Noves funcions de l'ACE 3 (Lectura obligatoria)

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Funcionament del ACE 3

L'ACE 3 es basa principalment en l'AGM, per tant moltes de les funcions que te son iguals o similars a l'AGM. Per això ens centrarem a explicar només els canvis importants i les noves funcions. Això no es un manual de l'ACE 3, si no un document de reciclatge per fer el pas de l'AGM a l'ACE3.

Si voleu consultar pel vostre compte les funcions de l'ACE 3, a la seva pagina teniu tota la informació, aquí us deixem un enllaç a part de la seva documentació, que es incompleta de moment.
http://ace3mod.com/wiki/feature/

Funcions millorades

Explosius
http://ace3mod.com/wiki/feature/explosives.html
De moment l'únic canvi que ens importa, es que si be abans seleccionaves el tipus de disparador abans de col·locar l'explosiu. Ara primer has de col·locar l'explosiu, i després fent servir la tecla de interacció (NO la pròpia), has de seleccionar el tipus de disparador, i es llavors quan s'arma l'explosiu.

FCS (Fire Control System)
http://ace3mod.com/wiki/feature/fcs.html
Ara es pot disparar amb precisió a objectius en moviment. Per fer-ho, heu de centrar la mira a l'objectiu, i mentre el seguiu pressionar durant dos segons el tabulador. Això ajusta la deriva (desviació lateral) com si d'una mira de franctirador es tractes.

Fragmentació
http://ace3mod.com/wiki/feature/frag.html
Ara el sistema de fragmentació d'explosius, sobretot les granades, ha sigut millorat i es molt mes perillós. Ara ja no només fereix l'explosió, si no també els fragments, el que obliga que aneu molt amb compte amb les granades,

Granades
http://ace3mod.com/wiki/feature/grenades.html
Ara les tecles per defecte son. El 8 canvia el mode de llançament. El 6 es per canviar entre granades letals i el 7 per les no letals.

Audició
http://ace3mod.com/wiki/feature/hearing.html
El canvi es que abans els taps només evitaven que et quedessis sord amb trets o explosions. Ara també abaixa el nivell d'audició una mica.

Javelin/Spike
http://ace3mod.com/wiki/feature/javelin.html
Ara el Javelin/Spike te un funcionament una mica mes realista. Per començar ara es pot fixar qualsevol cosa que tingui una signatura termal, inclòs un edifici. Com abans te dos modes de foc, un en que el míssil vola "recte" i un altre que puja en vertical i baixa en picat. Per canviar el mode es Control+Tabulador. Els passos per fixar correctament un objectiu son.

1. Zoom a tope. No es pot fixar sense posar el màxim de zoom (te només dos nivells).
2. Posar la visió tèrmica amb la N (sense visió tèrmica no funciona).
3. Mantenir la mira a l'objectiu i mantenir premut el tabulador. Al cap d'un moment se sent un so de fixat i apareix una creu a l'objectiu. Ja es pot disparar.

Mires
http://ace3mod.com/wiki/feature/scopes.html
Ara, a mes de poder regular la mira amb RePag, AvPag, amb o sense Control. Si premeu Shift+tecla fareu salts de 1 en 1, sense decimals.

Vector 21
http://ace3mod.com/wiki/feature/vector.html
Això no canvia però us recordo el manual ja que te moltes funcions.
viewtopic.php?f=39&t=3789



Novetats

Targeta de distancies
http://ace3mod.com/wiki/feature/rangecard.html
Ara tenim dues targetes de distancies. Una per artilleria i una altre per fusells de tot tipus. Les trobareu a Varis del virtual arsenal. Ens permet saber el calcul de foc segons distancia i temperatura per l'arma que portem ràpidament.

Recarregar llançadors
http://ace3mod.com/wiki/feature/reloadlaunchers.html
Ara podem recarregar els llançadors dels companys. Hem de tenir la munició correcta al nostre inventari, polsar interacció i seleccionar al company al recarrega i el tipus de munició.

Pany del vehicles
http://ace3mod.com/wiki/feature/vehiclelock.html
Ara els vehicles es poden tancar amb clau i forçar el pany. Les claus estan a l'arsenal i son configurables per l'editor, i per forçar el pany i ha un equip de rossinyols.

Distancia de visió
http://ace3mod.com/wiki/feature/viewdistance.html
Ara l'ACE 3 incorpora el seu propi sistema per modificar la distancia de visió, el teniu a les opcions de l'ACE. Segurament es tregui l'addon CHVD al tenir ja això.

Selecció d'arma
http://ace3mod.com/wiki/feature/weaponselect.html
A l'AGM podíem seleccionar la pistola, fusell, llançagranades i llançador mes les tecles 1,2,3 i 4 respectivament. A l'ACE 3 això ha canviat una mica, han tornat al sistema vanilla, però han mantingut l'opció de configurar-ho com a l'AGM. Jo personalment us recomano que ho configureu, va molt millor.

Balística
http://ace3mod.com/wiki/feature/ballistics.html
http://ace3mod.com/wiki/feature/advance ... stics.html
El sistema balístic a millorat molt. Ara tenim efectes de vent, temperatura, humitat, efecte Coriolis, efecte Magnus, i d'altres variables que es te en compte en el vol del projectil. Tot i així, només us heu de preocupar els que feu de tirador o franctirador, ja que els altres rols, a no se que vulguin fer amb un fusell normal un tret de alta precisió no hauran de pensar en tot això. A mes a menys de 800 metres aquestes variables no afecten la trajectòria a no ser que tinguis valors extrem (com molt de vent per exemple).

Aquí teniu un mini tutorial nostre per aprendre com funciona.
viewtopic.php?f=26&t=4177

Per facilitar la feina, tenim unes eines que ens serveixen per calcular les solucions de foc:

AtragMX - http://ace3mod.com/wiki/feature/atragmx.html
Es una petita PDA, un ordinador, que ens fa els càlculs de foc. Nosaltres només hem d'introduir les dades, com distancia, humitat, etc...

Kestrel - http://ace3mod.com/wiki/feature/kestrel4500.html
Es un aparell que serveix per mesurar condicions climatològiques. Vent, humitat, pressió baromètrica, alçada, etc... Aquest aparell ens dona totes les dades que necessitem per introduir al AtragMX, excepte la distancia fins l'objectiu, l'angle, la seva velocitat, coses així.

Targeta de distancies - http://ace3mod.com/wiki/feature/rangecard.html
Ara tenim dues targetes de distancies. Una per artilleria i una altre per fusells de tot tipus. Les trobareu a Varis del virtual arsenal. Ens permet saber el calcul de foc segons distancia i temperatura per l'arma que portem ràpidament.

Transportador - http://ace3mod.com/wiki/feature/advance ... protractor
Es mostra amb Control+Shift+K. Ens dona l'angle fins l'objectiu. Es a dir, si nosaltres estem a una muntanya i apuntem a un objectiu a la falda de la muntanya, tindrem un angle respecte de l'horitzó negatiu. Es un valor que s'ha de introduir al AtragMX també.

Mesura del vent a dit
Per mesurar a dit la direcció i força del vent, s'ha de prémer Shift+K. La força be indicada pels colors de la fletxa.

Sistema medic avançat
http://ace3mod.com/wiki/feature/medical-system.html
El nou sistema medic avançat es molt mes complet. Ara hi han diferents tipus de ferides, venes i material medic, les ferides tenen conseqüències permanents i els medicaments tenen temps d'eficàcia.
Ara, quan es cura un pacient, s'ha de procurar mantenir les seves constants vitals a nivells segurs. Una pèrdua acusada de sang pot requerir una transfusió, però si un pacient te un ritme cardíac baix i l'injectes morfina el podries matar, ja que la morfina baixa encara mes el ritme cardíac. Per tanta ara la curació te un punt de risc.

Medicaments
Hi han tres tipus d'injectors:

Atropina - L'atropina és una droga vagolítica i anticolinèrgics, que en dosis baixes redueix la freqüència cardíaca, però en dosis altes l'augmenta. Es fa servir per tant per controlar el ritme cardíac.

Morfina - La morfina s'utilitza per alleujar grans quantitats de dolor. Té un efecte similar a l'heroïna per les seves propietats d'opiacis. S'ha d'administrar només un cop, i només quan el sagnat s'ha reduït al mínim. La morfina no s'ha de donar a una víctima amb una freqüència cardíaca baixa, ja que pot aturar el cor. El seu efecte dura fins a 15 minuts.

Epinefrina - L'epinefrina s'utilitza per augmentar la freqüència cardíaca i la pressió arterial i alleujar la inconsciència. L'epinefrina és una forma sintètica de l'adrenalina, que es produeix naturalment en el cos. També es pot aplicar per contrarestar els efectes de l'atropina. Aneu amb compte però, ja que només es pot donar un cop.
L'epinefrina no s'ha de donar mai a una víctima amb una freqüència cardíaca o la pressió arterial alta.

Tipus de ferides
Ara tenim 8 tipus de ferides diferents, que s'han de tractar de maneres diferents si volem tenir el major efecte en la curació.

○ Abrasions (o rascades)
  • Es produeixen quan la pell es frega per fricció contra una altra superfície aspra (per exemple cremades de corda i genolls pelats).
  • Fonts: accidents de caiguda, cremada de corda, vehicles.
  • Efectes: Dolor - extremadament lleuger, sagnat - molt lent

○ Avulsions
  • Es produeixen quan una estructura completa o part d'ella del cos es despren, com la pèrdua d'una dent o un lòbul de l'orella. Explosions, trets, i mossegades d'animals poden causar avulsions.
  • Fonts: explosions, xocs de vehicles, granades, projectils d'artilleria, bales, deflagracions posteriors, picades.
  • Efectes: Dolor - extremadament alt, sagnat - extremadament ràpid (depèn de la mida de la ferida).

○ Contusions
  • També anomenats hematomes, aquests són el resultat d'un trauma contundent que danya l'estructura interna sense trencar la pell. Cops al pit, l'abdomen, o al cap amb un objecte contundent (per exemple, una pilota de futbol o un puny) pot causar contusions.
  • Fonts: bales, deflagracions posteriors, cops de puny, accidents de vehicles, caigudes.
  • Efectes: Dolor - petit, no hi ha sagnat.

○ Ferides per aixafament
  • Es produeixen quan un objecte pesat cau sobre una persona, dividint la pell i trencant o estripant les estructures subjacents.
  • Fonts: caiguda, accidents de vehicles, cops.
  • Efectes: Dolor - petit, sagnat - molt lentament.

○ Talls
  • Ferides fetes amb un instrument afilat, deixant fins i tot vores. Poden ser tan mínim com un tall de paper o tan significatiu com una incisió quirúrgica.
  • Fonts: xocs de vehicles, granades, explosions, projectils d'artilleria, deflagracions posteriors, punyalades.
  • Efectes: Dolor - petit, sagnat - velocitat depèn de longitud i la mida de la ferida.

○ Laceracions
  • Aquestes son ferides separades que produeixen vores irregulars. Es produeixen per una tremenda força contra el cos, ja sigui des d'una font interna com en el part, o d'una font externa com un cop de puny.
  • Fonts: xocs de vehicles, punxons
  • Efectes: Dolor - petit, sagnat - lent a mig (depèn de la mida de la ferida).

○ Ferides de velocitat
  • Són causades per un objecte que entra al cos a una velocitat alta, generalment una bala o petits trossos de metralla.
  • Fonts: bales, granades, explosions, projectils d'artilleria.
  • Efectes: Dolor - extremadament alt, sagnat - lent a mig (depèn de la mida de la ferida).

○ Ferides punxants
  • Profundes i estretes ferides produïdes per objectes punxants com claus, ganivets i vidres trencats.
  • Fonts: punyalades, granades.
  • Efectes: Dolor - petit, sagnat - lent.

Tipus de venes
Ara tenim 4 tipus de venes mes el torniquet. Cada bena es mes efectiva segons el tipus de ferida. Aplicar una bena incorrecta sobre una ferida pot causar que mes tard la ferida es torni a obrir. Segons la gravetat de la ferida pot ser necessari aplicar mes d'una bena.

○ Embenat (bàsic)
  • Abrasions - màxima eficàcia
  • Avulsions - mínima eficàcia
  • Contusions - alta eficàcia
  • Ferides per aixafament - baixa eficàcia
  • Ferides de tall - molt baixa eficàcia
  • Laceracions - eficàcia mitjà
  • Ferides de velocitat - mínima eficàcia
  • Ferides punxants - baixa eficàcia

○ Embenat (embalatge)
  • Abrasions - màxima eficàcia
  • Avulsions - alta eficàcia
  • Contusions - alta eficàcia
  • Ferides per aixafament - baixa eficàcia
  • Ferides de tall - mínima eficàcia
  • Laceracions - mínima eficàcia
  • Ferides de velocitat - màxima eficàcia
  • Ferides punxants - mínima eficàcia

○ Embenat (elàstic)
  • Abrasions - màxima eficàcia
  • Avulsions - mínima eficàcia
  • Contusions - alta eficàcia
  • Ferides per aixafament - màxima eficàcia
  • Ferides de tall - màxima eficàcia
  • Laceracions - màxima eficàcia
  • Ferides de velocitat - baixa eficàcia
  • Ferides punxants - alta eficàcia

○ QuikClot (Bena coagulant)
  • Abrasions - eficàcia mitjà
  • Avulsions - alta eficàcia
  • Contusions - eficàcia mitjà
  • Ferides per aixafament - eficàcia mitjà
  • Ferides de tall - eficàcia mitjà
  • Laceracions - eficàcia mitjà
  • Ferides de velocitat - alta eficàcia
  • Ferides punxants - alta eficàcia

○ Torniquet
  • Només es pot aplicar en les extremitats
  • Atura el sagnat de les ferides
  • En cas de ser retirat, tan ràpid com sigui possible un metge a de curar totes les ferides
  • Si no es treu al cap del temps pot causar dolor al pacient, i també la mort.

Transfusions
En cas de pèrdua de sang, la sang podria ser reposada per tres tipus diferents de IV: sang, plasma i salins. Distingim 3 mides diferents de bosses IV: 250ml, 500ml i 1000ml. Transfundir 250ml de IV triga al voltant d'1 minut per completar-se.

Aportació professional d'en Frodo De moment aquesta es nomes l'explicació realista, encara no se sap com està modelat en aquest sentit l'ACE3 pel tema de transfusions.
Sobre el tema de les medicacions endovenoses o transfusions al joc, de forma molt teòrica i aplicat a la lògica que suposo que fa servir el joc, entenent que a la realitat no és ben bé així:

Recuperació de pèrdues: Sang i plasma: : A la realitat rarament s'empra sang complerta. Quan s'extreu del donant, se separa en les dues parts bàsiques: concentrats d'heamties que és la part cel·lular (glòbuls vermells fonamentalment amb la seva hemoglobina) i la part aquosa que és el plasma (que a l'hora té altres subdivisions que no venen al cas). S'han de conservar en fred la sang i el plasma es congela. Per això el que heu dit que sembla ser que al simulador es degraden.

Expansors de volum: Aquí seria el sèrum (cristaloide, n'hi ha d'altres tipus). El principi bàsic és recuperar líquid per tal que el sistema sanguini no perdi pressió, pura mecànica.

1) Sang: La finalitat és recuperar la sang (hemoglobina)perduda per una hemorràgia.
Hauria de tenir un cert efecte d'elevar la pressió arterial i de baixar el pols.
Solen ser bosses de 200-250ml.

2) Plasma: El plasma a la realitat s'empra fonamentalment en situacions de toxicitat sistèmica o pèrdua de factors de coagulació plasmàtica.Entenc que la finalitat fonamental és frenar hemorràgies greus o molt greus que no cedeixin d'altra manera.
Hauria de tenir un cert efecte d'elevar la pressió arterial.

3) Sèrum salí: Aigua amb sal (NaCl 0'9%) La única finalitat hauria de ser la de remuntar la pressió arterial. A la realitat també s'empra com a dissolvent per administrar fàrmacs.
Solen ser bosses de 500 a 1000ml

Menú d'interacció
Ara tenim un menú d'interacció d'aspecte i funcionament una mica diferent. En si la base es la mateixa, prems la tecla d'interacció i al menú desplegables vas seleccionant el que vols, però te canvis importants.
Ara el menú d'interacció (externa, no el propi) no mostre totes les opcions apuntant a l'objecte o persona, si no que cada objecte o persona te punts d'interacció que fan diferents coses. Per exemple, si vols arrestar un enemic has de mirar a les seves mans/arma, allà surt l'opció d'emmanillar. Si el que vols es prendre el pols a un pacient, has d'apuntat a Medic i allà has de seleccionar o un dels braços o el cap. Si vols arrossegar una capça, has d'apuntar on posa Interaccions.

Per defecte l'ACE 3 ve amb un menú radial i l'acció s'activa quan deixes anar el botó de interacció sobre l'acció. Es un sistema que s'està millorant, i jo personalment recomano un sistema alternatiu que permet el propi ACE 3. En comptes d'un menú radial, un menú en cascada clàssic, com a l'ACE 2, i que la interacció sigui només en prémer el botó del ratolí. Això ultim només es recomanable si tens una bona disciplina i abaixes l'arma i poses el fiador sempre abans de interactuar, per evitar trets accidentals.
Com a mínim poseu-vos el menú en cascada, us evitareu molts mals de caps fins que millorin l'altre. Per fer-ho feu Escape, a dalt a l'esquerra surt el botó Opcions ACE, i allà poseu que SI a "Mostrar els menús d'interacció com a llistats".

I han mes opcions de configuració que podeu modificar al vostre gust.
 

Frodo

Ja en porto tres-cents
28 Febrer 2014
326
0
16
Sant Fruitós de Bages
#5
Sobre el tema de les medicacions endovenoses o transfusions al joc, de forma molt teòrica i aplicat a la lògica que suposo que fa servir el joc, entenent que a la realitat no és ben bé així:

Recuperació de pèrdues: Sang i plasma: : A la realitat rarament s'empra sang complerta. Quan s'extreu del donant, se separa en les dues parts bàsiques: concentrats d'heamties que és la part cel·lular (glòbuls vermells fonamentalment amb la seva hemoglobina) i la part aquosa que és el plasma (que a l'hora té altres subdivisions que no venen al cas). S'han de conservar en fred la sang i el plasma es congela. Per això el que heu dit que sembla ser que al simulador es degraden.

Expansors de volum: Aquí seria el sèrum (cristaloide, n'hi ha d'altres tipus). El principi bàsic és recuperar líquid per tal que el sistema sanguini no perdi pressió, pura mecànica.

1) Sang: La finalitat és recuperar la sang (hemoglobina)perduda per una hemorràgia.
Hauria de tenir un cert efecte d'elevar la pressió arterial i de baixar el pols.
Solen ser bosses de 200-250ml.

2) Plasma: El plasma a la realitat s'empra fonamentalment en situacions de toxicitat sistèmica o pèrdua de factors de coagulació plasmàtica.Entenc que la finalitat fonamental és frenar hemorràgies greus o molt greus que no cedeixin d'altra manera.
Hauria de tenir un cert efecte d'elevar la pressió arterial.

3) Sèrum salí: Aigua amb sal (NaCl 0'9%) La única finalitat hauria de ser la de remuntar la pressió arterial. A la realitat també s'empra com a dissolvent per administrar fàrmacs.
Solen ser bosses de 500 a 1000ml
 

SilverArrow

Administrator
Membre del personal
Personal Arma
Community Manager
6 Novembre 2014
1,882
86
48
#8
Magnetar said:
Viper said:
Super útil, gràcies Frodo :çsi: ho poso al primer post.
No crec que sigue bona idea encara. No tinc gens clar que això estigui del tot implementat a ACE 3.
En qualsevol cas, és interessant saber-ho per la vida real hahaha
 
25 Març 2016
144
0
16
#11
Videotutorial del sistema médic de ace3, en un powerpoint. De moment el powerpoint no esta disponible, però es pot veure en el video. i l'home ho explica molt be
[youtube]OiVyPviOyNg[/youtube]