Dissabte 23 a les 22:00 - Episodi 4: Ace of Hearts

9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#21
Paperboy, no et mortifiquis innecesariament. Els consells que dona en Viper son tots molt bons i t'has d'esforçar per aplicar-los. Per la meva part, i parlant des-de el rol de lider de missió, em vaig sentir perfectament recolçat per el grup vermell ! Bona feina!. :çsi:

Per altre banda, la experiència de lideratge es com l'alé: sovint un no sap que fa olor a "dry skunk love" (amor de mofeta seca) i el pitjor es que ningú, ja sigui per educació o per evitar marrons, et diu quan et fa pudor la boca. D'aquesta forma es impossible adonar-se de problemes propis que es poden desenvolupar en habits que despres costa molt de treure. Jo sempre demano i agraeixo les crítiques, ja que sovint, es la única forma d'assabentar-se de coses en les que un pot actuar per corregir.les de cara al futur. Les crítiques no es deuen agafar com un atac personal, si no com una oportunitat de aprendre cosses que potser desconeixem de nosaltres mateixos i que ens obren les portes a millorar.

Dit aixó, deixo oberta la capsa dels trons i us demano que em digueu que canviaríeu del meu estil de lideratge! Que creieu que no faig be? O a on creieu que podria millorar?

 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#22
per la pròxima canviarem com funciona l'extracció mèdica per fer-ho tot molt més àgil i ràpid.
Efectivament, ha estat un pal quedar-nos sense metge mentres tornava al vaixell per curar als nostres homes.

Encara que aplaudeixo tenir la opció de fer venir un helicopter EVASAN per tenir un quirófan portatil al escenari, la veritat es que tenir el helicopter allá parat amb el motor en marxa mentres el metge cura a un parell de persones, es una invitació al desastre. Tots sabem com a la IA li atrau la soroll dels helicopters i com li encanta tirar-li un pepino si poden. Tenir un helicopter allà parat mentres duren les curacions no m'entusiasma, cada segon que passi a terra es un segon que estará mes a prop de que l'enemic s'infiltri per donar-nos un disgust i privarnos tant de metge com de helicopter en una espectacular bola de foc. En entorns de combat helicopters son per evacuar, no per tractar in "situ".

Per tant, proposo:

Habilitar un racó del LHD (podría ser una part de la sala de briefing o el minihangar de vehicles de coberta) com a dispensari "automatitzat", si voleu, per "eye candy" ja hi han scripts que inclouen, per ACE, un metge IA.

Entra el pacient a la zona medica, activa un trigger i un script l'inmobilitza durant un o dos minuts mentres el cura totalment. Sense necessitat d'un metge físic, ja sigui jugador o IA. D'aquesta forma encara es necessari fer una evacuació, pero el guariment es porta a lloc a on toca: al vaixell, i el millor de tot, el metge de esquadra pot continuar amb la seva feina sense abandonar el team i no cal tenir un iman de bales sorollos i gegant parat a la zona de combat mentres duren les curacions.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#23
paperboy said:
En aquest punt, vull afegir, que seria bó, si fos possible...que cada semana, algú diferent liderés un petit equip per poder veure totes aquestes coses que he parlat
Crec que no és mala idea canviar el lider d'element (aka 3-5 homes) cada setmana, sempre i quan la persona ho vulgui, però també estic d'acord amb el Viper en que s'ha de tenir una experiència i coneixaments minims abans de fer-ho (estic d'acord amb el Viper en quelcom, noooohhhh! el món explotarà!!! ç:D ).

Des del meu punt de vista, per aprendre a liderar bé cal un minim de coneixaments, experiència i sentit comú. Els dos primers bàsicament s'obtenen amb pràctica, pràctica i pràctica.

Sobre el lideratge, a diferencia del que diu el Viper (per fi, normalitat), liderar amb exemple és molt important, especialment en unitats d'elit. De fet és el primer concepte que t'ensenyarien a una classe de lideratge a qualsevol exèrcit occidental (a Rússia i Corea del Nord ho fan d'una altre manera...). A EUA la biblia de l'infanteria el US Army Ranger Handbook descriu principalment que el lideratge ha de ser "do as I do" (fes el que jo fagi).

Tot i que és cert també, que el principal rol d'un lider no és lluitar, sinó guiar els subordinats per tal de que aquests lluitin de forma eficient. Un bon lider ha de tenir sempre els seus homes en visual, assignar-los camps de foc, assegurar-se que estiguin ben coberts i el més important de tot ha de mantenir a tothom informat i comunicar comunicar i comunicar.

Com a recomanació personal, jo us diria que sempre tingueu una llibreteta i boli a mà, per apuntar qui és qui, rols, posicions, etc. A la vida real el 99% de soldats, no nomes els liders, porten una llibreteta i boli a la butxaca esquerra de l'uniforme.

Té aqui teniu un parell de fotos que acabo de fer dels manuals (les he fet amb el mòvil, ergo la qualitat no és la millor), però crec que us poden ajudar:

US Army Ranger Handbook


Manual de "El Peloton de Fusiles de Infantería de Marina" (perdoneu per el subrallat i la meva pesima caligrafia de quan tenia 20 anys, però ho guardo com a record)
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#24
Kronus said:
per la pròxima canviarem com funciona l'extracció mèdica per fer-ho tot molt més àgil i ràpid.
Encara que aplaudeixo tenir la opció de fer venir un helicopter EVASAN per tenir un quirófan portatil al escenari, la veritat es que tenir el helicopter allá parat amb el motor en marxa mentres el metge cura a un parell de persones, es una invitació al desastre.
De fet, tot i que el que proposes és interessant, des del meu punt de vista crec seria pitjor.

Assegurar el perimetre per un LZ per un MEDEVAC on un metge i un pacient és curin en menys d'un minut a terra. És des del meu punt de vista més segur i més eficient que haver de o mantenir el perimetre d'un LZ durant tota l'estona en la que l'helicopter extreu el pacient i fins que el torna (10 minuts?) o haver d'assegurar dos LZ (un per extracció i l'altre per inserció) en mig del combat; amb aquest segon sistema dobles la possibilitat que els enemics detectin els helicopters (ja que la IA detecta els helis o qualsevol vehicle més fàcil quan volen que quan estan amagats per obstacles / arbres).

La solució del MEDEVAC ha de ser nomès per casos extrems, on algú hagi quedat incapacitat de forma permanent i no podra seguir amb el ritme de la partida, provocant un retard important i anulant el seu equip. Per tant una mini-penalització de 5 minuts (entre que l'heli ve i marxa) és correcte. Tenir l'equip pendent durant 15-20 minuts em sembla excessiu.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#25
Respecte a agilitzar el tema desembarcar vehicles, la manera més ràpida si no es vol fer servir helicopters amb sling load, és com a la vida real fer servir plataformes de desembarc com els LCACs ( o fer servir vehicles anfibis).

Personalment a mi m'agrada el tema de l'sling load, ja que afegeix una part logistica.



Depen del Viper si vol afegir un LCAC (si algu el vol descarregar per provar-lo):

[youtube]wXjog4LGVf4[/youtube]

 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#26
SilverArrow said:
Sobre el lideratge, a diferencia del que diu el Viper (per fi, normalitat), liderar amb exemple és molt important, especialment en unitats d'elit. De fet és el primer concepte que t'ensenyarien a una classe de lideratge a qualsevol exèrcit occidental (a Rússia i Corea del Nord ho fan d'una altre manera...). A EUA la biblia de l'infanteria el US Army Ranger Handbook descriu principalment que el lideratge ha de ser "do as I do" (fes el que jo fagi).
El que diem els dos es compatible, jo no dic que un lider no pugui portar la iniciativa, però el que no ha de fer es fer-ho "tot" només per donar exemple.
Quan comento això, sempre poso el mateix exemple real. Jo en un altre grup on estava, on fèiem servir l'OFP, teníem un lider de grup dels que son grans jugadors, màxima puntuació, dominava totes les armes, es desenvolupava molt be en combat, etc... El problema, es que per exemple en una missió on érem uns 16 jugadors, ell va anar en tot moment al davant, quan vam detectar els enemics ens va manar cobrir des d'on estàvem mentre ell sol s'avançava i eliminava uns objectius, i va assaltar el sol el recinte enemics mentre nosaltres el cobríem des de fora. Si, la missió va ser un èxit, però de 16 jugadors només va jugar 1. Això es un pèssim lider, que no sols no aprofita el potencial del seu equip ni la potencia de foc, si no que els fa servir incorrectament, provocant situacions de risc innecessàries.

Quan jo em refereixo que un lider no ha de fer les coses per donar exemple, em refereixo a que no te cap sentit que si com a lider, tens 10 companys al teu càrrec, i un es ferit, vagis tu a agafar-lo, quan pots manar a un company que ho faci, mentre al mateix temps organitzes una evacuació aèria i ordenes una cobertura de foc, tens 10 tius que poden disparar, però el cap es només tu. Si sou 4 per netejar habitacions, la teva posició es la 3era, perque es una posició endarrerida que et permet avaluar millor la situació, i es una posició de menor risc, que evita que matin el lider, que es molt pitjor que matar a qualsevol altre soldat. Si sembla egoista, però molt mes practica, la guerra es així.
Donar exemple si, però amb cap, no simplement per quedar com l'heroi valent que es sacrifica pels seus soldats ç;)

Sobre el tema del metge. Quan es va introduir el sistema medic avançat, vam veure una gran oportunitat per motivar mes a la gent a cobrir-se i a combatre amb mes concentració. Ja que no existeix la mort real al simulador, el fet de poder acabar també molt incapacitat hauria de ser un al·licient mes per buscar l'efectivitat en combat, l'excel·lència. Introdueix a mes el factor castig, però sense arribar a la mort que es una putada al no poder continuar la partida.
Haver de perdre's part de la missió perque t'han ferit i has d'anar a fer una curació completa a base, es una motivació mes per evitar que et fereixin, i una manera de rolejar el castig de ser ferit o mort sense haver de desconnectar.
Ahir el problema va ser que no es va gestionar del tot be. No dic que es fes malament, però es podia haver fet millor. En part el problema es que no hem establert un protocol per aquests casos de incapacitat, i es va haver d'improvisar sobre la marxa, i es va fer el millor que es va poder.

Aquí hi han per tant algunes coses a considerar:

- No podem tenir un sistema que obligui al metge a abandonar la zona de combat per curar un company a base, de fet em sembla que no era pas necessari, em sembla, i que en Magnetar em corregeixi, els soldats normals es poden curar totalment sols a un edifici o vehicle habilitat com a hospital.
- L'extracció del pacient s'ha de gestionar amb mes coordinació. El pacient hauria d'estar al costat de la LZ abans de demanar l'aterratge, tots els pacients, i la zona assegurada. De tal manera que només sigui aterrar, carregar i marxar, menys de 1 o 2 minuts. Per tant no demanar l'aterratge fins que estigui tot llest. L'helicòpter ja adequarà la seva velocitat a la situació, i si cal pot donar voltes fins tenir llum verda.
- La missió del grup no es pot aturar si falta personal o metge, un cop l'helicòpter marxi, o fins i tot abans si es necessari, continuar amb la missió.
- Recordar que l'evacuació medica només es necessària en cas d'urgència. Si estàs molt ferit, però el metge et pot curar i estar operatiu pel combat (operatiu no vol dir perfecte), llavors no cal el MEDEVAC. Teniu tendència a voler estar perfectes abans de continuar, i no només no es pas necessari, si no que es contraproduent, la cura constant crea grups estàtics i pocs eficaços, ho he vist molts anys. Només cal estar llest per combatre, si teniu dolor, blaus, o per exemple pèrdues de sang petites, no es pas necessari la cura immediata. No només cal veure si sagneu, cal veure quin tipus de sagnat, si tens una avulsió severa, vol dir que et falta un dit, un braç o un tros de cara, això es una urgència. Però si teniu una rascadura lleu, això es com rascar-se una mica el genoll jugant al futbol de petit. No perque posi pèrdua de sang es una cosa greu, mireu quin tipus de ferida es.
Per saber mes, actiu teniu una guia dels tipus de ferides, no estar completament el dia, però quasi be.
viewtopic.php?f=39&t=4211

El tema de desembarcar vehicles, l'helicòpter es sens dubte el mètode mes ràpid i practic. Es relativament fàcil volar un helo en el mode normal (no l'avançat), es fàcil enganxar el vehicle, es molt ràpid en el moviment, i pot deixar la carrega en qualsevol lloc. Un LCAC seria molt mes lent (fent partides mes llargues), i ens limita a la costa exclusivament.
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#27
Viper said:
- No podem tenir un sistema que obligui al metge a abandonar la zona de combat per curar un company a base, de fet em sembla que no era pas necessari, em sembla, i que en Magnetar em corregeixi, els soldats normals es poden curar totalment sols a un edifici o vehicle habilitat com a hospital.
Depèn de com es configuri. Jo ho tinc configurat de que en vehicles mèdics et puguis curar bastant bé però només en hospitals puguis recuperar tota la salut.

Coincideixo en alguns dels punts que fas sobre el MEDEVAC: assegurar primer la zona i que només s'utilitzi per a casos d'emergència. Seguiria mantenint però el fet de que només en un hospital et puguis recuperar totalment (PAK) i que en els vehicles només puguis fer tractaments algo més avançats com el kit quirúrgic però sense arribar als extrems del PAK . Això només és la meva opinió i segueixo defensant el que sempre he dit: qui fa la partida mana!

Scripts automàtics que curin als jugadors, si i no. La idea d'entrada és bona però és algo que potser, i repeteixo potser, pot arribar a fer que sigui una comoditat i que rebaixi el nivell d'atenció (essencialment és com un respawn). Ho trobo relacionat amb el que comentaves de cobertura etc. i prefereixo que, en tot cas, sigui el metge qui ho faci (penalització a l'equip) i amb quantitat limitada de subministres.

Desembarcar vehicles: Totes les opciones em semblen bones però repeteixo: qui fa la partida mana!

Edit: Aquesta és la configuració que tinc a les meves partides:
  • Vehicles/Hospitals: kits quirúrgics - només metges.
  • Hospitals: PAK - només doctors (el metge a l'equip de comandancia)

Fins ara la opció de PAK no l'he fet servir mai ja que considero que es com si fos un respawn.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#28
Sobre el tema lideratge, més o menys d'acord amb el Viper, els liders no han de ser Rambos que vulguin ser herois. Sinó que s'han de concentrar en guiar, tenir cura i ajudar als subordinats. Però sempre donant exemple.

Sobre el tema de desembarc, també crec que sling load és molt més versatil, i és el que és fa més habitualment per operacions especials, que bàsicament són el 99% del tipus de missions que fem (a Afganistan inclús sé de casos de Forces Especials (boines verdes) que un cotxe és va trencar a mitja missió i van portar-ne un altre amb helicopter amb sling load des de la base a desenes de kms lluny.

Sobre el tema mèdic, no ho veig clar.

És cert que a les unitats regulars els escamots (platoons) tenen un metge que fa els primers auxilis i els batallons tenen un equip cirurgic a la base on curen els casos greus. Però en operacions especials els metges que hi ha per cada element (4-5 persones) són experts que no nomès lluiten com infants sinó que poden operar en el camp inclús a animals (els metges d'Ops Esp. tenen coneixaments de cirugia, medicina dental, oftalmologia i veterinaria entre altres).

No sé quina seria la millor opció.
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#29
SilverArrow said:
Sobre el tema mèdic, no ho veig clar.

És cert que a les unitats regulars els escamots (platoons) tenen un metge que fa els primers auxilis i els batallons tenen un equip cirurgic a la base on curen els casos greus. Però en operacions especials els metges que hi ha per cada element (4-5 persones) són experts que no nomès lluiten com infants sinó que poden operar en el camp inclús a animals (els metges d'Ops Esp. tenen coneixaments de cirugia, medicina dental, oftalmologia i veterinaria entre altres).

No sé quina seria la millor opció.
Jo si. Que l'autor de la missió decideixi en cada cas i com prefereixi (SEMPRE). En algunes missions pot funcionar bé, en altres no. Com podeu veure tots estem indecisos, així que més val no forçar res i decidir missió a missió.