Dissabte 18 de novembre 22.00 h - R1: Snatch

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,001
96
48
#21
Jo només dic el que vaig comentar als que es van quedar ahir a la nit.

Hi ha un error recurrent a Cavallers i es que tendim a prioritzar i distreure'ns amb objectius i tasques secundaries i acabem oblidant-nos de l'objectiu principal. Això es va fer pal·lès de manera molt clara ahir.

No vaig comentar res durant la partida precisament per respectar i no interferir en la presa de decisions, però ahir el que habíem d'haver fet era una infiltració sigilosa fins al complex objectiu principal (dividint el grup en subgrups i seguint rutes diferents), assaltar el complex, agafar el pollastre i fotre el camp cagant llets fins a LZ Alpha. En menys de dues hores es podia haver fet perfectament i sense necessitat d'abatre els anti-aeris ni causar una guerra particular que va acabar amb la vida de molts i la pèrdua de diversos aparells.

També he de dir que ahir al meu veure no feia massa falta que el [Nick] fes de pilot ja que s'hagués centrat nomes en insertar i extreure i poc CAS hagués donat tenint en compte que la AO estava sembrada de ZU-23-2 amb molt més abast del que sembla. I feien impossible el vol d'helicopters i molt difícil el d'aeronaus d'ala fixa. Per tant hagues deixat només els helicopters d'Alive i el [Nick] l'hagués incorporat a l'equip.

També en el tema comunicacions, com a JTAC i RTO trobo molt molest que no es faci silènci quan estic fent transmisions. Agrairia que si sentiu que estic comunicant amb elements aèris callesiu aquell moment.

També aprofito per a recordar que amb la acadèmia que estic preparant inclouré un programa d'instrucció i entrenaments habituals en diferentes disciplines i de manera extraoficial, perque tots aquells que ho desitgin puguin millorar els seus coneixements i a la llarga millorar el nivell de simulació del grup en el seu conjunt.

ç;)

Edició per SilverArrow: Eliminats els nicks concrets.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
93
48
#22
Puc entendre la teva opinió personal respecte a les decisions preses per el comandant. Moltes de les quals tampoc comparteixo. Però...

Atunero said:
També en el tema comunicacions, com a JTAC i RTO trobo molt molest que no es faci silènci quan estic fent transmisions. Agrairia que si sentiu que estic comunicant amb elements aèris callesiu aquell moment.
Sincerament no veig que aquest punt tingui ni cap ni peus. Un JTAC / RTO en una zona de combat no pot demanar silenci... Part integral de la feina és fer comunicacions mentre el caos es desenvolupa al voltant seu, incloent instruccions cridades. És com si un tirador d'èlit diu que no vol fer un tir de precisió a 250 m perquè no es vol arriscar... Hi ha tasques que són part integral de cada rol.

Sobre testimonis d'un JTAC, recomano l'autobiografia Level Zero Heroes de Michael Golembesky. Allà explica molt bé com en mig del caos més extrem havia de concentrar-se.

IMPORTANT: Atunero recordar que les normes de convivència també inclouen l'apartat AAR/RDA. S’ha d’evitar personalitzar -mencionar- a cap membre sinó que s’ha de parlar de rols.

SilverArrow said:
Report Posterior a la Missió

17. Els Reports Després d'Acció (RDA) s'escriuran de forma educada i respectuosa amb els companys al fòrum. L'ànim serà avaluar en fred les accions de la unitat com a tot o equips / rols militars genèrics, evitant personalitzar específicament cap membre. Els comentaris/critiques a persones especifiques es faran en privat a la persona concreta.

Exemple de RDA no permès:
"En Joanet no se sap cobrir i s'exposa innecessàriament" :çno:

Exemple de RDA correcte:
"Els metges han d'evitar exposar-se a foc enemic" :çsi:
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,001
96
48
#23
Entenc que el JTAC/RTO s'ha d'adaptar a situacions adverses, això es com tots els rols, pero una situació adversa no es quan estem en una zona segura i parlant tranquilament, en aquests casos moltes vegades hi ha excés de xerrameca i fa difícil la feina quan no caldria que ho fos.

No he parlat malament de cap membre, només he donat la meva opinió sobre un tema genèric que passa sovint i no per ningú en concret, d'aqui a que s'accepti o no no depèn de mi, ni tampoc m'importa, doncs la meva manera de veure les coses no te perque ser la correcta.

I si nombro en [Nick] no es per criticar-lo sino al contrari, ja que em va saber greu que estigués bona part de la missió quiet sense fer res i no pas perque fes res malament.

Edició per SilverArrow: Eliminat el nick concret.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
93
48
#24
Atunero said:
I si nombro en [Nick] no es per criticar-lo sino al contrari, ja que em va saber greu que estigués bona part de la missió quiet sense fer res i no pas perque fes res malament.|
Els RDA no són per alabar, ni criticar, ni avaluar, ni dir res sobre companys concrets. Com ja posa explicitament a les normes: s'ha d'evitar personalitzar en cap company. El que s'ha d'avaluar són les tàctiques i procediments dels equips i / o rols genèrics amb la fi d'aprendre i millorar com a grup de simulació.

Com també diu a les normes: "Els comentaris/critiques [siguin positius o negatius] a persones especifiques es faran en privat a la persona concreta."

L'única excepció és si un membre parla de si mateix o descriu una situació concreta d'ell. Això és així perquè s'enten que hi dona peu/autoritza. Tot i què també s'hauria d'evitar.

Degut a la reinicidencia, procedeixo a borrar el nick mencionat en els dos missatges.

Per cert, aclarir que aquest tema no és el lloc per debatre sobre les normes de convivència. Qualsevol critica o proposta de millora de les mateixes s'ha de fer per els canals habituals: missatge privat al fòrum o al WhatsApp dirigit als membres del staff. La pròxima entrada en aquesta direcció serà eliminada.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#25
Be diguem que els dos teniu raó respecte a les comunicacions. És molt cert que com a soldat, t'has d'acostumar a haver de parlar amb soroll i/o xivarri de fons, es el que te la guerra. Però també és cert que els demes, quan hi han comunicacions de radio, encara que nosaltres no estiguem al canal, si sabem que un company comunica per radio hem de mirar de no parlar sempre que es pugui. Òbviament, si el company fa servir la radio i no estem dient res productiu doncs apliquem disciplina i callem en aquell moment. Ara, si nosaltres també estem parlant tema de missió, com donant instruccions, demanat informes o el que sigui, doncs llavors és el que hi ha.
Al cap hi ha la fi senyors, és posar sentit comú, a la feina si un company parla per telefon, tu calles per no molestar a no ser que hagis de parlar amb algú ç;)
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
93
48
#26
Viper said:
Al cap hi ha la fi senyors, és posar sentit comú, a la feina si un company parla per telefon, tu calles per no molestar a no ser que hagis de parlar amb algú ç;)
Correcte, ho comparteixo al 100%. El problema és quan hi ha converses tàctiques per informar de contactes o similars. Aleshores el que té el rol de RTO/JTAC s'ha d'adaptar.