Oculus Rift

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Ara només falta saber el preu i especificacions per saber si obtem a Valve o a Oculus. Hauré de començar en buscar comprador pel DK2.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
Vosaltres que l'heu provat, ja se que la immersió visual és molt bona, però per jocs que necessitem accedir a moltes comandes de teclat com va?
Em fa por que al no poder veure el teclat no sigui pràctic.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
La resposta crec que es molt personal ja que depen de molts factors. Primer els simuladors axtuals no estan adaptats a la realitat virtual inmersiva i per tant el comanament del simulador no hi una solució a aquest problema. Per exemple amb el Elite Dangerous no tens massa problema perquè accedeixes des del propi joc a tots els comandos mitjançant menus a la cabina formant part de l'ordinador d'abord de manera que amb el hotas tins prou.
D'altra banda pots tenir un sistema com el LeapMotion que et permeti fer us de la cabina per no dependre d'un teclat i a més et permeti impresionar una vista miniatura del teu teclat quan sigui necessari. Totes aquestes coses no estan resoltes pel gener del 2016 de manera oficial ja que ha de ser una barreja dels fabricants de visors, desenvolupadors de software i altres perifèrics del mercat.
Per tant la meva conclusió es que si voleu fer us d'aquesta tecnologia i no us sobren els diners encara haureu d'esperar a que estigui extesa com per solventar aquests i altres molts problemes i possiblement parlem del 2017
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
Intento respondre amb més detall a la pregunta d'en Rush i Diplock, sembla que la gent de LeapMotion estan interessats en aquest problema que comenteu (no per simuladors de vol però si per altres aplicacions de realitat virtual) de manera que amb la versió del seu Leapmotion en una versió determinada del SDK van afegir el suport per poder veure la imatge en brut de les dues càmeres però aquest model té un camp de visió limitat a més de ser blanc i negre. Per això estant treballant en un projecte de codi en clau "Dragonfly" permeten que la imatge en brut sigui de més resolució, en color i millorat l'abast visual de manera que es pugui commutar o posar en una part de l'entorn la imatge real. Per si algú es pregunta quina es la diferència entre això i una webcam doncs la diferència es que son dos càmeres en comptes d'una, sense filtre IR de manera que poden capturar la llum infraroja que emet (3 diodes IR) el LeapMotion i amb tota aquesta parafernarlia i una "mica" de software el que es podria fer es no només posicionar en l'espai les nostres mans (com ja fan) si no també el teclat, joystick, taula, de manera que quan ho veiem dintre de la simulació no sigui un salt d'imatge per pasar a una imatge plana 2D en un entorn 3D.

With next-generation “mega-sensors” like this, a Leap Motion device can literally become your eyes into the digital and physical realms – allowing you to seamlessly mix and mash, fade and blend, between virtual environments and the sharpness of the real world.
Deixo el vídeo que surt en el seu blog tot i que antic (i si mal no recordo ja ho va posar en Viper en el seu moment)

[youtube]3ATQG9mnm34[/youtube]

Més info a la web de LeapMotion en aquest enllaç

PD: Al final m'he decidit a fer una comanda (avui en dia es compra a Amazon.es) d'una unitat per provar totes aquestes cossetes, ja us explicaré a veure que es pot fer perquè sense tenir codi font del DCS no es fàcil integrar-ho. Penso que no seria massa difícil un script que interactua amb l'Arma per interpretar els gestos de les mans i transformar-ho a les ordres del personatge :çruc:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
Viper said:
Ja es coneixen els requisits per fer servir l'Oculus Rift CV1, i no son tant alts.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... s-rift-cv1

  • NVIDIA GTX 970 / AMD 290 o equivalent
  • Intel i5-4590 o equivalent
  • 8 GB de RAM
  • Sortida gràfica HDMI 1.3
  • 2 ports USB 3.0
  • Windows 7 SP1 o superior

I també es coneix ja la resolució i refresc de pantalla.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... 1200-90-hz

  • 2 pantalles de 1080x1200 amb una freqüència de refresc de 90Hz
Doncs jo trobo que déu ni do, sobretot la targeta gràfica. Estem parlant d'uns 400€ de targeta gràfica. :shock: :?
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
Jo una targeta gràfica GTX970 ho trobo una exageració. Estem parlant de la tercera targeta gràfica més potent (exceptuant les TITAN) que hi ha al mercat per part de NVIDIA! I si això només és per fer córrer el Oculus, què passarà si hi poses un arma 3, Star Citizen o qualsevol dels jocs de nova generació?
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
Magnetar said:
Jo una targeta gràfica GTX970 ho trobo una exageració. Estem parlant de la tercera targeta gràfica més potent (exceptuant les TITAN) que hi ha al mercat per part de NVIDIA! I si això només és per fer córrer el Oculus, què passarà si hi poses un arma 3, Star Citizen o qualsevol dels jocs de nova generació?
Hi ha les NVIDIA 980. Tot i així està clar que les especificacions no són per al gran mercat. Toca actualitzar el PC o esperar-se a que la tecnologia vagi avançant i els requeriments siguin menors.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
Magnetar said:
Jo una targeta gràfica GTX970 ho trobo una exageració. Estem parlant de la tercera targeta gràfica més potent (exceptuant les TITAN) que hi ha al mercat per part de NVIDIA! I si això només és per fer córrer el Oculus, què passarà si hi poses un arma 3, Star Citizen o qualsevol dels jocs de nova generació?
Esteu passant una dada per alt molt important, l'Oculus Rift CV1 no ha sortit al mercat encara. Aquests requisits no els heu de posar en el temps ara, els heu de posar en el temps quan surti, que es el primer trimestre de 2016. Llavors tant Nvidia com AMD hauran tret gràfiques noves, sobretot tenint en compte que com a mínim Nvidia vol treure gràfiques pensades per a la RV, amb doble nucli (un per cada ull). el que vol dir que la 970 no serà la tercera mes potent i el preu serà mes baix.
Però com ja han dit els propis de Oculus, el primer Oculus Rift no serà pel public en general, serà pels apassionats, els que veuran la RV néixer i voldran sacrificar una mica perque es quedi amb nosaltres. Serà el següent Oculus, quan ja s'hagi consolidat el mercat, tinguem jocs, simuladors, i diferents aparells de RV, el que serà pel public en general.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
El que està clar es que el hardware actual no està pensat per renderitzar els requisits de la realitat virtual i es per això que fins que no s'optimitzi o es faci hardware pensant en realitat virtual haurem de fer us de hardware de gama alta
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
ZeroQ said:
El que està clar es que el hardware actual no està pensat per renderitzar els requisits de la realitat virtual i es per això que fins que no s'optimitzi o es faci hardware pensant en realitat virtual haurem de fer us de hardware de gama alta
Com tot a mesura que les coses es vagin generalitzant s'anirà abaratint. Tot i que trobo que la RV ha trigat molt a arribar al món domèstic.