Dwarf Fortress

#1
No-frikis absteniu-vos... No-Hardcores absteniu-vos....

Un cop dit això us explico que des de fa un parell de dies he decidit fer "el salt" i provar aquest joc, ja que en molts llocs el posen per els núvols i és completament gratuït! I per ara l'experiència està sent fantàstica!!!



Els gràfics son una M (sisi en majúscula!) i poc millorable amb mods. La corba d'aprenentatge brutal... (per variar) però l'addicció i complexitat van a la par i compensen amb escreixos!

Codi:
Los modelos del juego, los enanos y el mundo tienen gran detalle, por ejemplo, durante el combate, un enano puede soportar diversos grados de lesiones (rotos, destrozados, etc) en muchas partes del cuerpo, hasta los dedos individuales, órganos internos e incluso los nervios y las arterias. Ítems, la calidad de mano de obra, de tintes y decoraciones están registrados y tomados en cuenta. De acuerdo con sus experiencias (tener un amigo muerto, que le sirvan comida de baja calidad, ser molestado por el ruido durante el sueño, etc) los enanos pueden llegar a estar felices o tristes, incluso enfadados y, finalmente, enloquecidos; se crean relaciones sociales, casarse con un enano suficientemente compatible y tener hijos u organizar fiestas. Cada enano también tiene su propia personalidad, gustos y disgustos, que afectará la forma en que el enano reacciona a situaciones concretas. Un ejemplo de esto es que un enano al que le gusta el material de oro tendrá una pensamiento feliz al ver o ser dueño de un ítem de oro, o un enano que se enfurece más rápido será más probable que berrinche y se meta en peleas a puñetazos. Además, los enanos pueden obtener rasgos de la personalidad a través de experiencias tales como ver una gran cantidad de muerte, lo cual reducirá la infelicidad recibido de la muerte de amigos. La gravedad es simulada, y un elaborado sistema de mecánica de fluido es responsable de los ríos y las corrientes de magma, y permite que los fenómenos tales como géiseres de presión y las inundaciones ocurran en el juego.
Existeixen tres modes de joc: Fortalessa, aentura i llegenda. Per ara estic fent fortalessa i segueixo un tutorial. Es tracta bàsicament de establir una colònia de nans i aconseguir prosperar, però les opcions per a fer-ho, les coses a tenir en compte i les dificultats a les que m'estic trobant son infinites! (putus lladres kobols... quan tingui espases!!!)

Si sou frikis i us agraden ens jocs amb mecàniques heavys no ho dubteu i feu-hi un cop d'ull! Això si, una prova ja us portarà varies hores de joc si voleu descobrir aquesta joia.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#2
Joder llastima no tenir temps per tot pero té molt bona pinta. S'haurà de provar, semble el joc perfecte per emportar-se de vacances quan vas amb la dona per jugar a les nits ç:D
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#4
Jo fa temps que el remeno aquest joc. Però és complicat complicat....

Com tu dius la mecànica és heavy i hi ha moltes possibilitats, la qual cosa també vol dir que hi ha moltes possibilitats de perdre, cosa que al final passarà segur. El lema dels jugadors del Dwarf Fortress és: loosing is fun. Amb això esta tot dit.

Jo he perdut el compte de quantes fortaleses he començat, i en totes m'han acabat pelant, però per motius molt diversos:

-Inundació intentant regar un hort.
-Va entrar una bèstia a la fortalesa que escopia àcid i em va pelar tots els dwarfs.
-Un exèrcit de kobolds va envair la fortalesa i me'ls va pelar tots. La gràcia és que teoricament havia montat un pont llevadis, però al moment de la veritat no va funcionar, error meu de no provar-lo abans...
-Falta d'aliment... mala llet... depresions... i es van acabar pelant els uns als altres.

En fi, que el joc és molt entretingut, però complicat, molt complicat. La gràcia és que te moltíssimes possibilitats.

PD: Si a algú li interessa tinc un llibre en PDF sobre el joc... és com una mena de tutorial però en bèstia.
 
#5
Efectivament Viper, aquest és el joc, tot i que és imprescindible algun addon de vídeo.. tant caràcter ASCII et pot tornar boig! :çboix:

Avui he quedat al·lucinat amb el detall dels nans... hi ha tot l'arbre genealògic, quines coses importants han anat fent durant la seva vida, amb quins nans tenen bones i males relacions, una quantitat ingent de trets de personalitat, quines activitats els hi son afins i quins interessos tenen.... i això de cada nan!!! ç:x
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Si voleu fer el joc una mica més assequible feu servir un pack com el Lazy Newbie Pack o aquest que és el mateix però actualitzat:

http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=126076.0

Te moltes aplicacions utils, per mi les que m'agraden més:

*stonesense: visualitzador en perspectiva isomètrica del mon
*dwarf therapist: permet assignar treballs als dwarfs fent més fàcil la gestió

Hi ha altre comandes, macros per assignar construccions, trampes...