Mig3 de HobbyBoss a 1/72

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#1
Us poso fotos d'una maqueta que estic fent. Es tracta d'un Mig3 de la marca HobbyBoss a escala 1/72. És d'una sèrie de kits que en diuen Easy Assembly que són molt barats, porten poques peces i fàcils de muntar. Ideals per fer proves.

Els encaixos son regulars però no és del pitjor que he vist. Si ho volem deixar bé caldrà fer una mica de treball de "massilla" i llima.

Això que veieu són 6 peces: el fuselatge, les ales, els dos alerons de darrere, radiador ventral i la part inferior del morro. En poca estona està muntat.
La part que està pintada en metalitzat és per poder desgastar posteriorment la pintura de camuflatge i que es vegi el metall, com si l'avió portés bastanta guerra i la pintura estigués desgastada.



 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#2
Segueixo amb el rus. Una de les idees que tenia al comprar aquesta maqueta era provar la tècnica de la laca. Aquesta tècnica consisteix en fer una capa de color base. Normalment el color de la imprimació de l'aparell o metall. Després posar laca pels cabells i finalment pinta a sobre el color del camuflatge. La laca dels cabells marxa amb aigua. Per tant si mullem la capa de sobre i la rasquem una mica hauria de sortir el color de sota i donar la sensació que la pintura s'ha desgastat. Veurem com surt.

De moment he pintat la panxa de l'avió amb color blau cel.



L'oficina també l'he pintat del mateix color amb els pocs detalls que venen. Amb làmina de plàstic he tallat un tros i fet uns forats per simular el panell d'instruments. És una prova per veure com queda, tampoc es veurà massa.





El pròxim pas serà aplicar una mica de pinzell sec a la cabina amb color metall per simular desgastos i una passada amb pintura a l'oli molt dissolta per embrutar una mica i marcar els detalls.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#3
He tingut bastants problemes per encaixar la part frontal de la cabina. De fet és més petita del que toca i hi ha espais que ha calgut omplir amb massilla. La massilla que he fet servir és una que no havia fet servir abans i no m'ha anat massa bé. Sóc conscient que es notarà al final però amb aquest tipus de massilla no se deixar-ho millor.

Enmascarat i primera capa de pintura del camuflatge.





 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#5
Kopant said:
Noi estas fet un artista! Js tinc ganes de veure el resultat final! ;)
Gràcies company.

Això és una cosa que no he fet mai. Tapar amb xurros de blu-tack i cinta d'enmascarar les zones que no vull pintar. El que queda destapat quedarà negre.



 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Fotos després de treure l'enmascarat. En alguns punts va saltar la pintura i em va saltar la part de darrere del cockpit ja que l'enganxo amb cola blanca que no és massa forta.
Hi ha dues pelades de pintura importants al latera i a sota.



 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#7
Després de treure l'enmascarat toca tornar a pinta les zones que ha marxat la pintura, menys les dues més grosses que les pinto en metalitzat per simular pelades de pintura.

També he provat de fer la tècnica de la laca. Passant aigua i un pinzell per les zones on al principi hi vaig aplicar laca la pintura es pela donant un efecte prou realista. La tècnica és bona i només cal buscar la manera que la distribució de les pelades de pintura sigui creïble. Per ser el primer cop no n'estic descontent.



 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#11
Gosdatura said:
Impressionat!! :çsi:
El detall dels xurros m'ha cridat molt l'atenció, segurament perquè no soc cap entès en la matèria.
Ajuden a crear una canvi de colors un pel més difuminat que si s'enganxés la cinta directament a sobre.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#12
Fa molts dies que no posava novetats. Les ultimes van ser donar una capa de barnís brillant i enganxar les "calques". Les lletres blanques no venien amb l'avió i me les van fer expressament. Tal com esta no és acurat històricament ja que l'avió que portava aquestes lletres portava un camuflatge semblant a aquest però no ben bé, i l'avió que es feia segons la caixa no portava aquestes lletres, però vaig veure una foto d'un Mig-3 amb aquestes lletres i vaig decidir afegir-les. Trobo que li dóna un toc molt ruski.



 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#13
Hola companys, fa molt temps que no poso novetats de l'ocell aquest. Docs bé, ja està acabat! çXD

Us deixo unes fotos: