Dissabte 21 de gener a les 22:00 - Retorn a Takistan

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
43
Warcelona
#21
Totalment d'acord en penalitzar, però a partir de la pròxima partida...trobo que durant la partida hi ha moments per fer el sapastre, no cal acabar sempre així. Ara mateix no buscaria ni què, ni qui, ni com...Posaria unes normes bàsiques de comportament DINS d'una partida...el motius:

- Festes explosives al finalitzar missió
- Agafar vehicles i tornar amb la teva esquadra un cop fet respawn, SENSE PERMÍS.
- Marxar amb un vehicle, sense esperar la teva esquadra al principi de mssió, SENSE PERMÏS.
- Volum de veu massa alt i queixes continuades, SI NO T'AGRADA LA MISSIÓ...NO JUGUIS...molt clar!
- Saturació dels canals de ràdio per preguntar qualsevol cosa.
- Mantenir la jerarquia i obeir ordres...si el teu superior et diu AQU i JA, es AQUI, JA i punt.
- etc...etc...etc....

Com més simulació poguem recrear, millor! Salut senyors!! :çcerv:

pd...El Bloc M112 es meu...unicament el vaig deixar a terra, no em va donar temps de res més...va explotar tot! :çfeli:
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
93
48
#22
Re: Dissabte 21 de gener a les 22:00 - Retorn a Takistand

paperboy said:
Totalment d'acord en penalitzar, però a partir de la pròxima partida...
Si, ho havia comentat al meu missatge d'After Action Report (que serien accions a pendre en un futur), on de fet ho notava com a l'únic punt negatiu d'una missió pràcticament perfecte.

Desprès d'aquests ultims missatges qualsevol pensaria que va ser una missió horrible. ç:D

De fet, Paper la majoria de coses que comentes són les normes no escrites del grup, com la de no matar-se fins que el comandant dona la missió per acabada. Quan vaig entrar jo les explicaven els companys. Potser amb tanta gent nova seria bo tenir-ho per escrit.

En qualsevol cas. Felicitar un cop més a tothom per una missió molt ben comandada i executada :çsi:
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#23
Re: Dissabte 21 de gener a les 22:00 - Retorn a Takis

SilverArrow said:
Ara tinc curiositat per saber de quins "editors parleu", perquè com a minim a les missions que edito jo, me les acostumeu a petar quan estic a punt de fer la foto final (que és quan estic en Zeus i no puc ni escapar amb el queco).

Personalment no m'importa que feu una festa de granades o bombes despres de la missió, doncs és el que s'havia acordat al grup (s'ha fet com a minim des que vaig entrar jo), però s'ha d'esperar fins que el comandant de la missió la doni per acabada.

Quan ja ha acabat la missió inclús jo m'apunto a vegades a les vostres festes :çboix:

Fins ara penalitzava aquestes conductes amb llamps o CAS amb el Zeus, però vista la bogeria de les últimes missions, a partir d'ara scriptejare quelcom.

Recordar també la tradició de fer-me "emboscades" quan jo feia d'editor o comandant, quan tecnicament tocava fer debriefing... Aqui entra el tema afusellaments en esglesies i similars (ja ens coneixem tots). ç:D
Si volem ser un grup seriós, el que tenim que fer es no matar-nos. Punt. Ni abans, ni durant, ni despres de la missió. Ni tan sols quan el comandament dona la missió per finalitzada. S'acaba i ja està.

Aixó d'acabar la missió així sempre ho he trobat una bretolada. :çboix:

Si teniu ganes de fotre trets entre vosaltres us apunteu al call of duty o al battlefield. O us monteu un escenari PvP i tot arreglat.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
93
48
#24
Re: Dissabte 21 de gener a les 22:00 - Retorn a Takis

Kronus said:
Si volem ser un grup seriós, el que tenim que fer es no matar-nos. Punt. Ni abans, ni durant, ni despres de la missió. Ni tan sols quan el comandament dona la missió per finalitzada. S'acaba i ja està.
El tema és que fins ara no estava establert així.

Amb els membres de l'staff ho estem comentant i si escau pendrem més mesures (com fem amb totes les propostes i opinions que ens traslladeu.
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#25
Aquí estic amb en Kronus. Es prohibeix i punt. Ni scripts ni punyetes: qui es salti les normes fora de la partida. Una vegada es comenci fent el briefing, s'hauria de canviar la mentalitat, deixar les bromes i centrar-se en el que s'ha de fer. Essencialment és el que en Paperboy ha comentat en el seu post.

A part d'això la partida em va agradar molt. Només dues coses a comentar, i totes referent a la comunicació:

  • Confirmar que s'ha rebut la comunicació (no va peo líder d'equip d'assalt únicament): Quan es dóna una "ordre" és important notificar que s'ha rebut i/o que s'ha completat la tasca. Sé que a vegades peco d'impacient (sorry Kronus ç:D) però acostuma a passar que no s'informa de que una tasca quan s'acaba ni s'informa de forma periòdica d'una tasca en curs. Parlo en general i no només de l'ultima partida on aquest últim punt si es va fer. També s'hauria d'aplicar quan s'entra i es finalitza el combat: no cal esperar a que el líder de partida pregunti: "sento trets, sou vosaltres?". Un simple "Prioritari: Comandament, aqui XXXX. En combat" agilitzaria i molestaria menys.
  • En el cas de que el líder d'algun equip sigui baixa temporal o permanent, el següent en rang ha de prendre l'iniciativa en les comunicacions. Ha passat sovint que el líder d'un equip de foc ha sigut abatut i ningú respon a les comunicacions. Comentar que a la partida ja es va aclarir perqué no es va dur a terme: hi va haver un bug a les ràdios.
  • Evitar fer servir les ràdios per qualsevol cosa. Moltes de les comunicacions es podrien dur a terme per veu directa. No cal sobresaturar la malla.
  • S'hauria de prendre la costum de que algú de l'equip d'assalt ajudi al lider d'equip quan aquest esta comunicant-se per ràdio. Per exemple, a l'ultima partida en Kronus em comentava: un moment ara no. Això passa perquè s'ha de monitoritzar dues malles i a la vegada micro-monitorizar la resta de l'equip. Si es veu que el líder d'assalt està ocupat, el següent en rang hauria de micro-monitoritzar l'equip per donar la prioritat a la informació provinent de comandament (excepte combat o altres situacions similars). Pels qui vau venir a la partida dels UST, en Viper va donar una masterclass sobre com fer el que he dit. Em va permetre centrar-me en el que venia de comandament ja que en Viper organitzava les posicions, perímetres i ordres de marxa mentre estava ocupat.

Aquests són els meus 2 cèntims des del punt de vista de líder d'esquadra. Per acabar també vull alabar la feina d'en Kronus i als membres del seu equip: va ser un plaer veure com respectaveu i canviaveu les formacions!!!
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#26
M'agradaria demanar-vos que deixeu el tema polèmic de matar-nos nosaltres i demes aparcat de moment, es a dir no comentem res més sobre aquest tema. Sobre qualsevol altre cosa de la missió, com el debriefing per exemple, cap problema. Des de l'Staff s'ha decidit parlar el tema en privat per escriure unes normes de comportament i convivència a les partides. Quan dic des de l'Staff, no dic en Viper, dic l'Staff.
Aquestes normes es publicaran i seran d'obligatori compliment per tots (tots). S'estudiara si s'han d'imposar algun tipus de sancions, o no, però sobretot mirarem de fer les normes el menys restrictives possibles, volem millorar les partides, no coartar la llibertat de les persones. Però queda palès que algunes normes s'hauran d'aplicar per millorar la convivència a les partides.
Fins que no es publiquin aquestes normes, us demanaria que deixem la polèmica en aquesta fil, per be de tots. Fins ara no passa res, però ja sabem com acaben a vegades aquestes coses.
 
7 Juliol 2016
50
0
6
#27
A mi l'insignia rosa aquesta m'agrada.

Per el referent a la missió a mi em va encantar encara que al final es va acabar allargant massa per al meu gust. I aixo que jo vaig tenir acció bona part de l'estona i vaig poder exercir de metge (encara que sembli una mica cínic secretament desitjar que algú sigui ferit), no vull pensar com va ser per als pobres que es van passar la missió al vehicle.






Ah, i el Silver ens ha de donar 5 euros a tots, que cap metge va volar pels aires ç;)
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,001
96
48
#28
Al taliba sapastre que ens disparava amb el morter li convindria una classe del viper. La resta tot be, probablement la partida mes milsim que he fet a Cavallers.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
93
48
#29
Flanagansito said:
Ah, i el Silver ens ha de donar 5 euros a tots, que cap metge va volar pels aires ç;)
Hahaha, si, la veritat és que us ho mereixerieu. La part mèdica va anar molt bé. :çsi:

Atunero said:
Al taliba sapastre que ens disparava amb el morter li convindria una classe del viper.
La partida estava pensada perquè fos un exercici assequible pels novells on es practiques una mica de tot (CAS, TEDAX, CQB, assalts, etc.).

Vaig intentar anar creant tensió, in-crescendo a traves de la missió, a la segona part amb els morters (n'hi havia programats d'aleatoris i n'hi havia alguns amb el Zeus). No estaven pensats per fer mal.

Tot i que a la vida real, els Taliban tenen la reputació de tenir molt mala punteria amb els coets i morters (que usen freqüentment per posar dels nervis a les forces de la ISAF).

Bàsicament es deu a que saben que la ISAF té sensors que detecten des d'on s'ha llençat l'atac, i tenen bateries de contra-artilleria molt precises, per tant el que fan és llençar uns quants pepinos i sortir pitant (vaja una derivada del "spray and pray"), a part que com més tardin més possibilitats hi ha que arribin drones o avions.

En quant a la infanteria Taliban tot depen si són "soldats" a temps complet (són una minoria i de diferents faccions) o simplement un granjer local a qui paguen (o amenacen) perquè faci una rafaga i surti pitant. Habitualment fan servir amagatalls per atacar a distancia, disparen un parell de bales i canvien de posició o si creuen que poden superar una unitat de l'ISAF entren al cos a cos perquè saben que aleshores no podran fer servir CAS i l'artilleria.

Jo intento reproduïr les tàctiques reals, però desafortunadament la IA de l'Arma 3 té limitacions. I tampoc puc fer de Zeus a temps complet. Però per pròximes missions vull fer alguns experiments més.

- - -

Com a apunt final, el tema de la durada, la veritat es que havia ponderat que s'anes amb el MRAP fins al primer poble (de fet, a la missió de la vida real van anar des del FOB fins a un COP amb vehicles i la patrulla va començar allà de peu). Però com que amb el Magnetar vam veure que vau aprofitar per pràcticar protocols i fer formacions, doncs us vam deixar fer (al final el Magnetar va posar una mica de marxeta però).

Estic molt content en aquest sentit, com he dit abans missió pràcticament perfecte :çsi:
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#31
Atunero said:
El sargent de ferro Kronus ens va posar el cul finet a tots.

ç:D
No, aquest va ser en viper. Que a falta de cabres buscava altre bestiar! :twisted: :twisted:

La veritat es que no se si era perque feiem la primera misió enllaunada a Takistan o es que els amples espais oberts d'aquest pais van tenir un efecte a la psique del team, pero el fet es que els companys s'ho van prendre molt seriosament, Estaven atents, centrats I responien com una molla tensada. Si es te de felicitar a algú es precisament a ells, que van fer el que els hi van dir que tenian que fer, quan ho teníen que fer i com ho havíen de fer. M'ho van possar molt facil per dirigir-los.

Anotats els temes de comunicacions I mirarem de millorar a properes missions, pero magnetar, has millorat molt, sones per la radio un 2% menys impacient que el que ens teníes acostumats. :lol: :lol:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#33
Kronus said:
convindria saber qué ha decidit l'estaff abans de que la propera missio acabi amb una amanida de granades, explosions i trets varis.
Encara ho estem parlant a traves del fòrum privat, hem de debatre que inclourem, les normes i la redacció, així que no es pas ràpid. En quan ho tinguem ho publicarem.
En qualsevol cas ja us podem dir que no us podeu matar entre vosaltres en cap moment de la partida.
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,001
96
48
#35
Viper said:
Kronus said:
convindria saber qué ha decidit l'estaff abans de que la propera missio acabi amb una amanida de granades, explosions i trets varis.
Encara ho estem parlant a traves del fòrum privat, hem de debatre que inclourem, les normes i la redacció, així que no es pas ràpid. En quan ho tinguem ho publicarem.
En qualsevol cas ja us podem dir que no us podeu matar entre vosaltres en cap moment de la partida.
Burocràcia viperenca.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#36
Atunero said:
Viper said:
Kronus said:
convindria saber qué ha decidit l'estaff abans de que la propera missio acabi amb una amanida de granades, explosions i trets varis.
Encara ho estem parlant a traves del fòrum privat, hem de debatre que inclourem, les normes i la redacció, així que no es pas ràpid. En quan ho tinguem ho publicarem.
En qualsevol cas ja us podem dir que no us podeu matar entre vosaltres en cap moment de la partida.
Burocràcia viperenca.
No se que dir-te, la idea i el tema el porta en Silverarrow ç;)