entendre per tant que destruir cases no és simplement fer petar un cartró com quan eres petit a Sant Joan, si no que estàs destruint la llar d'una família, i que sense aquesta casa acabarà al carrer malvivint i potser moriran de fam, i això complica la decisió quan xoca amb les normes de combat. Que si trobes un tanc, i esteu fent d'infanteria, no pot ser que sàpigues fer servir el tanc, o que si la missió és eliminar un HVT, i en eliminar un soldat a 500 metres us surt el cartellet de missió acomplerta, encara us proposeu anar a verificar que el cadàver sigui realment l'objectiu, no perquè us ho digui un cartellet arcade que algun editor va ficar a la missió.

Però com ja dic, això només és opinió meva, aquí que cadascú digui la seva :çsi:
 

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
#3
Hm, en la meva opinió, per mi té el mateix sentit "arcade" el posar un cartellet de "enemic eliminat" (encomptes d'un hint, els quals he aprés a utilitzar recentmenr) que dir "has de premer ALT+F4 per llançar una granada" davant de tothom. D'aqui venen les conyes de dir que tens el mapa a la butxaca M. Que això pot ser liós? Per experiència et diré que, durant la primera missió que jugues d'aquesta manera és algo extrany, però a la segona ho apliques de manera instintiva i en comptes de separar al soldat del jugador, l'uneixes més.
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,001
96
48
#4
Jo que vinc del mon del rol descriptiu us diré que passa.

En el rol classic existeixen dos termes de comunicació: In Character i Out of Character. Bàsicament es tracta de diferenciar quan es diu una cosa dins de la interpretació del personatge o una altra que n'està fora. Normalment en llocs on el rol es per xat això es fàcil doncs es fan servir diferents canals o texts amb diferents colors per diferenciar-ho i no sol passar res. Les comunicacions OOC aqui i a tot arreu sempre son per comentar coses tècniques que no es poden explicar IC. El problema que tenim aqui es que no tenim canals diferenciats i les comunicacions IC i OOC es barregen.

Jo estic en la línia del que diu el Viper, simplement minimitzant les comunicacions OOC, es suficient. ç;)
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5
Hm, en la meva opinió, per mi té el mateix sentit "arcade" el posar un cartellet de "enemic eliminat" (encomptes d'un hint, els quals he aprés a utilitzar recentmenr) que dir "has de premer ALT+F4 per llançar una granada" davant de tothom.
Són coses diametralment oposades. El cartellet o hint (diria que parlem del mateix) et dona una informació que tu no hauries de saber per res del món. En canvi dir prem M o mira en la butxaca M és només una opció estètica.
Jo estic disposat a provar-ho, potser tens raó i resulta que m'agrada, però jo que sóc molt practic, i ho veig un afegit que pot complicar innecessàriament les comunicacions. Però ja et dic, ho podem provar en alguna missió a veure que tal, per provar que no quedi.

En el rol classic existeixen dos termes de comunicació: In Character i Out of Character....
A més hi ha una diferencia important amb els jocs de rol (del qual jo també provinc per cert), i és que en aquests tens tot el temps del món per pensar que frase rebuscada vols dir, mentre que a l'Arma 3 les bales volen, i no tens temps per segons que floritures gramaticals ç:D
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,001
96
48
#6
Ben vist això últim. Per sort el xat de veu ajuda una mica, tot i que per altra banda també limita i empobreix la qualitat.
 

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
43
Warcelona
#7
Ja que ens hi posem amb el tema d' inmersió, volia puntuar un parell de coses que no m'agraden a l'hora de jugar missions (opinió personal):

1- Això de que surtin els noms a sobre de cada personatge, fa lleig! Tant a les fotos com a l'hora de jugar, es horrible, veure el nom de cadascú a sobre del seu personatge. Penso que tothom es coneix la veu i podriem donar el salt a "jugar sense noms".

2- Utilització indeguda del xat...trenca la immersió llegir al xat ..." Aquest es el puti d'en Viper"...mentre vas en un UAZ amb els teus companys cap al FOB Butterfly, per dir algo.


Sobre el tema de rolejar...porto jufant a rol més de 20 anys...és qüestió d'anar practicant i al final interpretes un paper tot sol...crec que hauriem de posar una mica més d'ènfasi en el tema rol, ja que la missió guanya per totes bandes.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#8
Lo del nom és una solució per un problema. A la vida real et veus les cares, a mida real i amb resolució real. Al simulador, les cares les veiem molt petites, tot ho veiem petit, i en 2D, ja que els monitors no donen per més, és per això que ens es impossible identificar-nos entre nosaltres visualment, com faríem a la realitat, per suplir aquesta carència, van sortir alguns mods i es va acabar ficant a l'ACE 3 els nicks sobre els soldats. Si, no es lo més maco i si, fastidia les captures, però és la millor solució que tenim actualment a una carència important del simulador. L'altre solució molt millor és fes servir el Oculus Rift, però l'Arma 3 no te suport, i els demes no tenim pasta XD
Per cert, ara potser em confonc, però crec que potser pots desactivar tu mateix els nicks al teu simulador, a opcions de l'ACE 3 quan entres a partida :)
 

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
43
Warcelona
#9
Si en Viper porta el rol d'AT...no em calen gaires pistes per saber qui ets de tot el grup...només cal fixar-s'hi una mica i "escoltar".

Ostres, doncs ja miraré a veure si es poden desactivar un cop a dins de la partida...seria un bon punt!
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
88
48
#12
En general jo estic força d'acord amb el que comenta en Copess.

No he sigut testimoni del que ha passat aquesta setmana. Però jo crec que la majoria de comunicació off-game s'ha de fer pel xat d'Steam o WhatsApp.

Però també és cert el que diu el Viper. Si tens un tanc a sobre l'equip, i el membre que porta l'AT no sap quina tecla ha de prémer, doncs aleshores és lògic que li fotis un crit "APRETA ALT + C".

També cal tenir en compte que a la vida real en moments distesos de les missions -anant en vehicle, patrullant, en assalts relaxats, etc.- els soldats diuen qualsevol tipus de xorrada. Per tant, pot ser que les converses sense sentit o humorístiques siguin versemblants dins del rol.

Quan a treure els nicks com proposa en Paper, crec que és una opció que podriem provar. Tot i què haig de reconeixer que a vegades és dificil ubicar qui diu que, perquè al no ser la vida real és tot més 2D.
 

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
#13
Algo que volia comentar, els assistents de la missió de dissabte 18, que us va semblar aquest "roleig"?