Mod Mod d'etiquets com a punt

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
No és nou, fa anys que hi han varis mods així sembla, però jo ho he vist avui. Tots sabem que és molt difícil al DCS detectar els contactes a l'aire, molt més difícil que a la realitat. Aquest mod intenta solucionar en part això amb l'ús del sistema d'etiquetes modificat.
En comptes de les etiquetes normals de colors, que et diu el tipus d'aeronau i la distancia, aquest mod fa que l'etiqueta sigui d'un gris difuminat, i només és un punt "." al mig del contacte. L'etiqueta apareix a partir de certa distancia i desapareix a partir d'un màxim.

Personalment ho he provat i encara no estic segur si es nota el canvi o no, perque a mi no m'ho sembla, però hauré de fer més proves.

El mod el podeu baixar aquí:
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p= ... stcount=10

Però hi han altres versions al seus fòrums. Compte que hi han versions antigues que fan servir el sistema antic d'etiquetes, i per tant no se si funcionarien a la versió actual del DCS.
 
Last edited:

Atunero

Miquelet
Personal Arma
19 Maig 2016
997
91
28
#3
Jo passo d'aixo, es com el HUD aquell de l'ArmA. Fals. En la vida real, els pilots solen tenir la vista acostumada i solen captar molts mes detalls que els d'una persona normal, per tant jo trobo realista que no sigui fàcil detectar les aeronaus a simple vista.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5
Atunero said:
Jo passo d'aixo, es com el HUD aquell de l'ArmA. Fals. En la vida real, els pilots solen tenir la vista acostumada i solen captar molts mes detalls que els d'una persona normal, per tant jo trobo realista que no sigui fàcil detectar les aeronaus a simple vista.
En realitat no te res a veure a tenir la vista acostumada. A la vida real no tens les limitacions d'un monitor. És ha dir ni tens resolucions limitades, ni veus les coses a mides molts més petites, com passa a un monitor.
A la vida real el pilots poden veure fàcilment un aparell a 12 NM, i fin i tot el poden detectar a 15 NM, però al DCS, degut a les limitacions dels monitors i els grafics, els contactes amb prou feina els detectes a 5 NM i quan estàs a combat proper donant voltes costa molt seguir-los, res a veure amb la realitat.
El mod intenta suplir d'una manera artificial les carències que comento. El resultat de moment no és el millor, però el funcionament normal del DCS tampoc és el correcte.

Divadov said:
A les etiquetes normals, tambè passa això.
Això és perque el mod el que fa és modificar les etiquetes normals perque només mostrin un punt en gris.
 

Atunero

Miquelet
Personal Arma
19 Maig 2016
997
91
28
#6
Cert Viper que les limitacions de gràfics i resolucions hi fan molt, però d'aqui a posar una etiqueta de text 3D em sembla exagerat. Això que comenteu de que es veuen a traves del cockpit es lo normal, doncs el text es renderitzat per sobre del joc. Fer que s'ocultés al sortir de la vista del pilot es podria fer i no crec que fos gaire dificil, el que se m'acut es que el propi render el joc detectés quan un avió deixa d'estar a la vista i et desactives l'etiqueta. Ara bé, també se m'acut una manera amb script tot i que no se si seria possible amb lo que porta el DCS per defecte. Però si hi hagues una funció tipus worldToScreen i screenToWorld es podria delimitar la zona visible de la pantalla segons l'angle de visió, tot i que això comportaria extreure moltes dades i cada avió seria diferent, una feina molt complicada pero no impossible.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#7
Atunero said:
Cert Viper que les limitacions de gràfics i resolucions hi fan molt, però d'aqui a posar una etiqueta de text 3D em sembla exagerat...
En realitat no. Jo també al sentir etiquetes vaig pensar el mateix. Però si veiessis com funciona veuries que no és el que sembla.
No és una etiqueta blava o vermella gran amb dades sobre el contacte. És un punt de text, de color gris, al centre de massa del contacte.



A l'esquerra sense etiquetes, i a la dreta amb el mod d'etiquetes.

Ja et dic, per mi és massa igual, i amb prou feina fa la seva feina, per això ho estic mirant de retocar.

Al IL2 passava una cosa similar. Sense AA (antialiasing) els contactes és veuen des de molt lluny, però amb ell, la detecció visual queia radicalment, fins al punt que normalment volàvem sense AA.
En aviació, la detecció visual és clau, i al DCS des de sempre això ha sigut un problema.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#8
Al final retocant el mod l'he deixat molt bé. El nivell de realisme millora molt en quan a veure els contactes. Però te un problema que no m'agrada gens. Si tens els contactes darrera dels núvols, o hi ha molta boira, els veus igualment, ja que els punts són etiquetes. Si no fos per això, el mod estaria genial. Així que no el faré servir, tot i que és una llastima.
 

Atunero

Miquelet
Personal Arma
19 Maig 2016
997
91
28
#9
Esque aixo es complicat, jo crec que es un tema de modificar el render, perque si ho anem a fer amb text 3D tot seran problemes, s'han de fotre un fotimer de raycasts i screenToWorld que no ens ho acabem. De moment no ficaria res que pugui malmetre el realisme.