Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensives

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Encara no es definitiu, estem discutint com aplicar la normativa i en quins termes.

Be, realment no havia pensat massa amb el tema, sempre havia donat per suposat que aquests tipus de símbols no els veuríem per aquí, nomes dins dels simuladors a lo millor, pel tema del realisme. Però me fixat que realment si es dona el cas, i he decidit que per be de tothom, tindrem que aclarar la permissivitat d'aquests tipus d'icones.
Se que cap de vosaltres se sent identificat amb aquests símbols, i que allà on surten es nomes per exactitud històrica, però si que hi ha gent que sent malestar en veure'ls, i a mes no vull que per error es vegi alguna imatge nostre amb aquests símbols, i es relacioni llavors la comunitat amb aquestes ideologies que res tenen a veure amb nosaltres.

Versió final arran del comentaris de tothom

Aixi doncs, no es poden fer servir aquests tipus de símbols, xenòfobs, discriminatoris e històricament negatius, a les signatures i avatars, i a la reste del fòrum es tindran que fer servir amb cura.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#2
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

Viper.

Em queda clar que et refereixes a treure les esvàstiques. I obviament per els motius que esgrimeixes. Pero pensa que estem aqui per simular, no per la ideologia. si no aviat tindrém altres consideracións a fer: També tenim que treure els discos rojos de les ales dels avions japonesos? A Xina i a Taiwan, Korea i altres paisos asiatics qualsevol simbol relacionat amb el exercit imperial japones es encara avui motiu de repulsa i ja se sap que els japonesos ademès de ser racistes, tambè van protagonitzar crims contra la humanitat a una escala brutal. si voles un dissabte al matí, el servers de l'hiperlobby estan plens d'asiatics que es podríen sentir molestos amb un avio amb marques japoneses. També tinc el dubte de les estrelles rojes dels avions sovietics. La rusia de Stalin va ser escenari de varis genocidis organitzats a on van morir millions de persones, sols a la Rusia d'Stalin, entre camps de treball, campanyes de represió política, deportacions masives i hambrunes organitzades van morir 20 millons de persones. (40 segons alguns historiadors) Els ucranians, els armenis i els georgians tenen motius sobrats per sentir-se ofesos per els simbols sovietics i la veritat, en quant van tenir la ocasió, van sortir per potes de la moribunda URSS, El cas es que hi han molts ucranians per els servers i ara que ho dius, també em faria cosa molestar.los i que ens asociessin a les barbaritats dels soviets. Els polonesos també es podríen sentir molestos, per allo de les foses de Katyn... I que dir del simbols norteamericans? En els servers hi ha forces jugadors iranians i d'altres paisos , que sens dubte, veuen amb molts prejudicis els simbols americans. Ademes a europa tenim tota una generacio contra reaccionaria que esta ferotgement en contra de tot allo que signifiquen els estats units de america a qui acusen desde el llençament de bombes atomiques sobre poblacio civil indefensa fins al desgavell d'iraq sense oblidarnos de la escabetxina de Vietnam (qui no ha sentit parlar de My Lai o de la Tiger Force, entre els casos mes coneguts?). I aixó per no parlar del genocidi de les tribus de les praderes. I la bandera de israel? Tambe está al joc i segur que m'es d'un simpatitzant dels palestins em retreu les masacres dels camps de refugiats de Shabra i Satila.

La historia la escriuen els guanyadors, pero depen de nosaltres donar-li l'abast que li correspon. Aquells que reneguen de la historia, corren el perill de repetir-la. Es te de tenir el coratge de presentar les coses com eren, la fredor de posar les coses en perspectiva, i la inteligencia de treure les conclusions adients. Estic segur que tothom aqui ja te certa edat i ja en sap prou com per saber discriminar i diferenciar entre la fidelitat histórica i la asociació a una ideologia determinada en un simulador de vol sense que ningún li tingui que dictar i imposar el que es pot i no es pot fer.

Personalment soc partidari per motius de fidelitat històrica i sense que em senti alineat amb cap ideologia, de no negar la realitat i ensenyar les coses com son. Crec que fer el contrari es el que es perillós. Pero aqui tu ets el cap i per tant no hi ha volta de fulla. Ja he fet les correccions oportunes a la academia retirant els mods "hakenkreutz" de la llista de mods.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#3
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

Entenc el teu punt de vista i el que comentes, però l'esvàstica, per exemple, tot el mon la te per una icona nazi, encara que originàriament es asiàtica i no te res a veure amb els nazis, però per exemple el discos japos o l'estel soviètic no te la mateixa repercussió negativa a nivell global. Dit això, jo el que no vull es que ens acusin als Cavallers de res d'això, que ja sabem com se les gasten alguns. Aixi doncs per estalviar-nos mals de caps, millor les ometem, total, la diversió serà la mateixa encara que no les fem servir.

Igualment això nomes es una extensió de la normativa que si estava vigent i que comento a tothom quan entra a la comunitat, que no es poden fer servir símbols ofensius, per exemple el pollastre franquista, com no puc fer un llistat de tots el símbols que hi ha al mon que poden ser ofensius, es una norma que s'aplica segons surt la necessitat, espero ho enteneu :çsi:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#6
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

Be Vilthomsen, primer de tot parle-m'ho, na fa falta arribar a aquest punt d'abandonar la comunitat, tot es trobar un punt en comú.

Be, que us semblaria poder fer-ho servir als simuladors, però no a les signatures ni els avatars? Es cert que als simuladors es fa servir molt i no passa res, doncs mira ho podem mantenir. A mi el que m'amoïna es el fòrum, no els simuladors. Jo reconec que amb els simuladors a lo millor m'he passat una mica :çsi:

P.D: L'exemple de l'estelada no es correcte, ja que l'estelada no s'ha fet servir mai per matar ningú ni per exterminar cap raça o cultura. A part que nosaltres no tenim l'estelada d'escut, tenim un avio blanc sobre un cel blau amb fum d'uns colors, això es fa servir molt a l'aviació.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#7
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

Jo entenc les dues parts. Ara bé, penso que es podrien retirar de les firmes, avatars, etc... però deixar-les al joc, ja que al cap i a la fi estem volant en un període històric que aquells símbols hi eren.
 
22 Juny 2010
124
0
0
Olot
#8
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

A mi em sembla que és un qüestió "d'imatge". Pel que sigui, l'esvàstica fa mal d'ulls a molta gent, i no crec que sigui pel record històric, només, sinó també perquè encara avui hi ha energúmens que la lluen per fer apologia de la ideologia que la representa. En canvi, pel que sigui, la creu de ferro (tant nazi com l'altra) no crec que molesti a gaire ningú ç?|

Reconec que quan vaig veure una esvàstica per aquí em va fer mal d'ulls, ja que mai havia estat en un lloc de simulació i la relacionava només amb el nazisme pur i dur, però s'explica, i s'entén ç;)

Em semblaria del tot absurd haver de treure símbols dels avions en el joc, i no poder-ne penjar fotos o vídeos :çno: ara bé -que vol dir moro- mirar de que no n'hi hagi als avatars i a les signatures ... nu sé ... a mi m'és igual, en tot cas és per "el què diran" ç:D De totes maneres el més important seria que es consensués, sobretot entre els directament implicats, el criteri a seguir :çsi:

Va! una :çcerv: per a cadascú! çXD
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#9
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

Al fòrum ho podem fer com diu en Pinatell, prohibit a signatures i avatars, i permès en posts, però regulat a criteri dels moderadors (es a dir, una cosa es que es pugui fer, i una altre es que es posi el logo dels CC amb una esvàstica enorme, per posar un exemple).

Sobre que altres icones poden ser relacionades negativament per cert pobles?, com per exemple l'estel soviètic, doncs la concepció generalitzada no es aixi, i aquí estem per simular, no per lluitar pels drets humans, aixi que fem i desfem com ho fan la immensa majoria de fòrums.
 
#10
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

Jo dono suport a l'opinió d'en Kronus. Estic totalment en contra dels pensaments radicals que s'amaguen darrera de molts dels símbols que apareixen als simuladors, i simplement estic en contra de qualsevol enfrontament violent (sigui l'escala que sigui) però...

Si som una comunitat de simulació amb jocs que recreen uns determinats conflictes bèl·lics ¿Pq s'han de maquillar les coses? Desafortunadament va passar el que va passar... però no estem volant la batalla d'Anglaterra i recreant tants altres escenaris on van morir persones? No intentem, com a bombarders alemanys, bombardejar Anglaterra o Rússia o altres objectius tal com va passar en realitat? Amb el Black Shark passa el mateix, no podem recrear algunes de les batalles que van aparèixer a Osetia del Sur?

Únicament dir que a mi aquesta doble moralitat no m'entra.

Per cert, personalment quan vaig veure el logo del esquadró tb em va recordar directament l'estelada i vaig entrar al escuadró amb peus de plom per veure quin tipus d'ambient catalanista hi havia...

Després de rellegir el post sembla que tingui una actitud radical, que en realitat tampoc és tant... tan sols penso que parlant la gent s'ha d'entendre i no m'agrada mantenir dobles moralitats.

Apa, opinió llançada, com sempre resto a les normatives que disposi la comunitat.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#11
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

A veure, la meva intenció, no era posar pals a les rodes de la simulació, jo entenc que per raons de realisme històric es puguin fer servir, tothom es pot equivocar. La meva intenció era evitar que aquests tipus de simbologia pobles els nostres fòrums, que vosaltres a lo millor no ho heu pensat prou, però jo com administrador tinc que vetllar per la bona imatge de la Comunitat, per això de vegades es tenen que prendre decisions difícils.

Sobre el tema de l'escut, ho torno a repetir, a tots vosaltres us comento quan entreu el que es la comunitat, i deixo ben clar que no te cap posicionament polític, també deixo clar que aquesta es una comunitat Catalanista en el sentit cultural, no en el polític.

I ara us faig una reflexió, jo vinc a jugar, no a jugar amb icones, per mi lo principal, com a simuler, son les partides. Fins ara hem volat moltes vegades sense aquests icones i cap s'ha queixat, deu ser llavors que portar aquests icones no es tant important, si no que el realment importat es simular amb els companys.

Dit tot aixo, jo crec que estem tots d'acord que es pugui fer servir aquesta simbologia als simuladors, que no es pugui fer servir a les signatures i els avatars, i que a la resta del fòrum es pugui fer servir, però amb cura.

I un ultim apunt, si us plau, en el futur, quan passin coses com aquestes, recordeu que entre tots ho podem xerrar i arribar a un mutu acord. Jo ja se que com a administrador vosaltres accepteu els canvis que jo faig, i us ho agraeixo molt, això em facilita la feina, però això no vol dir que no puguem parlar les coses, i construir una comunitat entre tots.
 

nax

Nou usuari
31 Gener 2011
33
0
0
#13
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

Viper said:
Dit tot aixo, jo crec que estem tots d'acord que es pugui fer servir aquesta simbologia als simuladors, que no es pugui fer servir a les signatures i els avatars, i que a la resta del fòrum es pugui fer servir, però amb cura.

I un ultim apunt, si us plau, en el futur, quan passin coses com aquestes, recordeu que entre tots ho podem xerrar i arribar a un mutu acord. Jo ja se que com a administrador vosaltres accepteu els canvis que jo faig, i us ho agraeixo molt, això em facilita la feina, però això no vol dir que no puguem parlar les coses, i construir una comunitat entre tots.
la primera proposta no hem va agradar gens...

però com ja has dit, tothom ens podem equivocar...

aquesta proposta m'agrada més i per la meva part només haig de dir:

nax, wilco.

Pd. si.. m'estic llegint el manual de comunicacions i intentant memoritzar xD :çvic:
 

Gosdatura

Més pesat que Kuban
5 Desembre 2010
1,422
9
38
51
Figaró-Montmany (VR)
#14
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

Doncs jo, que sempre vaig a tres quarts de quinze, penso que l'aparició d'aquests símbols ha de tenir una justificació històrica. Per tant, ja em sembla bé la opció adoptada. Entenc que s'ha de cuidar la imatge, per alló de que la dona del Cèsar no només ha de ser digna, sino semblar-ho també.

Salut!!
 
21 Febrer 2011
153
0
0
#15
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

Nois, què ha estat de Johan Vilthomsen?! Penso que d'ençà aquesta controvèrsia al voltant de les creus gamades que s'ha desvinculat. Penso que és un membre important atès el seu nivel de "frikisme" (dit amb tot el carinyo del mon) i implicació envers la simulació. Va Johan, deixa-t veure més sovint!! :çsalut:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#16
Re: Ús de simbols vinculats a moviments o ideologies ofensiv

Jo ja li vaig enviar un mail comentant-li que s'havia modificat la normativa arran del suggeriments de tothom, em va respondre i vaig entendre que la nova normativa li semblava be, però em sembla que ho vaig entendre malament per el que veig. A mi també em sabria molt de greu perdre'l.