Informació Monogràfic MEU

SilverArrow

Administrator
Membre del personal
Personal Arma
Community Manager
6 Novembre 2014
1,882
86
48
#1
usmc.png

USMC Marine Expeditionary Unit


CONCEPTES BÀSICS Argot Militar Bàsic, Marine

Què és un MEU?

És una unitat expedicionària de Marines (en anglès: Marines Expeditionary Unit).

Una unitat expedicionària és aquella que és enviada en una expedició (viatge) lluny de casa, on desenvoluparà les seves activitats de forma autònoma.

Els MEUs dediquen 9 mesos a preparar-se per cada desplegament a EUA i desprès es despleguen per períodes de 6 mesos en diferents zones del planeta (en tot moment hi ha 3 MEUs en actiu). Els MEU 11, 13 i 15 es despleguen al Pacífic, Índic i Golf Pèrsic. Els MEU 22, 24 i 26 es despleguen a la zona de l’Atlàntic i Mediterrani. Finalment el MEU 31 està sempre desplegat a Japó.

Durant el seu desplegament fan exercicis tant a alta mar com a països amics. Si sorgís una emergència a la seva zona d’operacions són enviats cap allà. Un MEU està preparat per fer front a petites missions de combat, missions anti-pirateria, auxili en catàstrofes naturals, recuperació de personal aeri caigut, presa de ports i/o aeroports, evacuació de civils i operacions d’estabilitat.



Com està organitzat un MEU?

Un MEU està composat per 4 elements (total uns 2500 homes):
- Element de Comandament.
- Element de terra (un batalló d’infanteria reforçat)
- Element d’Aire (un esquadró de VTOL V-22 reforçat amb mig esquadró de F-35 o Harrier, i pocs AH-1 i UH-1).
- Element Logistic (un batalló de logística)


Dins de l'element de comandament d'un MEU hi ha sempre un o dos escamots -grup de 20-50 homes- de Force Recon. Fa d'ulls i orelles del comandant del MEU.

Els MEUs tenen una petita força d'alta disponibilitat -preparats 24/7- que es diu All-Domain Recon Detachment (l’antiga Maritime Raid Force o MRF). Aquests s'ocupen de la majoria de missions petites del MEU i d'aquelles que requereixint personal molt especialitzat. El ADRD té tres elements: element d'assalt (dos escamot de Force Recon), element de seguretat (escamot Recon) i element de suport (escamot d'infanteria).

Aquí teniu una imatge que mostra de manera aproximada tots els vehicles d’un MEU més els vaixells que els transporten.
Actualització (20/01/22). Des de mitjans de 2021 ja no hi ha tancs dins dels Marines americans (i per tant dels MEU).




Si us heu quedat amb ganes de saber més, aquí teniu un llibre oficial dels Marines que ho explica tot (en anglès, ofc):
http://www.marines.mil/Portals/59/Amphi ... erview.pdf


Bibliografia Recomanada

Clancy, T. (1996) Marine: A Guided Tour of a Marine Expeditionary Unit
Berkley: Berkley Trade PBK 
ISBN-13 978-0425154540