F/A-18C Missió: ATAC A BASE 10.4.20 22:00h

Wotan

Miquelet
Personal DCS
25 Octubre 2010
588
51
28
Catalunya
#1



REQUISITS
DCS World + AV-8B N/A, F/A-18C
Versió 2.5 "Estable"
Mapa Golf Pèrsic
SRS

SITUACIÓ

Durant la guerra del Golf, una de les principals tasques, va ser la d’aniquilar la força aèria de Saddam. Tot i que la resistència aèria va ser molt puntual, en aquesta missió intentarem simular com eren els atacs de la coalició aliada contra les bases aèries enemigues.

Normalment, consistien en dos “Package” que convergien sobre l’objectiu des de dos rumbs diferents i al mateix moment.
Package 1 : Strike Force. Format per avions amb tasca SEAD, avions de guerra electrònica (EA-6 Prowler) i els bombarders.
Package 2: Deception Force (engany) cobertura addicional, amb avions SEAD i bombarders.



Les rutes dels dos grups son inverses. La ruta INGRESS d’un, és la ruta EGRESS de l’altre.

Aquí teniu la tàctica utilitzada pels Harrier en el bombardament de l’enemic durant la guerra del Golf. Recomanable utilitzar-la fons que els Harriers no completin la seva tasca.



MAPA INCURSIÓ




INSTRUCCIONS GENERALS

Foto satèl·lit de la base enemiga (Shiraz) amb els possibles objectius STRIKE 1/ Harrier:



Foto satèl·lit de la base enemiga amb els possibles objectius STRIKE 2 (Dipòsits de munició-combustible):



Ruta de STRIKE1



Ruta de STRIKE2



Ruta de Harrier



Organització dels grups:

Focus:
Tasca:
AWACS
Avió: E-2D
Freqüència: 251 Mhz
25000 ft

Escorta:
Springfield 1x F/A-18C


ARCO:
Tasca:
TANKER
Avió: KC-135 MPRS
Freqüència: 253 Mhz
TACAN: 1X
23000 ft

Escorta:
Enfield 1x M2000C França


SHELL:
Tasca:
TANKER
Avió: KC-130
Freqüència: 255 Mhz
TACAN: 3X
23000 ft

Escorta:
Pontiac 1x M2000C França



CARRIERS:

Stennis
Freq: 128.500 Mhz
TACAN 9X STN
ILCS canal 15
Rumb 81º 12 Kts

Saratoga
Freq: 127.500 Mhz
TACAN 10X STG
ILCS canal 17
Rumb 81º 12 Kts


Carl Vinson
Freq: 129.500 Mhz
TACAN 7X CVN
ILCS canal 13
Rumb 81º 12 Kts

Tarawa
Freq: 131.500 Mhz
TACAN 14X TRW
Rumb 81º 12 Kts

ALT:

Lars AirBase
Freq: 127.350 Mhz
PISTES: 09/27
ILS 111.50 Mhz 90º
ELEV: 2635 ft


PACKAGE 1

Format per els avions SEAD i la força d’atac principal STRIKE 1
Els objectius de STRIKE 1 son els avions situats a les zones d’aparcament.

Uzi (IA) Saratoga
Missió: SEAD
- 4 x F/A-18C
Freq: 251 Mhz

Dodge (STRIKE1)
Missió: Strike
- 4 x F/A-18C

AIM-7M x2
AIM-9L x2
MK-83 x4
FuelTank x3

Freq: COMM1 Canal 1: 305 Mhz Package 1
Canal 2: 251 Mhz AWACS
Canal 3: 253 Mhz ARCO
Canal 4: 129.5 Mhz Carl Vinson

COMM2 Canal 1: 309 Mhz Package 2
Canal 2: 255 Mhz SHELL
Canal 3: 127.35 Mhz LARS AB


PACKAGE 2 (Deception Force)

Formada per la força secundària d’atac, els Harrier SEAD i una escorta.
Els objectius de STRIKE son els dipòsits de munició i combustible de la base aèria.
Els objectius de HARRIER son les defenses AAA i SAM de curt abast.

Ford (STRIKE2) Stennis
Missió: Strike
- 4 x F/A-18C

AIM-7M x2
AIM-9L x2
MK-83 x4
FuelTank x3

Freq: COMM1 Canal 1: 309 Mhz Package 2
Canal 2: 251 Mhz AWACS
Canal 3: 253 Mhz ARCO
Canal 4: 128.5 Mhz Stennis

COMM2 Canal 1: 305 Mhz Package 1
Canal 2: 255 Mhz SHELL
Canal 3: 127.35 Mhz LARS AB

Colt (HARRIER) Tarawa
Missió: SEAD
- 3 x AV-8B N/A

AGM-65G x2
AGM-122 x2
LAU-3 19 FFAR MK1 HE
GAU-12 GUN POD
AN/ALQ-28 LITENING

Freq: COMM1 Canal 1: 309 Mhz Package 2
Canal 2: 251 Mhz AWACS
Canal 3: 253 Mhz ARCO
Canal 4: 131.5 Mhz Tarawa

COMM2 Canal 1: 305 Mhz Package 1
Canal 2: 255 Mhz SHELL
Canal 3: 127.35 Mhz LARS AB

Escorta:
Chevy 2x F-16C Bl 52d


WAIPOINTS:



Waipoints per als diferents grups. Tots els grups han d'estar al WP3 (FENCE IN) a les 07:25:00, per poder iniciar l'atac de forma conjunta.

:volador:
 
Last edited:

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#2
Hola,

Vodria saber si en aquest missió no s'accepen en l'acció principal altres avions diferents -històricament companys de combat- que el Harrier i el F/A-18C.
 

Wotan

Miquelet
Personal DCS
25 Octubre 2010
588
51
28
Catalunya
#3
Bones Josep,
Tens molta raó, hi han molts altres avions que es poden incloure. Però aquesta missió l'he fet pensant amb els dos avions que a partir d'ara son els "oficials" dins l'esquadró. En properes missions no es descarta que apareguin Tomcats, Warthogs, etc...


Salutacions

Wotan

:çsi:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#4
AFTER ACTION REPORT (AAR)

La missió va anar molt bé, però vull centrar-me més en les coses a millorar.
Ens va faltar aclarir el temes de freqüències de comunicació al briefing i que fer si fallaven.
Un cop Dodge12 i Dodge11 estavem RTO vam esperar a catapulta l'RTO de Ford1 i Colt1, però no ho van comunicar. Aquí van fallar dues coses. Per una banda al briefing no es va establir horari de sortida. Recordeu la lliçó del Rolex, hem d'establir els temps de la missió. Sabent l'hora de sortida dels vols, no cal esperar confirmació de RTO d'altres vols. Però es que a més de no establir hora, Ford1 i Colt1 no van notificar RTO ni enlairament, el que va fer que Dodge1 sortís més tard.
Ja a l'aire, Dodge11 va tenir problemes de comunicació amb Dodge 12, ja que aquest se li desconnectava tota l'estona el SRS, el que va retardar encara més el vol.
Un cop sobre punt d'atac WP4 Dodge1 va retardar l'atac mantenint-se en posició de suport ja que va entendre que Dodge2 passava a l'atac. Un cop aclarir la situació Dodge1 va entrar a l'atac fent dues passades d'Oest a East. Dodge11 va llançar bombes que van impactar als objectius, però em sembla que no van esclatar. Va ser quan vaig fer una segona passada a canó.
Llavors vam passar a posició de suport perque Ford1 fes el seu atac. Vam detectar dos F5 al NE i els vam interceptar. Els dos AIM7 de Dodge11 van fallar estranyament, i en l'encreuament amb l'F5 el va perdre de vista. Dodge12 va causar baixa per l'altre F5. Dodge11 va entrar en Bingo i va fer RTB. De camí al carrier es va topar amb un F5 a la seva esquerra a pocs metres, que va tornar a perdre de vista.
Dodge11 va estimar que arribaria amb poc combustible al carrier, i va decidir fer refueling. Només va carregar 4000 per no anar massa pesat a l'hora d'aterrar.
Per algun motiu el TACAN del Carl Vinson no funcionava però el va poder trobar.
Dodge11 va fer circuit i va fer un bon aproximament, però al final va baixar massa el morro i va colisionar contra popa.
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#5
Wotan: "Que hi hagin altres aparells a les missions no s'ha pas descartat (sempre que siguin adients pel context de la missió), però òbviament els esquadrons oficials tindràn prioritat."

Veure ultim post a: http://www.cavallersdelcel.cat/foru...ts-pel-nou-staff-del-grup-dcs.6084/post-43293

Volia demanar entrar amb un F16. Ahir ningú em va respondre al meu post abans de la missió, pel que va quedar clar que no podia entrar a la mateixa si no volava amb el Harrier o el F/A-18C. Des de fa uns 10 anys que estic a cavallers mai m'havia pasat ser exclòs d'una missió. Mai he demanat res. Sempre he intentat col·laborar i generar bon ambient. Però davant exclusions, decisions que no segueixen l'acordat en reunions, cal parlar-ne.

Faré una proposta per intentar una sortida a la situació. On la faig? Al forum? En una reunió? En parlo amb algú de l'staff? Ho parlo amb en Viper?
 
Last edited:

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#6
Ningú t'ha exclòs de cap missió Josep. La missió ja estava editada i preparada pels mòduls que s'havien posat. Modificar missions a ultima hora sense poder fer proves provoca a vegades errors a les missions, i ja que s'ha currat la missió l'editor, millor volar-la evitant que falli. Tant mateix, la missió no estava pensada per volar F-16C, només Hornet i Harrier, que recordem són els dos mòduls oficials del grup DCS. Aquí no hi han moduls a la carta.

La manera de fer que s'està seguint és l'acordada a les reunions, una altre cosa es que s'hagi pogut entendre malament alguna cosa i això et crei aquesta idea.
Aquesta es la línia que s'ha agafat per passar a fer vols més realistes i complexos, prioritzar la qualitat a la quantitat.