Fotos/Vídeos Videos reals de combat

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Perquè us feu una idea de lo que es un combat de veritat, i com els soldats posen en practica lo que nosaltres hem apres (òbviament ells ho fan be i nosaltres som uns putos aficionats), us anire posant alguns vídeos reals.

Advertència, son imatges reals de combat, i per tant algunes imatges podrien ferir sensibilitats degut al contingut.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
En aquest crec que son Canadencs, es interessant com van avançant, com es cobreixin entre ells a les parets, i com sota foc enemic s'organitzen.
[youtube]KdcNWW7sFyk[/youtube]

En aquest segon, veiem com cal abatre els enemics des de la distancia, i no cercant l'enfrontament des de prop si no es necessari. Veiem també com la feina del metrallador (MG), en aquest vídeo el veiem amb una M246 de 5,56mm, i com el seu assistent li porta munició extra i li subministra quan li demana.

[youtube]uZ2SWWDt8Wg[/youtube]

Una cosa interessant d'aquests vídeos, es veure que ho tenen tot molt entrenat, i per exemple sempre agafen la mateixa postura per senyalar una direcció, aixo denota una preparació que es com comentaven a les classes, si repetim una mateixa cosa moltes vegades, acaba per sortir-nos per instint.
 
3 Juny 2011
783
0
0
#3
El primer ja l'havia vist, el segon no. El paio del segon, no sé si estàn fent un foc de supressió, però trobo que gasta una quantitat exagerada de munició :shock: , no creieu?
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#4
jaumem said:
El primer ja l'havia vist, el segon no. El paio del segon, no sé si estàn fent un foc de supressió, però trobo que gasta una quantitat exagerada de munició :shock: , no creieu?
Es lo que sembla, però en la majoria de vídeos la penya actua aixi, per lo que jo suposo que a la vida real es bastant normal aquest tipus d'actuació. A mes hem de pensar les diferencies entre les nostres partides i aquests vídeos. Nosaltres normalment anem amb lo posat i no tenim suport ni línia d'abastament, per lo que hem de vigilar molt la munició que gastem. En canvi en aquests vídeos solen ser diferents unitats recolzant-se entre si, amb suport de vehicles (els quals solen portar mes municions, suplements mèdics, etc...), i de vegades amb una línia d'abastament directe.
Però vaja, que jo he pensat el mateixa, quina quantitat de bales que gasta el nano, en un tres i no res gasta els carregadors grossos que te i ha de demanar al company mes, que son mes petits.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5
Aquest vídeo es interessant perquè veiem com avancen en direcció a un enemic conegut en camp descobert i a lo que sembla bastant distancia.
Avancen uns quants passos, s'aturen disparen i continuen. Una manera de mantenir el foc en l'enemic sense deixar d'avançar.

[youtube]txfaDchth9Q[/youtube]
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#6
Aquest vídeo també resulta interessant perquè veiem com baten l'enemic des de una posició segura a 280m mes o menys (em sembla que diu 280), al darrere d'un mur baix. Fixem-nos com l'us de morters es molt útil per fer foc indirecte, i sobretot mirem com els caps es queden darrere els soldats per vigilar les accions dels soldats i coordinar-ho tot.

[youtube]E-uN22QSx-E[/youtube]
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#7
Aquest vídeo es molt representatiu de com sempre hem de verificar la identitat de l'objectiu abans de disparar. En aquest vídeo, encara que tots juraríem que el vehicle es enemic, pregunten per radio si tenen unitats amigues en aquell quadrant, i això ho fan mentre veuen com el AAA esta disparant. Nomes quan els han confirmat que no hi ha unitats amigues es quan obren foc.

Advertència, al vídeo es veu persones sent impactades per míssils i bales, i encara que es tot tant borrós que no es distingeix res, pot ser massa dur per certes persones.
[youtube]Vt33nql_Gpw[/youtube]
 
13 Juny 2012
46
0
0
59
#8
Ara ve la pregunta del milió.
A quina distància ha d'estar el helicopter?
Perquè quan fa els zoom sembla que deu estar la mar de lluny de l'objectiu
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#12
Suïssos avançant i cercant mines.
[youtube]bJ0vj7m9K3s[/youtube]

Fixeu-vos quines formacions agafen, s'adeqüen al terreny.
[youtube]Xby2OgO1zsQ[/youtube]

En aquest veiem en primera persona un AT4 i com les bales enemigues estan a punt de tocar al soldat de la càmera.
[youtube]UNNg5V8OfDk[/youtube]
 
3 Juny 2011
783
0
0
#14
Demà a "Informe Semanal" de TVE fan (em sembla) un reportatge sobre com s'entrena l'exèrcit espanyol, he vist a l'avanç com jugaven a l'Arma II. Pot ser interessant.
 

Diplock

Miquelet
Community Manager
23 Juliol 2012
818
3
18
#15
Va ser bastant penós el reportatge. Jo com a curiositat he de dir que vaig anar a la base de les FAMET i vaig pilotar amb el simulador que tenen allà de Chinook i he de dir que és molt divertit i realista, si em toca la loteria me'n muntaré un a casa d'igual.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#16
Aquí us deixo un video d'entrenament d'airsoft on pràctiquen com netejar habitacions que he trobat interessant.

[youtube]H2KNI2LQbPU[/youtube]
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#17
Fer partides amb aquesta gent deu ser la canya. Hi ha una cosa que no entenc molt be, en algunes neteges el primer en comptes d'apuntar cap a la cantonada cega, apunta cap a davant, per mi això no te molt sentit, perquè es la cantonada cega la posició mes perillosa, i el segon que entra immediatament després pot apuntar cap a davant. Però be tot es saber el concepte per el qual es mou en aquestes neteges.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#18
El que jo tenia entès que es fa normalment en "close combat" es entrar pel amb el teu punt al cantó obert (contrari al punt ceg) mirant sempre cap a aquell cantó encara que hagi vist un tango al cantó dret es el teu punt que ha de vetllar pel teu punt ceg. Suposo que això pot dependre una mica de la referència que hagis mirat. Com tot no hi ha una metodologia única per fer les coses sempre que sigui coherent.
 

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
#19
Procediment teòric habitual, segons un manual de l'exèrcit americà:

-Primer home:


-Segon home:


-Tercer home:


-Quart home: no em surt la foto però s'enten que faria el mateix que el tercer però cap al costat oposat.

Zones de cobertura un cop tots dins, per a una entrada central o entrada a un cantó de l'habitació:



Font: http://www.globalsecurity.org/military/library/policy/army/fm/3-06-11/ch3.htm#par22 (enllaç al manual complet, en anglès)