Ordinador nou

28 Octubre 2014
29
0
0
43
Cornella de Llobregat
#1
Bona tarda a tots!

Encara que continuo de baixa, els reis d'orient s'han portat molt bé amb mi. Han autoritzat l'adquisició un ordinador nou. Vull posar aquí la configuració que he pensat perquè em digueu que us sembla. La idea és que per quan surti el nou motor gràfic de DCSWorld, la maquina aguanti. També espero que algú que tingui millor idea d'informàtica em digui que li sembla o si podem baixar en algun punt, per tal que el pressupost baixi i poder aconseguir convèncer als reis que el TrackIr també és important. La configuració és:

Placa mare: MSI Z97-G55
Processador: intel i7 4770K
Font: Tacens Valeo V800W PFC Modular 80+
Memòria: G.Skill Ripjaws X DDR3 1866 PC3 CL9 16Gb
Gràfica: Gigabyte GeForce GTX 760 OC 2GB GDDR5
Disc dur: Samsung 840 Evo SSD 120Gb
Ventilador procesador: Scythe Katana 4
Caixa: Aerocool Strike-X ONE Advance

Tinc a casa un altre disc dur de 500gb sata i el DVD-R per aprofitar.

Espero opinions a veure què dieu.


Una salutació a tots.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
La configuració es molt bona, una maquina molt potent. Jo nomes et dono un consell, la GTX 760 es bona gràfica, però jo miraria una GTX 970, es un versió i gamma superior, passes de 51 a 83 FPS (BF4). Son 135€ mes que la 760, però es que jo no em comprava el TrackIR, es una tecnologia a punt de morir quant surti l'Oculus Rift, jo els diners del TrackIR els invertia en millor gràfica, i quan surti l' Oculus ho comprava (encara no se sap quan sortira, tot i que el que mes s'especula crec que es aquest any).
Aquest es el meu consell ç;)
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#3
Et dono la meva opinió amb el supòsit que busques ajustar al màxim el preu però tenir un bon rendiment.

Placa mare: MSI Z97-G55
Aqui no hi ha massa a rascar, com a molt podries buscar una Asrock Z97 que sigui equivalent, com la Asrock Z97 Pro3 i t'estalvies uns 30€. Asrock no és una mala marca, és segona marca d'ASUS. En rendiment no crec ni que es noti la diferència i si vols fer overclock també serveix.

Processador: intel i7 4770K
Les versions K dels processadors són versions amb el multiplicador desbloquejat, això només és útil si vols fer overclock al micro, sino jo agafaria el mateix sense la K, potser estalviaras com a molt 30-50€ però ja és alguna cosa.
Et deixo un link amb la comparativa: http://ark.intel.com/compare/75122,75123

Una altre cosa a plantejar-te és si realment necessites un i7, ja que penso que amb un i5 de velocitat equivalent t'anirà igual de bé pels simuladors i aquí si que pots estalviar diners.
L'i5 no te hyperthreading, però això només influeix si fas servir moltes aplicacions a la vegada, i d'una forma relativa. L'i5 te 2Mb de caché menys, però no crec que sigui "greu".
Un altre link amb comparativa de l'i5 vs i7: http://ark.intel.com/compare/80810,75122

Font: Tacens Valeo V800W PFC Modular 80+
Esta bé. Tacens crec que te bona relació qualitat/preu.

Memòria: G.Skill Ripjaws X DDR3 1866 PC3 CL9 16Gb
Tant l'i5 com l'i7 que te posat i l'i7 que tu vols treballen amb memòries de 1600Mhz de velocitat. Les que has posat tu van a 1866. Una altre vegada això només serveix si vols fer overclock, sino jo buscaria unes RAM de 1600 i que tinguin una latència baixa (el CL del final).

Gràfica: Gigabyte GeForce GTX 760 OC 2GB GDDR5
De gràfiques és el que entenc menys. Evidentment com més cara més potent, però sempre hi ha un punt en el que pagues molt més per obtenir una mica més de rendiment. Jo tinc una GTX 660 i et puc dir que el DCS em va sobrat de frames, no se com anirà amb l'EDGE, però de moment en tinc de sobres.

Disc dur: Samsung 840 Evo SSD 120Gb
Jo no el posaria. L'únic que notaras serà que s'obre el windows més rapid i que es carreguen més rapid les missions al simulador, però un cop tot carregat no es nota res. Si tens el pressupost ajustat jo invertiria aquests calers en una gràfica més bona que sí que la disfrutaras durant el vol, ja sigui amb més FPS o amb més qualitat gràfica.

Ventilador procesador: Scythe Katana 4
Si no fas overclock no se si val la pena. Els core no s'escalfen massa i segurament ja aniries bé amb el dissipador que et ve amb el processador (has de comprar la versió amb caixa).

Caixa: Aerocool Strike-X ONE Advance
La caixa és qüestió de gustos. Jo sempre he comprat la més barata i que tingui espai a dintre, la resta m'és igual.

Sobre el TrackIR, no estic d'acord amb en Viper. El TrackIR és una tecnologia provada sobradament, que funciona i que la disfrutaras des del minut 1 que el tinguis. Per mi volar sense TrackIR és un martiri.

L'oculus rift és una promesa. Potser surt d'aquí un any, o potser triga més. I pels simuladors no l'acabo de veure. Segur que la inmersio en cabina és espectacular, però mentre volem hem de deixar anar el joystick per agafar el ratolí, prèmer una tecla o llegir algun checklist. Tot això ho veig díficil amb un Oculus Rift ja que no veus res. Potser en altres tipus de jocs queno hagis de controlar tantes coses pot servir, però per simuladors de moment no ho veig. És una tecnologia que segur que canviarà molt les coses en el futur si s'implanta, però penso que el món de la simulació encara no està a punt.

L'altre cosa que et falta és el joystick, no se quin tens, però és indispensable tenir un bon joystick si vols disfrutar de ple.

Espero que et serveixi d'alguna cosa i que "intendència" aprovi la compra ç:D
 
28 Octubre 2014
29
0
0
43
Cornella de Llobregat
#4
Hola companys!

Com sempre per a mi la elecció de l'ordinador es un dilema.
Viper estic segur que la grafica que em recomanes es increïble, però he de ester mes d'acord amb el Rush, el TrackIr crec que es un element important. Aixi que no se si invertir els diners en la GTX 970, encara que no la descarto definitivament.
Rush, la idea de posar un processador K, era una previsio per si algun dia poguea necessitar fer un overclock.
Dues preguntes deixo aquí per començar a definir millor:
1.- En Dcsworld o IL2 COD, es necessari fer OC? Els processadors ja tenen suficient potencia y fer OC no es realment necessari
2.- El TrackIr es un accessori realment necessari? Es nota tant la diferencia?
Rush, com a joystic tinc un Thrustmaster Hotas Warthog i uns pedals Saitek Combat Rudders.

Salut i gracies per la vostra ajuda.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5
1- Fer OC o no es indiferent, Dona igual tenir una CPU a 3Ghz i fer-li OC a 3,4Ghz que tenir directament una CPU a 3,4Ghz. Jo et diré que prefereixo no fer OC, ho vaig fer una vegada amb l'ordinador anterior al que tinc ara, i tot va anar be, però s'havia d'anar en compte de no cagar-la. Després vaig comprar un processador sense OC per estalviar-me d'històries.
2- Si, el TrackIR es nota i molt, la capacitat de reacció, la consciencia situacional, el seguiment d'enemics, la immersió, tot es multiplica amb TrackIR.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Flying Pig said:
Hola companys!
1.- En Dcsworld o IL2 COD, es necessari fer OC? Els processadors ja tenen suficient potencia y fer OC no es realment necessari
2.- El TrackIr es un accessori realment necessari? Es nota tant la diferencia?
1-No és necessari fer OC si tens un processador amb potència suficient, els que hem parlat aquí, tant l'i7 com l'i5 penso que et serviran.
En quant a la previsió, en els PC penso que no existeix això de: em compro un bon PC perquè em duri anys. Tot el que compris ara d'aquí un any estarà obsolet, i d'aquí dos ja no et dic. Això no vol dir que no et serveixi, però hi haurà coses millors. Evidentment si compres una bèstia de PC ara et durarà més per la potència que tindrà, però cal veure el cost. Potser un PC així et costa igual que si et compres un equip més normal ara i el canvies d'aquí 2 o 3 anys per un altre equip més normal que tot i que serà normal possiblement ja haurà sobrepassat en potència al PC car del passat.

A més pensa que el factor que condiciona més el rendiment en els jocs, i simuladors, és la targeta gràfica. El processador en els simuladors condiciona més que en un arcade, però els processadors actuals tenen potència de sobra.
Et poso un exemple: jo tenia un Intel Quad Core Q6600 amb OC a 3.2Ghz i una Nvidia 9800GTX+. Vaig canviar processador (i placa i RAM) per un i5 2500K amb OC a 4.5Ghz. No vaig notar pràcticament cap canvi en el DCS ni en cap altre simulador (a excepció del Flight Simulator X, que esta tant mal fet que tira molt de processador). Posteriorment vaig canviar la 9800GTX+ per una 660GTX i vaig passar a doblar els frames. Per això et dic que en el que més notaras millora en el rendiment és en la gràfica i és on invertiria el que et sobri del pressupost que puguis retallar d'altres bandes.

2-És un canvi brutal. Per dir-te que si se m'espatlla el meu demà mateix me'n compro un altre perquè trobo molt pesat volar sense.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#7
rush said:
A més pensa que el factor que condiciona més el rendiment en els jocs, i simuladors, és la targeta gràfica. El processador en els simuladors condiciona més que en un arcade, però els processadors actuals tenen potència de sobra.
Excepte l'ArmA 3, que està tant mal fet que quasi-be nomes tira de CPU i a mes malament, perque nomes fa servir un 20% de potencia de la CPU, hi han fils i fils de la gent queixant-se del mateix. Jo mateix ho he pogut experimentar com el canvi de GPU no ha suposat cap canvi de FPS. Però clar, els de Bohemia ja sabem com treballen (es a dir com no treballen). Igualment no crec que en Flying Pig tingui intenció de disparar amb un fusell ç;)
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#8
Viper said:
rush said:
A més pensa que el factor que condiciona més el rendiment en els jocs, i simuladors, és la targeta gràfica. El processador en els simuladors condiciona més que en un arcade, però els processadors actuals tenen potència de sobra.
Excepte l'ArmA 3, que està tant mal fet que quasi-be nomes tira de CPU i a mes malament, perque nomes fa servir un 20% de potencia de la CPU, hi han fils i fils de la gent queixant-se del mateix. Jo mateix ho he pogut experimentar com el canvi de GPU no ha suposat cap canvi de FPS. Però clar, els de Bohemia ja sabem com treballen (es a dir com no treballen). Igualment no crec que en Flying Pig tingui intenció de disparar amb un fusell ç;)
Ja dic que hi ha excepcions. El Flight Simulator X també és una d'aquestes excepcions. Però això no és normal.
 
28 Octubre 2014
29
0
0
43
Cornella de Llobregat
#9
Estic prenent nota de tot el comentat. La decisió es agafar una placa, memories i processador per no fer OC.
Per un altre cantó estic mirant la GTX 970 i veig que te 3 displayport. Algu sap si amb 3 monitors als displayport dona bon rendiment?
I finalment treballare a casa la possibilitat d'ampliar el hardware amb el TrackIr.
Ja aniré informant y posaré la nova configuració.
Salutacions.
 
28 Octubre 2014
29
0
0
43
Cornella de Llobregat
#10
Viper said:
rush said:
A més pensa que el factor que condiciona més el rendiment en els jocs, i simuladors, és la targeta gràfica. El processador en els simuladors condiciona més que en un arcade, però els processadors actuals tenen potència de sobra.
Excepte l'ArmA 3, que està tant mal fet que quasi-be nomes tira de CPU i a mes malament, perque nomes fa servir un 20% de potencia de la CPU, hi han fils i fils de la gent queixant-se del mateix. Jo mateix ho he pogut experimentar com el canvi de GPU no ha suposat cap canvi de FPS. Però clar, els de Bohemia ja sabem com treballen (es a dir com no treballen). Igualment no crec que en Flying Pig tingui intenció de disparar amb un fusell ç;)
Viper de moment no agafare fusell virtual. Però dic de moment...
Primer tinc el A10 i el Cliffs of Dover per aprendre.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#11
Flying Pig said:
Estic prenent nota de tot el comentat. La decisió es agafar una placa, memories i processador per no fer OC.
Per un altre cantó estic mirant la GTX 970 i veig que te 3 displayport. Algu sap si amb 3 monitors als displayport dona bon rendiment?
I finalment treballare a casa la possibilitat d'ampliar el hardware amb el TrackIr.
Ja aniré informant y posaré la nova configuració.
Salutacions.
Home suposo que una GTX970 tindrà bon rendiment, ara no tindras el mateix rendiment que amb un monitor, alguna cosa hauras de sacrificar. Pensa que li estas exigint el triple a la targeta.
 
28 Octubre 2014
29
0
0
43
Cornella de Llobregat
#13
Després de llegir els vostres missatges i intentar combinar tota la informació, el resultat que em pot anar bé a mi seria el següent:

Processador: Intel Core i7-4790 3.6Ghz BOX
Placa mare: Gigabyte H97-D3H ATX
Memòria: G.Skill Ripjaws X DDR3 1600 PC3-12800 2x8GB CL9
Targeta gràfica: Gigabyte GeForce GTX 970 WindForce 3X OC 4GB DDR5
Font: Tacens Valeo V 800W PFC Modular 80+
Disc dur: Seagate Barracuda 3.5" SATA3 1TB
Caixa: Aerocool Gaming V3X

A veure si amb aquesta ja dono amb la clau.

Gràcies companys!