Dimecres 16 de Maig 22.00 h - MSO MARSOC

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,002
97
48
#1


REQUISITS

ArmA3 + APEX + Moderna Ampliada


NORMES
Normes de convivència a les partides.

SITUACIÓ

Takistan es troba des de fa mesos immers en un nou conflicte bèlic intern, diferents faccions han près el control de les zones tribals i han llevat el control del govern legítim.

El Govern Takistanès actualment només controla la capital, Zargabad, i els seus voltants, es per això que EEUU el qual es aliat del govern pro-occidental ha decidit enviar suport al país per tal de debilitar als grups rebels.

L'alt comandament ha enviat part de l'onzena unitat expedicionària de la Marina (11th MEU) juntament amb grups de forces especials del SOCOM, 160 SOAR, i la USAF a una antiga base aèria al sud de les zones tribals, la qual ha estat rebatejada amb el nom de Camp Lincoln.

Forces aliades:

- 11th MEU (SOC)
- 160th SOAR
- USAF
- USSOCOM
- MSOT 8210 (nosaltres)

Forces hostils:

- Al-Akhi, milicia jihadista amb llaços amb Al-Qaeda.

MISSIÓ

Ens organitzarem en binomis de tirador-observador i realitzarem una missió de reconeixement en ple territori enemic.

Normes d'Enfrontament:

- Qualsevol home adult en edat militar armat, amb intencions violentes, és considerat enemic.
- No es permet l'ús de suport sobre monuments o llocs de culte, així com aprop de poblacions civils.
- Nomès és permetrà l'ús de suports en contra d'objectius enemics identificats activament visualment, i sempre i quan no hi hagi civils en 50-100 metres.

EXECUCIÓ

A decidir.

ADMINISTRACIÓ/LOGÍSTICA

Vehicles

CAS:

4x AH-1Z Cobra (CAS).
2x A-10 (CAS).
1x AH-6 Little Bird (CAS).
1x Dron

Transport:

4x UH-1Y Venom (Transport/MEDEVAC/CASEVAC).
1x C130J Hercules.
2x MH-6 Little Bird.
2x UH-1Y Venom.
1x CH53E
1x CH47F
Humvees i RG variats.

Suport

Morters i M119

Abastiment

Camp Lincoln: armeria, avituallament, hospital, repostatge i reamunicionament de vehicles.

COMANDAMENT/SENYAL

Callsigns:

CROSSROAD: HQ
HITMAN ONE: MSOT 8210
HITMAN ONE-ZERO: Comandament MSOT 8210
HITMAN ONE-ONE: Element Tàctic 1 MSOT 8210
HITMAN ONE-TWO: Element Tàctic 2 MSOT 8210
HOTDOG ONE: MH-6 Little Bird
HOTDOG TWO: MH-6 Little Bird
HOTDOG THREE: AH-6 Little Bird

ROLS


HITMAN 1 - Element HQ 0

Líder d'equip:
Assistent de líder:
Operador JTAC/FAC:
Operador SARC:

HITMAN 1 - Element Tàctic 1

Líder d'element:
Operador CSO:
Operador CSO:
Operador CSO:
Operador CSO:

HITMAN 1 - Element Tàctic 2

Líder d'element:
Operador CSO:
Operador CSO:
Operador CSO:
Operador CSO:

HOTDOG/RODEO/EAGLE/REAPER/RED HAWK - Pilots

Pilot:
Pilot:
Pilot:
Pilot:

SERVIDOR

- Comunitat

EDITOR

- Atunero

APUNTATS

- Atunero
- SilverArrow
-Copess
-roca
-adrn
-Boira
-Tandrow
-Enricpc
-Viper (?)

ASSISTENTS
- Atunero
- SilverArrow
-Copess
-roca
-adrn
-Boira
-Tandrow
-Enricpc
-Viper
-Welrod

RESULTAT
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#3
REPORT DE MISSIÖ

Vaig a fer el meu report, que fa molt que no en fem. Per al nous, un report és un informe de missió que es fa després de la missió, des del punt de vista de la persona que l'escriu, i la intenció és sempre fer una critica constructiva, indicant el que un creu que s'ha fet bé i s'ha fet malament, per analitzar-ho i veure si cal corregir-ho de cara a futures missions. Per tant normalment aquí s'exposen molt els errors, no és una queixa recordeu, i en el cas dels veterans, penseu que el que diem és per alguna cosa.

Un cop iniciada la marxa, es veu el primer vehicle al mig de la carretera i s'ignora, passat pel costat d'ell. Aquí hi ha un problema, a la vida real no tindria perquè ser res molt especial, Takistan imita Afganistan, i trobar cotxes aparcats on volen no es cap cosa rara, per tant, des d'un punt de vista realista, tenia sentit passat per el costat. El problema és que al simulador, només ens solem trobar cotxes així, quan s'han deixat intencionadament, normalment com a cotxe bomba o distracció. Per tant el que s'hauria d'haver fet és una aturada, exploració del cotxe i avanç posterior.

Al segon cotxe jo, que estava a Dagger 2 i anàvem en aquell moment com a segon vehicle, vaig avisar, per si de cas. Dagger 1 es va aturar. Et poso conductor del primer vehicle l'enllaç explicatiu de la formació en espiga que va ordenar-te el teu lider, perque repassis.
Aquí Dagger 1, va sortir de la carretera, i no va informar de res, esperant es veu (estic veient el vídeo) a que Dagger 2 envies el seu enginyer a revisar el cotxe. Recordeu que el vehicle que va al davant és qui obre camí i per tant, com es el vehicle més a prop de la amenaça, és qui ha de fer una primera valoració (no necessàriament anat a revisar-ho, però si com a mínim amb visual). Si havia d'anar Dagger 1 o 2 es una altre cosa, però s'ha de comunicar en tot moment per coordinar-se. Aquí va faltar una instrucció clara prèvia a sortir de base, indicant qui havia de revisar els possibles explosius, perquè està clar que no estava clar.
En resum, comunicació i coordinació, aquesta és la clau.

En arribar a Timurkalay, ens vam trobar enemics a les 12, ens vam aturar i obrir foc. Un cops desplegats van matar l'artiller des dels terrats de les 2. Quan ens obrin foc, heu de retornar el foc sempre. L'ordre d'alto el foc queda invalidada en quant t'obren foc (a no ser que hi hagi cap instrucció especial). Per tant, no heu d'esperar l'ordre dels líders per disparar si ja us estan disparant. Els artillers dels vehicles a més són les armes principals, penseu que baixar del cotxe es un moviment perillós, l'artiller ha de cobrir aquesta maniobra si estem sota foc. La IA reacció al foc de supressió, per tant encara que no veieu clarament als enemics, dispareu a la seva zona per suprimir-los.

El JTAC va comunicar amb Furry, però ho va fer al davant de la seva formació i dempeus. Si sou líders, o rols com el JTAC, no feu aquestes coses al davant i dempeus. Heu d'estar al darrera i coberts, i que sigui un company qui cobreixi les 12 amb el fusell. JTAC es va adonar al final, i es va endarrerir, bé. Però aquí el seu primer soldat cobria una obertura de la dreta, i el segon en comptes de cobrir les 12, cobria les 10. Recordeu les classes, el primer cobreix les 12, però si no ho fa, pel motiu que sigui, llavors el segon l'hi ha de cobrir les 12.

Mes endavant, el AH-6 ens va portar un dels companys caiguts. Ja li vaig comentar, però ho deixo aquí també. Amb un helicòpter a zona hostil no us quedeu fent estacionari, us tiraran al terra. Si heu d'esperar qualsevol indicació, ho feu fent una orbita a no massa alçada. Un objectiu en moviment sempre és mes difícil de tocar que un estàtic.

Més endavant, vam rebre foc el comboi des de les 2 i les 9. El conductor de Dagger 1, va decidir atropellar els enemics que hi havia a fora de la carretera. Tot i que la iniciativa va estar bé, i no va ser del tot mala idea, el problema és que no va tenir en compte tàctiques de combat. Quan en comboi t'obren foc, el que has de fer es retornar el foc i continuar avançant més ràpid, per sortir de la zona de mort, i un cop en una posició mes idònia, decidir si contraatacar o continuar la marxa. El conductor de Dagger 1 va atropellar i matar 3 enemics, bé, però va estavellar el vehicle a una propietat amb enemics dintre. Això a part d'exposar-los a les amenaces amb el vehicle estàtic i només amb l'artiller per obrir foc, sense angle, i sent molt perillós de baixar del vehicle, també va obligar a Dagger 2 a donar la volta i tornar. Per tant, aneu molt de compte amb les iniciatives pròpies, abans de fer res, penseu bé el que feu. El pròxim cop que atropelleu enemics, no estampeu el vehicle al mig de la base enemiga :p

Un cop reagrupats a un costat del recinte, ens aturem i retornem el foc, però Dagger 1 no assegura el recinte. Si ens aturem a un recinte, l'hem d'assegurar, això és el primer de tot, sobretot si dintre hi havia enemics. Això vol dir no pujar a les teulades si encara no has revisat els edificis per dintre. Recordeu que els líders d'equip que heu de funcionar autonomament. El lider d'esquadra igualment us donarà ordres, però heu de saber actuar dintre de les vostres competències sense necessitat explicita d'aquestes.

Saltaré una mica la part de la ciutat gran i del helo que es va estavellar que ja li vaig comentar al pilot alguns consells.

Ja tornant, el conductor del vehicle va agafar la baixada amb molta emoció, i va fer donar voltes de campana al vehicle. Lo normal és que haguéssim mort uns quants, però vam tenir una sort terrible. Vigileu amb la conducció, tenim tendència a conduir diferent al simulador respecte de la vida, degut a les limitacions del simulador, això ens fa ser imprudents. Agafeu els desviaments poc a poc, freneu i passeu suaument d'avant d'obstacles, quan anem en comboi freneu suaument, no de cop amb la tecla, tu quan estàs a la ciutat no claves els frens.
La baixada a tota velocitat d'ahir va ser una imprudència, les conseqüències, si no haguéssim tingut una sort increïble, hauria sigut molts morts i la resta molt ferits, després de tota la missió.

I ara algunes coses que vaig anar veient:

He vist que el pilot demanava permís per enlairar-se. Dagger no era la torre de control ni el superior del pilot. El pilot demana permís a torre de control, i si no en tens, que no en tindràs mai a l'arma, t'enlaires i ja està. Informar si que ens pots informar que estàs a l'aire, però a Dagger ningú t'havia de donar permís per fer cap maniobra a l'aeroport.

Si teniu detector de mines, porteu-lo a la ma només quan l'esteu fent servir, he vist l'EOD corrents amb el detector per tornar. Si en aquell moment et disparen, no pots retornar el foc perquè tens un tros de ferro que no estàs fent servir, recordeu que com a fusellers, heu de estar operatius amb l'arma sempre (els líders són altres histories).

En general, a alguns companys els costa fer escolta activa. L'escolta activa vol dir no només sentir el que et diuen, vol dir, escoltar-ho també, raonar-ho i entendre-ho. Estigueu atents a allò que us diuen, i repetiu-vos a vosaltres mateixos que us han dit, per poder raonar-ho, si no passa molt sovint que us donen indicacions, i després no les feu, perquè heu sentit, però no heu escoltat.

Com a apunt important, aquí no fem servir el vostè per parlar. Hi ha dos motius, una qüestió practica i una de imatge de marca. La raó practica és que si tu dius dintre d'una unitat amb varis grups i per tant subgrups "Alfa 2 aquí Alfa 1, han revisat l'edifici?", aquest "han revisat" podria voler indicar tant a Alfa 2 com a un altre grup o subgrup, no es gens clar. En canvi si feu servir "Alfa 2 aquí Alfa1, heu revisat l'edifici?", aquí no hi ha dubte que vol dir Alfa 2.
L'altre motiu és que als grups espanyols es fa servir molt el "usted", però nosaltres som nosaltres, i nosaltres fem servir el tu. A més el vostè fa que inconscientment la gent vulgui fer servir paraules molt formals i rebuscades per dir coses senzilles, i s'acaben complicant la vida.

Als equips de foc (grups de 4 marines), els que parlen per radio són els líders, la resta fa servir la veu normal. Si veieu contactes, vehicles, o el que sigui, informeu al vostre equip i lider per veu, i ja serà el lider qui ho comuniqui per radio. Si no, 10 persones intentant fer servir la radio al mateix temps provoca pèrdues de missatges. Sí podeu fer servir la radio, i el missatge es de molta importància, en plan el vehicle amic te un RPG a 30 metres a punt de disparar-li. O el EOD que ha d'anar en tot moment comunicant que fa i que resultat te.

Quan en un comboi ens aturem i baixem, no us quedeu al costat del vehicle, es una cobertura suculenta, però si disparen al vehicle i el peten, l'explosiu us fereix a tots, em d'expandir sempre la nostra àrea de seguretat, us separeu i si trobeu cobertures millor, i si no perfil baix o cos a terra.
Tampoc us enganxeu al vehicle quan no ens podem separar, penseu que si us enganxeu, els companys per moure's han de passar per davant vostre, amb els problemes que això comporta. Heu de deixar un espai darrera vostre entre el vehicle i vosaltres perquè hi hagin vies de pas segures.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
93
48
#4
Per començar dir que subscric la gran majoria de punts que ha comentat en Viper en el seu extremadament extens -un xic massa- RDA (Report desprès d'acció). I sense més dilació us deixo aquí els meus apunts:

- Tot i que en comboi la formació en espiga és útil en guerra convencional, en situacions de contra-insurgència (combat contra una força no convencional) es habitualment contraindicada, doncs poses els vehicles en risc d’activar IED. Si observeu vídeos d’americans operant a Afganistan veureu que no la fan servir pràcticament mai -tot i que si en mireu de la invasió d’Iraq si que ho feien-.

- Quan a la inspecció dels vehicles. Teòricament en situacions de contra-insurgència, una patrulla ha de comprovar qualsevol vehicle sospitós que es trobi (sigui al mig de la carretera o no). El problema és que per un problema d’un dels mods, es generaven vehicles a dojo i era absurd comprovar-los un per un. Per això ahir va donar ordre de passar-los per el costat a distància prudencial. Aquest protocol de sobrepassar-los també es fa en altres missions que no consisteixin en netejar la carretera.

- Als líders dels equips de foc / elements d’assalt (grupets de 4 homes) se’ls pressuposa certa autonomia tàctica. Per exemple, si es para un comboi s’ha d’informar immediatament al comandant de la patrulla, desplegar els homes i similars. Són coses que han de sortir automàticament. S’ha de dir però que últimament no hem practicat gaire els moviments amb equips de foc ja que habitualment només n’érem un.

- Una de les tasques bàsiques de tot líder d’equip de foc és saber en tot moment on són els seus homes, en quin estat i on és el comandant de la patrulla. També s’ocupa de les formacions a nivell d’equip.

-Tant a CC com a la vida real és MOLT IMPORTANT que les comunicacions tàctiques per ràdio siguin clares i concises. S’ha d’intentar fer servir el llenguatge que sigui més fàcil d’entendre i evitar ambigüitats.

- Quan als no líders, simplement recordar que en combat cal cobrir-se en tot moment o com a mínim estirar-se a terra per oferir menys silueta. I com ha dit el Viper dins d’un equip de foc la comunicació hauria de ser principalment per veu. El vostre líder serà qui s’ocupi de passar-los per ràdio si escau. Tot i que en casos extrems podeu informar de perills imminents.

Dit això. Dir que en general es va poder anar fent tot més o menys bé. Per tant jo dono la missió per bona. Òbviament cal practicar més, i ajudar als nous a integrar-se. Però això requereix temps i anar repartint trets sovint :çsi:
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,002
97
48
#5
Bé, més que res el que vaig comentar a nivell personal, que no em veig capacitat per fer de RTO/JTAC i líder d'equip de foc al mateix temps. Diferent seria si fos líder d'esquadra o escamot, o si fes de RTO/JTAC i granader o un altre rol senzil. Pero JTAC requereix molta concentració i simplement no puc anar vigilant el que fan els membres del meu equip i al mateix temps donar indicacions a unitats aèrees, i encara menys si estic intentant transmetre un 5-Line o 9-Line.

Mes que res perque a vegades als veterans s'ens donen masses responsabilitats i acabem cremats, crec que seria bo cedir a altres membres perque aixi també aprenen poc a poc i amb la pràctica.

Pel que fa als temes dels suports, de moment fins que no fem el curs de JTAC/RTO intentare quedar algun dia amb el pilot per entrenar millor els protocols de radio per a CAS/CASEVAC i unificar criteris. :çsi: