La Catalunya independent necessitarà un exèrcit propi?

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#3
Tot i que m'agrada molt la simulació i l'historia militar no veig la necessitat de que Catalunya tingui un exercit propi. Hi ha paisos com Islàndia que no tenen exercit propi i que es beneficien dels pactes que tenen amb els americans i amb la NATO.

Llistat dels paisos que no tenen exercit propi, article de la wikipedia

Aquest document està orientat a la defensa naval. Potser es podria redirigir el pressupost militar al cos de forces de l'estat (Mossos i Bombers entre d'altres).

Apa, suposo que això obre debat ç;)
 
31 Març 2012
83
0
6
Catalunya
#4
Entre el 1600 i 1700 potser també hi havia gent que pensà que no era necessari un cos armat ben format , que el teníem, i menys encara en la defensa de la totalitat del país ( se suposava que també podíem protegir-ho tot, i veiem què va passar no tant per el nostre propi exèrcit sinó per no preveure totes les possibilitats i successos potser). Amb això vull dir que en el nostre cas no és una cosa que es pugui deixar de banda. Que normalment tendim a pensar en present i mai se sap quan les coses poden anar maldades en un present, futur próxim o llunyà.

Un país fort amb un exèrcit propi d'autodefensa és necessari i més en el nostre cas, la història així ens ho ha ensenyat i no valen excuses de si aquell té o no té. Cada cas és molt diferent i el nostre cas és dels més clars. La història ens ha ensenyat que no podem confiar en ningú més que nosaltres mateixos, per això és un assumpte tant important
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5
Fixat ZeroQ que a l'enllaç que has posat, tots son micro estats, fins i tot Islàndia nomes te 325.000 habitants.
Nosaltres som uns 7 milions (sense comptar la resta de Països Catalans), una de les potencies econòmiques mes importants d'Europa (la quarta de fet), tenim el port mes important de la mediterrània. I tenim al costat Espanya i França, dos països imperialistes que sempre han mirat de sotmetre Catalunya.

Per mi la qüestió es molt fàcil, mes val tenir un condó i no necessitar-ho, que necessitar un condó i no tenir-ho.

Si no tenim exercit, haurem de deixar la nostre defensa en mans d'altres. En qui? per ser membre de l'OTAN cal aportar un exercit, si no no pots entrar. A mes que molta gent esta en contra de l'OTAN. En mans d'Europa? ens posaran els dos exercits mes propers per defensar-nos, l'Espanyol i el Francès. Ho sento jo no confio en la persona que m'ha violat perque defensi la meva integritat física.
EEUU? Perque Amèrica ens protegeixi, que no en tinc cap interes, caldrà donar alguna cosa, i normalment vol dir bases Americanes a terreny Català, tot un objectiu per els dolents.

Qui penseu realment que s'esforçara mes en defensar un país, la gent del propi país, o gent de fora que no en te cap interes mes que seguir les ordres del superiors?
Ja també defenso la no violència, ja m'agradaria que no hi haguessin guerres al mon, però això per mi no te res a veure amb no haver exercits al mon. Sempre que algú pugui donar un cop de puny, un altre podrà sofrir si no es defensa.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#7
Perque volem un exercit pagat amb els nostres impostos? I qui el formarà aquest exercit? Creieu que realment seran Catalans? El que dic es que es subcontracti per abaratir costos [emoji12] per evitar el cost fix i pasar a un cost variable per quan realment sigui necessari.

Soc partidari de desmantellar tots els exercits del mon [emoji12], es com les armes tart o d'hora acaben fent mal a algú

I que hem dieu de Costa Rica.

(Es per ficar una mica de canya que està la tarda aburrida mirant documentació de projecte jeje)
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#8
Clar, perque aquí cap es queixa de les empreses subcontractades quan demanem productes o serveis no? ç:D
Els Catalans tenim la mateixa capacitat bèl·lica que qualsevol altre país, nosaltres també tenim un passat guerrer, i molt bo per cert, després vam perdre i ja es va esguerrar tot.

Això de desmantellar tots els exercits està molt be, però es una utopia, potser en un futur molt llunya existira quelcom aixi, però ara mateix això no es viable. Jo no penso ser el que vagi als Talibans, a Laos, a Corea del Nord, etc... a dir-lis que desmuntin els exercits i destrueixin les armes, ara encantat de pagar-te el bitllet d'anada (t'ho pagaré amb bons pensaments, perque de diners difícil ho veig), tranquil que el de tornada no et caldrà ç;)
 

Diplock

Miquelet
Community Manager
23 Juliol 2012
818
3
18
#9
Jo crec que no ens podem comparar amb Islàndia ja que estratègicament des de que va finalitzar la guerra freda la seva situació té importància zero. Exèrcit = sobirania, si no en tenim ens haurà de defensar un altre i mai serem realment independents. Jo no vull dependre de ningú per res. Ara bé un exèrcit del SXXI segurament no necessitarà una estructura tan gran com els exèrcits clàssics i caldria invertir molt en tecnologia.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#11
Viper said:
Fixat ZeroQ que a l'enllaç que has posat, tots son micro estats, fins i tot Islàndia nomes te 325.000 habitants.
Nosaltres som uns 7 milions (sense comptar la resta de Països Catalans), una de les potencies econòmiques mes importants d'Europa (la quarta de fet), tenim el port mes important de la mediterrània. I tenim al costat Espanya i França, dos països imperialistes que sempre han mirat de sotmetre Catalunya.
...
Costa Rica 4,8 mil·lions d'habitants, no crec que es pugui considerar com a micro país, tot i que nosaltres tenim un xic més d'habitats ç;)

Viper said:
Per mi la qüestió es molt fàcil, mes val tenir un condó i no necessitar-ho, que necessitar un condó i no tenir-ho.
Des del meu punt de vista l'exercit no es el condó, el la pildora del dia després. Quan l'exercit ha d'intervenir es perquè tots els altres mecanismes han fracassat. Per mi son aquests mecanismes es que s'ha de potenciar.

Blaucel said:
Entre el 1600 i 1700 potser també hi havia gent que pensà que no era necessari un cos armat ben format , que el teníem, i menys encara en la defensa de la totalitat del país
Al 1700 teníem moltes altres necessitats i mancances que ara no tenim. M'agradaria pensar que des del 1700 la civilització ha evolucionat una mica. De fet encara no hem tallat el cap a cap polític i mira que jo en tinc ganes çXD

Diplock said:
Jo no vull dependre de ningú per res. Ara bé un exèrcit del SXXI segurament no necessitarà una estructura tan gran com els exèrcits clàssics i caldria invertir molt en tecnologia
La guerra del SXXI es més electrònica i química que un altre cosa però crec que encara avui en dia, els exercits es dimensionen pensant en escenaris de guerra com ara un pitjor cas (ex: Espanya desembarca les seves tropes a Catalunya). Quantes tropes efectives es necessiten per fer front a aquest atac. Pot l'exercit d'un país d'uns 7 mil·lions d'habitants guanya una guerra contra un pais d'uns 39 mil·lions d'habitats ? No he se però ho veig complicat només en xifres econòmiques, destina 1 € de cada habitant al pressupost militar (per dir alguna :çboix: ) i 7 mil·lions vs 39 mil·lions estar clar que el rati es desfavorable si més no. Llavors que faríem una cosa a mitges, un exercit petit per si ens vol atacar Grecia (11 mil·lions d'habitants).

Per sort tenim el cos d'èlit 1RA :çvic:

PD: Com m'agrada picar-vos jejejej :çcerv: :çcerv:
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#12
Del llistat Costa Rica es l'únic que te mes d'un milió d'habitants.

Des del meu punt de vista l'exercit no es el condó, el la pildora del dia després. Quan l'exercit ha d'intervenir es perquè tots els altres mecanismes han fracassat. Per mi son aquests mecanismes es que s'ha de potenciar.
Llavors em dones la raó, admets que els altres mecanismes poden fallar, per mes be que es facin, i per tant serà llavors l'exercit l'ultim recurs, ergo cal un.
En tot cas el teu plantejament es erroni, avui dia els exercits serveixen encara com a mesura de dissuasió. Que tens mes por, entrar a una casa amb un gos guàrdia, personal de seguretat, armes, i un sistema d'alarma, o a una casa sense res d'això?

Pot l'exercit d'un país d'uns 7 mil·lions d'habitants guanya una guerra contra un pais d'uns 39 mil·lions d'habitats?
La historia n'està plena de coses aixi, per exemple Grècia contra Pèrsia.

La sobirania d'un país recau en la capacitat per defensar el país, l'us de la força sempre es una possibilitat que s'ha de tenir en compte, si sofrim atacs, i no podem defensar-nos, com podem pretendre ser un país?.

Es una d'aquelles coses en que mai em convencereu ç;)
 
29 Abril 2013
194
0
0
L'Escala
#13
Està clar que en un món civilitzat no tindria ni cap ni peus. Però de civilitzat aquest món no te res, continua imperant la llei de la selva. El dia a dia ens ho demostra.