Multi-Session Operations (MSO)

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1


Ja ho vam provar una vegada, però no sabíem ben be com anava, i a mes no estava ben perfilada. però he estat en un server on si sabem com fer-la servir, i esta molt interessant. Primer de tot us deixo l'enllac per descarregar l'ultima MSO sense modificar.
NOTA: Els manual d'aquell enllaç estan desfasats, heu de fer servir els nous de la web oficial que trobareu aqui.

Comentar-vos que les MSO sembla que son mes dinàmiques que les Insurgency, que son diguem bastant estàtiques, anar a un poble i netejar casa per casa la zona, amb prou feina amb vehicles enemics. Les MSO venen a ser que estem desplegats en territori enemic, amb la zona relativament controlada, però els rebels, que estan ben armats, intentar reconquerir la zona, i apropar la població civil a la seva causa. Per tant se'ns anirà informant de presencia enemiga a les zones, que hauríem de reconquerir, de camí ens podem topar amb patrulles enemigues, jo de fet aquesta tarda érem 4 i ens van enviar a patrullar una carretera cap a Chak Chak, però que no tenia res de res la carretera, no sabia si es que simplement ens estaven fent maniobres, però a mitja patrulla ens ataquen enemics per la dreta amb un BDRM i infanteria per l'esquerra. Es a dir, que la missió genera constantment enemics per mantindre't alerta, no nomes pots trobar enemics als pobles, si no a qualsevol lloc. A mes es van generant missions i moltes coses. També quelcom interessant es que es poden muntar bases, podem moure tot un munt d'objectes i demanar mes material per muntar bases avançades. La veritat es que he fet un tast i te un munt de possibilitats sembla.

Per fer unes proves us deixo la missió que feien servir (editada per ells) del servidor ho he vist tot això. La podeu descarregar d'aquest enllaç.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#2
Tinc entès que no només es una missió sinó que també hi ha tot un conjunt d'scripts que cal. No se si tot això ja està inclòs aquí. Ara mateix estic fent proves amb el server i el guardat de l'estat de memòria per permetre "guardar partides". Poso guardar entre cometes perquè no guardarem l'equip de tothom ni la seva posició sinó que haurem de tornar a entrar i segurament tornar-nos a equipar, però l'estat de l'entorn serà com la darrera connexió. Si aconsegueixo avançar i algú vol fer proves podem provar-ho abans de les 21:30.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#4
Viper, en els fitxers que has posat està tots els scripts per fer rutllar un MSO?

Per cert, després d'unes quantes hores de baralla per fi ja tinc instal·lat al server virtualització amb KVM i torno a tenir el server d'Arma2OA i d'Arma funcionant. Ara només falta provar si quan guardo l'estat a disk a l'Arma a nivell de conexions com s'ho pren.

Voluntaris per fer proves aquesta tarda vespre?
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#7
Molt bé senyors sembla que funciona força bé les missions MSO i tambè he comprovat que per fi ja podem guardar l'estat del servidor. A donat frui les dos nits que he estat barallant amb KVM per muntar la màquina virtual dintre d'una ubuntu. Ara l'únic problema que tinc es que he assignat poc disc dur a aquesta màquina jejeje però no hauria de ser massa difícil.
 

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
#9
Kronus said:
Montaré a un Modul MSO la nostra base a Takistan, i a veure com queda tot plegat...
Genial! per al proper dilluns acabo de convocar una sessió amb MSO. Si agrada i a més podem tenim la nostra base pròpia passarà a formar part del conjunt de missions "permanents" del grup. :çsi:
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#10
La setmana vinent soc treballat fora tota la setmana o sigui que no podré fer de server (a no ser que ho deixi en marxa tot fins a divendres que arribi o bé configuri per poder accedir desde França al server de casa).
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#12
Kronus ja se perquè tu havies vist al manual que s'havia de modificar el ini amb els mòduls a activar i jo no, perquè tu estas mirant el manual antic, que es el que esta a la web d'Armaholic, has de mirar el de la versió actual que es un PDF. El manual i altres coses ho trobaràs en la web oficial.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#13
He esbrinat perquè el modul TUP_logistic no surt al boto d'interacció amb un mateix de l'ACE encara que si carrega el modul al principi, hi ha un error al fitxer main.sqf del modul, s'ha de posar ! davant de isserver en les lines 1 i 65, es a dir !isserver. Amb això ja surt el menú, però encara que et diu que si que t'envia lo que has demanat, mai arriba, he informat als desenvolupadors de MSO perquè ho corregeixin.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#14
is server es un comandament que es dona a les linies que segueixen perque s'executin al servidor.

Si fiques un ! davant, vol dir tot el contrari, es a dir que les linies que segueixen a aquesta instrucció no s'executin al servidor i que en canvi s'executin al client local.

Aixó es correcte per els menus, que es tenen de executar a cada jugador, pero la funcionalitat del modul es te de executar sempre al servidor, ja que en cas contrari, el modul de logistica s'executa al client i despres es te de sincronitzar amb el propi servidor i els altres jugadors, el que comporta com a minim lag i que molt sovint provoca una caiguda del servidor.

Es te de mirar molt be el que s'activa i desactiva amb aquest comandament ja que si la funcionalitat del modul l'han lligada amb el menu, pot provocar que tot s'intenti executar al client i que la resta de arxius estiguin adreçats al servidor amb el que es provoca una fallida.

No m'ho he pogut mirar, pero ja ho faré.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#15
Tinc el escenari MSO Takistan per Cavallers pulit i acabat. (faltaran per modificar petits detalls que ens anirem trobant sobre la marxa i que es corregiran en versions posteriors.

Al final, el tema ha quedat com segueix.

El sistema MSO genera forces enemigues aleatories. Els jugadors tindran que pensar mes enllà del nivell tactil i construir un quadre de inteligencia de la zona, fent patrulles per localitzar posicions enemigues i realitzant atacs per neutralitzarles.

Es pot demanar al comandament una misió concreta o per el contrari es pot sortir senzillament a patrullar i descubrir que es el que el atzar prepara per nosaltres. Les patrulles que passen per un poble reforçen la afecció dels locals per el nostre bandol i fa mes dificil que puguin apareixer insurgents. Per el contrari, si una zona no es patrullada, sorgiran insurgents que es poden arribar a fer molt forts. Adicionalment, els insurgents plantaran IED (Dispositius explosius improvisats) per els camins susceptibles de ser patrullats. Aquests IEDs es tenen de anar desactivant o eliminant segons s'avança.

ESCENARI

La base de Takistan del sud. El inici del joc i les condicions climatologiques ara son aleatories, la missió pot començar a qualsevol hora del dia o de la nit.

La base te un sortit de vehicles que costarà hores o dies reemplaçar si son perduts, per tant un equipament averiat es te de destruir o recuperar. mai abandonar ja que els insurgents el recuperaríen, repararien i el faríen servir contra nosaltres.

La base te un punt de teletransport Halo (similar al sistema Domination) que permet als reforços ser parachutats sobre la zona de acció. El paracaigudes per defecte es de control limitat. Si es vol un paracaigudes totalment dirigible es te de agafar de una de les capses al costat del punt de teletransport al cost de un dels slots de carrega a la esquena (el paracaigudes per defecte no ocupa cap slot).

La base te un hospital amb metge (IA automatic) i tres punts de primera asistencia (zona de municionament, zona de reparació de helicopters, zona de reparació de avions). El hospital te un heliport reservat davant la porta i places de parking disponibles davant de l'altre porta.

La base te zona de repostatge i reparació de vehicles, que ara es independenta de la zona de carrega de equipament.

La zona de repostatge i reparació de helicopters tambe permet a aquests carregar un kit de supervivencia per la tripulació, un kit de recolçament per infanteria o capses de munició per descarregarles posteriorment.

La base te tres accessos. Dos per vehicles/infanteria ( Nord i Est) i un sols per infanteria (Oest)

Hi ha una zona de magatzematge de equipament de construcció i armes fixes (incloent-hi artilleria pesada), Contenedors i vehicles de transport per les misions a on s'ens encarregui construir una base avançada en alguna posició. A tal fi i efecte se han habilitat dos slots de jugadors amb el rol de enginyer.

Els enginyers també poden desactivar mines, IEDs, reparar vehicles, i son els unics autoritzats a usar els vehicles de salvament, reparació, remunicionament i repostatge.

Dintre la zona de magatzematge hi han dos Strikers que es poden convertir en HQ movils (deploy HQ) i si el jugador s'hi asigna a ells (Sign in) si el maten, tornarà a sortir a la posició del vehicle HQ en lloc de la base.

S'ha establert una zona de seguretat al voltant de la base (2000 metres de radi) a on no es crearan enemics. pero si que es posible per a un enemic entrar a la zona desde fora i avançar fins a la base. La base te fortes defenses fixes per garantitzar la seva protecció.

S'han habilitat efectes de entorn (nubols de pols generats per les ventades, etc...) S'han millorat els colors per defecte i hi ha un modul complert de climatologia sincronitzada (ara tots veurem com es posa a ploure o deixa de ploure al mateix temps, ja que fins ara el Arma2 no sincronitzava aquests efectes entre tots els jugadors).

Al arrencar la misió, la climatologia serà aleatoria. A la base hi ha una oficina meteorologica a on es pot obtenir la previsió climatologica per les proximes hores.

S'han habilitat 2 bandols enemics en lloc dels 4 que venen per defecte (russos, exercit takistanes, insurgents i guerrilles) i al final queden únicament insurgents i guerrilles. De tota manera, el enemic està molt ben equipat i cal tenir molta cura.

S'ha habilitat el modul NOMAD, que permet que un jugador guardi el seu equipament, de forma que quan torni a entrar al servidor i a la partida, portarà el mateix equipament que quan va sortir i no perderà temps en equipar-se.

De moment no estan habilitats pero existeix la possibilitat, (en cas de que el servidor s'obri al public) de limitar el us de alguns vehicles exclusivament a membres dels cavallers (aixó es fa mitjançan el numero clau personal del joc). Tantmateix es pot habilitar que alguns de aquest jugadors tinguin permissos de administrador. Aquesta funcionalitat requereix que el servidor habiliti un parell de arxius en una carpeta determinada.

Hi ha a la base un UAV funcional. (Predator MQ9 amb 8 misils hellfire). Els misils els te de dirigir la infanteria amb un marcador de laser. Unicament els liders de secció i els pilots poden accedir al control dels VANT. (vehicle aeri no tripulat = UAV) . Hi han motxiles de control de UAV que es poden portar a la patrulla. No cal que les porti el lider. Nomes que el lider estigui en un radi de 5 metres del soldat que porti la motxila, podrá accedir al control UAV.

La intensitat i volum de enemics esta a un nivell 2 de 5 possibles. (pensem que un nivell 5 es massa inclus per un servidor amb tots els eslots ocupats per humans).

Els enemics faran us dels edificis com en el mode "insurgency".

Es generaran cel.lules terroristes al voltant de caches de munició. Si aquestes celules no son atacades i eliminades, poden creixer fora de control si el servidor esta perpetuament en marxa durant mes de dos o tres dies. Els terroristes planten IED's que exploten sota pressió i IED's controlats per radio al pas de un vehicle aliat. També poden preparar cotxes bomba que detonen al pas de un vehicle aliat.

El modul TUP posa els IED en zones sota control enemic pero tambe, ocasionalment en zones suposadament segures. El sistema fa un us inteligent de les zones clasiques de transit i cobertura de la infanteria aliada i posa els IEDs en carreteres, entrades de edificis, murs, mesquites i al voltant de cases.

Quan la insurgencia o la guerrilla perdi un poble, aleatoriament pot montar una mini-base propera i efectuarà un contraatac per tractar de recuperar la població.

Hi han convois de vehicles enemics movent-se per la zona. La inteligencia ens proporcionara el punt de sortida, mig i de arribada de cada convoi conegut.

Els liders de equip poden cridar suport aeri proper (CAS) en forma de A-10 o Apache. També tenen Medevac i helicopter taxi.

El medevac, al aterrar, esperara en terra fins que els jugadors vius que no puguin caminar en un radi de 100 metres del helicopter s'arroseguin fins al helicopter. El medevac els portara directament al heliport al costat del hospital a on hi ha un metge IA (que la veritat sigui dita es un cabró, a vegades et fa cas i a vegades no... :çboix: ).

Els liders poden anar a la oficina de personal i allistar personal adicional (IA) per el seu grup.

Els liders, quan porten la radio 117 poden demanar vehicles, caixes de munició, avions, recolçament, armes i fortificacions per ser lliurades a la seva posició en el camp de batalla. Aquest material esta disponible en funció de un barem de credits. Quan el lider esgota el credit, no hi ha mes suport. El material pot ser lliurat per paracaigudes, transport aeri o convoi de carretera en funcio de la naturalessa de la petició i la posició del lider en el mapa.

Vida animal. S'ha habilitat un modul complert de vida animal: vaques, xais, conills, gossos (atenció! alguns son rabiosos i mosseguen quan ataquen) . Els ramats de bestiar estan habitualment protegits per un pastor que porta un AK 47 ( no es te de confondre amb un insurgent!!!!).

Matar població civil innocent accelera la aparició de cel·les terroristes, IEDs, cotxes bomba, i terroristes suïcides que esperaran al pas de una patrulla o un vehicle per convertir-se en màrtir. Els civils es mouen en una rutina de vida artificial amb mercats, autobussos, gent que va d'amunt cap a avall i ambulancies civils que vindran en asistencia de qualsevol ferit civil.

S'ha habilitat el Modul AEG que controla la xarxa electrica de les poblacions civils. Ara destruir un transformador deixarà tota una zona a fosques.

Ademes dels scripts de collita propia.

Loadouts personalitzats per vehicles i helicopters
Helicopter taxi
Tripulacions IA en aeronaus
helipads iluminats
Mastil per teletransport Halo.

Aquesta nit, per qui vulgui... podem fer una proba.... si hi ha server, es clar. ç:D
 

Diplock

Miquelet
Community Manager
23 Juliol 2012
818
3
18
#16
Realment és impressionant tot això :shock: Ahir no vaig poder-me connectar i avui no sé si podré. Si algun dia tens un mati lliure diga'm-ho ja que jo sempre els tinc lliures i podem fer proves.