Dissabte 4 de Novembre 22.00h - Operation Cold Steel

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,003
97
48
#1


REQUISITS

ArmA3 + APEX
- 1RA - Bàsic
- 1RA - Mapes
- 1RA - Opcional (Alive, AdvancedRappeling, AdvancedUrbanRappeling, BackpackOnChest)
- Project OPFOR

NORMES
Normes de convivència a les partides.

SITUACIÓ

Takistan es troba des de fa mesos immers en un nou conflicte bèlic intern, diferents faccions han près el control de les zones tribals i han llevat el control del govern legítim.

El Govern Takistanès actualment només controla la capital, Zargabad, i els seus voltants, es per això que EEUU el qual es aliat del govern pro-occidental ha decidit enviar suport al país per tal de debilitar als grups rebels.

L'alt comandament ha enviat part de l'onzena unitat expedicionària de la Marina (11th MEU) juntament amb grups de forces especials del SOCOM, 160 SOAR, i la USAF a una antiga base aèria al sud de les zones tribals, la qual ha estat rebatejada amb el nom de Camp Lincoln.

Forces aliades:

- 11th MEU (SOC)
- 160th SOAR
- USAF
- USSOCOM
- MSOT 8210 (nosaltres)

Forces hostils:

- Al-Akhi, milicia jihadista amb llaços amb Al-Qaeda.
- Coalició Tribal Takistanesa, milicia i desertors de l'exèrcit, islamistes salafistes.

MISSIÓ

Despres de l'èxit de les successives operacions, les forces enemigues s'han vist obligades a retirarse cap als sistemes montanyosos al nord de Takistan, entre ells un dels líders més importants de la Coalició Tribal Takistanesa, el Coronel Tariq Al-Zawri. Segons intel·ligència aquest es trobaria sota la protecció de l'imam local de Nagara, una petita població de les zones tribals del nord.

La nostra missió es insertar un MSOT del MARSOC mitjançant un salt HALO des d'un C-130J per tal de reconèixer el terreny des de les altures i preparar un atac precís mitjançant CAS i foc de precisió. Segons intel·ligència l'objectiu nom en clau BLACK SHEEP, aniria probablement vestit d'oficial takistanès segons fonts locals.

Normes d'Enfrontament:

- Qualsevol home adult en edat militar armat, amb intencions violentes, és considerat enemic.
- No es permet l'ús de suport sobre monuments o llocs de culte, així com aprop de poblacions civils.
- Nomès és permetrà l'ús de suports en contra d'objectius enemics identificats activament visualment, i sempre i quan no hi hagi civils en 50-100 metres.

EXECUCIÓ

1MRB, 1MSOC, MSOT8210 (HITMAN)
1. Preparar equipament i configurar radios a Camp Lincoln.
2. Embarcar al C-130J situat al principi de la pista.
3. Realització de salt HALO sobre el segment indicat i a discreció dels pilots.
4. REAGRUPAR a PAPA ROMEO ALPHA i informar per CROSSROAD.
5. AVANÇAR a Checkpoint BRAVO i informar per CROSSROAD.
6. AVANÇAR a PAPA OSCAR ECHO i informar per CROSSROAD.
10. RECON de la zona hostil i població de Nagara.
11. Preparació de missió de foc dels objectius designats si escau.
12. Preparació de foc precís per part dels tiradors.
13. Identificar i abatre Black Sheep.
14. EXFIL de l'equip a LIMA ZULÚ HOTEL.

ADMINISTRACIÓ/LOGÍSTICA

Vehicles

CAS:

4x AH-1Z Cobra (CAS).
1x A-10 (CAS).
1x AH-6 Little Bird (CAS).

Transport:

4x UH-1Y Venom (Transport/MEDEVAC/CASEVAC).
1x C130J Hercules.
2x MH-6 Little Bird.
2x UH-1Y Venom.
Humvees i RG variats.

Suport

3x M109 (Artilleria pesada).

Abastiment

Camp Lincoln: armeria, avituallament, hospital, repostatge i reamunicionament de vehicles.

COMANDAMENT/SENYAL

Callsigns:

CROSSROAD: HQ
HITMAN ONE: MSOT 8210
HITMAN ONE-ZERO: Comandament MSOT 8210
HITMAN ONE-ONE: Element Tàctic 1 MSOT 8210
HITMAN ONE-TWO: Element Tàctic 2 MSOT 8210
RED HAWK: C130J Hercules
HOTDOG ONE: MH-6 Little Bird
HOTDOG TWO: MH-6 Little Bird
HOTDOG THREE: AH-6 Little Bird
RODEO ONE: UH-1Y Venom (Transport/MEDEVAC/CASEVAC)
RODEO TWO: UH-1Y Venom (Transport/MEDEVAC/CASEVAC)
EAGLE ONE: AH-1Z Cobra (CAS)
EAGLE TWO: AH-1Z Cobra (CAS)
REAPER ONE: A-10 (CAS)
FOX SEVEN: M-109 (Artilleria pesada)

Punts coneguts:

PAPA ROMEO ALPHA: Punts de reunió de ruta.<br/>
CHECKPOINT BRAVO: Punt control de ruta.<br/>
PAPA OSCAR ECHO: Punt d'observació aproximat.<br/>
LIMA ZULÚ HOTEL: Landing Zone predefinida com a punt d'EXFIL.<br/>


ROLS


HITMAN 1 - Element HQ 0

Líder d'equip:
Assistent de líder:
Operador JTAC/FAC:
Operador SARC:

HITMAN 1 - Element Tàctic 1

Líder d'element:
Operador CSO:
Operador CSO:
Operador CSO:
Operador CSO:

HITMAN 1 - Element Tàctic 2

Líder d'element:
Operador CSO:
Operador CSO:
Operador CSO:
Operador CSO:

HOTDOG/RODEO/EAGLE/REAPER/RED HAWK - Pilots

Pilot:
Pilot:
Pilot:
Pilot:

SERVIDOR

- 31.214.162.164:2302

EDITOR

- Atunero
- Arnau
- Davidaf
- Copess
- SilverArrow
- Kronus
- Viper

APUNTATS



ASSISTENTS


RESULTAT
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#12
L'enllaç és una mina d'or de veritats com a punys ç:D ç:D ç:D
Alguns els coneixia però d'altres no.
The easy way is always mined.
Five second fuses always burn three seconds.
Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.
A Purple Heart just proves that were you smart enough to think of a plan, stupid enough to try it, and lucky enough to survive.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#13
Estic d'acord que cal millorar i tenir un bon protocol, però com bé diu en Kronus el foc amic és quelcom que sempre passarà. Problemes de ser humans, ens equivoquem.

Molt bon enllaç el de les lleis de Murphy. De fet la màxima de qualsevol operació militar és que res mai surt com està planejat ç:D
 
15 Octubre 2014
62
0
6
#14
Per la meua part m'agradaria comentar un parell de coses o errors que vaig veure en general. Si be part de la culpa es degut a la falta de practica en vol conjunt amb el copess com a artiller, van haver-hi altres coses que ens hagueren facilitat una mica la vida a tots.

Primer el tema de la localitzacio d'amics, des de l'heli no varem veure cap estroboscopia a cap soldat(mentre era de nit), només vam veure el que semblaba una granada estroboscopia al terra que en cap moment es va moure i amb termica no veiem res alla. Aço també es podria haver solventat crec jo si les ordres no foren tant estrictes, i m'explique; sens va dir que esperarem al aeroport del nord, i aleshores des d'alla haviem d'atacar. Aquesta posicio estava enfrontada a vosaltres amb l'enemic al mig. A més, per tema de distancia no varem poder confirmar visualment la posicio del equip de terra abans de començar els atacs sobre els vehicles enemics, que imagine que varen alertar a la infanteria que vos va rodejar. Si en compte d'aixo s'ens hagues donat la ordre de estar a una distancia prudencial de la AO pero llestos per donar suport, haguera cerclat el area des de una distancia prudencial per no alertar cap enemic pero suficient per veure be on estaven totes les forces i poder atacar d'un lloc més apropiat. Potser tambe fallo meu que encara que se'm va ocorrer aó no vaig pensar en obrir comunicacio per radio per proposar-ho o canviar el plà inicial.

Després està el tema de que al 5linies ens van dir que marcaveu amb estroboscopica una posicio, ara mateix no recorde si era l'enemic o vosaltres, crec que era la vostra(la copia del 5 linies la te copess), però el problema es que quan es va demanar finalment el CAS era de dia ja, aleshores era imposible veure cap estroboscopica amb la visio nocturna. Es per això que vaig demanar que es marques amb fum la posicio aliada.

Finalment, un dubte. Al briefing de la missio diu:

Normes d'Enfrontament:

- Qualsevol home adult en edat militar armat, amb intencions violentes, és considerat enemic.
- No es permet l'ús de suport sobre monuments o llocs de culte, així com aprop de poblacions civils.
- Nomès és permetrà l'ús de suports en contra d'objectius enemics identificats activament visualment, i sempre i quan no hi hagi civils en 50-100 metres.

Però sens va demanar llençar un hellfire sobre la mesquita. Nosaltres vam fer cas per tema de cadena de comandament.

I em sembla que això es tot, per la resta, la missio em va agradar i estic segur de que la proxima (o si es repeteix aquesta) sortirà millor.
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,003
97
48
#15
Una cosa son les normes i l'altra si es compleixen, va donar el cas que dins la mesquita estaba l'objectiu i com no vem veure civils dons es va donar l'ordre d'obrir foc. La zona d'espera es indiferent, no significa que l'atac comença des d'allà, la nostra posició era Papa Oscar Echo que era posició coneguda ja en el briefing. El tema del fum de colors en aquest cas no vaig rebre la comunicació, pero tanmateix quan anava a llançar la granada de fum va ser quan vem caure. També es cert que va haver lio pel tema del marcatge perque vaig dir estrobo i punter IR pero despres em vaig donar compte que s'estava fent de dia i que de res serviria. Tot i els errors subscric el que ha dit en Kronus i em reitero en que ja ho anirem millorant i practicant.

:çsi:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#16
Anem a pam joves Padawans ç;)

El problema de la nul·la visibilitat de les estroboscòpiques va ser una sorpresa per molts, ja que a l'Arma 2+ACE 2 les estroboscòpiques il·luminaven molt bé, i aquí a l'ACE 3 un cop a terra vam veure que acoblades al cos no il·luminaven gens ni mica, ni estant a dos metres.

La direcció d'entrada per l'atac no te perquè ser des de la que vens. De fet al 9-Lines, s'indica quina ha de ser la direcció d'ingrés de l'aparell. El teu JTAC és qui devia indicar la direcció per on fer l'entrada, és responsabilitat seva donar-te una bona direcció d'entrada.
Sobre les posicions, recordeu que teniu l'opció de canviar la distancia de visió només per vehicles a l'ACE3, de manera que us podeu posar una distancia de visió més gran, jo la tinc a 5000, tot i que si el teu ordinador t'ho permet, 12000 seria lo ideal.
A més heu de fer servir el mapa per marcar posicions i memoritzar el terreny.

També hi han varis error de concepte. Vosaltres portaveu un helicòpter, no un avió. Són aparells que funcionen diferent amb filosofies de supervivència diferent. En l'avió és la velocitat i l'alçada, però en l'helicòpter, que és bàsicament una diana volant, l'ocultació és la manera de sobreviure. El que heu de fer es volar baix, i fer servir el terreny per mostrar només els sensors de l'helicòpter. Un cop decidit l'atac, pugeu uns metres, dispareu, i us torneu a amagar. Així operen els helicòpters normalment. D'aquesta manera teniu tot el temps del món per analitzar la zona. L'altre opció, com es fa molt a la guerra asimètrica, és orbitar sobre la AO a bastant distancia, i un cop designat objectiu, encarar disparar i tornar a l'orbita.
Les passades sobre l'enemic no són tant habitual, i de fet en el simulador tenen encara menys sentit, ja que al a vida real és fan servir molt sovint en guerra asimètrica per aterrar i desmoralitzar l'enemic, a més de suprimir-lo.
En el cas de voler fer una passada a coets per exemple, lo normal és trencar i sortir abans de passar per la vertical de l'enemic. No és passa sobre l'enemic ja que és molt perillós, podrien disparar-te un antiaeri i donar-te amb foc d'armes petites.

En operacions aèries no podeu tenir presa, i menys si nosaltres no estem en situació de perill. Us deixo un vídeos real, que és molt instructiu.

Va ser un incident de foc amic al 1991 al golf. Un AH-64 no va fer les comprovacions de seguretat de forma adequada, i va acabar atacant un Bradley aliat. Vegeu com primer de tot, s'ho prenen amb molta calma, no tenen cap pressa, i segon, com a pesar de comprovar varies vegades, tot i així poden haver errors. Imagineu si es fes ràpid i sense comprovacions.

[youtube]L8-wr8_qRBQ[/youtube]

Us volia posar un altre on disparen al AH-64 i aquest es pren bastant de temps en retornar el foc, fent tots els procediments que corresponen, però no l'he trobat.

Ara ja sabeu algunes coses més sobre operacions aèries :çsi:
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#17
Ratifico tot el que diu el Viper. Molt bons apunts :çsi:

Viper said:
Les passades sobre l'enemic no són tant habitual, i de fet en el simulador tenen encara menys sentit, ja que al a vida real és fan servir molt sovint en guerra asimètrica per aterrar i desmoralitzar l'enemic, a més de suprimir-lo.:
Aquest és un punt molt "divertit". Una anècdota curiosa, quan el General Petraeus (sí, el de l'amant) va prendre el control de les forces de la coalició d'Afganistan, va decidir que s'abusava del CAS i que a partir d'aleshores s’havia d’autoritzar a nivell de general o superior. Això és una bogeria burocràtica, doncs com coi ha de saber un general la situació sobre el terreny si està a centenars de km d'on passa, a part que el tràmit podia durar hores -fins al punt que molts avions feien RTB sense fer servir l'arsenal-.

El cas, és que a partir d’aleshores mentre s’esperava l’autorització d’un general en molts casos es van fer servir els avions com a “flashbang” increïblement car. Bàsicament, el procediment consisteix en agafar un F-16 o F-18 i fer una passada amb afterburner a pocs metres sobre els enemics. No se si heu sentit mai avions de caça, però ja us asseguro que és una brutalitat, una passada així fàcilment et rebenta els timpans.

Com bé diu el Viper, això habitualment es fa per deixar els enemics paralitzats durant un temps. En alguns casos els pots arribar a espantar i treure'ls les ganes de lluitar. Un altre efecte és que serveix per pujar la moral dels aliats. Em consta que a Afganistan en alguns casos els JTACs demanaven als avions fer una passada simplement per pujar la moral amiga. Obviament els contribuents americans molt contents al saber que gasten centenars de milers de dolars en aquestes coses...
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,003
97
48
#18
Fent referència al tema que diu el Viper del 9-Line, si es cert que en aquest cas es donen moltes més dades, entre elles la direcció d'entrada i sortida (de fet es dona un rang normalment). Però per ara estem fent servir només el 5-Line que es força més simple pero per altre banda incomplet. La meva idea es acabar fent 9-Line pero abans s'ha de practicar molt.
 

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
#19
Crec que, practicant un xic més (com estem fent per la nostra banda amb Davidaf), marcant la posició aliada, la posició enemiga i la dels civils (si s'escau) estarem bé. Ahir varem practicar la compenetració entre pilot-artiller, i tota decisió meva, passa per la seva aprovació. Un fallo que no tornarà a passar (això intentaré) serà el de parar i preguntar qualsevol cosa que no em sembli bé.

Les senyals que en Viper ha escrit les trobo molt ortopèdiques d'utilitzar, però la majoria són quan es fan "passades", acció complicada i perillosa, per tant ho entenc. Algo que estem practicant és el disparar desde posició amagada fixa.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#20
Ademes, no hi erem precissament al punt PAPA OSCAR ECHO, ja que jo vaig decider avançar uns 200m per tenir una millor visibilitat del blanc I estar mes a la vora per facilitar el tret del franctirador.

A tots ens agrada abatre enemics, Pero es evident que hi han varios rols que no permenten entretenir-se en disparar. Un es el de líder, l'altre es el metge I el tercer es el RTO.

Tranquils, ja aprendrem.

Una cosa mes. Sería important que també alters binomis practiquin fer de pilot, artillery, o en alters máquines, de artillery lateral, , per no dependre sempre dels mateixos, ja que si un d'ells no pot venir, ens podem trobar mancats de pilots amb experiencia.