No Man's Sky demà 10 d'Agost

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1


Be demà surt el No Man's Sky, un joc d'exploració espacial generat totalment (o quasi no ho se ara) amb tècnica procedural, estil Minecraft però millor. Això vol dir que el joc es pràcticament infinit, a escala humana clar. Un exemple, el joc te 18 TRILIONS (18.446.744.073.709.551.616) de planetes generats al moment amb una complexitat molt interessant.

Amb l'ultima actualitza pre-llançament han millorat encara mes el joc.
http://www.vidaextra.com/simuladores/as ... ualizacion
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,000
95
48
#2
El porto seguint de fa un temps i la veritat no m'atrau gens l'estètica, es molt arcade i simple. L'únic punt fort que li veig es lo de la generació procedural.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#3
Doncs es veu que està tenint una critica molt negativa, però per problemes tècnics, he llegit que està mal optimitzat, que les opcions gràfiques no van be, que peta molt, etc... Es una llastima que un joc així, acabi amb tant mala puntuació per una mala optimització.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#4
L'he provat i si que he notat certa lentitu gràfica però la meva targeta tampoc és cap cosa.
El que m'agradaria i no trobo és un mode sandbox on puguis explorar sense limitacions, i un inventari més gros, ja que és molt molt limitat.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5
Jo he provat una versió especial de prova completa, i aquesta es la valoració que he deixat en una altre web:

Deixem de banda l'hype que ha generat, la campanya comercial que li han fet els webs especialitzades, i les fallades del llançament. El joc és simple i limitat, molt limitat.

Ho he provat, he visitat alguns planetes, he aconseguit fer algunes coses, i he caminat bastant. En tot aquest temps, la mecànica ha estat sempre la mateixa, sense variacions, i sense complexitats. El joc és pla a l'hora de jugar-lo, almenys pel que es veu ara.
¿Perquè? Bé, anem a veure les seves característiques per saber on falla.

Generació procedural (o com dimonis es digui)
Els planetes són tots iguals, si pots canviar de verd a groc sorra, pot ploure normal o tòxic. Però si els mires bé, són iguals. Els mateixos tipus de plantes (amb aspectes una mica diferents), els mateixos tipus de materials, les mateixes coves, la mateixa atmosfera, i la mateixa orografia. Aquí està per a mi un dels seus grans errors, l'orografia, és monòtona i avorrida. Quan un mira la terra, veu valls distingibles, muntanyes característiques, turons interessants, rius, boscos, etc ... Aquí però no veus res diferent, tot sembla estar tallat pel mateix patró. No dic que tots els planetes hagin de ser amb una orografia més "natural", però és que els que he visitat per ara han estat molt avorrits.
A més, els planetes vistos des de l'espai no tenen res a veure amb l'orografia que tenen, semblen des de fora roques planes sense res.

Animals
Veus un animal, l'identifiques, el puges, i ja. Res de pautes diferents, gens de generar diferents materials com cuir, carn, pèl, etc .. res de muntar-los, res de tenir un animal domesticat (bo si dóna-li ferro per menjar i et cerca una caca especial hagi on no hi havia res fa dos segons). L'interès per descobrir animals és 0, a part que et donin diners per declarar-los. Canviar-los el nom? perquè, si no serveixen de res? Si tinguessin una utilitat seria interessant "necessito 3 banyes de caraculs i 5 pells de hodorrrrr per crear una armadura de protecció contra llamps" però com que no la tenen, perquè donar-li nom?

Comerç
Vens objectes que a priori, i de moment, sembla que no serveixen de res, per diners. Comercies amb ningú (un caixer automàtic) per uns materials que pots extreure tu mateix moltes vegades. No, no li veig molta motivació al comerç.

Exploració
Per a mi la gran fallada d'aquest joc. Suposadament, juntament amb la seva tecnologia procedural, és la gran basa del joc, però realment existeix exploració aquí? Perquè l'exploració tingui un sentit, allò que descobrim ha de tenir un sentit, ser perdurable, i quantificable, i s'ha de poder revisitar. Algú ha pogut revisitar un refugi concret dins d'un planeta? no, perquè no hi ha un mapa que gravi els teus passos, i per tant no tens ni idea d'on estan les coses ja visitades d'un planeta. Anar d'una edificació a una altra és com anar d'un quadrat de un full quadriculat a una altra, no hi ha diferència, no té interès, i no tens referències. I el mapa de la galàxia? doncs almenys existeix, encara que el seu ús sigui gairebé d'adorn. Un joc d'exploració on no pots mapejar la teva exploració, que sentit té? És clar que tampoc cal molt en aquest joc, on tots els llocs són iguals, vist 1 vistos tots.

Llenguatge
Mira aquí hi ha alguna cosa una mica interessant, el fet de poc a poc aprendre paraules noves d'un idioma alienígena és interessant, tot i que és una cosa simple. M'hagués agradat més un sistema addicional tipus "no recordo el nom del joc, era tipus Papers please, on tenies que donar-li al coco per entendre com funcionava el seu idioma".

Pilotatge
Vinc del món dels simuladors, i amb aquest sistema de control de la nau no puc fer altra cosa que odiar-lo. Tampoc demano un DCS World, però si que la nau no tingui un control d'altura que t'impedeixi volar a menys de X metres, o que li posessin un trimat com déu mana, i el més important, una tecla per poder mirar cap als costats, és summament molest haver de girar tota la nau per mirar a un altre lloc. Per cert, on és la tecla per frenar la nau a l'espai? jo no se vosaltres, però no he aconseguit que es quedi quieta.

Aigua
D'acord, pot ser que existeixi i encara no l'hagi vist, però on es l'aigua? se suposa que és un bé rar (de fet no tant) en l'univers, però no és encara més rar la vida? Perquè em trobo tortucucs en tots els planetes, però gens ni mica d'aigua en cap? Els jocs de fantasia, per a ser interessants i atractius, han de portar una mica de sentit comú.

Mecànica del joc
Extreu mineral, extreu mineral, extreu mineral, és l'única cosa que fas que tingui un sentit, perquè extraient mineral (o el que sigui) construeixes alguna coseta, o fas alguna cosa. Tota la resta no té cap significat.

En resum
Un joc d'exploració, on l'exploració és l'últim.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Coincideixo amb tu Viper, a mi em va aborrir al visitar el 3r planeta. De fet ja m'aborria al primer però vaig pensar que la cosa milloraria arreglant la nau i visitant els planetes però el joc se'm fa repetitiu, molt, sempre el mateix: aconsegueix minerals per mantenir en funcionament el suport vital.

És un joc que esperava amb molt interès ja que el tema procedural sempre m'ha atret molt, però la veritat és que m'ha decepcionat molt. No se si és un joc d'exploració o de supervivència, però en cap de les dues coses m'ha enganxat. La supervivència és avorrida i es limita a anar recolectant minerals per continuar mantenint el suport vital en funcionament, i l'exploració com tu dius no la veig enlloc, visites planetes que semblen tots iguals amb petits retocs.

Sincerament, com a joc d'exploració, tot i que no ho és, trobo molt més apassionant el Minecraft on quan menys t'ho esperes pots trobar paissatges sorprenents o tens el dubte de què hi haurà en aquella gruta que estas explorant, descobrir poblats i tornar-los a visitar per comerciar amb el vilatans, protegir els poblets, fer-te la teva base... i si hi posem mods ja no et dic.

I com a joc de supervivència el Minecraft també te cert punt. Sino n'hi ha molts d'altres, un que m'agrada molt és The Long Dark.

En fi, molt hype per no res.