Steam Machines, Steam OS, Steam Controller

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1


Realment aquest fil podria anar tant a Programari com a Maquinari, aixi que ho fico aquí. Potser alguns ja hagueu vist les noticies sobre lo nou de Valve, que fa un temps corren per la xarxa. I es que Valve, amb la seva plataforma de jocs Steam, vol entrar al mon del maquinari d'entreteniment amb una idea agosarada i molt interessant.
Resumint molt, podríem dir que volen llençar una "videoconsola" que es comporti com un "ordinador", i a mes totalment modificable. De fet no llançaran un maquina nomes, ha arribat a acords amb diferents fabricants perquè llancin al mercat diferents versions amb diferents potencies, es a dir, que en comptes d'una única "consola/pc", tindrem varies opcions a escollir segons gustos i pressupost. A mes aquestes maquines Steam podran ser totalment configurades al nostre gust, podríem canviar els components, el SO, etc... Ho podríem veure mes com un Barebone.

Tot això estarà funcionara amb el triangle Steam Machines (el maquinari), Steam OS (el sistema operatiu propi) i Steam Controller (el comandament).
Com dic les maquines tindran un SO propi d'Steam, però també podrem posar el SO que nosaltres vulguem.
I a mes Valve va anunciar el Steam Controller, que es un gamepad bastant innovador e interessant.

De moment, podeu inscriure-us per la beta de les Steam Machines (si teniu els requisits), i poder provar un dels 300 equips Beta que enviaran per fer proves. I aquí podeu veure les especificacions del maquinari.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#4
Noticies fresques, Valve esta adaptant Steam a la RV (Realitat Virtual), estan donant suport a la RV a Steamworks, i sembla ser que podrien llançar les seves pròpies ulleres de RV, o quelcom amb conjunt amb Oculus Rift, ja que han confirmat que treballen en maquinari per RV.
Tota la informació en aquest enllaç.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... e-en-enero
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#8
Això no se pas on els portarà. No se si el que pretenen és convertir el PC en una mena de cònsola on vagi tot amb el seu SO, els seus perifèrics, etc... en aquest cas no se si tindrà massa èxit. Perquè pagar 1000€ per un PC per jugar quan amb la meitat tinc una consola potent i menys problemes?

Penso que la gràcia del PC és que ens permet fer de tot, jugar, treballar... amb un sistema operatiu que no és el millor que hi podria haver, el Windows, però que ens dóna aquesta flexibilitat.

D'altra banda si això significa que sortiran més jocs compatibles amb Linux podria ser un adéu al Windows, però sera difícil de trencar la tendència, i a més, aquests jocs seran compatibles amb altres distribucions Linux? O només amb Steam OS. Steam OS permetrà fer altres coses a part de jugar?
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#9
Haurem de seguir una mica el projecte per poder veure quines intencions té Valve en aquest projecte però tot i que no apostava gaire pel projecte es cert que la gent d'arrera de Valve acostumen a tenir "seny"
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#10
Jo segueixo dient que l'unic sentit de tot això es que les SteamMachines costin menys que el mateix ordinador comprat per el teu compte, es a dir, que en comptes de comprar-te lo mateix per 500€, et compris una SteamMachine igual per 250€. Per mi si no funciona aixi no li trobo cap sentit.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#11
Viper said:
Jo segueixo dient que l'unic sentit de tot això es que les SteamMachines costin menys que el mateix ordinador comprat per el teu compte, es a dir, que en comptes de comprar-te lo mateix per 500€, et compris una SteamMachine igual per 250€. Per mi si no funciona aixi no li trobo cap sentit.
Exactament, a no ser que arribi un punt que només venguin jocs per la seva plataforma, cosa que no se si interessa als que fan els jocs.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#12
Viper said:
Jo segueixo dient que l'unic sentit de tot això es que les SteamMachines costin menys que el mateix ordinador comprat per el teu compte, es a dir, que en comptes de comprar-te lo mateix per 500€, et compris una SteamMachine igual per 250€. Per mi si no funciona aixi no li trobo cap sentit.
Dubto moltíssim que un hardware de 500€ puguin fer que costi 250€. Com a molt el que jo crec que faran es proporcionar-te un hardware que val 500€ al preu de 550€ però amb certificat de garantia que allò funciona només treure-ho de la caixa i no t'hauràs de preocupar per instalar drivers ni antivirus ni tonteries extres de manera que sera endollar i jugar que no deixa de ser el concepte d'una video consola. Al final montar-se un ordinador a peces o comprar un clònic pot arribar a ser un gran mal de cap sobre tot per les persones que no tenen massa coneixements informàtics. D'aquesta manera compres un hardware testejat amb tots els seus components hardware com si d'un AlienWare es tractes però anant un pas més enllà que es que a més t'asseguren que funciona a la perfecció amb el seu sistema operatiu. Aquesta es la meva impressió
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#13
ZeroQ said:
Viper said:
Jo segueixo dient que l'unic sentit de tot això es que les SteamMachines costin menys que el mateix ordinador comprat per el teu compte, es a dir, que en comptes de comprar-te lo mateix per 500€, et compris una SteamMachine igual per 250€. Per mi si no funciona aixi no li trobo cap sentit.
Dubto moltíssim que un hardware de 500€ puguin fer que costi 250€. Com a molt el que jo crec que faran es proporcionar-te un hardware que val 500€ al preu de 550€ però amb certificat de garantia que allò funciona només treure-ho de la caixa i no t'hauràs de preocupar per instalar drivers ni antivirus ni tonteries extres de manera que sera endollar i jugar que no deixa de ser el concepte d'una video consola. Al final montar-se un ordinador a peces o comprar un clònic pot arribar a ser un gran mal de cap sobre tot per les persones que no tenen massa coneixements informàtics. D'aquesta manera compres un hardware testejat amb tots els seus components hardware com si d'un AlienWare es tractes però anant un pas més enllà que es que a més t'asseguren que funciona a la perfecció amb el seu sistema operatiu. Aquesta es la meva impressió
Si fos aixi no li trobo sentit, per aixo em vaig a Beep, Mediamark, o qualsevols d'aquests i em compro un ja muntat, o em compro directament una consola, tenint en compte que les consoles d'avui serveixen per mes coses que per jugar, pots veure series i pelis, trucar per telefon, em sembla que tenen navegador no?
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#14
Si vas a la Beep o qualsevol altre botiga compres un ordinador clonic i això no té perquè ser dolent (jo sempre els he comprat a peces i m'els he muntat suposo que com tothom a la comunitat) però no es un ordinador optim per jugar no et diran quan l'obris de la caixa podràs aconseguir 60 fps en tal joc només obrir-lo. Aquí es on veig el valor afegit de donar-te un equip certificat pel sistema operatiu Steam OS. Ja dic que es la meva impressió ç;)
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#15
Steam a presentat les SteamMachines i els seus fabricants (per ara).
http://www.vidaextra.com/linux/valve-pr ... m-machines

He fet dos càlculs, un amb la Steambox de Alternate i un altre amb la bestia de la Digital Storm – BOLT II, amb la pròpia pagina d'Alternate, que es distribuïdor (no se des de quan es fabricant), i es una mica curios.
La maquina d'Alternate surt mes barata si compres la SteamBox, però la BOLT II surt molt mes cara (uns 500 euros mes cara) si compres la Steambox.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#16
Jo encara ho entenc menys, pensava que les Steam Machines serien un aparell amb unes característiques i pel que veig hi ha màquines de molts tipus diferents. Quina gràcia te això?
Una de les pitjors coses, al meu entendre, del món del Pc és que se't queda el PC obsolet molt de pressa. Pensava que potser Steam posaria una màquina estadaritzada, però veig que no.

D'altra banda, perquè comprar-se una Steam Machine si segurament et pots fer tu un Pc amb les mateixes característiques i et sortirà molt més barat... em sembla que tot és un muntatge de màrqueting.

En fi, ja anirem veient...