VPC Throttle i altres "goodies".

2 Agost 2016
19
6
3
Gràcia
#1
Bon dia a tothom,

Al matí d'avui m'ha arribat la palanca de gasos de VPC, al cap de 10 dies de seguir el tracking per tota Europa, des de Lituània fins a casa.

Les caixes, tres, venen totes juntes sobreembalades amb vinil negre. Si bé respecto que s'usi negre per tal d'amagar el contingut, li dóna un aire a paquet barato que fa una mica de grima.


Un cop tret el plàstic, les caixes, ja decents es deixen veure. Una de gran, amb el throttle, una de petita amb "goodies" com fundes pel meu VKB gunfighter, Warthog, etc... i la base pel Throttle, i una de mitjana i força pesada amb els muntants per tant throttle com stick.


La garantia es pot executar per factura o per certificat. Com que em van facturar a l'inici d'agost, al certificat m'han posat un parell de dies més endavant de la data de sortida de les seves instal·lacions. Cal guardar-lo bé i esperar no usar-lo mai.


Els muntants venen compactats. Son de qualitat percebuda excel·lent, molt més ferms del que m'esperava, de xapa d'acer estampat de 3.30 mm (he tret el peu de rei) de gruix.


Els visos venen ferms pero no forts, es pot descollar a mà, i presentar-ho com hom vulgui. Aquest serà pel Gunfighter.


Però passem al tema interessant, el Throttle.

La caixa intenta ser thrustmaster, sense aconseguir-ho.









Les caixes dels extrems son buides, com espaiadors. Una decepció petita, esperava trobar-me un manual i un disc o thumbdrive amb els controladors.





La caixa es d'alumini, els contactors semblen força bons pel tacte que tenen i els comandaments de les mans semblen fets d'ABS, que contrasta amb el nylon del Warthog. El tacte es molt superior al del Warthog en aquest punt, molt més rígid i té pinta que durarà més. També es molt més senzill d'usar el sistema de desacoblament dels eixos, i cap botó dels del dit polze queda enmascarat, al treballar a dos nivells de profunditat. Molt ben parit.

Posem-li però la funda



En una primera presentació per trobar una alçada adequada





El software es una mica complicat d'usar. Encara no he entès bé si funciona com un directx o com un emulador de teclat. El que si que puc constatar es que els eixos (sis) son tots molt solvents a 16 bits, sense jitter, pero segueixo pensant que amb 7 bits es més que suficient, menys de 1% d'error i molt menys soroll electrònic.

Quan l'hagi provat del tot ja comentarem que tal. De moment, el millor company del VKB gunfighter / VCP Mongoos. A veure si els de Guillemot es desperten i es posen les piles, que els Hotas que venen del fred han vingut per quedar-se.

Plancton.
 

Atunero

Miquelet
Personal Arma
19 Maig 2016
997
91
28
#2
Te molt bona pinta. Jo porto ja gairebé un any amb el Warthog (venia d'un Saitek x52 cutre) i la veritat es que estic força satisfet, si que he de dir que visualment m'agrada més el Warthog, però com a punts a favor veig la pinça per a la taula que li dona un extra important i que no ve inclòs en el Warthog, també el tipus de grip com has comentat, el Warthog rellisca força. I les paridetes que comentes, també trobo a faltar una funda ja que sempre se m'emplena de pols i l'he de netejar cada dos per tres...

Per a tot lo demés, veig que aquests ruskis fan bona feina, tampoc cal un throttle amb deu mil botons ja que per la major part d'aparells amb els que inclou la mateixa palanca i 1 o 2 mes vas de sobres. Per exemple per al Hornet del DCS jo només tinc mapejats els connectats a la palanca i un slider per a controlar l'altura de l'antena del radar.

Merci per la review de l'unboxing, molt interessant. A veure si ens podem trobar a algun vol.

Salut!
 
2 Agost 2016
19
6
3
Gràcia
#3
Està força bé pel que he probat. Com que té menys recorregut angular que el warthog, es més senzill d'usar i la mà no queda presonera en posicions extranyes a baix i màxim gas, i al anar dur es regula amb facilitat.

Els muntants son de pagament i a part. Pero costen uns 50 euros iva inclos. La única alternativa que he sabut trobar (a part del Faci-ho Vosté Mateix) son els Monstertech, que son lletjos de nassos, usa perfil standard d'alumini en doble o triple X (entre 5 i 8 euros el metre linial) i tenen la barra de clavar-te'ls per 130€ cadascun. Se'ls en và l'olla.

Sobre el que comentes de botons, jo crec que tens raó fins que entres amb VR. Fins que no pareixin un teclat amb posicionador IR perque amb les ulleres es pugui representar dintre de la vista virtual (com els comandaments), es quasi impossible usar teclat i ratolí, i per tant calen tans botons com sigui possible en poc espai i a l'abast.
Per aixó em tiren enrere els moduls massa realistes com el Viggen que tinc o l'F-18 que he pogut tastar de franc el cap de setmana, son un gaudí a pantalla plana, pero un mal de cap en VR. I el VR es com el Cougar amb el Falcon superpak del 2002, que un cop el tocabes era impossible tornar al Saitek x45, un hotas de puta mare però de plàstic. A veure si el simplifiquen una mica amb el Modern Air Combat...

Plancton.

PS: Les passades al Burj Dubai i al Burj al-Arab que he fet aquest diumenge son de regirar-se-li l'estómac a un....
 

Atunero

Miquelet
Personal Arma
19 Maig 2016
997
91
28
#4
Jo de moment no em plantejo VR, mes que res perque l'estat actual es força peix. Fins que no treguin alguna manera d'emular les mans en 3D de manera eficaç (he vist que hi ha alguns prototips de guants amb sensors) jo crec que de moment es millor tirar de pantalla.