Informació Estructura de vols i tipus de missions

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Com que preguntavau pels tipus de missions que hi han, us poso això sobre estructures adaptat d'un fil meu del Falcon, i els tipus de missions també.

ESTRUCTURA DE VOL

Una parella fan un element, un o dos elements fan un vol, varis vols fan un paquet.

Es fàcil d'entendre, però pose-m'ho en un context per entendre millor com funciona. Diguem que hi ha una missió que es bombardejar una fabrica d'armes enemigues. Aquest missió te diferents vols, un per atacar la fabrica, un per escortar els que han d'atacar la fabrica, un vol CAP per patrullar la zona cercant caces enemics, etc... Veiem en aquest context com funciona l'estructura.

[Paquet 1]
Vol 1 -
Strike: S'encarrega de bombardejar la fabrica enemiga d'armes.
Vol 2 - Escort: S'encarrega d'escortar el Vol 1.
Vol 3 - SEAD Strike: S'encarrega d'arribar abans que el Vol 1 i 2, per desactivar les defenses aèries.

[Paquet 2]
Vol 1
- BARCAP: S'encarrega d'arribar abans que el Paquet 1 per establir una barrera aèria contra caces enemics.
Vol 2 - Escort: S'encarrega d'escorta el Vol 1 perquè es pugui centrar en crear la barrera.

[Paquet 3]
Vol 1
- AWACS: Un avió que fa la funció de controlador avançat per manegar les operacions a la zona.
Vol 2 - HAVCAP: Fa d'escorta de l'avió AWACS.

Com veiem aquí, cada vol està englobat dintre d'un paquet, es a dir, els vols que tenen una missió comuna, es fiquen dintre d'un mateix paquet. Si examinem el Vol 1, per exemple, veiem com es.

[Vol 1 - Strike: Son 4 A-10C]
Element 1
- Senglar 11 -
Kopant <-- Lider del primer element
- Senglar 12 - Rush <-- Wingman (punt)
Element 2
- Senglar 13 -
Buran <-- Lider del segon element (punt)
- Senglar 14 - Magnetar <-- Wingman (punt)

A l'hora de comunicar-nos, hem de fer servir VHF per comunicacions per dintre del nostre Vol, i UHF per comunicacions al nostre Paquet o a d'altres. Es a dir, coses com quant combustible ens queda, formacions, etc... es a dir que son només importants per el nostre Vol, es fa a VHF, i coses com quin objectiu estem atacant, quins contactes enemics he detectat, etc... es a dir coses importants per tot el paquet, o hem a UHF.

Comunicacions

Com que la documentació era per Falcon, potser per DCS poden variar coses. En les comunicacions, la distribució de canals van d'aquesta manera.

1 VHF - Flight 1
2 VHF - Flight 2
3 VHF - Flight 3
4 VHF - Flight 4
5 VHF - Flight 5

6 UHF - Package 1
7 UHF - Package 2
8 UHF - Package 3
9 UHF - Package 4
10 UHF - Package 5

11 UHF - From Package
12 UHF - Proximity
13 UHF - Guard
14 UHF - Broadcast
15 UHF - Tower

Del 1 al 5 a VHF com veieu son per vols.
Del 6 al 10 a UHF son per paquets.
13 UHF es el canal de guarda, es el canal d'emergència per si perdem per exemple comunicació amb els altres.
15 UHF es la torre de control

VHF sempre es manté al canal del Vol, i es UHF el que anem canviant si volem comunicar amb Torre, el Tanker (per abastiment en vol), Paquet.

ROLS DE MISSIÓ

Airlift - Transport aeri de subministraments a la base seleccionada.

Airmobile - Transport aeri de subministraments a altres punts (deixar anar la carrega amb paracaigudes per exemple).

BAI - Battlefield Air Interdiction. És una tasca de la Força Aèria en el marc de la missió d'AI (Air Interdiction). Els atacs AI duts a terme contra les forces terrestres hostils que no es troben en les proximitats de les forces amigues es refereix com la Battlefield Air Interdiction si les forces hostils podrien tenir un efecte a curt termini en el suport a l'operació o esquema de maniobra de les forces amigues. Es requereix una coordinació prèvia entre l'Exèrcit i la Força Aèria per a l'atac d'objectius BAI. BAI té un efecte directe o curt termini en les operacions de superfície.

BDA - Battle Damage Assessment. Es tracta d'avaluar els danys de l'objectiu després d'atacar, normalment amb bombes o coets. Ho pot fer avions, infanteria, satèl·lits, etc...

Tipus de missions CAP

AmbushCAP - Ambush Combat Air Patrol (CAP). És una tàctica utilitzada quan un vol d'avions opera en una àrea, generalment fora de la cobertura de radar (és a dir, oculta) de l'enemic, mentre que un altre vol d'avions tractarà d'atraure els avions enemics en el parany establert pel vol AmbushCAP.

CAP / Strike - Les aeronaus amb un rol CAP primari i un rol Strike secundari; aquests avions estan autoritzats a abandonar les municions de Strike i perseguir activament qualsevol avió enemic albirat, i no es limita a trobades defensives.

BARCAP - Barrier Combat Air Patrol, en termes de flota, es una missió entre un grup de batalla de portaavions i la direcció de la qual és més probable que vingui un atac enemic. També es refereix als avions de combat col·locat entre una força d'atac amiga i una àrea d'amenaça aèria esperarda també coneguda com una "pantalla MiG".

RESCAP - Rescue Combat Air Patrol, una força de combat, sovint procedent de les aeronaus ja a la zona, que s'utilitza per protegir el personal sobre el terreny (com a pilots abatuts) d'amenaces de terra, així com a CSAR "Combat Search and Rescue".

TARCAP - Target Combat Air Patrol. Una missió aire-aire que cobreix l'avió atacant sobre l'àrea objectiu (com un AC-130). A diferència d'un vol d'escorta, que vola per sobre de la zona de destinació, i després torna a la base, aquest vol arriba abans que l'avió d'atac i patrulla la zona, mentre que l'atac es dur a terme, i després se'n va.

Tipus de missions CAS

CAS - Close Air Support. Una missió aeria que proporciona suport de proximitat a les tropes de terra, generalment dirigida per un oficial d'enllaç d'aire i/o controlador d'aire avançat "FAC".

On Call CAS- Close Air Support, una missió per volar a la zona d'esperar fins a rebre una missió CAS.

Pre-plan CAS - Una missió CAS ja pre-planificada abans de sortir, on els objectius ja s'ha establert.


DCA - Defensive Counter Air, una missió aèria per defensar només un objecte especific (camp d'aviació, pont, etc). Una espècie d'aire a terra "HAVCAP".

DEAD - Denial of Enemy Air Defenses. No he trobat una definició clara, però pel context i perque estic fart de fer SEAD's, diria que es tracta d'eliminar amenaces antiaèries ja conegudes.

Escort - Escort friendly flight(s). Son missions d'escorta de qualsevol altres tipus de missions.

FAC - Forward Air Controller. Altres aeronaus també poden fer de controladors aeris avançats per guiar atacs d'altres aeronaus.

HAVCAP - High Asset Value Combat Air Patrol. Un vol per protegir avions tipus AWACS i JSTARS.

Interdiction - Missions que per interrompre els reforços a les forces terrestres enemigues prop de les línies del front.

OCA Strike - Offensive Counter Air Strike, atac a aeroports enemics, normalment a les pistes.

Recon - Reconnaissance, Una missió de reconeixement.

SEAD Escort - SEAD Escort for friendly flight(s). Un vol d'escorta d'una altre missió, on la tasca es eliminar les defenses antiaèries que es pugues trobar l'altre vol. o paquet. El SEAD Escort sol anar al davant de l'altre vol o paquet.

SEAD Strike - Suppression of Enemy Air Defenses. Es tracta de cercar i destruir o desactivar temporalment defenses antiaèries enemigues. Les missions SEAD solen ser vols que van per davant d'altres vols, per aplanar el camí.

Strike - Missions de bombardeig, tal qual.
 
Last edited:

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,902
99
48
#2
Viper said:
Strike - Missions de bombardeig, tal qual.
De fet no és del tot correcte.

Strike és el nom que és fa servir per els bombardeigos tàctics (una bateria d'artilleria, etc.), bomb per els estrategics (fabriques, edificis de govern, etc.).

Habitualment els que fan missions strike són caça-bombarders o avions d'atac (des d'un F-35 a un A-10). Mentres que les de bombardeig estratègic són generalment bombarders (B-1 Lancer, B-2, B-52, etc.). Però últimament la NATO fa barreges rares, una de les més divertides i eficaces és fer servir un B-1 com a C.A.S (basto però efectiu, ja que pot volar moltes hores i esta carregat fins als topes de bombes).